Gjest Verrika Skrevet 14. august 2017 #37641 Skrevet 14. august 2017 (endret) CBE er copycat.. ja ja.. kayture... samma posering som hun har på ett bildet for ei tid tilbake... (å det er ikke spekulasjon engang) Endret 14. august 2017 av Verrika
Aldrisur Skrevet 14. august 2017 #37642 Skrevet 14. august 2017 6 minutter siden, Verrika skrev: Ser hvem CBE prøver å etterligne... jo en annen blogger ved navn kayture.com... Spekulasjon. 1
Inocybe Skrevet 15. august 2017 #37643 Skrevet 15. august 2017 5 timer siden, Topptur skrev: Hva slags fokus har man når man sminker, styler og poserer foran sengen når man har et nyfødt barn i hus? Uansett hvor flott hun var etter svangerskapet kan det ikke være sunt fokus i en tid hvor de fleste har mer enn nok med å huske på å pusse tennene og ha begge puppene inni genseren hvis det ringer på døren. Enig. Hvilket signal er det hun stylet, sminket og i sexy undertøy sender til andre nybakte mødre? CBE bidrar sterkt til en objektifisering av barselskroppen (og gravidkroppen) jeg syns er grotesk. Hvem er det som egentlig som er kvinner verst? 28
Populært innlegg Ultiva Skrevet 15. august 2017 Forfatter Populært innlegg #37644 Skrevet 15. august 2017 (endret) 6 timer siden, Topptur skrev: Hva slags fokus har man når man sminker, styler og poserer foran sengen når man har et nyfødt barn i hus? Uansett hvor flott hun var etter svangerskapet kan det ikke være sunt fokus i en tid hvor de fleste har mer enn nok med å huske på å pusse tennene og ha begge puppene inni genseren hvis det ringer på døren. Altså. Veldig mange har vel nyfødte som sover 20 t i døgnet. Begge CBEs barn har gjort lite annet enn å sove de første 6 mnd ut i fra hun har gitt uttrykk av på bloggen. Etter enkle svangerskap, enkle fødsler og med en barnefar som tar hele permisjonen så skulle det bare mangle at hun har tid og energi. Mitt problem er hvordan selv barselkroppen skal objektiviseres og seksualiseres. Sier som andre her; hva er poenget med dette bildet? Annet enn for å gi et hardt slag i trynet til alle andre mødre som ikke var like heldige som henne når det gjelder vanskelighetsgrad av svangerskap, fødsel og barseltid? Samt å skape urealistiske forventninger til unge som ennå ikke har blitt foreldre? Berg Eriksen er klinkende klar på sin påvirkningskraft når det gjelder å fakturere enorme summer for reklame. Men når det gjelder den usunne påvirkningen, hvor sexy og lettkledt kropp er 1. prioritet selv under svangerskap og nokså umiddelbart etter fødsel, nei da er hun bare ei stakkars jente som må få lov til å skrive dagboka si. Forkastelig. Endret 15. august 2017 av Ultiva 70
Aricia Skrevet 15. august 2017 #37645 Skrevet 15. august 2017 (endret) Enig med @Ultiva her: Fokuset CBE har selv, moralsk/personlig/menneskelig er helt irrelevant etter min mening. Signalene hun sender, derimot, eller fokuset bloggen har, samt verdiene den formidler, det er diskusjonsmateriale. Endret 15. august 2017 av Aricia 22
Keaton Skrevet 15. august 2017 #37646 Skrevet 15. august 2017 Når man ser hvor mye hun har forandret seg siste 4 årene (feks fra firestjerners middag som går i reprise nå), kan man undre seg på hvor mye det likevel har kostet å kunne sende nettopp de signalene og ha nettopp det fokuset som Aricia nevner. 18
Populært innlegg Ultiva Skrevet 15. august 2017 Forfatter Populært innlegg #37647 Skrevet 15. august 2017 (endret) 5 timer siden, Aricia skrev: Enig med @Ultiva her: Fokuset CBE har selv, moralsk/personlig/menneskelig er helt irrelevant etter min mening. Signalene hun sender, derimot, eller fokuset bloggen har, samt verdiene den formidler, det er diskusjonsmateriale. Det verste er vel nesten at dette kommer fra ei som skriver at "kvinner er kvinner verst" som et blogginnlegg på selveste kvinnedagen. Andre skriver om omskjæring av jentespedbarn og enkebrenning mens CBE sutret om at hun ikke fikk slankeredigere, juksekommentere og bryte markedsføringsloven i fred mens hun tjente millionene sine. Endret 15. august 2017 av Ultiva 71
Gjest Sobril Skrevet 15. august 2017 #37648 Skrevet 15. august 2017 (endret) * Endret 15. august 2017 av Sobril Æsj. Gidder ikke
Gjest Tekola Skrevet 15. august 2017 #37649 Skrevet 15. august 2017 Tråden er ryddet for persondebatt. Tekola, teamleder.
Gjest Sirkustjukk Skrevet 15. august 2017 #37650 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, Ultiva skrev: Det verste er vel nesten at dette kommer fra ei som skriver at "kvinner er kvinner verst" som et blogginnlegg på selveste kvinnedagen. Andre skriver om omskjæring av jentespedbarn og enkebrenning mens CBE sutret om at hun ikke fikk slankeredigere, juksekommentere og bryte Markedsføringsloven i fred mens hun tjente millionene sine. Og være sexy barselkvinne uten at muggne, tjukke og sjalu kjerringer blander seg inn og ønsker en debatt om barselkroppen og hva som er normalt post partum.
Akj Skrevet 15. august 2017 #37651 Skrevet 15. august 2017 Noen som har imgur av Cbe hvor man ser ansiktet fra høyre side ? 3
Gjest Cocosa Skrevet 15. august 2017 #37652 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, Akj skrev: Noen som har imgur av Cbe hvor man ser ansiktet fra høyre side ? Aldri sett
Gjest CecilieX Skrevet 15. august 2017 #37653 Skrevet 15. august 2017 Jeg ble sittende å se på bildene fra Ålesund i helga, og jeg ble litt paff. Det var noe som krasjet i forholdet mellom de naturlig sminkede jentene og CBE. Denne blogggreia kan virkelig gjøre at du mister av syne hva som er naturlig. Ofte når jeg ser bilder av CBE så tenker jeg at det er estetisk fine bilder, men plasserer du modellen inn i en hverdagslig situasjon, så ser det jo helt merkelig ut. Det er for mye, av alt. Egentlig en ganske viktig påmknnelse i forhold til at den glansede perfeksjonen som de viser frem, faktisk har veldig lite med virkeligheten å gjøre. Det var påfallende å se holder av de andre gjestenes naturlige fremtreden og CBE sin posering inkl valg av sminke og påkledning. Jeg lurer på om hun er kommet litt ut av sync rett og slett. På bloggarrangementer så ser man jo ikke kontrasten i så stor grad, da alle ser helt like ut. Men konfrontert med slik folk i gata både kler og sminker seg så er det jo en enorm ulikhet. Om dette er legitim bloggkritikk? Jeg mener ja. Disse bloggerne lever av å selge produkter, de gir sminketips og klestips over en lav sko, men er de egentlig noen å lytte til når resultatet i det daglige blir så avvikende fra det som er gjengs?
Gjest Sobril Skrevet 15. august 2017 #37654 Skrevet 15. august 2017 Argh. Kjenner jeg blir provosert. Ved kommentar om at ungene likner faren, så kommer en lang utgreiing om hvem ungene likner på, og på slutten «det er klart at begge barna har likheter med begge oss, noe annet ville vært rart». Javel, Fru Bedreviter. Jeg kjenner opptil flere unger hvor man kun finner likhetstrekk fra enten far eller mor, og søsken som er totalt forskjellige. Tenk det!
Tørst Skrevet 15. august 2017 #37655 Skrevet 15. august 2017 6 minutter siden, Sobril skrev: Argh. Kjenner jeg blir provosert. Ved kommentar om at ungene likner faren, så kommer en lang utgreiing om hvem ungene likner på, og på slutten «det er klart at begge barna har likheter med begge oss, noe annet ville vært rart». Javel, Fru Bedreviter. Jeg kjenner opptil flere unger hvor man kun finner likhetstrekk fra enten far eller mor, og søsken som er totalt forskjellige. Tenk det! Har du link?
Gjest Sobril Skrevet 15. august 2017 #37656 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, Tørst skrev: Har du link? Til bloggen i så fall. Har skjermdump.
Gjest Verrika Skrevet 15. august 2017 #37657 Skrevet 15. august 2017 (endret) Alle bilder fruen legger blir redigert... .Skjønner ikke hva det er godt for. Og de som aldri redigerer bilder.... De bruker kun filter.. Lurer på hvorfor frua ikke kan være ærlig på bloggen sin. Juks og fanteri er det værste jeg vet.. Hvis ingen tror meg... Bruk denne for å sjekke bilderhttp://imageedited.com/ Endret 15. august 2017 av Verrika
penny_ Skrevet 15. august 2017 #37658 Skrevet 15. august 2017 (endret) 25 minutter siden, Sobril skrev: Argh. Kjenner jeg blir provosert. Ved kommentar om at ungene likner faren, så kommer en lang utgreiing om hvem ungene likner på, og på slutten «det er klart at begge barna har likheter med begge oss, noe annet ville vært rart». Javel, Fru Bedreviter. Jeg kjenner opptil flere unger hvor man kun finner likhetstrekk fra enten far eller mor, og søsken som er totalt forskjellige. Tenk det! Er jo ikke så rart at folk ikke ser det når hun har ansiktet fult av sparkel og Photoshop, og poserer med unaturlige ansiktsuttrykk Merkelig ting å bli fornærmet over. Endret 15. august 2017 av penny_ 33
Gjest Sobril Skrevet 15. august 2017 #37659 Skrevet 15. august 2017 6 minutter siden, penny_ skrev: Er jo ikke så rart at folk ikke ser det når hun har ansiktet fult av sparkel og Photoshop, og poserer med unaturlige ansiktsuttrykk Merkelig ting å bli fornærmet over. Det tenkte jeg ikke på 😀
gjest:) Skrevet 15. august 2017 #37660 Skrevet 15. august 2017 24 minutter siden, Sobril skrev: Argh. Kjenner jeg blir provosert. Ved kommentar om at ungene likner faren, så kommer en lang utgreiing om hvem ungene likner på, og på slutten «det er klart at begge barna har likheter med begge oss, noe annet ville vært rart». Javel, Fru Bedreviter. Jeg kjenner opptil flere unger hvor man kun finner likhetstrekk fra enten far eller mor, og søsken som er totalt forskjellige. Tenk det! Jeg vet også om babyer som jeg syns er prikk like sin mor, men som har fått høre av andre at de ikke ligner i det hele tatt. Jeg vet også at endel av disse mødrene syns det er ganske leit når folk insisterer på at barna deres ikke ligner på dem selv. Det er dessuten ikke noe som er bedrevitersk med svaret hennes - hun svarer da vitterlig på et spørsmål. 4
Fremhevede innlegg