Gjest Skribent Skrevet 16. august 2017 #37741 Skrevet 16. august 2017 38 minutter siden, fina skrev: Absolutt. Men å blankt avvise side på side med dokumentasjon og fakta med "jeg føler at Caroline gjør en veldig god jobb, husk at hun lever en stressende hverdag" er bare respektløst ovenfor debattanter som baserer utsagnene sine på _fakta_ og bruker tid og energi på å dokumentere korrekt. Jeg har fremdeles til gode å se en eneste dokumentert kilde fra deg. Amen! Vi ser iallfall hvem som sluker bedriftens "venninne"-illusjon med søkke og snøre... Det er sånne de lever av.
fina Skrevet 16. august 2017 #37742 Skrevet 16. august 2017 (endret) 16 minutter siden, Skribent skrev: Amen! Vi ser iallfall hvem som sluker bedriftens "venninne"-illusjon med søkke og snøre... Det er sånne de lever av. Yep. Forøvrig, @Lin10, dersom du mener at årsaken til at CBE opererer i gråsonene hva gjelder merking, og takler kritikk ved å være spydig og nebbete eller ved ikke å besvare disse, er at hun er en travel tobarnsmor med et stressende liv, håper jeg du også mener at hun bør finne seg en annen jobb. Som businesskvinne med et større management og støtteapparat fins det ikke unnskyldninger for ikke å gjøre jobben sin skikkelig. Å forsøke å rettferdiggjøre lemfeldig omgang med lovverket er bare skikkelig uproft. Eller er det ikke så viktig at tannlegen gir deg ordentlig bedøvelse når du skal borre heller? Kan jo hende vedkommende har en krevende familiehverdag ... Endret 16. august 2017 av fina Grammatikk 35
mamsi Skrevet 16. august 2017 #37743 Skrevet 16. august 2017 6 timer siden, Lin10 skrev: Nå er jo endel av jobben hennes å legge ut antrekksbilder og style seg opp til dette, men det å pleie ytre er jo bare en liten del av jobben. Det som jeg opplever er spesielt med hennes jobb i tillegg til barn og familie er at hun alltid er PÅ. Hun har jo sagt at hun elsker jobben sin, men hun har ikke noe 8-16 jobb. Det er bloggen, oppdatere Instagram, Facebook og snap og svare på mail. Det er nok mye i kulissene som må gjøres som ikke vi er klar over. Hvis du tror at jobben hennes består av å få sponset sydenturer eller annet, så er du nok for lite opplyst. Hvis du mener at hun har en lettere arbeidsdag enn andre fordi hun har et mer " glamorøs" hverdag, tror jeg du ikke forstår hva som ligger bak en slik virksomhet som hun har. Hun er tydligvis en perfeksjonist og leverer i alle ledd, noe som selvfølgelig tar mye tid. Hun er da ikke alltid "på". Svarer på kommentarer kun et par ganger i døgnet. Hun er vel ikke mer "på" enn noen andre med jobb? Det er jo ikke sånn at andre kun jobber fra 8-16 og ikke ofrer jobben en tanke hjemme. Helt normalt å ha med seg jobb hjem, jobbe overtid og svare klokka ett på natta på mail man ikke rakk tidligere. 31
BlendaSensitive Skrevet 16. august 2017 #37744 Skrevet 16. august 2017 6 timer siden, Lin10 skrev: Nå er jo endel av jobben hennes å legge ut antrekksbilder og style seg opp til dette, men det å pleie ytre er jo bare en liten del av jobben. Det som jeg opplever er spesielt med hennes jobb i tillegg til barn og familie er at hun alltid er PÅ. Hun har jo sagt at hun elsker jobben sin, men hun har ikke noe 8-16 jobb. Det er bloggen, oppdatere Instagram, Facebook og snap og svare på mail. Det er nok mye i kulissene som må gjøres som ikke vi er klar over. Hvis du tror at jobben hennes består av å få sponset sydenturer eller annet, så er du nok for lite opplyst. Hvis du mener at hun har en lettere arbeidsdag enn andre fordi hun har et mer " glamorøs" hverdag, tror jeg du ikke forstår hva som ligger bak en slik virksomhet som hun har. Hun er tydligvis en perfeksjonist og leverer i alle ledd, noe som selvfølgelig tar mye tid. Siden du har så peil på en bloggerske sin hverdag, så får du jo gjerne fortelle oss. Er du blogger selv? Hva er alle disse oppgavene hun har som vi ikke ser? Hun har hjemmekontor, mannen er også hjemme (det er han som har tatt ut permisjon til en stor det, som jeg har forstått det). Til å ikke kjenne disse folka så synses og spekulerer du veldig i deres personlighet, hverdag, arbeidsoppgaver, relasjoner til familie, foreldrerollen. Tror faktisk du får prisen for den som spekulerer mest, men kommer minst med dokumentasjon. 35
Lin10 Skrevet 16. august 2017 #37745 Skrevet 16. august 2017 13 minutter siden, mamsi skrev: Hun er da ikke alltid "på". Svarer på kommentarer kun et par ganger i døgnet. Hun er vel ikke mer "på" enn noen andre med jobb? Det er jo ikke sånn at andre kun jobber fra 8-16 og ikke ofrer jobben en tanke hjemme. Helt normalt å ha med seg jobb hjem, jobbe overtid og svare klokka ett på natta på mail man ikke rakk tidligere. Jeg opplever ikke at hun har noen helt 8-16 jobb. Begrunnelsen til at jeg sier hun alltid er PÅ, at hun alltid har med jobben på ferier og jobber i helger. Selvfølgelig sover hun og gjør andre ting, men leser ofte på bloggen at hun jobber kvelder etter at barna har lagt seg. Hun har selvfølgelig valgt dette yrket selv, men jeg reagerer når personer her inne tror at jobben består av å blogge, ta bilder og prøve å få sponsorer til sydenferier. Jeg synes mange av dere devaluerer hva jobben hennes innebærer. Som selvstendig næringsdrivende så kan hun legge opp dagen slik hun ønsker det, men bare det å være hjemme med en baby store deler av permisjonstiden, samtidig jobbe med bloggen er ikke vanlig for en vanlig arbeidstaker. ..det var det jeg mener med å være PÅ? 2
Lin10 Skrevet 16. august 2017 #37746 Skrevet 16. august 2017 35 minutter siden, Skribent skrev: Amen! Vi ser iallfall hvem som sluker bedriftens "venninne"-illusjon med søkke og snøre... Det er sånne de lever av. De lever jo av deg også, og av andre her inne som leser bloggen. 1
fina Skrevet 16. august 2017 #37747 Skrevet 16. august 2017 1 minutt siden, Lin10 skrev: Jeg opplever ikke at hun har noen helt 8-16 jobb. Begrunnelsen til at jeg sier hun alltid er PÅ, at hun alltid har med jobben på ferier og jobber i helger. Selvfølgelig sover hun og gjør andre ting, men leser ofte på bloggen at hun jobber kvelder etter at barna har lagt seg. Hun har selvfølgelig valgt dette yrket selv, men jeg reagerer når personer her inne tror at jobben består av å blogge, ta bilder og prøve å få sponsorer til sydenferier. Jeg synes mange av dere devaluerer hva jobben hennes innebærer. Som selvstendig næringsdrivende så kan hun legge opp dagen slik hun ønsker det, men bare det å være hjemme med en baby store deler av permisjonstiden, samtidig jobbe med bloggen er ikke vanlig for en vanlig arbeidstaker. ..det var det jeg mener med å være PÅ? Fortell oss hva mer jobben hennes består i, da? Siden du tydeligvis har peiling og ikke vi andre. Forøvrig er det helt normalt å ta med jobben hjem, eller til og med på ferie. Dette gjelder særlig for selvstendig næringsdrivende, som jo ikke nyter samme feriepengeordning som oss andre, men selv de av oss med "stabile kontorjobber" må jobbe overtid, både kvelder og helger. Slutt nå å tro at hun er en slags helgen bare fordi hun har unger og jobber mye. Hun er verken den første eller siste til å gjøre det. I tillegg kompromisser hun jo massivt på kvaliteten ved å være såpass selektiv i tolkningen av lovverket. 25
Gjest Anne B Skrevet 16. august 2017 #37748 Skrevet 16. august 2017 7 timer siden, Lin10 skrev: Man må ikke glemme at hun også er tobarns mor og de har fortsatt den minste hjemme. Det har jo ikke vært noen ordinært mammapermisjon på henne. Jeg blir ihvertfall imponert over hennes arbeidskapasitet og hvor flink hun er som mor. Det å være mor handler ikke om å være flink. I så tilfelle, hun er ikke mye flink når hun utleverer barna på nett for å tjene penger.
Lin10 Skrevet 16. august 2017 #37749 Skrevet 16. august 2017 6 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Siden du har så peil på en bloggerske sin hverdag, så får du jo gjerne fortelle oss. Er du blogger selv? Hva er alle disse oppgavene hun har som vi ikke ser? Hun har hjemmekontor, mannen er også hjemme (det er han som har tatt ut permisjon til en stor det, som jeg har forstått det). Til å ikke kjenne disse folka så synses og spekulerer du veldig i deres personlighet, hverdag, arbeidsoppgaver, relasjoner til familie, foreldrerollen. Tror faktisk du får prisen for den som spekulerer mest, men kommer minst med dokumentasjon. Jeg kommer med mine synspunkter på endel ting, på samme måte som mange av dere gjør det her inne. Jeg har lest bakover her på forumet og folk synser om både om sminke, interiør, klær, feriereiser osv. Greit nok det, men har jo i realiteten ikke noe med bedriftens virksomhet, men heller henne som person. Skal det være andre regler for meg, fordi jeg har et annet syn på flere ting dere diskuterer her inne ? Hun har selv på bloggen forklart tidligere hva hennes arbeidsoppgave er, og det har ikke bare vært å blogge og ta bilder. Må ikke glemme at hun ikke bare har bloggen. Hun oppdaterer faceboook, Instagram og tar snap flere ganger daglig. 1
BlendaSensitive Skrevet 16. august 2017 #37750 Skrevet 16. august 2017 8 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg opplever ikke at hun har noen helt 8-16 jobb. Begrunnelsen til at jeg sier hun alltid er PÅ, at hun alltid har med jobben på ferier og jobber i helger. Selvfølgelig sover hun og gjør andre ting, men leser ofte på bloggen at hun jobber kvelder etter at barna har lagt seg. Hun har selvfølgelig valgt dette yrket selv, men jeg reagerer når personer her inne tror at jobben består av å blogge, ta bilder og prøve å få sponsorer til sydenferier. Jeg synes mange av dere devaluerer hva jobben hennes innebærer. Som selvstendig næringsdrivende så kan hun legge opp dagen slik hun ønsker det, men bare det å være hjemme med en baby store deler av permisjonstiden, samtidig jobbe med bloggen er ikke vanlig for en vanlig arbeidstaker. ..det var det jeg mener med å være PÅ? Du er jo litt som cbe.no du. Svarer på det du vil, synser i hytt og pine og tar mye for en god fisk. Enlighten oss da, hva er alle disse oppgavene hun har som vi andre ikke har? Merk at utdrikkningslag, trening, frisør, neglesalong, turer med barn og familie, vennebesøk, reiser (inkl skaffe reisen), egenpleie, kle på/av seg, og så videre, gjør vi andre på fritiden. I tillegg til 8 timer på jobb + reise + leverering i barnehage/sfo. Ikke får vi betalt oppussing, ferie, klær etc. 35
Gjest Asti Skrevet 16. august 2017 #37751 Skrevet 16. august 2017 7 minutter siden, Lin10 skrev: ... Jeg har lest bakover her på forumet og folk synser om både om sminke, interiør, klær, feriereiser osv. Greit nok det, men har jo i realiteten ikke noe med bedriftens virksomhet, men heller henne som person. ... Skriver CBE om sminke, interiør, klær, feriereiser osv. på bloggen? Ja. Er CBE en påvirker/influencer? Ja. Hvorfor blander du det som står på bloggen med henne som person? Kanskje fordi CBE har valgt å bruke navnet sitt som bloggnavn? Det er en fordel å lære seg at det som legges ut på bloggen er ikke "privat", og dermed om henne som person. Det er lagt ut på nettstedet som er opprettet for å påvirke folk. Det er sunt at folk har mening om det som legges ut, slik at ikke influencere får påvirke oss i "fred og ro".
Klaraku78 Skrevet 16. august 2017 #37752 Skrevet 16. august 2017 6 timer siden, Lin10 skrev: Hvis du leser på teksten undér det siste magebildet ette fødselen , så får du forklaringen på hvorfor hun valgte å legge det ut. Det må vel være lov for alle de som ønsker å legge ut magebilder etter fødsel, selv de som har flat mage etter 4 dager. Poenget er jo at vi kommer i alle størrelser og ingenting er feil med det. Det er ikke alle som bruker sykehuset nettingtruse de første dagene og det må da være helt greit det også. Jeg lurer på om du faktisk har lest teksten selv? Det hun skriver er bare en tekst uten innhold. Det er ikke noe samsvar mellom bildet og tekst. Hadde hun ment det hun skrev ville hun ha lagt ut et annet bilde, eks Christina Vukicevic. I tillegg starter hun en debatt som hun rømmer helt fra. Hun har ikke skrevet noe om saken på bloggen, og ikke svart på en eneste henvendelse fra media. Det igjen underbygger helt det hun skrev. Hadde hun ment det hun skrev, hadde hun iallefall stått for det i ettertid. Eneste grunnen til at hun skrev den teksten, var for å ha en unnskyldning for å legge ut bilde av seg selv i undertøyet, for å få oppmerksomhet og for å kunne skryte av seg selv. 36
Lin10 Skrevet 16. august 2017 #37753 Skrevet 16. august 2017 Akkurat nå, Anne B skrev: Det å være mor handler ikke om å være flink. I så tilfelle, hun er ikke mye flink når hun utleverer barna på nett for å tjene penger. Det jeg mente med flink, er at hun virker som en kjærlig, omtenksom og fornuftig mamma. Man kan være uenig om publisering av barn i sosiale medier. Hun har valgt å vise barna sine og jeg synes hun har funnet en fin balanse der. Hun har b.l.a blitt mer restriktiv den siste tiden med hvor mye hun legger ut, og ofte er det bilder hvor ansiktet ikke synes. Jeg er også imot ukritisk utlevering av barn i sosiale medier, men jeg opplever ikke at årsaken til at hun legger ut bilder av barna er for å tjene mest mulig penger. Jeg kan ikke svare for henne, men det som kan være en årsak tillat hun viser barna, er at hun har valgt å ha med endel av familielivet på bloggen og hverdagen sin. Det innebærer derfor å vise noen bilder av barna sine. Det er et spesielt yrke hun har valg og det å kunne by på seg selv er jo også viktig når man blogger.
Fotballfluen Skrevet 16. august 2017 #37754 Skrevet 16. august 2017 Linn10: til info var 4-dagersbildet også reklame. Reklame for undertøyet hun hadde på seg. Umerket, selvsagt. CBE er nok mye "på", som du sier. Likevel har hun en hjemmeværende mann som også har tatt nesten hele permisjonen. Hun er likevel priviligiert at hun i prinsippet også har hatt permisjon mtp at hun jobber hjemmefra og mannen er med på jobb stort sett hele tiden, dermed også barna. Så hun får i pose og sekk: full lønn fra bloggen, mannen får full lønn fra NAV samt får være hjemme hele permisjonen (dette med reising og oppdrag kan hun styre selv). CBE har ikke forsøkt å kombinere familierollen med en vanlig jobb, hvor man ikke selv kan legge opp dagene som man vil. Det er derfor en fornærmelse at hun påstår at hun jobber så mye mer en alle andre. Man kalibreres på det man er vant til. Mannen er heller ikke vant til å jobbe og kan derfor ikke veilede henne i hva det faktisk innebærer å være fulltidsansatt. Det å være fotballspiller er som en deltidsjobb å regne mtp fritid i løpet av en dag. (jeg kjenner fotballspillere i eliteserien, de trener noen timer hver dag, resten er hvile og restitusjon). Derfor tror jeg at hun hadde fått sjokk om hun hadde forsøkt seg som vanlig arbeidstaker. Jeg tror heller ikke at hun hadde hatt vondt av å prøve det, det hadde kanskje gjort at hun hadde fått huet ut av rævva og skjønt at hele verden ikke kretser om henne. 27
BlendaSensitive Skrevet 16. august 2017 #37755 Skrevet 16. august 2017 4 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg kommer med mine synspunkter på endel ting, på samme måte som mange av dere gjør det her inne. Jeg har lest bakover her på forumet og folk synser om både om sminke, interiør, klær, feriereiser osv. Greit nok det, men har jo i realiteten ikke noe med bedriftens virksomhet, men heller henne som person. Skal det være andre regler for meg, fordi jeg har et annet syn på flere ting dere diskuterer her inne ? Hun har selv på bloggen forklart tidligere hva hennes arbeidsoppgave er, og det har ikke bare vært å blogge og ta bilder. Må ikke glemme at hun ikke bare har bloggen. Hun oppdaterer faceboook, Instagram og tar snap flere ganger daglig. Klart du skal få synse! Men du feiler på noen punkter: vi er ikke samme mennesker alle sammen, noen skriver om sminke, andre er mest opptatt av reklame, andre bryr seg mest om eksponering av barn. Altså kan du ikke si "dere" mener/skriver så og så. Jeg har ikke sett cbe.no sine arbeidsoppgaver, link? Og en kommentar til det jeg har uthevet: Jeg forstår du ikke vet så mye om markedsføring, sosiale medier, hvordan dette gjøres som en helhetpakke. Og det er her du failer som mest. Du "kan" ikke det du spekulerer om (min tolkning på dine kommentarer siste dager om disse emnene). Mange av oss kritikere der imot, jobber i media, med design, er aktive på ulike sosiale medier selv både privat og i profesjon. Folk jobber som jordmødre, sykepleiere, ingeniører, med IT, barnevern, i politiet, og så videre. Ergo har "vi" en hel haug med kunnskap om det vi diskuterer. Kunnskap som er basert på erkjent "viten" (aka formell og uformell utdanning), og IKKE bare synsing. Men klart vi synser også! Jeg kan jo synes som privat person at nye headerbildet er styggt. Men som profesjonell så kan jeg også si at den signalerer et innehold som ikke stemmer overens med blogginneholdet og heller ikke stemmer med slik cbe ønsker å fremstille seg øvrig (eller som vi publikum tolker det som, hvilket er det samme sett til markedsføringstrategi). Og mye mer kan sies om både det og annet, utifra markedsføring, design, og etisk grunnlag. 24
Klaraku78 Skrevet 16. august 2017 #37756 Skrevet 16. august 2017 15 minutter siden, Lin10 skrev: Må ikke glemme at hun ikke bare har bloggen. Hun oppdaterer faceboook, Instagram og tar snap flere ganger daglig. Instagram og facebook er bare repeat fra blogg, og tar sånn ca. ett minutt å skrive/oppdatere. 20
Lin10 Skrevet 16. august 2017 #37757 Skrevet 16. august 2017 4 minutter siden, Asti skrev: Skriver CBE om sminke, interiør, klær, feriereiser osv. på bloggen? Ja. Er CBE en påvirker/influencer? Ja. Hvorfor blander du det som står på bloggen med henne som person? Kanskje fordi CBE har valgt å bruke navnet sitt som bloggnavn? Det er en fordel å lære seg at det som legges ut på bloggen er ikke "privat", og dermed om henne som person. Det er lagt ut på nettstedet som er opprettet for å påvirke folk. Det er sunt at folk har mening om det som legges ut, slik at ikke influencere får påvirke oss i "fred og ro". Det er noen her som mener at jeg kommer med synsing om forskjellig ting, og som mener dere kritikere kommer med fakta og riktig dokumentajon til enhver tid. Det stemmer jo ikke når man leser bakover her. Dét var poenget mitt. 1
Emilie112 Skrevet 16. august 2017 #37758 Skrevet 16. august 2017 8 timer siden, Lin10 skrev: Jeg har iallfall lest at hun har svart på b.l.a dette med merking av reklame og hvorfor hun har valgt å publisere bilder av barna sine. Hun har svart på hvorfor hun la ut de berømte magebildene like etter fødsel. Svaret hun ga på det ble senest vist her på forumet under magebildet fra siste fødsel. Hun har informert om redigering/ etterbehandling av bilder. Har hun begrunner hvorfor hun har vist bildER av barna sine? Mener du at grunnen til at de publiserer ble 100 bilder er fordi noeneventuelt var på døren deres at noen skal ha spekulert i om det var noe galt med datteren deres? Har det blitt publisert en reflektert grunn at at barna vises så ekstremt mye på bloggen så legg gjerne ved en link! 4
Aida_01 Skrevet 16. august 2017 #37759 Skrevet 16. august 2017 6 minutter siden, Lin10 skrev: Det jeg mente med flink, er at hun virker som en kjærlig, omtenksom og fornuftig mamma. Dette er synsing, for det første. Og for det andre, i hvilken grad er det å være flink mamma relevant for bloggen?! Jeg er også en god mor, men sjefen min måler ikke mine resultater basert på det. 35
SusieDerkins Skrevet 16. august 2017 #37760 Skrevet 16. august 2017 7 timer siden, Lin10 skrev: Nå er jo endel av jobben hennes å legge ut antrekksbilder og style seg opp til dette, men det å pleie ytre er jo bare en liten del av jobben. Det som jeg opplever er spesielt med hennes jobb i tillegg til barn og familie er at hun alltid er PÅ. Hun har jo sagt at hun elsker jobben sin, men hun har ikke noe 8-16 jobb. Det er bloggen, oppdatere Instagram, Facebook og snap og svare på mail. Det er nok mye i kulissene som må gjøres som ikke vi er klar over. Hvis du tror at jobben hennes består av å få sponset sydenturer eller annet, så er du nok for lite opplyst. Hvis du mener at hun har en lettere arbeidsdag enn andre fordi hun har et mer " glamorøs" hverdag, tror jeg du ikke forstår hva som ligger bak en slik virksomhet som hun har. Hun er tydligvis en perfeksjonist og leverer i alle ledd, noe som selvfølgelig tar mye tid. poenget i denne sammenheng er vel nettopp at hun bare leverer i NOEN ledd, ikke alle som du sier... 14
Fremhevede innlegg