Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det vel rett før vi heller ikke må glemme at hun har to hunder å ta vare på og er en flink kone. 

• Liker 48
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Nå er det vel rett før vi heller ikke må glemme at hun har to hunder å ta vare på og er en flink kone. 

Ja, må ikke glemme det😊

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Lin10 skrev:

Man må ikke glemme at hun også er tobarns mor og de har fortsatt den minste hjemme. Det har jo ikke vært noen ordinært mammapermisjon på henne. Jeg blir ihvertfall imponert over hennes arbeidskapasitet og hvor flink hun er som mor. 

Å nå blir jeg nesten overveldet av alt hun orker og makter du, du og du...

Nei du, normale småbarnsmødre med mann, hus og jobb har nok en veldig mye mer stressende og tyngre hverdag enn fotballfrue. For å si det sånn, fotoshoots, sminke, hår og negler inngår ikke i hverdagen til noen jeg kjenner som har små barn, kanskje i helgen hvis de er ytterst heldig. Caroline kan snu hverdagen sin opp ned just like that. Jobben hennes går ut på å feks skaffe seg en sponset sydentur et par uker, eller opphold på hotell, eller hva hun vil! I morgen kan hun ansette hushjelp og ligge i senga hele dagen, om hun vil. Så beklager om jeg ikke gir nok cred til Caroline, fotballfrue, småbarns mor, fotograf, sminkør, manikyrist, "modell", entrepenør, bloggeier +++++

• Liker 43
Skrevet
12 minutter siden, Kollontaj skrev:

Humor! 😁

• Liker 14
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Å nå blir jeg nesten overveldet av alt hun orker og makter du, du og du...

Nei du, normale småbarnsmødre med mann, hus og jobb har nok en veldig mye mer stressende og tyngre hverdag enn fotballfrue. For å si det sånn, fotoshoots, sminke, hår og negler inngår ikke i hverdagen til noen jeg kjenner som har små barn, kanskje i helgen hvis de er ytterst heldig. Caroline kan snu hverdagen sin opp ned just like that. Jobben hennes går ut på å feks skaffe seg en sponset sydentur et par uker, eller opphold på hotell, eller hva hun vil! I morgen kan hun ansette hushjelp og ligge i senga hele dagen, om hun vil. Så beklager om jeg ikke gir nok cred til Caroline, fotballfrue, småbarns mor, fotograf, sminkør, manikyrist, "modell", entrepenør, bloggeier +++++

Nå er jo endel av jobben hennes å legge ut antrekksbilder og style seg opp til dette, men det å pleie ytre er jo bare en liten del av jobben. Det som jeg opplever er spesielt med hennes jobb i tillegg til barn og familie er at hun alltid er PÅ.

Hun har jo sagt at hun elsker jobben sin, men hun har ikke noe 8-16 jobb. Det er bloggen, oppdatere Instagram, Facebook og snap og svare på mail. Det er nok mye i kulissene som må gjøres som ikke vi er klar over. Hvis du tror at jobben hennes består av å få sponset sydenturer eller annet, så er du nok for lite opplyst. Hvis du mener at hun har en lettere arbeidsdag enn andre fordi hun har et mer " glamorøs" hverdag, tror jeg du ikke forstår hva som ligger bak en slik virksomhet som hun har. Hun er tydligvis en perfeksjonist og leverer i alle ledd, noe som selvfølgelig tar mye tid. 

Endret av Lin10
  • Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Lin10 skrev:

Nå er jo endel av jobben hennes å legge ut antrekksbilder og style seg opp til dette, men det å pleie ytre er jo bare en liten del av jobben. Det som jeg opplever er spesielt med hennes jobb i tillegg til barn og familie er at hun alltid er PÅ.

Hun har jo sagt at hun elsker jobben sin, men hun har ikke noe 8-16 jobb. Det er bloggen, oppdatere Instagram, Facebook og snap og svare på mail. Det er nok mye i kulissene som må gjøres som ikke vi er klar over. Hvis du tror at jobben hennes består av å få sponset sydenturer eller annet, så er du nok for lite opplyst. Hvis du mener at hun har en lettere arbeidsdag enn andre fordi hun har et mer " glamorøs" hverdag, tror jeg du ikke forstår hva som ligger bak en slik virksomhet som hun har. Hun er tydligvis en perfeksjonist og leverer i alle ledd, noe som selvfølgelig tar mye tid. 

Ja, JEG er lite opplyst her :roll:

• Liker 25
Skrevet
11 minutter siden, Lin10 skrev:

Rart at hun ikke tar seg tid til å merke reklame riktig, og det viser jo at hun ikke leverer i alle ledd. 

Skrevet
6 minutter siden, Varma skrev:

Rart at hun ikke tar seg tid til å merke reklame riktig, og det viser jo at hun ikke leverer i alle ledd. 

Det er viktig å merke riktig, men så er det også noe tolkning av regelverket og gråsoner. Jeg er ihverfall ikke tvil på hva som er reklame og ikke reklame inne på bloggen. Så vil det alltid være noen som spekulerer i skjult reklame, selv der det er fremlagt kvittering.. så det får man ikke gjort noe med. 

• Liker 3
Skrevet

Ang post-baby bildene; hadde det ikke vært mere naturlig at ungen lå i armene hennes samtidig? Gjerne med andre klær også. ( Skjønner ikke stringtruse, de fleste blør vel så og si konstant etterpå?) På den måten hadde det ikke fremstått, som det gjør nå, at alt som betyr i løpet av et svangerskap er at mor er tilbake i vanlig modus med en gang. Å vise barnet er vel viktigere enn kroppen tenker jeg. 

• Liker 21
Skrevet
14 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Ja, JEG er lite opplyst her :roll:

Ja...🙄

• Liker 2
Skrevet

Hvis man søker opp undertøysettet hun hadde på seg på etter-bildet (hun linket) så ser man at det faktisk er helt vanlige hipster truser og ammebh.

Verken string eller pushup.

Man må ikke kjøpe beige potetsekk-bh'er fra Cubus for å kunne amme og "bleie" trenger man heller ikke i ukesvis,mange blør jo kun kraftig i noen dager så går det over til "kraftig mens" og da holder da slike truser til bind til det behovet..

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Lin10 skrev:

Ja...🙄

Du synser og tolker veldig mye i denne tråden, du har flere ganger blitt påpekt at du tilegner både typen til Caroline og caroline selv egenskaper og følelser man absolutt ikke vet at de har inne. Du skriver mye utfra følelser og tanker, og sikkert som du selv hadde tenkt det, og det er greit. Men kom ikke her og fortell meg hvor seriøs og hardtarbeidende caroline er, og at hun leverer på alle felt. Ta og bla noen sider bakover i denne tråden og les info og fakta som er blitt postet, og fortell  meg at hun leverer. 

Regel nummer 1 når du kjører en av Norges største blogger, MERK REKLAMEN DIN. Men klart, desto dummere fotballfrueparet gjør seg selv  skylder på manglende regelverk og gråsoner, desto mer penger i kassa for dem.

• Liker 36
Skrevet
1 minutt siden, Juliannaos skrev:

Ang post-baby bildene; hadde det ikke vært mere naturlig at ungen lå i armene hennes samtidig? Gjerne med andre klær også. ( Skjønner ikke stringtruse, de fleste blør vel så og si konstant etterpå?) På den måten hadde det ikke fremstått, som det gjør nå, at alt som betyr i løpet av et svangerskap er at mor er tilbake i vanlig modus med en gang. Å vise barnet er vel viktigere enn kroppen tenker jeg. 

Hvis du leser på teksten undér det siste magebildet ette fødselen , så får du forklaringen på hvorfor hun valgte å legge det ut. Det må vel være lov for alle de som ønsker å legge ut magebilder etter fødsel, selv de som har flat mage etter 4 dager. Poenget er jo at vi kommer i alle størrelser og ingenting er feil med det. Det er ikke alle som bruker sykehuset nettingtruse de første dagene og det må da være helt greit det også. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Stjernekikkeren skrev:

Du synser og tolker veldig mye i denne tråden, du har flere ganger blitt påpekt at du tilegner både typen til Caroline og caroline selv egenskaper og følelser man absolutt ikke vet at de har inne. Du skriver mye utfra følelser og tanker, og sikkert som du selv hadde tenkt det, og det er greit. Men kom ikke her og fortell meg hvor seriøs og hardtarbeidende caroline er, og at hun leverer på alle felt. Ta og bla noen sider bakover i denne tråden og les info og fakta som er blitt postet, og fortell  meg at hun leverer. 

Regel nummer 1 når du kjører en av Norges største blogger, MERK REKLAMEN DIN. Men klart, desto dummere fotballfrueparet gjør seg selv  skylder på manglende regelverk og gråsoner, desto mer penger i kassa for dem.

Dette er et diskusjonsforum og jeg må lov til å komme med mine meninger og synspunkter på lik linje som deg. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Lin10 skrev:

Dette er et diskusjonsforum og jeg må lov til å komme med mine meninger og synspunkter på lik linje som deg. 

Du må gjerne synse og mene så mye du orker, men du bør også forstå at når du viser så lav innsikt i hvordan en bedrift som CBE.AS driftes etter så mange sider her på KG, vil du bli stilt spørsmål og du bør være bevisst nok til å kunne argumentere for dine meninger på en slik måte at andre forstår dem.
Det holder liksom ikke å bare si: "Jeg mener - basta."

• Liker 33
Skrevet
1 minutt siden, Cavatina skrev:

Du må gjerne synse og mene så mye du orker, men du bør også forstå at når du viser så lav innsikt i hvordan en bedrift som CBE.AS driftes etter så mange sider her på KG, vil du bli stilt spørsmål og du bør være bevisst nok til å kunne argumentere for dine meninger på en slik måte at andre forstår dem.
Det holder liksom ikke å bare si: "Jeg mener - basta."

Det er vel ikke riktig å ha noen brukerdebatt her inne? Er ikke det imot reglene? 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Lin10 skrev:

Det er vel ikke riktig å ha noen brukerdebatt her inne? Er ikke det imot reglene? 

Hva snakker du om brukerdebatt for? Virka ikke som det plaga det når du kalte meg for uopplyst, du. Forøvrig fikk du et meget bra svar fra @Cavatina litt lenger opp her. 

• Liker 26
Skrevet
11 timer siden, Luka_S skrev:

Her er bildet jeg mener: http://i.imgur.com/XIYtB66.jpg

Jeg vet ikke om noen andre har kommentert dette tidligere, men hvem har tatt bildene fra utdrikningslaget egentlig? Har LK fulgt etter damegjengen med speilrefleks og fotoutstyret?

• Liker 12
Skrevet
4 timer siden, Lin10 skrev:

Det er viktig å merke riktig, men så er det også noe tolkning av regelverket og gråsoner. Jeg er ihverfall ikke tvil på hva som er reklame og ikke reklame inne på bloggen. Så vil det alltid være noen som spekulerer i skjult reklame, selv der det er fremlagt kvittering.. så det får man ikke gjort noe med. 

Det handler til syvende og sist om kvalitet, troverdighet og ettermæle. CBE og LKE har valgt å basere sin reklamebedrift på smutthull i lovverket. Dette har de valgt fordi kontrollorganet deres (forbrukerrådet) sliter med ressursmangel. Slik vet bedriften at de stort sett slipper unna, bortsett fra en og annen refs fra misunnelige jantelovtilhengere som Legerådet for Etikk og Helsedirektoratet. Disse refsene får den store, ukritiske lesermassen uansett ikke med seg.

Bedriften har i tillegg valgt å ignorere etiske regelverk som barnekonvensjon og personvernloven. Samlet så viser dette en bedrift med manglende respekt for regelverket, og som tøyer dette etter beste evne for egen vinning. I motsetning til enkelte andre toppbloggere så fremstår denne bedriften som relativt oppegående, stabil og seriøs og dette gjør jo de konsekvente regelbruddene enda verre. Men så lenge de ikke blir straffet med mer enn en dask på lankene av og til så er det tydeligvis ikke så nøye.

Disse influencerne ler jo hele veien til banken uansett, og lærer sine lesere at lovverk er til for å brytes, mindreårige er til for å utleveres/brukes som reklameplakater og kvinnekroppen er til for å gjemmes bak omfattende bilderedigering, overdreven posering, løshår, løsvipper, løsnegler, store mengder sminke osv osv. Samt for å vises frem i sexy undertøy 4 dager postpartum.

• Liker 25
Skrevet
5 timer siden, Lin10 skrev:

Absolutt. Men å blankt avvise side på side med dokumentasjon og fakta med "jeg føler at Caroline gjør en veldig god jobb, husk at hun lever en stressende hverdag" er bare respektløst ovenfor debattanter som baserer utsagnene sine på _fakta_ og bruker tid og energi på å dokumentere korrekt. Jeg har fremdeles til gode å se en eneste dokumentert kilde fra deg. 

• Liker 31
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...