Mme Blavatsky Skrevet 9. august 2017 #37261 Skrevet 9. august 2017 2 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Han typen hennes kan ikke gjemme seg bak det at han skulle beskytte henne fra hatske kommentarer, så vidt jeg forstår har han utgitt seg for å være alt fra fjortiss, kvinne, og lege bare for å ha et eller annet å si til folks kommentarer. Morsomme er at de trenger ikke å være hatske eller slemme, de trenger bare å være litt uenige med fotballdama eller pirke litt kritisk i hennes fasade før han slår rekord på tastaturet, enten det er som "lisa på 14" eller personlig trener. Og uansett, de bestemmer jo selv hva slags kommentarer de legger ut, så når alt kommer til alt, hadde de ikke trengt å gjøre dette en gang. Nettopp. Derav betegnelsen "patologisk". 16
Fredrik29 Skrevet 9. august 2017 #37262 Skrevet 9. august 2017 Så lenge disse lovbruddene og "gråsonene" aldri får noen konsekvenser for CBE.AS så vil de dure på videre i samme tralten. Skjult reklame, kommentarjuks, bildejuks, bruk av barna i reklame osv er jo alt ganske etisk og moralsk forkastelig. Men; så lenge fansen er trofast, inntektene ruller inn, folk flest bryr seg ikke og ingenting får noen konsekvenser fra myndigheten så er det vel bare å kjøre på og tøye grensene så lenge man ikke eier skam. 13
Gjest SelinaKyle Skrevet 9. august 2017 #37263 Skrevet 9. august 2017 18 timer siden, Lin10 skrev: Stemmer det. Fikk det opp, men vet ikke hvordan jeg linker inn her. Han var ganske spak, og hun fortalte at det ikke var god stemning i heimen når hun fikk vite om det som hadde skjedd. Lars Kristian Eriksen, spak...?
Stjernekikkeren Skrevet 9. august 2017 #37264 Skrevet 9. august 2017 23 minutter siden, Fredrik29 skrev: Så lenge disse lovbruddene og "gråsonene" aldri får noen konsekvenser for CBE.AS så vil de dure på videre i samme tralten. Skjult reklame, kommentarjuks, bildejuks, bruk av barna i reklame osv er jo alt ganske etisk og moralsk forkastelig. Men; så lenge fansen er trofast, inntektene ruller inn, folk flest bryr seg ikke og ingenting får noen konsekvenser fra myndigheten så er det vel bare å kjøre på og tøye grensene så lenge man ikke eier skam. Syns jeg resultatet av dette om en stund, kommer vel snart en bok eller noe om hvor vanskelig det var å leve livet som fotballfrue og alt det fæle de gjorde for fasaden som de angrer så dypt på. Hiver kanskje inn en psykisk knekk og den berømte veggen. For hvordan skal de ellers komme unna dette med mest mulig stolthet i behold når folk får opp øynene for hva slags mennesker dette egentlig er? Snakk om kalde, kyniske og beregnende mennesker som vet akkurat hvordan de skal bruke seg selv og alle rundt for egen vinning. 14
Gjest Sirkustjukk Skrevet 9. august 2017 #37265 Skrevet 9. august 2017 Tviler ikke et sekund på at LKE er veldig glad i sin kone og familie. Men han er minst like glad i å ha rett.
minimymlen Skrevet 9. august 2017 #37266 Skrevet 9. august 2017 Jeg tror første gang betegnelsen "fotballfruemann" har blitt brukt er her, i denne listen av Natt og Dag over lista over de minst innflytelsesrike i 2011: https://issuu.com/nattogdag/docs/2012-januar-oslo/6 Om ikke annet, så deler han jo lista med Trine Grung 14
Vitulina Skrevet 9. august 2017 #37267 Skrevet 9. august 2017 Fruen skrev da også selv falske kommentarer og jeg tviler ikke et sekund på at det var hun selv som redigerte seg selv og sine egne familiemedlemmer tynnere. Sannheten er at han tok all skylden siden hun lever av å selge seg som miss puuuurfect 28
Gjest Tekola Skrevet 9. august 2017 #37269 Skrevet 9. august 2017 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Tekola, teamleder.
minimymlen Skrevet 9. august 2017 #37270 Skrevet 9. august 2017 Tar meg friheten til å legge ut innlegget jeg hadde som svar til utestengt bruker igjen: Jeg er helt enig, han slapp for billig unna den gangen. Det er ikke bare trollingen i kommentarfeltet, der han konstruerer krangler og diskusjoner med ulike bruker, eventuelt diskuterer med seg selv, men også at han lyver på seg ulike titler for å ha større pondus i argumentasjonen sin. Jeg tror ikke et sekund på at Fruen ikke visste om dette, og jeg tror også hun har vært delaktig i det. Han har også oppført seg særdeles ufint under eget navn/profil i diskusjoner i ulike fora, som for eksempel SoMe gruppa på facebook, drittslenging fra twitterkontoen sin og nå sist i kommentarfelt i aviser som dekket alkotabben på bloggen. Diskusjonen fra KK som du nevner ligger her: https://disqus.com/home/discussion/kk-no/dette_er_magen_alle_snakker_om/ LKE er "guest", siden han sikkert har slettet brukeren sin, men det kommer helt tydelig frem hvem det er. 17
Lin10 Skrevet 9. august 2017 #37271 Skrevet 9. august 2017 11 minutter siden, minimymlen skrev: Jeg er helt enig, han slapp for billig unna den gangen. Det er ikke bare trollingen i kommentarfeltet, der han konstruerer krangler og diskusjoner med ulike bruker, eventuelt diskuterer med seg selv, men også at han lyver på seg ulike titler for å ha større pondus i argumentasjonen sin. Jeg tror ikke et sekund på at Fruen ikke visste om dette, og jeg tror også hun har vært delaktig i det. Han har også oppført seg særdeles ufint under eget navn/profil i diskusjoner i ulike fora, som for eksempel SoMe gruppa på facebook, drittslenging fra twitterkontoen sin og nå sist i kommentarfelt i aviser som dekket alkotabben på bloggen. Diskusjonen fra KK som du nevner ligger her: https://disqus.com/home/discussion/kk-no/dette_er_magen_alle_snakker_om/ LKE er "guest", siden han sikkert har slettet brukeren sin, men det kommer helt tydelig frem hvem det er. Slapp han billig unna det? Hva mener du/ dere skulle ha skjedd? Skulle han lagt seg under dyna i 2 måneder og ikke vist seg blant folk, eller skulle han stått i gapestokk til spott og spe, for å sette det på spissen. Skulle det blitt skilsmisse? Det er klart når man blir avslørt for slike handlinger og dette er offentlige personer, så må media faktisk også trå noe varsomt. Ja, media skal selvfølgelig skrive om det, men hvor langt skulle man ha gått i denne saken ifht. dekning? Han la seg flat og beklaget det som hadde skjedd. Han hadde helt sikkert rådgiver som anbefalte han å ligge lavt for å ikke hause opp situasjonen enda mer. Man har erfaring fra Tønne saken, hvor han desverre tok sitt liv basert på det massive mediafokuset. Jeg har hvertfall forståelse at han ikke ønsket å bli intervjuet om dette i alle media. Det må jo være forferdelig flaut for han. Jeg etterlyse bare litt mer refleksjon rundt CBE og LKE ståsted når man kommer i en slik situasjon. Så, kan jeg tenke meg at folk her inne mener han må takke seg selv, men han har prøvd å forklare hvorfor han handlet slik han gjorde.. Når det gjelder bilderedigeringen av kona, så var det nok for å gjøre henne fornøyd. Han er nok en litt sånn " riddertype" som flere beskriver han som. Hun er/var utrolig opptatt av å være slank og samtidig er perfeksjonist, som da tydligvis ikke har vært fornøye på enkelte bilder. Så har LK forandret en arm eller midje for å gjøre kona fornøyd. Absolutt ikke greit og noe Caroline har tatt avstand fra i ettertid. Når der gjelder aktiviteten i kommentarfeltet så er mitt inntrykk at LK er en person som er et konkurransemenneske og en " vinnertype" Han er kunnskapsrik og flink til å ordlegge seg. Han klarte tydligvis ikke å sitte stille og se alle " stikk" og hets som kona fikk. Jeg ser dere er veldig opptatt av hva han svarte i kommentarfeltet, men ikke hva andre har skrevet til de. Han har forklart selv med at slike kommentarer kom " under huden" på han og følte han måtte ta igjen. Det var slik han reagerte dengang, på stort og smått. Vi som ikke er bloggere har ikke kjent på den følelsen av å bli utsatt for hets og negative kommentarer dag ut og dag inn, og hvilke mekanismer som da kan settes i gang. Det er ikke uten grunn at mange toppblogger har stengt kommentarfeltene sine eller får andre til å sile ut hets og negative kommentarer. Så kan det være at han likte og diskutere og han tydligvis følte han fikk mer pondus ved å signere med forskjellige titler som PT og lege. Konsekvensen av det han/de gjorde kunne vært skjebnesvanger og snudd livet opp ned for ekteparet. De kunne ha mistet samarbeidspartnere og lesere. Noen falt nok fra, men hun har hele tiden vært på bloggtoppen selv etter skandalen. I årene etter så har det jo skjedd utrolig mye positivt i hennes karriere, så det viser at folk har evne til å tilgi. 7
minimymlen Skrevet 9. august 2017 #37272 Skrevet 9. august 2017 1 minutt siden, Lin10 skrev: Slapp han billig unna det? Hva mener du/ dere skulle ha skjedd? Skulle han lagt seg under dyna i 2 måneder og ikke vist seg blant folk, eller skulle han stått i gapestokk til spott og spe, for å sette det på spissen. Skulle det blitt skilsmisse? Det er klart når man blir avslørt for slike handlinger og dette er offentlige personer, så må media faktisk også trå noe varsomt. Ja, media skal selvfølgelig skrive om det, men hvor langt skulle man ha gått i denne saken ifht. dekning? Han la seg flat og beklaget det som hadde skjedd. Han hadde helt sikkert rådgiver som anbefalte han å ligge lavt for å ikke hause opp situasjonen enda mer. Man har erfaring fra Tønne saken, hvor han desverre tok sitt liv basert på det massive mediafokuset. Jeg har hvertfall forståelse at han ikke ønsket å bli intervjuet om dette i alle media. Det må jo være forferdelig flaut for han. Jeg etterlyse bare litt mer refleksjon rundt CBE og LKE ståsted når man kommer i en slik situasjon. Så, kan jeg tenke meg at folk her inne mener han må takke seg selv, men han har prøvd å forklare hvorfor han handlet slik han gjorde.. Når det gjelder bilderedigeringen av kona, så var det nok for å gjøre henne fornøyd. Han er nok en litt sånn " riddertype" som flere beskriver han som. Hun er/var utrolig opptatt av å være slank og samtidig er perfeksjonist, som da tydligvis ikke har vært fornøye på enkelte bilder. Så har LK forandret en arm eller midje for å gjøre kona fornøyd. Absolutt ikke greit og noe Caroline har tatt avstand fra i ettertid. Når der gjelder aktiviteten i kommentarfeltet så er mitt inntrykk at LK er en person som er et konkurransemenneske og en " vinnertype" Han er kunnskapsrik og flink til å ordlegge seg. Han klarte tydligvis ikke å sitte stille og se alle " stikk" og hets som kona fikk. Jeg ser dere er veldig opptatt av hva han svarte i kommentarfeltet, men ikke hva andre har skrevet til de. Han har forklart selv med at slike kommentarer kom " under huden" på han og følte han måtte ta igjen. Det var slik han reagerte dengang, på stort og smått. Vi som ikke er bloggere har ikke kjent på den følelsen av å bli utsatt for hets og negative kommentarer dag ut og dag inn, og hvilke mekanismer som da kan settes i gang. Det er ikke uten grunn at mange toppblogger har stengt kommentarfeltene sine eller får andre til å sile ut hets og negative kommentarer. Så kan det være at han likte og diskutere og han tydligvis følte han fikk mer pondus ved å signere med forskjellige titler som PT og lege. Konsekvensen av det han/de gjorde kunne vært skjebnesvanger og snudd livet opp ned for ekteparet. De kunne ha mistet samarbeidspartnere og lesere. Noen falt nok fra, men hun har hele tiden vært på bloggtoppen selv etter skandalen. I årene etter så har det jo skjedd utrolig mye positivt i hennes karriere, så det viser at folk har evne til å tilgi. Hvordan forsvarer du at noen "fortjener en kule i panna"? 26
Lin10 Skrevet 9. august 2017 #37273 Skrevet 9. august 2017 1 minutt siden, minimymlen skrev: Hvordan forsvarer du at noen "fortjener en kule i panna"? Forvarer da overhode ikke det. 2
SusieDerkins Skrevet 9. august 2017 #37274 Skrevet 9. august 2017 9 minutter siden, Lin10 skrev: Slapp han billig unna det? Hva mener du/ dere skulle ha skjedd? han slapp billig unna, fordi pressen kjøpte historien de fortalte uten å sette seg inn i saken, og uten å stille kritiske spørsmål. Resultatet er at folk tror han skrev en håndfull kommentarer for å forsvare kona, mens det som egentig skjedde er det som ble dokumentert her nå sist i går kveld. 34
minimymlen Skrevet 9. august 2017 #37275 Skrevet 9. august 2017 10 minutter siden, minimymlen skrev: Hvordan forsvarer du at noen "fortjener en kule i panna"? 1 minutt siden, Lin10 skrev: Forvarer da overhode ikke det. Eller at han konsekvent går i strupen på kvinnelige debattanter eller fat shamer sine motstandere? 33
Lin10 Skrevet 9. august 2017 #37276 Skrevet 9. august 2017 2 minutter siden, Amafalathiel skrev: han slapp billig unna, fordi pressen kjøpte historien de fortalte uten å sette seg inn i saken, og uten å stille kritiske spørsmål. Resultatet er at folk tror han skrev en håndfull kommentarer for å forsvare kona, mens det som egentig skjedde er det som ble dokumentert her nå sist i går kveld. Hvorfor gjorde han det?
SusieDerkins Skrevet 9. august 2017 #37277 Skrevet 9. august 2017 (endret) 1 minutt siden, Lin10 skrev: Hvorfor gjorde han det? hvorfor gjorde han hva da? skrev falske kommentarer? det kan da ikke jeg vite. Jeg vet bare at han gjorde det. Men det fremgår jo av de kommentarene han skrev at han ikke gjorde for å forsvare kona. Les dem selv. Endret 9. august 2017 av Amafalathiel 13
neon_sun Skrevet 9. august 2017 #37278 Skrevet 9. august 2017 Er det ikke de famøse koffertene som er med til Ålesund? Og ble ikke de dratt opp igjen her for ikke lenge siden? 8
Lin10 Skrevet 9. august 2017 #37279 Skrevet 9. august 2017 1 minutt siden, minimymlen skrev: Eller at han konsekvent går i strupen på kvinnelige debattanter eller fat shamer sine motstandere? Dere ser jo det kun fra de andres ståsted. Hva er det andre skriver som også gjør at LK er istand til å svare slik? Jeg forvare overhode ikke det han gjorde, men prøver å tenke ut hvorfor det har skjedd, uten å stemple han som "syk". 3
minimymlen Skrevet 9. august 2017 #37280 Skrevet 9. august 2017 1 minutt siden, Lin10 skrev: Hvorfor gjorde han det? Anbefaler deg å lese deg opp på den diskusjonen du var en del av i går kveld..... Og fy skam deg som sammenligner dette med Tønne-saken! 24
Fremhevede innlegg