Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så rart, jeg trodde ikke han hadde uttalt seg noen gang om saken. Andre som vet noe? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Lin10 skrev:

Tv

Jeg tror ikke han har stilt opp i noe TV-intervju. Men hvis man googler Lars Kristian Eriksen beklager, kommer det opp endel. Bla VG-artikkelen der de skriver om en e-post de har fått av ham der han innrømmer å ha vært dum og skrevet ting han ikke burde ha skrevet, men har ikke skrevet alle kommentarene. Men vil ikke kaste bort tid på hva han har skrevet og hva han ikke har skrevet.

Endret av pøbelsara
  • Liker 9
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Kollontaj skrev:

Så rart, jeg trodde ikke han hadde uttalt seg noen gang om saken. Andre som vet noe? 

Såvidt jeg har fått med meg, så uttalte LKE kun seg på mail først til Nordlys, deretter til VG:

"Lars-Kristian Eriksen skriver i en mail til Nordlys at ekteparet ikke ønsker å uttale seg til avisen i forbindelse med denne saken. I mailen gir han imidlertid uttrykk for at de mener at disse skjermdumpene kan være manipulerte.

Etter å ha blitt kontaktet av VG velger Eriksen ved midnatt natt til mandag å gi en forklaring:

«Siden 2009 har det til tider stormet fælt på bloggen til Caroline. Det er flaut å innrømme, men nett-trollene har til tider greid å komme under huden på meg. Konsekvensen har ironisk nok vært at jeg ved anledninger har senket meg ned på deres nivå. Og i svake øyeblikk har jeg svart i kommentarfeltet på Carolines og min egen blogg under andre navn. Det har vært motivert av et behov for å forsvare familien min, og utløst av en dårlig impulskontroll.», skriver Eriksen i en epost til VG.

"Det er viktig for meg å understreke at det har vært meg og ingen andre som står bak denne barnslige oppførselen. Caroline har aldri, og ville aldri, holdt på slik. Mest av alt er jeg lei meg for å ha satt henne i denne klemma, det har hun ikke fortjent. (...) Jeg er flau, jeg er lei meg, jeg lærer. Det vil ikke gjenta seg",". 

------------------------

Tilføyelse: Jeg husker ikke helt sikkert når kommentarjukset ble avslørt, men tror det var fredag formiddag eller ettermiddag her inne på KG. Og sletting og sperring for innsyn i kommentarfeltet ble iverksatt av CBE og LKE samme dag. Først ved midnatt til mandag innrømmet han det altså.  Han har aldri stillt opp på noen intervju om det.

Endret av Asti
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Han har det. Jeg fikk sett en ydmyk og angrende LK, selv om noen kan tvile på det..

Skrevet
2 minutter siden, Lin10 skrev:

Han har det. Jeg fikk sett en ydmyk og angrende LK, selv om noen kan tvile på det..

Kommer ikke opp noe slik når man googler. :vetikke:

• Liker 16
Skrevet

Men om du har sette dette, så synes jeg du skal dele det med de som ikke har sett det. 

Hvis ikke vil det bli avfeid som spekulasjon

• Liker 23
Skrevet
13 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg finner det fornøyelig at du tar alt CBE gjør i beste mening, men ikke vil la tvilen komme meg til gode. Elsk på det, søte du❤️

Den hersketeknikken din biter ikke på meg. 

• Liker 5
Skrevet

Men hun stilte opp på senkveld og serverte en historie om at han var lei seg. kanskje dere r det du husker, Lin? 

• Liker 7
Skrevet (endret)
11 minutter siden, pøbelsara skrev:

Men hun stilte opp på senkveld og serverte en historie om at han var lei seg. kanskje dere r det du husker, Lin? 

Nei, han satt ikke i sofaen der. Kan fornemme at han sto og ble intervjuet. 

Edit: Fant det. Ligger inne på TV 2 sumo og det var på frokost TV og de var på julebesøk hjemme hos de. Der ble da b.l.a intervjuet om skandalen. Vet faktisk ikke hvordan man linker det inn her...

Endret av Lin10
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Kommer ikke opp noe slik når man googler. :vetikke:

Nei, ikke her heller.... Men dama har tydeligvis brutt alkoholloven tre ganger og LKE synes at det er urettferdig at hun ble tatt for lovbruddet... Hun må være særdeles tunglært som blir tatt tre ganger. 

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, Lin10 skrev:

Ingenting på gooogle.

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Lin10 skrev:

1. Nei, da er man uenige om det. 

2. Hva slaks defensiv holdning er det. Hvis man blir hetset så skal man slutte med jobben sin og haterne som ikke ønsker henne noe godt, skal vinne. Er overrasket at du faktisk kan mene det..men, kan tenke meg at hun har blitt ganske herdet etterhvert og prøver å overse eller ikke fokusere på det negative. Konstruktivt kritikk er jo noe helt annet og viktig å ta innover seg. 

3.  Der er vi også uenige. Jeg synes de er dyktige og har ligget på bloggtoppen nå i årevis og hun står på hver dag for å gi leserne en god opplevelse. Når man stikker hodet frem som hun har gjort, så vil der alltid være personer som er negative og ikke ønsker de noe godt, dessverre. 

1. Helt greit å være uenig. 

2. Ja, jeg mener det. Enten det, eller å begynne å oppføre seg ordentlig (ref. juks, løgn, utlevering av barn, ikke evne å motta kritikk under noen som helst omstendighet, uhøflige svar etc.). Om du ikke evner å gjøre jobben din uten å ty til slikt, bør du slutte ja. 

3. Hun troner høyt og det er ingen tvil om at hun blir elsket og hyllet av mange, men at kommentarfeltet er en stor grunn til at bloggen blir lest hersker det ingen tvil over. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror faktisk at jeg hadde visst det dersom LKE hadde blitt intervjuet. (Til og med en lokalsending ville blitt omtalt i riksmedia i etterkant, nettopp fordi han ikke uttalte seg da det smalt.)

• Liker 8
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Uansett om LKE var aldri så lei for at han ble fersket, så forklarer det ikke hvorfor han på sin blogg mente at en motdebattant fortjente ei kule i panna. Selvsagt var også den kommentaren under påtatt navn. Og når man er i stand til å ytre drapstrusler, så tviler jeg på at den beklagelsen han kom med var særlig ektefølt. Det er jo tross alt "bare ord". 

Og forøvrig så er det endel brister i historiefortellinga til CBE også ang. kommentarfusket. Hun visste om det, hun visste ikke om det, hun visste litt om det - alt ettersom. Personlig tror jeg ikke noe på den versjonen som paret presenterte i media. Jeg har inntrykk av at CBE var like delaktig i kommentarfusket som gemalen - og dokumentasjonen Asti la frem i kveld, forsterker bare dette inntrykket. 

Skrevet
18 minutter siden, Lin10 skrev:

Det blir feil å bruke ordet patologisk, hvis det ikke har noe med den psykiske helse. Hun beskriver et karaktertrekk som ofte går under psykopati/ personlighetsforstyrrelse. 

Patologi er et generelt, og mye brukt, begrep som omfatter det som avviker fra det normale. 

Skrevet (endret)
11 minutter siden, pøbelsara skrev:

Ingenting på gooogle.

4 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jeg tror faktisk at jeg hadde visst det dersom LKE hadde blitt intervjuet. (Til og med en lokalsending ville blitt omtalt i riksmedia i etterkant, nettopp fordi han ikke uttalte seg da det smalt.)

Er inne på TV 2 sumo god morge Norge. Besøk i deres julehjem. Intervjuer  er Signe Tynning. 

Endret av Lin10
  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Uansett om LKE var aldri så lei for at han ble fersket, så forklarer det ikke hvorfor han på sin blogg mente at en motdebattant fortjente ei kule i panna. Selvsagt var også den kommentaren under påtatt navn. Og når man er i stand til å ytre drapstrusler, så tviler jeg på at den beklagelsen han kom med var særlig ektefølt. Det er jo tross alt "bare ord". 

Og forøvrig så er det endel brister i historiefortellinga til CBE også ang. kommentarfusket. Hun visste om det, hun visste ikke om det, hun visste litt om det - alt ettersom. Personlig tror jeg ikke noe på den versjonen som paret presenterte i media. Jeg har inntrykk av at CBE var like delaktig i kommentarfusket som gemalen - og dokumentasjonen Asti la frem i kveld, forsterker bare dette inntrykket. 

Jeg er helt enig, jeg tror de var like aktive i kommentarfeltet. 

Men jeg har også alltid hatt inntrykk av at det er HAN som egentlig er "Fotballfrue"

• Liker 10
Skrevet

Synes jeg husker noe om det også. Tror det var på God kveld Norge (tror de var ute på en trilletur eller noe). Fremstod vel mer som litt brydd og at hun var litt liksomstreng i blikket. Typisk strategi for å minimere skaden.  Se, han tar på seg bittelitt av skylda for det vi har gjort, liksom. 

• Liker 11
Gjest Hold the door
Skrevet
20 minutter siden, Lin10 skrev:

Kan det være da God Morgen Norge var hjemme hos dem i jula 2015 du mener? Da ble de intervjua og sto ved kjøkkenbenken, eller noe sånt, så vidt jeg husker. Fant ikke videoen, men ser av en gammel tråd at det ble skrevet om at de snakket om bilderedigeringen og kommentarjukset. forum.kvinneguiden.no/topic/902004-fotballfrue-kritikk/?page=903 (Nederst og så videre.)

Selv husker jeg han ikke som ydmyk og angrende, men jeg husker at de la det frem som om det bare gjaldt noen få kommentarer. Det har han skrevet i kommentarfeltet på CBE.no etter beklagelsen og flatleggingen også. Går ikke an å beklage, legge seg flat og ydmykt angre hvis man ikke engang innrømmer omfanget av det eller grunnen.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Manor skrev:

Patologi er et generelt, og mye brukt, begrep som omfatter det som avviker fra det normale. 

Du skjønte vel helst sikkert hva so

8 minutter siden, LizbethOsnes skrev:

1. Helt greit å være uenig. 

2. Ja, jeg mener det. Enten det, eller å begynne å oppføre seg ordentlig (ref. juks, løgn, utlevering av barn, ikke evne å motta kritikk under noen som helst omstendighet, uhøflige svar etc.). Om du ikke evner å gjøre jobben din uten å ty til slikt, bør du slutte ja. 

3. Hun troner høyt og det er ingen tvil om at hun blir elsket og hyllet av mange, men at kommentarfeltet er en stor grunn til at bloggen blir lest hersker det ingen tvil over. 

Var ikke du fast leser før? Prøv å legg bak deg gamle feider og les bloggen med nye øyne. 

Endret av Lin10
  • Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...