Gjest Skribent Skrevet 3. august 2017 #36801 Skrevet 3. august 2017 (endret) 17 minutter siden, tingi85 skrev: Man kan sikkert pirke på ting som merking og andre ting hos Caroline og jeg føler det ikke er lov med positivitet i denne tråden, men jeg vil si at jeg synes hun blogger bra. Hun poster ofte innlegg, har varierte innlegg blant mange tema og har mye bilder. Veldig mange av toppbloggerne er ikke i nærheten av henne Pirke på merking, faktisk! Wow. Hun blogger ofte, det er helt riktig. Hun har også mange bilder, men motivene er ofte veldig like - mange bilder med svært få forskjeller, snudd hodet litt, flyttet et bein etc. For noen som liker å se på bilder fremfor å lese noe er bloggen midt i blinken, sikkert. Angående "mange temaer og varierte innlegg" må jeg nesten si meg veldig uenig. Mat, trening, barn/familie, interiør. Gjentatt i det uendelige, uten nye vinklinger og fullstendig uten noe substans. Men - det er en grunn til at de tjener penger, og det er vel nettopp takket være lesere fullstendig blottet for kritisk sans eller krav til kvalitet. Hvis denne bloggen er bedre enn liknende blogger står det elendig til på den fronten, etter min mening. Endret 3. august 2017 av Skribent Typo
Viking-girl Skrevet 3. august 2017 #36802 Skrevet 3. august 2017 10 timer siden, Unagi skrev: Lett å zoome inn på bildet når man leser fra mobilen. Både haken og huden under øynene er kraftig retusjert. Virker som de har brukt paintbrushen i Photoshop og uten å justere "opacity" noe særlig. Et tips: juster ned opacity til rundt 20% og gå med "sharpen" verktøyet over. Da ser det mer naturlig ut og det ligner mer på hud. Slipper at det ser blurry ut. For gudsskyld IKKE GI DEM TIPS!!! 🙄 LKE får lære dette på det New York baserte brevfotokurset sitt ! Er det noe de to IKKE trenger så er det tips om hvordan de skal redigere ENDA MER! 33
Kleenex Skrevet 3. august 2017 #36803 Skrevet 3. august 2017 14 timer siden, Sirkustjukk skrev: Jeg er nesten forbauset over at hun ikke har begynt å planlegge minstes fødselsdag allerede med moodboards fra Pinterest og ballong/ballerina/muffins-tema. Men Festlige ting med venner fikser vel biffen denne gangen også?🙄 (Spøk til side, etter at det ikke har vært noen kommentar fra dem etter Sara Sørheims kronikk hadde det vært interresant å se om de ikke gjorde den dagen til et annonseinnlegg) Hva tror dere? Blir det sponset bursdag eller har frua & co råd til å betale den neste bursdagen selv? 8
Gjest Skribent Skrevet 3. august 2017 #36804 Skrevet 3. august 2017 13 minutter siden, Viking-girl skrev: For gudsskyld IKKE GI DEM TIPS!!! 🙄 LKE får lære dette på det New York baserte brevfotokurset sitt ! Er det noe de to IKKE trenger så er det tips om hvordan de skal redigere ENDA MER! Det jeg lurer på... Det er vel en logisk brist her. De hevder ikke å redigere bilder. De hevder ikke å jukse med noen ting, være seg reklame eller hva enn. Etter min skarve forståelse er det da bare to logiske alternativer: 1. Vi jukser aldri. CBE er bra nok som hun er, så det er ingen grunn til å redigere. 2. Vi jukser aldri. Vi bare sier det, men egentlig jukser vi masse. Alternativ 2 vil jo si at de ønsker å fremstå som noe annet enn de er (hun er). Hvilket igjen vil si at de ønsker å redigere - men! de vil ikke være noen som jukser! Så, la meg leke dum her. Hvis du ønsker å fremstå naturlig og uredigert - vil du ikke da skaffe deg all den kunnskap som overhodet er mulig for å sørge for et naturlig resultat, som ingen kan ta deg på? Ville du ikke sørget for å bli såpass dyktig i faget at redigeringen ikke var åpenbar? Altså, jukse uten å kunne bli avslørt? Det ER mulig. Jeg spør av mangel på kunnskap selv, fordi flere i denne tråden mener det er helt åpenbart at bildene er redigerte. I mine øyne er bildene veldig kunstige fordi jeg vet mye om hvordan man sminker seg nesten til det ugjenkjennelige (gammel yrkesskade), men det fototekniske vet jeg lite om. Like fullt - for en fotograf som (må man anta) vil bli tatt seriøst i yrket sitt - enten må du si "jeg redigerer slik og sånn", eller så må du være superdyktig og presentere bilder som er fenomenale UTEN etterarbeid. Rent faglig er hele bloggen et svare kaos, enten man etterlyser talent innen foto, tekst eller motiv.
På besøk Skrevet 3. august 2017 #36805 Skrevet 3. august 2017 Tipper et av følgende scenarier: 1) Det blir for mye moodboard og hun får følelsen av å bli kvalt av regnbuen til enhjørningen som skal være tema for festen - halvmaraton (dessverre) avlyst, fest for alle (selvtjente) penga 2) Det blir for mye moodboard og hun får følelsen av å bli kvalt av regnbuen til enhjørningen som skal være tema for festen - setter bursdagsbarnet på anbud og gjennomfører halvmaraton. 16
Gjest Skribent Skrevet 3. august 2017 #36806 Skrevet 3. august 2017 Angående både bursdag til minsten og halvmaraton - hun omtaler dette som en del av stresset, selv om ungens bursdag er langt unna (hvor omfattende kan en ettårings bursdag bli? Det er bare foreldre uten bedre ting å gjøre som klarer å få dette til å bli en nasjonal happening. Du lager en kake, inviterer de nærmeste, og et par timer senere er du ferdig. Herregud...) "Jeg startet dagen med en løpetur i dag – maraton nærmer seg og jeg er fortsatt like stresset, har altfor mye på planen de kommende ukene og kan ikke skjønne hvordan jeg skal få tid til så mye løping som jeg ønsker. Men jeg skal nok få skvist det inn, jeg skal i hvert fall gjøre mitt beste." Hun legger i hvert fall opp til å kunne trekke seg hvert sekund... en person som er motivert for slike ting ville bare peptalket seg gjennom ukene før og gjort plass til det hun har forpliktet seg til. Hvis hun trekker seg fra dette også må vel selv blodfansen begynne å lukte lunta?
Fjolleriet Skrevet 3. august 2017 #36807 Skrevet 3. august 2017 Har dere i det hele tatt noe som helst fint å si om CBE? Eneste jeg leser her er drittslenging, nesten uten unntak. Dere gjemmer dere bak skjermene deres, og masseproduserer oppgulp av dritt. Det er skummelt å tenke på at dere går rundt i samfunnet, garantert også i mitt nærområde, og er tilsynelatende oppegående; helt til dere rotter dere framfor dataen deres. Skam dere! 7
Jeezebel Skrevet 3. august 2017 #36808 Skrevet 3. august 2017 9 minutter siden, Fjolleriet skrev: Har dere i det hele tatt noe som helst fint å si om CBE? Eneste jeg leser her er drittslenging, nesten uten unntak. Dere gjemmer dere bak skjermene deres, og masseproduserer oppgulp av dritt. Det er skummelt å tenke på at dere går rundt i samfunnet, garantert også i mitt nærområde, og er tilsynelatende oppegående; helt til dere rotter dere framfor dataen deres. Skam dere! Det var visst noe som het "den positive fotballfruetråden" for en stund siden. Der ble det vel skrevet mye fint om CBE. Du får lete den opp hvis den eksistere ennå, og så lese der og bli beroliget. 32
Fjolleriet Skrevet 3. august 2017 #36809 Skrevet 3. august 2017 7 minutter siden, Jeezebel skrev: Det var visst noe som het "den positive fotballfruetråden" for en stund siden. Der ble det vel skrevet mye fint om CBE. Du får lete den opp hvis den eksistere ennå, og så lese der og bli beroliget. Enn at man må kalle en tråd positiv for å skrive noe positivt om et menneske... 3
Gjest Skribent Skrevet 3. august 2017 #36810 Skrevet 3. august 2017 Akkurat nå, Fjolleriet skrev: Enn at man må kalle en tråd positiv for å skrive noe positivt om et menneske... Kanskje du ikke har forstått hva tråden handler om? Tittelen burde gi deg et aldri så lite hint. Bloggen som inntektsgivende virksomhet er i fokus, forretningsdriftens samsvar (eller mangel på) med gjeldende lovverk, regler og anbefalinger. Snakk gjerne positivt om dette
Kleenex Skrevet 4. august 2017 #36811 Skrevet 4. august 2017 5 timer siden, Fjolleriet skrev: Har dere i det hele tatt noe som helst fint å si om CBE? Eneste jeg leser her er drittslenging, nesten uten unntak. Dere gjemmer dere bak skjermene deres, og masseproduserer oppgulp av dritt. Det er skummelt å tenke på at dere går rundt i samfunnet, garantert også i mitt nærområde, og er tilsynelatende oppegående; helt til dere rotter dere framfor dataen deres. Skam dere! Vi snakker om en blogg her, gjør vi ikke? Vi snakker ikke om privatpersonen Caroline Berg-Eriksen, selvom bloggen heter det samme. Privatpersonen vet vi ikke så mye om og har vi ingen grunn til å diskutere. 29
Fjolleriet Skrevet 4. august 2017 #36812 Skrevet 4. august 2017 1 time siden, Kleenex skrev: Vi snakker om en blogg her, gjør vi ikke? Vi snakker ikke om privatpersonen Caroline Berg-Eriksen, selvom bloggen heter det samme. Privatpersonen vet vi ikke så mye om og har vi ingen grunn til å diskutere. Poenget mitt er at dere tilsynelatende vender hver eneste sten når det kommer til CBE for å finne feil og mangler. Hadde noen gått slik i sømmene når det kommer til jobben jeg - og helt sikkert alle dere også - gjør på respektiv arbeidsplass, hadde det blitt avduket feil og mangler i fleng. Og det er poenget mitt; detaljstyrt leting etter feil, er det slik du vil bruke tiden din? Selvsagt er det kritikkverdige ting ved CBE sin virksomhet som ikke er "etter boka", som jeg vil tro det er hos alle virksomheter, men det må da finnes grenser for hvor langt inn i materien enn dykker og aktivt hauser opp den minste ting!?! 9
Gjest CecilieX Skrevet 4. august 2017 #36813 Skrevet 4. august 2017 (endret) Så var det tall og United Influencers da. På jakt etter antall lesere av bloggen for Lene Orvik, gikk jeg inn på UI sine sider. Hun var oppgitt til å ha ca 55.000 unike "browsers". Det fremsto som et svært høyt tall og siden hun ikke finnes på blogglisten.no sin statistikk så er det vanskelig å si noe om sannheten i det. Så da gikk jeg inn på informasjonen omkring CBE. Hun oppgis å ha 124.500 unike "browsere" på CBE.no. Et tall som ikke på noen måte stemmer med blogglistens tall der hun har ligget jevnt rundt 35. - 40.000. Det kan synes som om UI bedriver villedende markedsføring av sine influencere. http://salg.unitedinfluencers.no/en-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314 Endret 4. august 2017 av CecilieX
penny_ Skrevet 4. august 2017 #36814 Skrevet 4. august 2017 7 minutter siden, CecilieX skrev: Så var det tall og United Influencers da. På jakt etter antall lesere av bloggen for Lene Orvik, gikk jeg inn på UI sine sider. Hun var oppgitt til å ha ca 55.000 unike "browsers". Det fremsto som et svært høyt tall og siden hun ikke finnes på blogglisten.no sin statistikk så er det vanskelig å si noe om sannheten i det. Så da gikk jeg inn på informasjonen omkring CBE. Hun oppgis å ha 124.500 unike "browsere" på CBE.no. Et tall som ikke på noen måte stemmer med blogglistens tall der hun har ligget jevnt rundt 35. - 40.000. Det kan synes som om UI bedriver villedende markedsføring av sine influencere. http://salg.unitedinfluencers.no/en-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314 Er dette per dag? Det står liksom ikke noe om det. Det står antall nye følgere og reaksjoner per uke, men ikke hvor lang tidsperiode antall besøkende gjelder for. 3
Grønt blad Skrevet 4. august 2017 #36815 Skrevet 4. august 2017 Jeg synes faktisk at @Fjolleriet har et poeng: en del av deltakerne i denne tråden leter med lys og lupe etter feil ved CBE, eller man skriver på en måte som latterliggjør henne. Fordi bloggen er personlig og handler om henne selv og hennes liv (selektivt utvalg iblandet litt fiksjon), så vil en del av kritikken og latterliggjøringen gå på personen like mye (eller mer) som firmaet. Når en bruker skriver at "[Caroline] får følelsen av å bli kvalt av regnbuen på enhjørningen som skal være tema" for minstemanns bursdagsfest, så er det ren latterliggjøring. Ja, jeg vet det bare er å rapportere, men innlegget er dessverre delvis representativt for tonen som mange har i denne tråden. Det ødelegger dessverre for alle de klart gode, kritiske innleggene som kun handler om forretningsdrift, f.eks. manglende merking av reklame. Hvordan hun trener mot mosjonsløpet, om hun løper inne eller ute, og om hun i det hele tatt deltar, handler først og fremt om personen, og ikke direkte om virksomheten. Virksomheten bør absolutt kritiseren når det er grunn til det, men man bør ikke kritisere absolutt alt som publiseres på bloggen. 22
Gjest NotNaomi Skrevet 4. august 2017 #36816 Skrevet 4. august 2017 (endret) Takket være tråden her,har jeg lest på bloggen. Hun er ei søt dame med mye kjærlighet til andre ser det ut som. Liker henne jeg :-) Tror at de som skriver blogger er mer sjenerte og stille sånn irl. Så de klarer bedre å uttrykke seg skriftlig. Blir aldri noen blogg-fan,for har møtt eget liv. :-) Men syns denne dama er veldig søt og god. Liker at hun setter familie høyt. Ja,tabber har hun gjort. Men tenk opp hånden dere som ikke har gjort ? :-) Hater autokorrekt! :-D REKK opp hånden. Skulle det stå. Endret 4. august 2017 av NotNaomi
Klaraku78 Skrevet 4. august 2017 #36817 Skrevet 4. august 2017 (endret) 9 timer siden, Fjolleriet skrev: Har dere i det hele tatt noe som helst fint å si om CBE? Eneste jeg leser her er drittslenging, nesten uten unntak. Dere gjemmer dere bak skjermene deres, og masseproduserer oppgulp av dritt. Det er skummelt å tenke på at dere går rundt i samfunnet, garantert også i mitt nærområde, og er tilsynelatende oppegående; helt til dere rotter dere framfor dataen deres. Skam dere! Jeg vet ikke hvor lenge du har fulgt med på bloggen CBE, eller hva du har fått med deg av skandaler i media. For en som ikke har fulgt med kan jeg skjønne at det står mye negativt i denne tråden, men faktisk jo mer man leser bloggen og jo mer man leser seg opp på skandalene, jo mindre positivt er det å si. Og i utgangspunktet mener jeg at mye av det negative som skrives, kan CBE skylde seg selv for. Det er vel ingen andre bloggere som har hatt så mange skandaler som CBE. Og det er for så vidt en ting. For vi er bare mennesker, og vi kan gjøre feil. Men det er jo måten CBE oppfører seg utad etter skandalene som egentlig viser hvem de er. Hun løper jo og gjemmer seg hver gang det har skjedd noe. Det er vel bare en gang hun har latt seg intervje, med rådgiver og spørsmål tilsendt på forhånd. LK er vel mer kjent i visse omgangskretser for å utagere i kommentarfelt i sosiale medier, enn sin fotballkarriere. Og hadde det kanskje bare vært en skandale, men det fortsetter jo i det uendelige; feilmerking, alkorefs, utlevering av egne barn, kroppsfokus, materialisme... Det var bare det jeg kom på i farten.... Endret 4. august 2017 av Klaraku78 Skrivefeil 31
Pipa Skrevet 4. august 2017 #36818 Skrevet 4. august 2017 Nå kan det også legges til at det er sponset løp hun skal løpe, så det er faktisk en del av bedriften hennes. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/05/28/bli-med-pa-teamimsdal-og-vinn-billetter-til-oslo-maraton/ hun går ganske hardt ut på bloggen om hvor mye hun elsker å løpe og trene. Hvor veltrent hun er og at magemusklene er enda sterkere etter å ha båret frem to barn. Nå hinter hun om at løpet kanskje ikke blir gjennomført i det hele tatt, da er det lov å kritisere henne for det @Grønt blad . Dette er et menneske som gjør sitt ypperste for å få oss andre kvinner til å føle at vi ikke strekker til i en hektisk hverdag og ja, det gir nok kanskje noen litt glede i å se at ting ikke er helt perfekt hele tiden. 46
Tørst Skrevet 4. august 2017 #36819 Skrevet 4. august 2017 3 minutter siden, NotNaomi skrev: Takket være tråden her,har jeg lest på bloggen. Hun er ei søt dame med mye kjærlighet til andre ser det ut som. Liker henne jeg :-) Tror at de som skriver blogger er mer sjenerte og stille sånn irl. Så de klarer bedre å uttrykke seg skriftlig. Blir aldri noen blogg-fan,for har møtt eget liv. :-) Men syns denne dama er veldig søt og god. Liker at hun setter familie høyt. Ja,tabber har hun gjort. Men tenk opp hånden dere som ikke har gjort ? :-) Hater autokorrekt! :-D REKK opp hånden. Skulle det stå. Det går vel mye mer på hvordan man takler tabbene man gjør? Hvor ydmyk man er, når man driter seg ut? Ikke OM man driter seg ut, for det gjør alle, men intensjoner og ydmykhet har veldig mye å si, og der faller hun dessverre rett gjennom. 28
Emilie112 Skrevet 4. august 2017 #36820 Skrevet 4. august 2017 9 timer siden, Fjolleriet skrev: Enn at man må kalle en tråd positiv for å skrive noe positivt om et menneske... Heisann @Fjolleriet det er muligens noe du ikke helt har fått med deg. Her kritiseres en blogg,et firma. Ikke et menneske. At mennesket som eier bloggen gjør seg til en vare gjennom den er helt og holdent hennes eget valg. Men om du mener at kritikk av at et firma (bloggen )ikke følger norske lover, har vanlig folkeskikk og har tvilsom moral og etikk er sure oppgulp er jeg enig i med deg.. og jeg håper du har mange rundt som kommer med sure oppgulp. 13
Fremhevede innlegg