Gjest Verrika Skrevet 3. august 2017 #36781 Skrevet 3. august 2017 16 minutter siden, Anna Nas skrev: Enig. Her er formuleringene helt á la helsejournalistikk i f.eks Dagbladet og mange andre helsetidsskrifter, og vel så det. Generelt: Litt egen research tror jeg også folk gjør ifm hype superfood. Det burde de i alle fall gjøre, for du verden for en industri, full av udokumenterte påstander og løgnaktig tøyse"forskning". De som selger produktene (faghandel, iherb m.fl) har også et stort ansvar for å gi skikkelig informasjon. Så gjør det jo selvsagt heller ikke noe om bloggere tar noen forbehold i sin omtale, f.eks advarer gravide hvis det er et poeng. Dog blir det på den måten mye advarsler, i og med at også flere vanlig matvarer bør begrenses ved graviditet eller sykdom/behandling av sykdom. Selv noe så uskyldig som grapefrukt kan påvirke effekt av mange medisiner. Så ta ansvar selv, og ikke spis hva som helst. Spesielt ikke under graviditet eller ifm sykdom. Personlig er jeg mest skeptisk til kostholdsråd som går på totalkosthold for å holde seg slank eller gå med i vekt, fordi det er så ekstremt mange skråsikre råd som helt åpenbart ikke er bra for alle. Der burde folk virkelig følges opp av lege eller ernæringsfolk som vet hva som gjelder, og ikke henge rundt på blogger og forum i den tro at det er der de finner ekspertene. Jeg merker at akkurat den delen av bloggbransjen opptar meg og bekymrer meg mer enn bipollen, men det er en annen sak. 👍🏽👏🏽
LilleSnupp Skrevet 3. august 2017 #36782 Skrevet 3. august 2017 Meggete cbe svarer vedkommende som kommenterer det hvite feltet frua har hatt på haka i de siste innleggene. Hun har ingen hvite flekker og å påstå at hun er alt annet enn perfekt vil hun ha seg frabedt, leser jeg det. Om du vil eller ikke, Caroline Berg Eriksens har du et hvit felt på haka på flere innlegg. Still litt på pc'en, puss brillene.. eventuelt blend sminken bedre. 23
Gjest Verrika Skrevet 3. august 2017 #36783 Skrevet 3. august 2017 1 time siden, LilleSnupp skrev: Meggete cbe svarer vedkommende som kommenterer det hvite feltet frua har hatt på haka i de siste innleggene. Hun har ingen hvite flekker og å påstå at hun er alt annet enn perfekt vil hun ha seg frabedt, leser jeg det. Om du vil eller ikke, Caroline Berg Eriksens har du et hvit felt på haka på flere innlegg. Still litt på pc'en, puss brillene.. eventuelt blend sminken bedre. Hun har det forøvring pæ headern hun har også... 😊
Unagi Skrevet 3. august 2017 #36784 Skrevet 3. august 2017 (endret) Lett å zoome inn på bildet når man leser fra mobilen. Både haken og huden under øynene er kraftig retusjert. Virker som de har brukt paintbrushen i Photoshop og uten å justere "opacity" noe særlig. Et tips: juster ned opacity til rundt 20% og gå med "sharpen" verktøyet over. Da ser det mer naturlig ut og det ligner mer på hud. Slipper at det ser blurry ut. Endret 3. august 2017 av Unagi Skrivefeil 19
Miranda16 Skrevet 3. august 2017 #36785 Skrevet 3. august 2017 8 minutter siden, Unagi skrev: Lett å zoome inn på bildet når man leser fra mobilen. Både haken og huden under øynene er kraftig retusjert. Virker som de har brukt paintbrushen i Photoshop og uten å justere "opacity" noe særlig. Et tips: juster ned opacity til rundt 20% og gå med "sharpen" verktøyet over. Da ser det mer naturlig ut og det ligner mer på hud. Slipper at det ser blurry ut. Haken hennes er linjalrett og spiss, garantert retusjert 9
Gjest Topptur Skrevet 3. august 2017 #36786 Skrevet 3. august 2017 Så vakker søsteren er! Hun formelig strutter av sunnhet og naturlig skjønnhet. Veldig forskjellige søsken mtp selvtillit og utseende ellers.
Bakepulver Skrevet 3. august 2017 #36787 Skrevet 3. august 2017 14 timer siden, Fotballfluen skrev: En arbeidsplass er ikke akkurat det samme som at mange har det. Skulle likt å sett folk som jobber med feks service stenge butikken/telefonen/lokalene sine for å trene. Handle mat? Nei, personalet er ute å jogger, så butikken er midlertidig stengt... Ser det for meg 😂 4
BlackCloud Skrevet 3. august 2017 #36788 Skrevet 3. august 2017 Rart å tenke på at Caroline var forbildet mitt da jeg var i 12-13 års alderen. Jo eldre jeg blir, jo tristere er det å tenke på. Tenk at et såpass voksent par som attpåtil har to unger, både retusjerer bilder for deretter å nekte for det, og lyver i kommentarfelt. Det er en skam... 33
Gjest Sirkustjukk Skrevet 3. august 2017 #36789 Skrevet 3. august 2017 (endret) Det er jo "interessant" at en som får betalt for å være amasadør for et hudpleiemerke ( og selv mener å aldri ha hatt et hudproblem) føler et sånt behov for å etterbehandle nærbilder av fjeset, spesielt i t-soneområdet hvor de fleste kan ha "problemhud"😉 Endret 3. august 2017 av Sirkustjukk
Sophia_08 Skrevet 3. august 2017 #36790 Skrevet 3. august 2017 9 minutter siden, Topptur skrev: Så vakker søsteren er! Hun formelig strutter av sunnhet og naturlig skjønnhet. Veldig forskjellige søsken mtp selvtillit og utseende ellers. Helt enig! Fantastisk flott og naturlig! Wow! 13
Tørst Skrevet 3. august 2017 #36791 Skrevet 3. august 2017 16 timer siden, Fotballfluen skrev: Mange som har trening i arbeidstiden som personalgode? Mener du at det er helt vanlig å trene noen timer i løpet av en arbeidsdag? Lønnet av bedriften? Jepp, helt vanlig. Og jeg har sett ganske mange stillingsannonser det siste året.
Tørst Skrevet 3. august 2017 #36792 Skrevet 3. august 2017 15 timer siden, Bakepulver skrev: Hvor mange er det som har denne goden? Regner med at du har noe håndfast å vise til som kan støtte opp om utsagnet ditt? Nei, jeg har dessverre ikke talt over alle stillingsannonsene jeg har sett det siste året som tilbyr trening i arbeidstiden og ofte også treningssentermedlemsskap til god, rabattert pris. Men det er ganske vanlig i det offentlige, iallfall. 1-2 timer i uken, da, ikke daglig sikkert.
Bakepulver Skrevet 3. august 2017 #36793 Skrevet 3. august 2017 9 minutter siden, Tørst skrev: Nei, jeg har dessverre ikke talt over alle stillingsannonsene jeg har sett det siste året som tilbyr trening i arbeidstiden og ofte også treningssentermedlemsskap til god, rabattert pris. Men det er ganske vanlig i det offentlige, iallfall. 1-2 timer i uken, da, ikke daglig sikkert. Hydro og Statoil har gjerne denne type tilbud til ansatte i form av treningsrom på jobb. Men de får ikke bruke arbeidsdagen sin på trening. 1-2 timer i uken er nok nærmere virkeligheten ja. 4
Butternut Skrevet 3. august 2017 #36794 Skrevet 3. august 2017 39 minutter siden, Topptur skrev: Så vakker søsteren er! Hun formelig strutter av sunnhet og naturlig skjønnhet. Veldig forskjellige søsken mtp selvtillit og utseende ellers. Enig! Det er noe med å være en naturlig skjønnhet vs et stivt, retusjert og avkuttet ansikt med fillers, fake øyenvipper, fake hår, bleksminket og som flekker tenner..hm. jaja, hver sin smak i guess. 19
pøbelsara Skrevet 3. august 2017 #36795 Skrevet 3. august 2017 Hun burde rett og slett dempe seg litt med contouringen hvis highlighteren synes så godt. Det er mange bilder hvor man kan se en tydelig strek på nesen også. Man blir litt blind for slik og hun bruker vilt mye sminke på huden i ansiktet. Og så utrolig usjarmerende å svare leserne sine slik. 32
Tørst Skrevet 3. august 2017 #36796 Skrevet 3. august 2017 6 minutter siden, Bakepulver skrev: Hydro og Statoil har gjerne denne type tilbud til ansatte i form av treningsrom på jobb. Men de får ikke bruke arbeidsdagen sin på trening. 1-2 timer i uken er nok nærmere virkeligheten ja. Jeg har også jobbet to steder med trening i arbeidstiden. Det ene stedet var i Staten, og jeg var bare i midlertidig stilling, så dette godet angikk ikke meg. De faste ansatte hadde to timer trening i uken, det var eget treningsrom, og jeg så minst tre som benyttet seg av godet. Dette kan jeg selvsagt ikke dokumentere. Den andre jobben trente jeg selv i arbeidstiden, men jobben var treningsrelatert i seg selv. Jeg bestemte selv hvor mye jeg skulle trene i arbeidstiden, men som leder måtte jeg bare ta igjen den tapte tiden likevel. Likevel, jeg kunne jo trene når jeg ville da, og det er jo også et gode. Er nok mer sånn CBE påstår at hun har det ("jobber 24/7" og "laaaange kvelder, derfor kan jeg også trene når jeg vil...". Nok om det, iallfall. Det er ikke helt uvanlig med trening i arbeidstiden, og flere og flere arbeidsgivere får øynene opp for hvor gunstig det er for helsa til sine ansatte at de trener. 1
Bakepulver Skrevet 3. august 2017 #36797 Skrevet 3. august 2017 1 minutt siden, Tørst skrev: Jeg har også jobbet to steder med trening i arbeidstiden. Det ene stedet var i Staten, og jeg var bare i midlertidig stilling, så dette godet angikk ikke meg. De faste ansatte hadde to timer trening i uken, det var eget treningsrom, og jeg så minst tre som benyttet seg av godet. Dette kan jeg selvsagt ikke dokumentere. Den andre jobben trente jeg selv i arbeidstiden, men jobben var treningsrelatert i seg selv. Jeg bestemte selv hvor mye jeg skulle trene i arbeidstiden, men som leder måtte jeg bare ta igjen den tapte tiden likevel. Likevel, jeg kunne jo trene når jeg ville da, og det er jo også et gode. Er nok mer sånn CBE påstår at hun har det ("jobber 24/7" og "laaaange kvelder, derfor kan jeg også trene når jeg vil...". Nok om det, iallfall. Det er ikke helt uvanlig med trening i arbeidstiden, og flere og flere arbeidsgivere får øynene opp for hvor gunstig det er for helsa til sine ansatte at de trener. Jeg jobber i det offentlige og har ikke mulighet til å trene i arbeidstiden. Vi har treningsrom som kan benyttes før og etter arbeidstid. Det er fremdeles mer uvanlig med trening i arbeidstiden enn det er vanlig. 11
Gjest Skribent Skrevet 3. august 2017 #36798 Skrevet 3. august 2017 4 minutter siden, Bakepulver skrev: Jeg jobber i det offentlige og har ikke mulighet til å trene i arbeidstiden. Vi har treningsrom som kan benyttes før og etter arbeidstid. Det er fremdeles mer uvanlig med trening i arbeidstiden enn det er vanlig. Enig i dette. At en arbeidsgiver ser nytten i å ha tilbud om redusert pris på senter eller "trening i arbeidstiden" betyr langt i fra at det skjer mye i praksis. Det er en del betingelser med - max en klokketime, det skal være avklart med teamet/kollegene, det skal ikke være en fast time i uken osv osv. I praksis er det et tilbud du kan benytte "hvis du mener du er ferdig med alle arbeidsoppgaver" - så den sosiale kontrollen eliminerer ofte kjapt det fantastiske godet
Bakepulver Skrevet 3. august 2017 #36799 Skrevet 3. august 2017 1 minutt siden, Skribent skrev: Enig i dette. At en arbeidsgiver ser nytten i å ha tilbud om redusert pris på senter eller "trening i arbeidstiden" betyr langt i fra at det skjer mye i praksis. Det er en del betingelser med - max en klokketime, det skal være avklart med teamet/kollegene, det skal ikke være en fast time i uken osv osv. I praksis er det et tilbud du kan benytte "hvis du mener du er ferdig med alle arbeidsoppgaver" - så den sosiale kontrollen eliminerer ofte kjapt det fantastiske godet Nettopp! Andre mennesker er avhengig av din tilstedeværelse for å få jobben gjort. 2
tingi85 Skrevet 3. august 2017 #36800 Skrevet 3. august 2017 Man kan sikkert pirke på ting som merking og andre ting hos Caroline og jeg føler det ikke er lov med positivitet i denne tråden, men jeg vil si at jeg synes hun blogger bra. Hun poster ofte innlegg, har varierte innlegg blant mange tema og har mye bilder. Veldig mange av toppbloggerne er ikke i nærheten av henne 7
Fremhevede innlegg