Shopgirl2014 Skrevet 23. juli 2017 #36101 Skrevet 23. juli 2017 Akkurat nå, Vernis skrev: Hva folk har råd til å bruke på frokost har absolutt ingenting med problemstillingen som diskuteres å gjøre. Kanskje med unntak av at CBE tydeligvis ikke har til å betale for frokosten sin selv.. Jeg svarte på påstanden om at "fanklubben" til CBE ikke har råd til benytte Morgenlevering.no. 1
Vernis Skrevet 23. juli 2017 #36102 Skrevet 23. juli 2017 Akkurat nå, Shopgirl2014 skrev: Jeg svarte på påstanden om at "fanklubben" til CBE ikke har råd til benytte Morgenlevering.no. Okei. Hva tenker du om umerket reklame da? 13
pøbelsara Skrevet 23. juli 2017 #36103 Skrevet 23. juli 2017 Jeg bruker gjerne penger på en god frokost. Jeg bruker derimot ikke penger på å kjøpe noenting som helst fra selskaper som ikke følger markedsføringsloven, og som prøver å lure meg til å tro at Norges største blogger anbefaler dem av sitt gode hjerte, ikke mot betaling. 34
pøbelsara Skrevet 23. juli 2017 #36104 Skrevet 23. juli 2017 3 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Jeg svarte på påstanden om at "fanklubben" til CBE ikke har råd til benytte Morgenlevering.no. Men hva tenker du om umerket reklame? 17
Shopgirl2014 Skrevet 23. juli 2017 #36105 Skrevet 23. juli 2017 1 minutt siden, Vernis skrev: Okei. Hva tenker du om umerket reklame da? Foreløpig vet vi ikke om dette er umerket reklame. På generelt grunnlag mener jeg selvfølgelig at bloggere som alle andre må forholde seg til gjeldende lovverk. 1
Pikachuchu Skrevet 23. juli 2017 #36106 Skrevet 23. juli 2017 21 minutter siden, Vernis skrev: Jeg har faktisk vanskelig for å tro at noen spør hvor frokosten er fra. På den annen side så spør jo noen om cbe kan skrive et innlegg om hvordan stimulere barn til å gå tidlig, så det bør jo ikke overraske meg at disse universitetsutdannede kvinnene i ledende stillinger spør om dette innimellom spontanshoppingen sin. 🐒 Dagens 😂😂 20
Keaton Skrevet 23. juli 2017 #36107 Skrevet 23. juli 2017 10 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg bruker gjerne penger på en god frokost. Jeg bruker derimot ikke penger på å kjøpe noenting som helst fra selskaper som ikke følger markedsføringsloven, og som prøver å lure meg til å tro at Norges største blogger anbefaler dem av sitt gode hjerte, ikke mot betaling. 👍 har brukt dem to ganger, skjer ikke igjen. Uansett hvilken forklaring som kommer i etterkant, vil den være helt uten troverdighet. 24
LilleSnupp Skrevet 23. juli 2017 #36108 Skrevet 23. juli 2017 24 minutter siden, Kollontaj skrev: Tror de virkelig på at folk gjør noe annet enn å gapskratte av det utsagnet? Jeg er målløs. Hvor lavt kan de synke? Eier ikke skamvett, brukte bestemor å si om slike. 18
Keaton Skrevet 23. juli 2017 #36109 Skrevet 23. juli 2017 Akkurat nå, LilleSnupp skrev: Eier ikke skamvett, brukte bestemor å si om slike. Hm, er du søsteren min? ☺️ Min bestemor sa det samme. 9
LilleSnupp Skrevet 23. juli 2017 #36110 Skrevet 23. juli 2017 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Hm, er du søsteren min? ☺️ Min bestemor sa det samme. Vet bare om lillebroren min, jeg 😂 6
Gjest Anne B Skrevet 23. juli 2017 #36111 Skrevet 23. juli 2017 33 minutter siden, Vernis skrev: Jeg har faktisk vanskelig for å tro at noen spør hvor frokosten er fra. På den annen side så spør jo noen om cbe kan skrive et innlegg om hvordan stimulere barn til å gå tidlig, så det bør jo ikke overraske meg at disse universitetsutdannede kvinnene i ledende stillinger spør om dette innimellom spontanshoppingen sin. 🐒 Ja, den kommentaren publiserte de. At noen virkelig spør etter eget innlegg om hvordan man kan få ut maks potensiale til en 3 mnd gammel baby er vanvittig.
Sol79 Skrevet 23. juli 2017 #36112 Skrevet 23. juli 2017 1 time siden, Vitulina skrev: Bare å sende en mail til Arnulf Refsnes det 🙃 Arnulf Refsnes driver Brødboksen, ikke morgenlevering.no 6
Gjest Skribent Skrevet 23. juli 2017 #36113 Skrevet 23. juli 2017 På 22.7.2017 den 9.48, Pikachuchu skrev: Foruten det med universitetsutdannelse og høy stilling er resten av beskrivelsen passende for enhver nyrik russer. Det er vel også denne assosiasjonen jeg har til ekteparet bak bloggen gjennom oppførsel, kjøpsvaner og holdninger. Hvem som helst kan skryte på seg litt klasse i en brukerundersøkelse. Dette. Nyrike russere og tilsvarende (skrikende mangel på) stil og minimum av dannelse. Eller, nyrike nordmenn om du vil... Ikke at de er i nærheten av å være rike i norsk målestokk, men dette er så langt de kommer med å selge seg selv og barna sine til høystbydende. Høyt utdannede og velstående ser IKKE til CBE for råd om stil og livsstil, foråsidetsånn - er du velstående nok til å kjøpe noe med kvalitetsstempel er det ikke denne bloggen du følger. Og har du høyere utdanning og mindre penger vil du forkaste alt bloggen formidler. Den eneste gruppen jeg kan se noen som helst tiltrekning for er unge kvinner som har sett for mye på amerikansk "reality" og som tror klassereise betyr designerveske brukt i norsk hverdagsliv... I tillegg til, med tanke på denne frokosten og alle liknende tilfeller - de bare ler. De ler hele veien til banken, og de har tilstrekkelig med annonsører som tar det de kan få, og etikk er uinteressant. Blir spennende å følge bloggerbarnas vei inn i virkelighetens verden med tiden, det må bli et kultursjokk. Er det blitt mer vanskelig å få annonsører, slik at cbe og co. må ta det de får pga dalende troverdighet? Ikke råd til å takke nei til noe? Med rosabloggere som utdøende rase, kanskje vi bare er vitne til at de klamrer seg til skipsvraket så lenge de kan? De er vel nødt til å kjenne grunnen knake under føttene hvis de er noenlunde oppdatert.
Vitulina Skrevet 23. juli 2017 #36114 Skrevet 23. juli 2017 45 minutter siden, Sol79 skrev: Arnulf Refsnes driver Brødboksen, ikke morgenlevering.no My bad, trodde de to var under samme AS 2
Vitulina Skrevet 23. juli 2017 #36115 Skrevet 23. juli 2017 46 minutter siden, Anne B skrev: Ja, den kommentaren publiserte de. At noen virkelig spør etter eget innlegg om hvordan man kan få ut maks potensiale til en 3 mnd gammel baby er vanvittig. I hodene til kvinner som CBE og hennes likesinnede er dette helt normalt - livet dreier seg kun om fasade og en imaginær perfeksjon. Mental harmoni vil de neppe aldri oppleve 14
Pikachuchu Skrevet 23. juli 2017 #36116 Skrevet 23. juli 2017 14 minutter siden, Skribent skrev: Dette. Nyrike russere og tilsvarende (skrikende mangel på) stil og minimum av dannelse. Eller, nyrike nordmenn om du vil... Ikke at de er i nærheten av å være rike i norsk målestokk, men dette er så langt de kommer med å selge seg selv og barna sine til høystbydende. Høyt utdannede og velstående ser IKKE til CBE for råd om stil og livsstil, foråsidetsånn - er du velstående nok til å kjøpe noe med kvalitetsstempel er det ikke denne bloggen du følger. De synes å ønske å fremstille seg som "rike", men fremstår heller som fattige. Å måtte ty til barna for å tjene til livets opphold er vel egentlig ganske stakkarslig, i tillegg til at man virker lite oppdatert på og opptatt av barns rettigheter. De hevder jo at det er et skille mellom hva man ser på bloggen og hva som er privat. Likevel vet man jo nokså mye om privatlivet deres. Og dersom det virkelig eksisterer et slikt skille finnes det virkelig ingen fornuftig grunn til at barna skal være eksponert i det hele tatt. 29
Populært innlegg KaraThrace Skrevet 24. juli 2017 Populært innlegg #36117 Skrevet 24. juli 2017 Hvor er frokosten fra?? Wtf? HVOR er frokosten fra? Hmm.. Hvor er FROKOSTEN fra? Det er en så usannsynlig setning at jeg er helt sjokkert. Det er bare to løsninger til et slikt makeløst spørsmål. 1. Leseren tror automatisk at dette er bestilt fra et sted, og dette leder i allefall meg til å tenke sponset med én gang. Da CBE.no har sagt flere ganger at ingenting reklameres gratis for; altså skjult reklame. 2. Spørsmålet kommer fra noen som gagner av at det skal komme frem hvor produktet kommer fra; altså skjult reklame. 61
Aida_01 Skrevet 24. juli 2017 #36118 Skrevet 24. juli 2017 3 timer siden, Loffeliten skrev: "Mange har spurt om hvor de har kjøpt frokosten"? Altså... Det er så ekstremt lite troverdig! "Ååå så god frokost dere har, hvor kommer den fra?!" Gudbedre. Selv blodfansen (hvem nå de er?) må vel skjønne at det er PT-Åge eller fruen selv som opererer i kommentarfeltet og at dette dreier seg om snikreklame og forberedelser til nok et annonseinnlegg på bloggen. Dum som et brød får plutselig en helt ny betydning. (Sorry,klarte ikke la være... 😝) 28
Gjest xx girl xx Skrevet 24. juli 2017 #36119 Skrevet 24. juli 2017 For å unngå merking denne gang. Kan det vel være at de har kjøpt frokosten selv? For så å få godt betalt når reklame innlegget kommer? Da får de både "umerket reklame" pluss en annonse.
pøbelsara Skrevet 24. juli 2017 #36120 Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, xx girl xx skrev: For å unngå merking denne gang. Kan det vel være at de har kjøpt frokosten selv? For så å få godt betalt når reklame innlegget kommer? Da får de både "umerket reklame" pluss en annonse. Hvis de har en avtale med morgenlevering er det ikke lov å gjøre det slik du sier her. 25
Fremhevede innlegg