Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 23.1.2017 den 18.28, CecilieX skrev:

TNS gallup har gjort en tillitsundersøkelse som flere lenker til i trådene om bloggere. Faktum er at bloggere har svært liten tillit i befolkningen. Andelen som leser blogger har sunket. Kommunikasjonsbyrået Trigger som har bestilt undersøkelsen mener at bloggere har vannet ut merkevaren sin ved å selge seg til altfor mange. De har rett og slett solgt sin troverdighet. 

http://imgur.com/rL1M6Z4

Dette bør bekymre firmaet i Sarpsborg. Hvem vil egentlig ta sjansen på å annonsere hos CBE.no og risikere å få egen merkevare knyttet opp til et firma med så lav troverdighet. Man risikerer jo at bloggerens lave troverdighet smitter over på egen merkevare. 

@Kollontaj jeg siterer over  @CecilieX og diskusjonen som var om dette i januar.

Her kan man de som vil lese mer om tillitsundersøkelsen: 

Siterer fra http://www.tillitsundersokelsen.xyz/#hovedsaken-

"Det er en enorm interesse for bloggere og sosiale medie-profiler, og tallet på brukere som følger dem er intet mindre enn imponerende. Men til tross for all oppmerksomheten, er tilliten i befolkningen forsvinnende liten. Det viser med all tydelighet at gjennomslagskraft og tillit er to forskjellige ting. Den nye generasjonen opinionsledere har en enorm oppmerksomhets- og mobiliseringskraft, men nordmenn stoler likevel ikke på det de sier. Det henger nok sammen med at mange aktører lenge har solgt seg ukritisk til kommersielle aktører og dermed vannet ut sin egen merkevare og troverdighet. Resultatet er at folk er skeptiske, sier Carlsen."

Vi har gjennom flere år sett at de trofaste leserne  fremdeles har tillit til bloggeren på tross av at CBE og LKE har stått for løgner om bilderedigering, kommentarjuks, og brudd på markedsføringsloven og personvernloven (utlevering av barn på blogg). 

Disse leserne er de som selges til annonsørene, jfr. https://ocast.com/nb-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314/stats der de viser til hvor mange som bl.a. trykker "liker" på facebook. Så selv om "folk flest" har gjennomskuet bloggere, så finnes der nok av de som ikke forstår at CBE er ikke en venninne. Og det holder tydeligvis enda for å få annonsører til bloggen. Spørsmålet er om det på noe tidspunkt kan ødelegge for en merkevare å benytte seg av bloggere, dvs hvis manglende troverdighet smitter over på dem? Selv har jeg endret syn på enkelte merkevarer, men jeg vet ikke om jeg er alene om det.  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver i stor grad å unngå produkter fra firmaer som annonserer hos usympatiske bloggere som bruker sine egne barn i reklamen.

• Liker 22
Gjest xx girl xx
Skrevet
23 minutter siden, Asti skrev:

@Kollontaj jeg siterer over  @CecilieX og diskusjonen som var om dette i januar.

Her kan man de som vil lese mer om tillitsundersøkelsen: 

Siterer fra http://www.tillitsundersokelsen.xyz/#hovedsaken-

"Det er en enorm interesse for bloggere og sosiale medie-profiler, og tallet på brukere som følger dem er intet mindre enn imponerende. Men til tross for all oppmerksomheten, er tilliten i befolkningen forsvinnende liten. Det viser med all tydelighet at gjennomslagskraft og tillit er to forskjellige ting. Den nye generasjonen opinionsledere har en enorm oppmerksomhets- og mobiliseringskraft, men nordmenn stoler likevel ikke på det de sier. Det henger nok sammen med at mange aktører lenge har solgt seg ukritisk til kommersielle aktører og dermed vannet ut sin egen merkevare og troverdighet. Resultatet er at folk er skeptiske, sier Carlsen."

Vi har gjennom flere år sett at de trofaste leserne  fremdeles har tillit til bloggeren på tross av at CBE og LKE har stått for løgner om bilderedigering, kommentarjuks, og brudd på markedsføringsloven og personvernloven (utlevering av barn på blogg). 

Disse leserne er de som selges til annonsørene, jfr. https://ocast.com/nb-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314/stats der de viser til hvor mange som bl.a. trykker "liker" på facebook. Så selv om "folk flest" har gjennomskuet bloggere, så finnes der nok av de som ikke forstår at CBE er ikke en venninne. Og det holder tydeligvis enda for å få annonsører til bloggen. Spørsmålet er om det på noe tidspunkt kan ødelegge for en merkevare å benytte seg av bloggere, dvs hvis manglende troverdighet smitter over på dem? Selv har jeg endret syn på enkelte merkevarer, men jeg vet ikke om jeg er alene om det.  

Jeg får ikke til å utheve. Men jeg velger f.eks ikke storytel. Det hadde vært praktisk med lydbok på trilleturene med babyen. Men siden CBE reklamerer for de, holder jeg meg unna. 

Skrevet

Hvis man ikke føler tillit til bloggeren man leser, men samtidig lar seg overbevise til å kjøpe (bevisst eller ubevisst) vil jeg tro at kunden/leseren sitter igjen med en negativ følelse, kanskje ikke bare mot bloggeren, men også varemerket/annonsøren. Her trengs det forskning, altså! 

• Liker 13
Gjest Tekola
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, spekulasjoner og svar til dette.

Tekola, teamleder.

Skrevet

Det er litt artig å se at frua og eksfotballfruemannen deler de samme bildene på ig. Selvfølgelig med dagers mellomrom. Da tas det få bra bilder hvis man må legge ut det samme som sin bedre halvdel... Trodde virkelig han holdt på med nettkurs i ps, nei jeg mener foto.

• Liker 15
Gjest Topptur
Skrevet
9 minutter siden, Kleenex skrev:

Det er litt artig å se at frua og eksfotballfruemannen deler de samme bildene på ig. Selvfølgelig med dagers mellomrom. Da tas det få bra bilder hvis man må legge ut det samme som sin bedre halvdel... Trodde virkelig han holdt på med nettkurs i ps, nei jeg mener foto.

Legger han også ut bilder av henne? Man må da være en helt spesiell type selvopptatt om man tenker at andre har interesse for å se et titalls bilder av seg selv i løpet av en uke? 

Det hender en sjelden gang at jeg vurderer å sende en selfie til vennenene mine på snap (23 i tallet), men trekker meg fordi jeg tenker at de ikke har noen interesse av det. Tro om frua har sånne tanker avogtil?

Skrevet
20 timer siden, Kruset skrev:

De betaler jo tusenvis for en annonse på bloggen, så noe må det jo være å tjene på det. Leser f.eks. at hun har fått 50.000 for hvert av disse Storytel-innleggene (saken er fra 2016), og det er ikke rent få annonser hun har skrevet for dem. Det må da være en grunn til at de fortsetter samarbeidet?

Det slår meg at lesermassen kanskje er samme type mennesker som ender opp på Luksusfellen, altså sånne som lever langt over evne. Jeg har ikke inntrykk av at de fleste er høyt utdannede og ressurssterke, for å si det sånn.

TUSVIK & TØNNE har også reklamert for Storytel som ukas sponsor. Lurer på om DE får 50 tusen på deling for å si at ukas sponsor er Storytel og at de forteller at vi lyttere får 1 mnd gratis, og at det er til å laste ned bøker for å lytte til... Vil tro at T&T som når ut til minst 80 tusen lyttere hver tirsdag får noenlunde samme beløp. Skal forhøre meg når de er tilbake fra ferie. 

• Liker 5
Skrevet

Må bare få lov til å si at det meste som er postet på side 299 i denne tråden holder meget høyt nivå!

Saklig, spennende og interessant! Jeg hyller bidragsyterne😊

• Liker 17
Skrevet

Jeg er overbevist om at det innen noen få dager kommer et skikkelig reklameinnlegg for morgenlevering.no. All maten i dagens frokostinnlegg selges hos dem, manglet bare merkingen.

Ellers, kred for utrolig bra jobb dere gjør i denne tråden!

• Liker 30
Skrevet (endret)
2 minutter siden, -venter- skrev:

Jeg er overbevist om at det innen noen få dager kommer et skikkelig reklameinnlegg for morgenlevering.no. All maten i dagens frokostinnlegg selges hos dem, manglet bare merkingen.

Ellers, kred for utrolig bra jobb dere gjør i denne tråden!

Selvfølgelig, du har sikkert rett. Får de virkelig frokosten sin sponsa, ting tyder på det.

Endret av filifjonka
  • Liker 10
Skrevet

Og der var "brunfargen" helt borte gitt :P 

• Liker 7
Gjest Anne B
Skrevet
32 minutter siden, suckers skrev:

Og der var "brunfargen" helt borte gitt :P 

Photoshopperen må ha glemt å bruke briller i sommer.

Skrevet

Jeg liker morgenlevering og har handlet mye der. Hvis de nå sponser harryglambloggen er det slutt. 

• Liker 28
Skrevet

Det er morgenlevering, ja. Bekreftet i kommentarfeltet, med de sedvanlige nøytrale ordene som ikke sier noe om hvem som betaler. "Bestilt fra morgenlevering.no"

• Liker 16
Gjest Verrika
Skrevet
5 minutter siden, Sandin skrev:

Altså... Hun godkjenner et lite antall kommentarer, svarer kun på de hun kan svare morgenlevering.no på selv om andre spør om hvor noen klær er fra. Hun er så beregnende, kynisk, materialistisk og utspekulert at jeg blir flau på hennes vegne. Ikke søren om jeg tror et sekund på at hun er heeelt ordinær kunde som har oppsøkt denne nettsiden selv og betalte fullpris. Og det kjære annonsører som eventuelt snikleser her inne, dette viser at hun har null troverdighet. Hun er kjøpt og betalt tvers igjennom. Ikke ETT positivt ord om et eneste produkt klarer jeg å anse som en genuin anbefaling. Jeg tror ikke hun sier noe positivt om noe uten at det på en eller annen måte gavner deres lommebok eller materialistiske behov. 

Amen.

Skrevet

At hun serverer makaroner til frokost er bevis nok for meg på at det er sponset. Aldri om hun ville servert makaroner til frokost for noen annen grunn enn at hun er betalt for å vise i bredden i annonsørens produktutvalg.

jeg gidder ikke spørre om det skulle være merket, for de kommer garantert til å svare med en eller annen trumpisme.

• Liker 46
Skrevet

Så utrolig lite profesjonelt, jeg tror ikke et øyeblikk på at dette ikke er sponsing eller reklame. 

• Liker 20
Skrevet

Kan hun ikke en gang ha gjester på besøk, uten at til og med frokostbordet skal være sponsa? Så ufattelig fattige og griske de fremstår. 

"Dere! Vent litt med å sette dere til bords! UNNA, sa jeg! Jeg må ta femti oppstilte bilder først!"

• Liker 43
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...