Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anne B
Skrevet
8 minutter siden, JessicaL skrev:

Det merkelige er at hun motsier seg selv, så glemsk og dum kan hun umulig være. Det får meg til å tenke at det er Lasse som er på ferde igjen. 

Man blir btw brun med faktor 30 også, spesielt i Hellas og andre sydlige land. Jeg bruker alltid minst 30 men er brun likevel. Hun må ha sittet inne på hotellet det meste av dagen for å klare å unngå å få ekte farge i den sterke solen. Hvilket igjen får meg til å stille spørsmålstegn med hvorfor i all verden hun drar to uker til Hellas, ikke er på stranda, ikke ser på kultur, ikke spiser noe særlig og mest sitter inne. Hva er da vitsen med å reise? Hellas som har så nydelig hav å bade i og vakre strender! 

Ifølge bloggen var de på stranda hver dag og hele dagen på den første turen. Jeg tror hun pynter litt på sannheten evt de har funnet frem hvitfargen da disse bildene ble fikset på.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fridakahlo
Skrevet
14 minutter siden, JessicaL skrev:

Det merkelige er at hun motsier seg selv, så glemsk og dum kan hun umulig være. Det får meg til å tenke at det er Lasse som er på ferde igjen. 

Man blir btw brun med faktor 30 også, spesielt i Hellas og andre sydlige land. Jeg bruker alltid minst 30 men er brun likevel. Hun må ha sittet inne på hotellet det meste av dagen for å klare å unngå å få ekte farge i den sterke solen. Hvilket igjen får meg til å stille spørsmålstegn med hvorfor i all verden hun drar to uker til Hellas, ikke er på stranda, ikke ser på kultur, ikke spiser noe særlig og mest sitter inne. Hva er da vitsen med å reise? Hellas som har så nydelig hav å bade i og vakre strender! 

I tillegg til å være sivilisasjonens vugge.

Business or pleasure? Business all the way, please AND show me the money!

Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Årsaken til at jeg (ofte) tar opp disse ulike forklaringene, er fordi jeg mener at troverdighet er bloggernes viktigste ressurs. Når det beviselig lyves og bløffes også om bagateller, forteller det meg som leser at jeg ikke kan stole på noe som kommer fra bloggeren. Videre er det merkverdig at ikke blodfansen og annonsørene ser det samme som meg. ☺️

Med alle de forskjellige versjonene leserne til stadighet blir servert. Så må da selv CBE skjønne at hun er skikkelig utroverdig? Eller? Ønsker ellers så "perfekte" CBE virkelig å assosieres med løgn og bedrag? 

Syns det er så rart. CBE jobber så intenst for å skape et bilde av at hun er ih og åh så perfekt (til og med huden hadde selvfølgelig blitt perfekt brun om ikke hun hadde vært livredd for rynker - unnskyld tenkt på helsen sin og brukt solfaktor). Og så kaster hun alt arbeidet med perfekt-imaget sitt over bord for å lyve om småtterier som solbrun hud. Jeg skjønner det virkelig ikke. 

• Liker 13
Skrevet

Jeg tar det som en selvfølge at alt som skrives under hennes navn er hennes egne svar og meninger (uansett om gubben svarer). 

• Liker 45
Skrevet

Klikket meg inn på bloggen ved en feiltagelse nå, og har bare sett det siste innlegget. :glare: 

Nå har hun brukt de siste ukene på å 'pløye seg gjennom' en bok. 
Hun har nesten lyst til å lese den en gang til også. Den er visst så bra. Og lettlest! 

Men hun har jo ikke lest den, hun har lyttet til den på Storytel.. 'appen som betyr så mye for en som elsker å lese, men som ikke lenger har tid.' 

:roll: 

• Liker 29
Skrevet (endret)
12 minutter siden, loffen skrev:

Klikket meg inn på bloggen ved en feiltagelse nå, og har bare sett det siste innlegget. :glare: 

Nå har hun brukt de siste ukene på å 'pløye seg gjennom' en bok. 
Hun har nesten lyst til å lese den en gang til også. Den er visst så bra. Og lettlest! 

Men hun har jo ikke lest den, hun har lyttet til den på Storytel.. 'appen som betyr så mye for en som elsker å lese, men som ikke lenger har tid.' 

:roll: 

Så sant, så sant. Det er en ærlig sak at noen foretrekker lydbøker. Sikkert mange grunner til det. Men jeg henger meg gjerne litt opp i det å kunne si at man har lest boka, eller pløyet seg gjennom den. Nei, man har lyttet. Men jeg synes det er trist at vi har kommet så langt inn i tidsklemma at det å lese en bok må vike for lydbøker. Har vi virkelig så dårlig tid, eller er det snakk om prioriteringer?

Endret av Zaza
Gjest Sirkustjukk
Skrevet

Men synes hun burde bytte navn til Carolines LYDbokklubb, for det er jo det det er🙄

Skrevet

Det er jo selvfølgelig prioriteringer. Hun kunne fint tatt seg tid til å lese bøker. Droppe å sminke seg før trening innimellom, ha litt mindre klær å rydde i - jeg ser mange muligheter hvis en virkelig vil lese. 

• Liker 15
Skrevet

Folk med full jobb og flere enn to barn klarer å få lest seriøs litteratur (med øynene). Selv om de trener og lager middag og alt med seg.

• Liker 23
Gjest Varma
Skrevet

Hun har et samarbeid med Storytel, som så mange andre bloggere. Derfor laster jeg ikke ned den appen. 

Skrevet

Hvis hun blir så lett brun som hun påstår, så har ikke høy solfaktor noe å si. Det paret der driter seg loddrett ut, men penger er jo alt for dem, så de driter i at de driter seg ut💩

• Liker 19
Skrevet
5 minutter siden, lenemor1 skrev:

Hvis hun blir så lett brun som hun påstår, så har ikke høy solfaktor noe å si. Det paret der driter seg loddrett ut, men penger er jo alt for dem, så de driter i at de driter seg ut💩

Sønnen min bruker solfaktor 30 hele tiden, og han er mørkebrun etter en nokså middels norsk sommer så langt, uten sol fra sydligere strøk. Jeg blir absolutt ikke sånn, uansett hva jeg smører eller ikke smører meg med.

• Liker 7
Skrevet
På 7/19/2017 den 16.11, Ultiva skrev:

https://imgur.com/XbWWRRw

"Skrivebordsstolen". Lykke til med gjenskinn fra sola i pc'en CBE. Mange fiiine blanke pynteting da. Hvem trenger søppelbøtte, brevhyller og skriver/faks på et kontor liksom, når man har et sølvfarget eiffeltårn og kan speile seg selv i bordflaten :nordvesta:

Fax? I 2017? 😂

På 7/19/2017 den 18.03, BlendaSensitive skrev:

At det er papirløst med eget firma er bare tull. Aldri hatt så mye permer, papirer og dill som da jeg hadde/har eget firma. Du skjønner, revisor, regneskapsfører, skatteetaten etc elsker papir med ordentlig underskrift.

Vi gjør faktisk ikke det. Alt er papirløst i mitt selskap og har vært det i flere år. Ingen problem det så lenge man har vilje til det.

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, Sol79 skrev:

Fax? I 2017? 😂

Vi gjør faktisk ikke det. Alt er papirløst i mitt selskap og har vært det i flere år. Ingen problem det så lenge man har vilje til det.

Svært mange bruker både faks, skriver og scanner på jobb. Er ikke hele Norge som er fullstendig oppdatert selv om man i mange år har snakket varmt om papirløshet. Det handler dessverre ofte om begrensede budsjetter i store offentlige institusjoner. Men dette ble nok litt på siden av diskusjonen 😁 

• Liker 11
Skrevet
10 timer siden, Zaza skrev:

Så sant, så sant. Det er en ærlig sak at noen foretrekker lydbøker. Sikkert mange grunner til det. Men jeg henger meg gjerne litt opp i det å kunne si at man har lest boka, eller pløyet seg gjennom den. Nei, man har lyttet. Men jeg synes det er trist at vi har kommet så langt inn i tidsklemma at det å lese en bok må vike for lydbøker. Har vi virkelig så dårlig tid, eller er det snakk om prioriteringer?

Bok er bok, formatet er vel ikke så viktig. Jeg gidder ikke å betale for noe Storytelgreier, men jeg hører masse lydbok i bilen (på cd, hehe. Som jeg har lånt gratis, hehe) når jeg kjører til jobb, synes det er genialt å ikke sløse med tid, og tro meg, jeg har GOD tid. Ikke noe trist der i gården. Jeg leser på andre formater også, som papir og skjerm, men sånne som CBE med unger og "full jobb" har vel reellt dårlig tid, og da er det jo flott å lese bok mens man gjør andre ting, som husarbeid, hagearbeid, bilkjøring og trening. I utgangspunktet er det bra at CBE fronter noe med såpass substans som bøker og lesing, men det er så overtydelig at hun gjør det uten engasjement og kun for penger, at der stopper min beundring. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
31 minutter siden, caskerette skrev:

Bok er bok, formatet er vel ikke så viktig. Jeg gidder ikke å betale for noe Storytelgreier, men jeg hører masse lydbok i bilen (på cd, hehe. Som jeg har lånt gratis, hehe) når jeg kjører til jobb, synes det er genialt å ikke sløse med tid, og tro meg, jeg har GOD tid. Ikke noe trist der i gården. Jeg leser på andre formater også, som papir og skjerm, men sånne som CBE med unger og "full jobb" har vel reellt dårlig tid, og da er det jo flott å lese bok mens man gjør andre ting, som husarbeid, hagearbeid, bilkjøring og trening. I utgangspunktet er det bra at CBE fronter noe med såpass substans som bøker og lesing, men det er så overtydelig at hun gjør det uten engasjement og kun for penger, at der stopper min beundring. 

Men man leser jo ikke. Man hører. På samme måte som man hører på musikk f eks, jeg sier jo ikke at jeg leser sangtekster når jeg hører på musikk. "Jeg har hørt på masse lydbøker i sommer" er noe annet enn "jeg har lest og pløyd meg gjennom mange bøker i sommer". Men det kommer jo helt an på hvordan man ønsker å oppfattes. Det er vel fremdeles hakket mer intellektuelt å lese bøkene selv enn å høre på at noen andre leser dem. 

Endret av Ultiva
  • Liker 25
Gjest eksiltronder
Skrevet

Lydbok vs vanlig bok er bare snobberier. Jeg er akkurat like opplyst etter å ha hørt på en klassiker som etter å ha bladd i sidene selv - og så fikk jeg jammen trent hund/hest samtidig som jeg hørte på også :) Det minner meg om diskusjonen hvor Kindle ikke teller som bok heller, siden det ikke lukter papir av den...

Når det er sagt så boikotter jeg Storytel glatt så lenge de betaler hundretusener av kroner til CBE. Audible derimot! 

Skrevet

Jeg bruker ikke lydbøker selv, fordi jeg liker å lese bøker i mitt eget tempo og ikke høre dem. Oppleserens stemme og hva han/hun legger trykk på virker forstyrrende. Men jeg syns jo at man har lest en bok selv om man har hørt den som lydbok. 

Uttrykket "pløye seg gjennom" forbinder jeg derimot med å faktisk lese selv, og kanskje litt tyngre greier enn de bøkene frua reklamerer for.

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...