Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest New Girl
Skrevet
14 minutter siden, filifjonka skrev:

Hørt om bilag?

Hvem er det du spør? Hvis det er meg, skjønner jeg ikke hvorfor du spør om det?

Skrevet

For å gjøre et forsøk å legge faks-debatten død:

Enkelte bedrifter bruker fremdeles faks, apotek er nevnt tidligere og NAV bruker også faks. 

Antakelig har dette å gjøre med sensitive opplysninger som ikke skal sendes via mail (som for eksempel scannede dokumenter). Regner med at CBE & Co ikke har behov for det, men en scanner er sikkert kjekt å ha. 

Mener at debattanten ( @Ultiva ?)som nevnte faks skrev det i forbindelse med behov for skriver/faks. Da antar jeg at hun mente det som skriver/faks/scanner alt-i-ett-duppedings, noe som ikke i er helt uvanlig å ha på jobb eller hjemmekontor. 

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, minimymlen skrev:

Mener at debattanten ( @Ultiva ?)som nevnte faks skrev det i forbindelse med behov for skriver/faks. Da antar jeg at hun mente det som skriver/faks/scanner alt-i-ett-duppedings, noe som ikke i er helt uvanlig å ha på jobb eller hjemmekontor. 

Du har oppfattet det helt korrekt, takk!

• Liker 4
Gjest Tekola
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, kommentarer om kropp, personangrep, avsporinger og svar til dette.

Minner om regelen angående kommentarer om kropp:

Sitat

* Kommentarer og vurderinger angående kropp, både ens egen og andres. Kvinneguiden ønsker ikke å være en arena som trigger sykdom og bidrar til kroppspress, vi tillater derfor ikke referanseverdiene høyde og vekt kombinert. Les mer her.

På 19.5.2017 den 13.57, HanneMari Egmont skrev:

Omtale av kropp:
Kvinneguidens forum følger Kvinneguidens redaksjonelle profil når det gjelder omtale av kropp. Det innebærer at vi ønsker å ta et samfunnsansvar for å motvirke noe av det massive kroppspresset som er ellers i offentligheten. For forumet sin del betyr det at tekst og bilder som kan trigge sykdom eller gi et negativt kroppsfokus for leserne vil bli fjernet. Dette innebærer også trådene der brukere poster bilder av egen kropp, for eksempel for å få en vurdering fra andre.  Denne beslutningen er tatt av Egmont. Se også Sunn Fornuft-plakaten.

Ellers gjelder fortsatt regelen om at du ikke kan poste innlegg som inneholder kommentarer om navngitte enkeltpersoners kropp. Kommentarer om kropp kan være sykeliggjørende, både for personen det gjelder og andre som leser det. Derfor gjelder regelen både positive kommentarer og negative kommentarer: «XX så jammen tjukk ut i den kjolen» og «Se så tynn XX er blitt» er eksempler.

Regelen gjelder altså alle enkeltpersoner, om de er kjendiser eller ei, og handler om kommentarer som helt konkret dreier seg om kroppen deres. 

Tekola, teamleder.

Skrevet

Jeg hører nesten kun på lydbøker nå. Har halvannen time t/r jobb med gange og kollektivt, og hører lydbok fra dør til dør, samt at jeg hører lydbok når jeg driver med husarbeid og er ute på tur. Ulempen er at jeg rett og slett syns det er fryktelig tungt å komme i gang med papirbøker nå. Med lydbøker "tvangslyttes" man jo gjennom de litt tinge og uengasjerende delene av ei bok, jeg syns ofte den er i starten før man er kommet i gang med historien, mens med fysiske bøker er det veldig lett å bare legge fra seg og heller finne noe annet.

• Liker 2
Skrevet (endret)
36 minutter siden, lenebu skrev:

Jeg synes både debatten om hvorvidt faksmaskin er nødvendig eller ikke (backet av at flere brukere i tråden har en "papirløs jobb") og debatten rundt hvorvidt å lese en fysisk bok kontra å lytte til en lydbok er "bedre" (backet med argumenter for hvorfor noen av brukerne i tråden foretrekker fysiske bøker fremfor Kindle/lydbok), er uhyre uinteressante. Håper vi kan legge dem døde, for de bidrar ikke til å løfte tråden på noen måte. For min del er det usaklig kritikk. 

Kritikk er vel å overdrive, er vel mest diskusjon rundt valgene - uten at man egentlig kritiserer dem. Selv setter jeg innspillene mine i sammenheng med bloggens lesergruppe som er beskrevet som godt utdannede osv (har ikke lenken til denne just nu, men kan finne) og lurer på om valgene rundt interiør slår an i segmentet. Jeg tror ikke det (men jeg tar ofte feil). 

(PS. Kunne vært tydeligere i innleggene om dette, tror vel at alle tenker i samme retning som meg og setter "betraktningene" i kontekst, for uten det blir det fort surmaga eller usaklig, enig i det.)

Endret av Kollontaj
  • Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Selv setter jeg innspillene mine i sammenheng med bloggens lesergruppe som er beskrevet som godt utdannede osv (har ikke lenken til denne just nu, men kan finne) og lurer på om valgene rundt interiør slår an i segmentet. Jeg tror ikke det (men jeg tar ofte feil). 

Dette lurer jeg veldig på; hvem er egentlig leserne av denne bloggen? Da tenker jeg på de som leser fordi de får noe ut av den,  de som får tips og blir inspirert. De som spør cbe om tips og råd, og som lovpriser henne for alt hun legger ut. Jeg klarer ikke helt å se for meg målgruppen. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg ble ikke veldig mye klokere.  Nekter å tro at dette beskriver gruppen som faktisk leser bloggen for å bli inspirert. Målgruppe / ønsket målgruppe kanskje.. 

• Liker 16
Gjest Anne B
Skrevet

Dagens: hun hører på lydbøker mens hun sminker seg! Tar nok lang tid å få på all sparkelmassen så kjekt med lydbok da.

Skrevet
19 minutter siden, Anne B skrev:

Dagens: hun hører på lydbøker mens hun sminker seg! Tar nok lang tid å få på all sparkelmassen så kjekt med lydbok da.

Det er jo mulig man hadde hatt litt mer tid til å lese bøker om man brukte litt mindre tid på sminken?

Det var ikke akkurat noen saklig kritikk, ei heller spiller det ingen rolle for meg om fruen leser eller lytter til lydbok. Om noen foretrekker å lytte, er ikke det noe dårligere. Likevel blir det feil, tenker jeg, å si at man ikke har tid, når det utelukkende dreier seg om prioriteringer.

• Liker 11
Skrevet

Nytt reklameinnlegg på bloggen ispedd bilder av begge barna. 

Jeg kan ikke fatte hvordan de rettferdiggjør og fortsetter eksponeringen etter bla. oppslaget i Aftenposten. 

• Liker 26
Gjest Sirkustjukk
Skrevet
1 minutt siden, Femilie skrev:

Nytt reklameinnlegg på bloggen ispedd bilder av begge barna. 

Jeg kan ikke fatte hvordan de rettferdiggjør og fortsetter eksponeringen etter bla. oppslaget i Aftenposten. 

Dette er jo et kosemose-innlegg må vite, de tenker sikkert at det er innafor fordi det ikke er solgt annonseplass på noe av det de mindreårige benytter🙄

Skrevet (endret)
38 minutter siden, Kruset skrev:

Det er jo mulig man hadde hatt litt mer tid til å lese bøker om man brukte litt mindre tid på sminken?

Det var ikke akkurat noen saklig kritikk, ei heller spiller det ingen rolle for meg om fruen leser eller lytter til lydbok. Om noen foretrekker å lytte, er ikke det noe dårligere. Likevel blir det feil, tenker jeg, å si at man ikke har tid, når det utelukkende dreier seg om prioriteringer.

Poenget er at CBE skal "selge" Storytel slik det loves her - https://ocast.com/nb-no/groups/united-influencers-norge-233/products/blogg-3199 :  "Profilen utvikler eget innhold hvor produkt/tjeneste bli implementert i budskapet på en måte som føles naturlig og autentisk for profilens publikum.".

Da skriver CBE bl.a. "Jeg anbefaler virkelig denne appen – den betyr så mye for en som elsker å lese, men som ikke lenger har tid ♥ ". 

Så her handler det ikke om prioriteringer, men om å selge/reklamere. :) Hva CBE egentlig gjør, om hun leser eller lytter, aner egentlig ingen av leserne. 

Og denne bloggeren velger også å bruke barn på bloggen, for å nå inn med salgsbudskapet sitt - få det til å føles naturlig og autentisk ut. Det virker som bedriften er bevisste på at "barn selger" (barnebildene får som regel flest likes på IG), og at det blir viktigere enn barns rett til privatliv og rett til å skape en egen digital identitet, jfr.  http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/.

Tilføyelse: Bloggere som ikke tar hensyn til barns personvern = harryblogger. 

Endret av Asti
Feil på lenke + la til tekst
Skrevet

Spår reklame for søt drikke for barn. 

• Liker 13
Skrevet

At ikke de små barna kan holdes utenfor bloggen! Skjønner de er stolte av dem, og at det sikkert er stas å vise dem frem. Men det er ikke derfor disse to daglig/ukentlig vises frem til alle som vil se, det er fordi de er inntektskilder. 

• Liker 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...