Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
30 minutter siden, Pikachuchu skrev:

At ikke de små barna kan holdes utenfor bloggen! Skjønner de er stolte av dem, og at det sikkert er stas å vise dem frem. Men det er ikke derfor disse to daglig/ukentlig vises frem til alle som vil se, det er fordi de er inntektskilder. 

Barnebilder er vel dessuten kun av interesse for nærmeste familie? Eller tar jeg feil?  Hvem orker å se masse bilder av ungene til noen man ikke kjenner.. Ungene til naboen, eller helt random folk liksom? 

Noe både CBE, Anne Brith og ikke minst Camilla Øvestad burde notere seg. 

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Gjest Verrika
Skrevet

DEMOGRAFI: 
Direkte lesere:
Typisk at de er i alderen 25-44 år
Kvinner dominerer (97%)

PÅVIRKEDE SEGMENTER:
Typisk 20-49 år
Menn 39% - Kvinner 61%
Majoriteten har utdannelse fra universitet 
Jobber som regel i høye stillinger
Bor ofte i urbane områder
Høy sosial status

HVORDAN ER DE:
Jeg vil ha det beste av alt - arbeid, familie, sosialt liv, partner og venner
Jeg vet at jeg kan nå den perfekte balansen i alle områder av livet mitt og nyte mens du  
gjør det
Jeg er alltid spent på nyheter - Jeg ønsker å være klar over nyeste teknologiske utviklingen  
som ville bidra til å sjonglere mine daglige oppgaver enklere
Jeg elsker å dele opplevelser med mine venner og mine etterfølgere

HVA LIKER DE Å GJØRE:
Jeg elsker å leve fullt ut - det er så mange ting å oppleve og å oppdage. Jeg ønsker å ta  
mest mulig ut av hver dag, sammen med mine nærmeste - familie, venner eller partner.
Jeg er stadig nysgjerrig - liker å lære nye og utvikle meg på ulike områder
Jeg trenger også å tilfredsstille mine sosiale behov - Jeg elsker å møte nye mennesker og
lære noe interessant om dem ...... Eller bare ha det gøy sammen i en bar eller på et  
diskotek

KJØPSVANER: 
Jeg er en spontan shopper - Jeg gir ofte etter for hva mine kjære ønsker. 
Jeg føler meg bra når jeg ser bra ut - jeg elsker å kjøpe trendy og moteriktige ting
Prisen er en sekundær ting - jeg vil være sikker på at vi får bare premium varer - kvalitet  
kommer alltid først
Jeg elsker å tilbringe tiden min på kjøpesentre eller butikker bare for å se hva som er nytt....

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nå ble jeg kvalm... Fy... Dette er det mest kvalmende jeg har lest noen gang.

Er det dette de lever etter.. En skam.. Håper de møter veggen... Elller får seg en aha opplevelse...

Sjokka er jeg....

Skrevet
På 5.7.2017 den 16.44, Amafalathiel skrev:

Feilsitering. 

Skrevet
4 timer siden, Verrika skrev:

DEMOGRAFI: 
Direkte lesere:
Kvinner dominerer (97%)

PÅVIRKEDE SEGMENTER:
Typisk 20-49 år
Menn 39% - Kvinner 61%

Jeg lurer virkelig på dette med utdannelses nivå. Hva mener de med majoriteten her? 

resten av beskrivelsen er jo rett og slett morsom 😂

• Liker 8
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva voksne,  oppegående mennesker "i ledende stillinger" skulle bli inspirert av i denne bloggen? Det må være ønsketenkning. Troverdigheten til bloggen har gått tapt for lenge siden, og eierne besitter ikke faglig tyngde på noe felt. Det blir for grunt. Legger man til bruk av beskyttede titler,  eksponering av barn,  dårlig skjult tigging etter spons osv, er vel ikke dette noe de som vil ha "det beste av alt" leser. Jeg følger med innimellom,  mest når den hvite ridderen herjer i diverse kommentarfelt, det synes jeg er litt underholdende 😳 

• Liker 34
Skrevet

Det jeg lurer på er om det i det hele tatt er noen som er som i beskrivelsen av "påvirkede grupper".  Høy utdannelse og høy stilling. Spontanshopper det beste uten å ta hensyn til pris? Elsker å henge på kjøpesenter bare for å se hva som er nytt?

Det er jo (nesten) ingen som er slik, i alle fall ikke majoriteten av bloggens titusener av lesere (eller er det kun disse 4-5 leserne som blir påvirket av bloggen?). De finnes vel kun i United influensers og bloggfirmaets hode. 

• Liker 20
Gjest Sobril
Skrevet
27 minutter siden, Emilie112 skrev:

Jeg lurer virkelig på dette med utdannelses nivå. Hva mener de med majoriteten her? 

resten av beskrivelsen er jo rett og slett morsom 😂

Hvem er det som har skrevet dette tullet - og i hvilken anledning?

Skrevet
10 minutter siden, Sobril skrev:

Hvem er det som har skrevet dette tullet - og i hvilken anledning?

Ser det står omtrent akkurat det samme på Kristina Andersen sin profil også... 

• Liker 7
Skrevet

Dette må jo være basert på en form for brukerundersøkelse. Ser ut som om man gjengir svaralternativer. 

Om det er tilfellet, er listen av kritiske spørsmål jeg kunne tenke meg å stille så lang at jeg ikke orker å begynne på den en gang. 

Men seriøst, CBE, tror du på dette selv? 

• Liker 17
Gjest Anne B
Skrevet (endret)
8 timer siden, Sirkustjukk skrev:

Dette er jo et kosemose-innlegg må vite, de tenker sikkert at det er innafor fordi det ikke er solgt annonseplass på noe av det de mindreårige benytter🙄

De klarer garantert ikke å la det være. Skjønner ikke at de med god samvittighet legger ut flere bilder som alle kan se og så denne evinnelige kyssingen på munnen. Så pinlig for de to når de blir eldre.

Endret av Anne B
Feil stavet ord
Skrevet (endret)
6 timer siden, Verrika skrev:

DEMOGRAFI: 
Direkte lesere:
Kvinner dominerer (97%)

PÅVIRKEDE SEGMENTER:
Typisk 20-49 år
Menn 39% - Kvinner 61%
Høy sosial status

HVORDAN ER DE:
Jeg vil ha det beste av alt - arbeid, familie, sosialt liv, partner og venner
Jeg vet at jeg kan nå den perfekte balansen i alle områder av livet mitt og nyte mens du  
gjør det
Jeg er alltid spent på nyheter - Jeg ønsker å være klar over nyeste teknologiske utviklingen  
som ville bidra til å sjonglere mine daglige oppgaver enklere
Jeg elsker å dele opplevelser med mine venner og mine etterfølgere

HVA LIKER DE Å GJØRE:
Jeg elsker å leve fullt ut - det er så mange ting å oppleve og å oppdage. Jeg ønsker å ta  
mest mulig ut av hver dag, sammen med mine nærmeste - familie, venner eller partner.
Jeg er stadig nysgjerrig - liker å lære nye og utvikle meg på ulike områder
Jeg trenger også å tilfredsstille mine sosiale behov - Jeg elsker å møte nye mennesker og
lære noe interessant om dem ...... Eller bare ha det gøy sammen i en bar eller på et  
diskotek

KJØPSVANER: 
Jeg er en spontan shopper - Jeg gir ofte etter for hva mine kjære ønsker. 
Jeg føler meg bra når jeg ser bra ut - jeg elsker å kjøpe trendy og moteriktige ting
Prisen er en sekundær ting - jeg vil være sikker på at vi får bare premium varer - kvalitet  
kommer alltid først
Jeg elsker å tilbringe tiden min på kjøpesentre eller butikker bare for å se hva som er nytt....

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dette er jo rett og slett den ultimate drømmeleseren for enhver kommersiell rosablogg som ønsker å selge annonseplass. Universitetsutdannede småbarnsmødre som elsker å henge på shoppingsentere og impulsshoppe nye ting uten å bry seg om pris 😂 Ser at flere av bloggerne har endt opp med nøyaktig samme lesergruppe som "hovedlesere".

Så har man jo det "kjedelige" faktum at høyt utdannede mennesker ofte glimter med sitt fravær på sosiale medier som f eks Facebook. De som poster ofte og utleverer seg selv og barna på SoMe har som regel lav utdanning (noe også toppbloggerne beviser). All statistikk viser at jo høyere utdanning foreldrene har, jo mer skjermer de barna (og ofte seg selv) fra sosiale medier. Det virker rett og slett ikke troverdig at majoriteten som leser CBEs blogg har høy utdanning. På CBEs SoMe-kanaler benyttes de mindreårige tross alt som reklameplakater og får både utseende og personlighet utlevert mer eller mindre daglig. At opplyste, universitetsutdannete mennesker som skjermer egne barn koser seg ukritisk med eksponeringen av mindreårige på cbe.no betviler jeg sterkt.

Denne "lesergruppe-majoriteten" er like troverdig som resten av blogguniverset.

Endret av Ultiva
  • Liker 43
Skrevet

Ja, hva er greia med å kysse barn på munnen (og ta bilde av det og legge ut for alle og enhver)? Har aldri følt det som en naturlig ting å gjøre.

• Liker 20
Skrevet (endret)

Foruten det med universitetsutdannelse og høy stilling er resten av beskrivelsen passende for enhver nyrik russer. Det er vel også denne assosiasjonen jeg har til ekteparet bak bloggen gjennom oppførsel, kjøpsvaner og holdninger.

Hvem som helst kan skryte på seg litt klasse i en brukerundersøkelse. 

Endret av Pikachuchu
  • Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, Lopploella skrev:

Ja, hva er greia med å kysse barn på munnen (og ta bilde av det og legge ut for alle og enhver)? Har aldri følt det som en naturlig ting å gjøre.

Ja, skjønner ikke greia m å kysse barna på munnen? Og legge det ut? Wanna be Beckhams eller?

• Liker 6
Skrevet
20 minutter siden, Ultiva skrev:

Dette er jo rett og slett den ultimate drømmeleseren for enhver kommersiell rosablogg som ønsker å selge annonseplass. Universitetsutdannede småbarnsmødre som elsker å henge på shoppingsentere og impulsshoppe nye ting uten å bry seg om pris 😂 Ser at flere av bloggerne har endt opp med nøyaktig samme lesergruppe som "hovedlesere".

Så har man jo det "kjedelige" faktum at høyt utdannede mennesker ofte glimter med sitt fravær på sosiale medier som f eks Facebook. De som poster ofte og utleverer seg selv og barna på SoMe har som regel lav utdanning (noe også toppbloggerne beviser). All statistikk viser at jo høyere utdanning foreldrene har, jo mer skjermer de barna (og ofte seg selv) fra sosiale medier. Det virker rett og slett ikke troverdig at majoriteten som leser CBEs blogg har høy utdanning. På CBEs SoMe-kanaler benyttes de mindreårige tross alt som reklameplakater og får både utseende og personlighet utlevert mer eller mindre daglig. At opplyste, universitetsutdannete mennesker som skjermer egne barn koser seg ukritisk med eksponeringen av mindreårige på cbe.no betviler jeg sterkt.

Denne "lesergruppe-majoriteten" er like troverdig som resten av blogguniverset.

Ironisk nok tipper jeg at beskrivelsen av bloggens lesermasse passer bedre på bidragsyterne i denne tråden. :ler:

Sånn bortsett fra det med utstrakt impulsshopping av dyre greier på kjøpesenter som favorittsyssel på fritiden. :eeeh: 

• Liker 15
Skrevet

Det kundesegmentet har vi diskutert tidligere og det har ikke blitt noe mer realistisk i mellomtiden. 

Over til troverdighet igjen. Mest solbriller for tiden og derfor vanskelig å finne bilder som viser samsvar med øyebildet fra IG. Skal ikke hevde at det er forskjønnet, men det er endel forskjell. (begge de andre bildene er fra etter "øyebildet")

https://imgur.com/a/BYUe9

• Liker 10
Skrevet
12 minutter siden, Pipa skrev:

Det der nekter jeg plent å tro faktisk. Det er bare å se på kommentarene på IG fks, det er ikke høyt utdannede kvinner mellom 20-49 som har skrevet "åååå det så digg ut ass, gjett om jeg skal teste det a! Kan jeg bytte ut sukring med sukker og pulverkaffe med kaffegrut?" Også masse emojis midt i teksten og en liten #hesterbest på slutten. 

Spot on! #altså #lovemylife

• Liker 7
Skrevet (endret)
10 timer siden, Asti skrev:

Poenget er at CBE skal "selge" Storytel slik det loves her - https://ocast.com/nb-no/groups/united-influencers-norge-233/products/blogg-3199 :  "Profilen utvikler eget innhold hvor produkt/tjeneste bli implementert i budskapet på en måte som føles naturlig og autentisk for profilens publikum.".

Da skriver CBE bl.a. "Jeg anbefaler virkelig denne appen – den betyr så mye for en som elsker å lese, men som ikke lenger har tid ♥ ". 

Så her handler det ikke om prioriteringer, men om å selge/reklamere. :) Hva CBE egentlig gjør, om hun leser eller lytter, aner egentlig ingen av leserne. 

Og denne bloggeren velger også å bruke barn på bloggen, for å nå inn med salgsbudskapet sitt - få det til å føles naturlig og autentisk ut. Det virker som bedriften er bevisste på at "barn selger" (barnebildene får som regel flest likes på IG), og at det blir viktigere enn barns rett til privatliv og rett til å skape en egen digital identitet, jfr.  http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/.

Tilføyelse: Bloggere som ikke tar hensyn til barns personvern = harryblogger. 

Det er klart :) Innlegget mitt var mer enn noe annet en sleivete kommentar, og i mine øyne har CBE ingen troverdighet. Likevel synes jeg argumentet om at man ikke har tid, om det så er for å selge, blir for enkelt. Det handler som nevnt om prioritering. 

Jeg skrev nylig et innlegg i debatten rundt eksponeringen av barna som av en eller annen grunn ble slettet, men jeg synes rett og slett måten barna blir eksponert for økonomisk vinning er kvalmt. For det er jo ingen tvil om at bloggen er tvers igjennom kommersiell. Også i den sammenheng legges jo ut om barnas hverdag, hva de liker, deres personlighet. Det kan være det samme om det er sant eller ei, barna eksponeres i stor grad på bloggen.

Det kan forresten være det samme om barna brukes i reklame eller ei også, de utleveres uansett i stor grad. Ikke bare mister de muligheten til å skape sin egen digitale identitet, men store deler av Norges befolkning vil vite hvem disse barna er å på bakgrunn av dette ha dannet seg et inntrykk. Barna møtes dermed med forventninger til hvem de skal være, og har ingen mulighet til å skape et førsteinntrykk, og kanskje i ytterste konsekvens sin egen identitet.

Jeg tror dessuten dette vil følge barna enten eksponeringen stopper eller ei. En av mine foreldre er i visse kretser godt kjent, og jeg møtes, dersom jeg presenterer meg med fullt navn, med: "Åja, du er datter til ..., ja!" Da følger det med en slags forventning om hvem jeg er, bare på bakgrunn av min familie. Navnet er i og for seg ikke belastende på noen måte, likevel unngår jeg i noen settinger å presentere meg med fullt navn. Man kan jo bare undres på hvordan det vil oppleves om noen år å møtes av lærere, foreldre, og kanskje medelever, med: "Ja, du er datter til Lars Kristian og Caroline, ja!"

Endret av Kruset
  • Liker 21
Skrevet

Den demografiske analysen av leserne til bloggen er morsom. :fnise: Finnes den de beskriver i det hele tatt? Høy utdanning, gir beng i hva ting koster, unner seg det beste og ELSKER å shoppe! :sexy: Er det L'Oréal-damene de snakker om - "fordi jeg fortjener det?"

forlvrig trodde jeg de hadde begynt å droppe å ha med bilder av ungene sine. Det burde de virkelig gjøre, men det har de altså ikke gjort. Det er toppen av ignorant harry å drive med slik. 

• Liker 24
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...