Soloppgang Skrevet 19. mai 2017 #33061 Skrevet 19. mai 2017 Er ikke CBE utdannet journalist? Hun skriver konsekvent 17.mai uten mellomrom, og ikke 17. mai. Litt merkelig å ikke kunne formidle nasjonaldagens navn på korrekt norsk når man lever av å skrive (annonser)? 14
Inocybe Skrevet 19. mai 2017 #33062 Skrevet 19. mai 2017 6 timer siden, loffen skrev: Jeg så at det var ryggen på kjolen som blåste frem. Det vises enda bedre på bildet under, for der kommer fargene frem også. Og kjeven.. det er jo sånn den ser ut. Tror dere ser spøkelser altså. Tror du har rett i det med armen. Det er nok kjolen, men jeg skjønner godt at folk reagerer. Det er ofte bilder av CBE som jeg lurer på om virkelig er en helt korrekt gjengivelse av motivet. Jeg tror ikke så veldig på hennes garanti for at hun ikke redigerer bildene lengre for å si det slik. Positurer for å se slankere ut har hun hverfall ikke sluttet med så noe naturlig forhold til kroppen sin har hun ikke. 5 timer siden, Pikachuchu skrev: Lurer på når hun skal forstå at det er tvangsmessige perfeksjonsjaget som gjør at folk leter etter redigerte bilder og andre feil og mangler. Når man påberoper seg perfeksjonisme på alle plan, og så åpenbart ikke er det. Ja, da vil man jo finne bevis på det motsatte. Her tar du opp et interessant spørsmål. De gangene jeg har snakket om rosabloggere med folk, som ikke følger helt så godt med på SoMe som meg, er det de forbinder med fotballfrue bilderedigering, kommentartrolleri, spiseforstyrrelse, sminke/utseende og overforbruk. Dette er da det de har fått med seg fra andre medier. Tenker det er like greit å være relativt ukjent i stedet for å være kjent for det CBE er kjent for. 10
Populært innlegg Aida_01 Skrevet 19. mai 2017 Populært innlegg #33063 Skrevet 19. mai 2017 Kjære Caroline, Du har tidligere omtalt at vi kvinner er kvinner verst. Når vi er en del kvinner som reagerer på en såpass inngående bilderedigering av eget ansikt, så er det ikke for å kritisere en kvinne. Det er for å stå opp i mot et fullstendig og beviselig umulig skjønnhetsideal! Vi er kvinner og mødre som ønsker å ta ansvar for at de som skal vokse opp med selfies på brødskiva, at de får en grunnleggende holdning om å være fornøyd med seg selv, uten filter, uten redigering ( av ansikt,lår, armer, rygg...). Når mine barn vokser opp skal de få slippe å se på bilder av sin mor og lure på hva som er ekte (hår,tenner,negler) og hva som er bare redigert med lys og kontraster (ansikt,armer,rygg). Hvis du atter en gang føler for å legge deg i fosterstilling og skylde på de naive og inntektsbringende leserne dine, så håper jeg at du også tar deg tid til å fundere på hva en så ekstrem profilering av deg selv og egen kropp gjør med deg og ditt selvbilde. For et sted må vel du også kjenne at det blir litt mye,vel? Litt mye redigering, litt mye sminke, litt mye juks...for å fremstilles som perfekt. Å drive en blogg/markedsføringsplattform er sikkert krevende og til tider slitsomt. Men visse krav må man kunne stille. Ærlighet og redelighet. Troverdighet. Tenk litt på det... 70
Nebel86 Skrevet 19. mai 2017 #33064 Skrevet 19. mai 2017 6 timer siden, Aida_01 skrev: Kjære Caroline, Du har tidligere omtalt at vi kvinner er kvinner verst. Når vi er en del kvinner som reagerer på en såpass inngående bilderedigering av eget ansikt, så er det ikke for å kritisere en kvinne. Det er for å stå opp i mot et fullstendig og beviselig umulig skjønnhetsideal! Vi er kvinner og mødre som ønsker å ta ansvar for at de som skal vokse opp med selfies på brødskiva, at de får en grunnleggende holdning om å være fornøyd med seg selv, uten filter, uten redigering ( av ansikt,lår, armer, rygg...). Når mine barn vokser opp skal de få slippe å se på bilder av sin mor og lure på hva som er ekte (hår,tenner,negler) og hva som er bare redigert med lys og kontraster (ansikt,armer,rygg). Hvis du atter en gang føler for å legge deg i fosterstilling og skylde på de naive og inntektsbringende leserne dine, så håper jeg at du også tar deg tid til å fundere på hva en så ekstrem profilering av deg selv og egen kropp gjør med deg og ditt selvbilde. For et sted må vel du også kjenne at det blir litt mye,vel? Litt mye redigering, litt mye sminke, litt mye juks...for å fremstilles som perfekt. Å drive en blogg/markedsføringsplattform er sikkert krevende og til tider slitsomt. Men visse krav må man kunne stille. Ærlighet og redelighet. Troverdighet. Tenk litt på det... Kjære Aida_01, Se noen sider tilbake i denne tråden, se på også dine egne innlegg som omhandler denne kvinnen, hvor gjennomsyret det er av forakt. Hvor mye tid og energi enkelte kvinner bruker for å sette en annen kvinne i dårlig lys. Flokkmentalitet, "makten" det gir, hvor man raser om noen sier i mot (gjerne med ja, vi er jo så stygge, feite og sjalu for å slippe å ta selvkritikk). Dette er ikke lenger konstruktiv kritikk, dette er heksejakt. Når mine barn vokser opp så skal de få slippe å se sin egen mor sitte på et forum hver dag der hun etter beste evne forsøker å bryte ned et annet menneske, de skal heller stå opp for mobbing, enn å lære det av sine egne foreldre. For på skolen kan man jo bare si; Ole fortjente det. Akkurat som folk i denne tråden sier: Hun driver en blogg og må tåle alt hva folk sier. Det er tross alt Treasures AS, og det gjør meg unnskyldt. "Vi er kvinner og mødre som ønsker å ta ansvar" Virkelig..? Hva tror du er verst for å se for ungene til denne bloggeren? Redigerte bilder (som kun er spekulasjoner akkurat nå) i et glanset magasin, som flere her påstår bloggen er for å komme med kritikk som vistnok ikke går på henne personlig, og dårlig merking. Eller innlegg/kommentarer på internett om sin egen mor og far som: Virker som hun har gått fra anoreksi til ortoreksi, er det svære kviser eller utstående føflekker?, Du burde sende det bildet til journalisten som skrev om saken den gangen, LKE kan be om pengene tilbake fra foto-nettstudiene i New York, Caroline er jo bare ekstra flink i kjeven også, og dessuten blir hun så lei seg når hun blir tatt på fersken (fosterstilling), Er det Caroline eller mannen som kapper av kroppsdeler sånn? Jeg vet ikke hva som er verst av de to alternativene egentlig.... Gjerne etterfulgt av 😂🤡 Og det er ikke det verste, det verste er det som blir skrevet mellom linjene av mange her. Hva ville du blitt såret mer av om det omhandlet din egen far eller mor? Men det er ikke Treasure AS som er skyld i dette. Det er uten tvil "Kvinner er kvinner verst" Noe denne tråden og tidligere er et glimrende eksempel på og det har det vært i flere år. For all del, noen klarer å være saklige uten å være stygge og komme med konstruktiv kritikk, men de er det jammen meg få av. Tenk litt på det... 22
Observer Skrevet 19. mai 2017 #33065 Skrevet 19. mai 2017 3 minutter siden, Nebel86 skrev: Kjære Aida_01, Se noen sider tilbake i denne tråden, se på også dine egne innlegg som omhandler denne kvinnen, hvor gjennomsyret det er av forakt. Hvor mye tid og energi enkelte kvinner bruker for å sette en annen kvinne i dårlig lys. Flokkmentalitet, "makten" det gir, hvor man raser om noen sier i mot (gjerne med ja, vi er jo så stygge, feite og sjalu for å slippe å ta selvkritikk). Dette er ikke lenger konstruktiv kritikk, dette er heksejakt. Når mine barn vokser opp så skal de få slippe å se sin egen mor sitte på et forum hver dag der hun etter beste evne forsøker å bryte ned et annet menneske, de skal heller stå opp for mobbing, enn å lære det av sine egne foreldre. For på skolen kan man jo bare si; Ole fortjente det. Akkurat som folk i denne tråden sier: Hun driver en blogg og må tåle alt hva folk sier. Det er tross alt Treasures AS, og det gjør meg unnskyldt. "Vi er kvinner og mødre som ønsker å ta ansvar" Virkelig..? Hva tror du er verst for å se for ungene til denne bloggeren? Redigerte bilder (som kun er spekulasjoner akkurat nå) i et glanset magasin, som flere her påstår bloggen er for å komme med kritikk som vistnok ikke går på henne personlig, og dårlig merking. Eller innlegg/kommentarer på internett om sin egen mor og far som: Virker som hun har gått fra anoreksi til ortoreksi, er det svære kviser eller utstående føflekker?, Du burde sende det bildet til journalisten som skrev om saken den gangen, LKE kan be om pengene tilbake fra foto-nettstudiene i New York, Caroline er jo bare ekstra flink i kjeven også, og dessuten blir hun så lei seg når hun blir tatt på fersken (fosterstilling), Er det Caroline eller mannen som kapper av kroppsdeler sånn? Jeg vet ikke hva som er verst av de to alternativene egentlig.... Gjerne etterfulgt av 😂🤡 Og det er ikke det verste, det verste er det som blir skrevet mellom linjene av mange her. Hva ville du blitt såret mer av om det omhandlet din egen far eller mor? Men det er ikke Treasure AS som er skyld i dette. Det er uten tvil "Kvinner er kvinner verst" Noe denne tråden og tidligere er et glimrende eksempel på og det har det vært i flere år. For all del, noen klarer å være saklige uten å være stygge og komme med konstruktiv kritikk, men de er det jammen meg få av. Tenk litt på det... Det blir faktisk feil å sammenligne Ole og CBE her. Mobbing handler om forskjell i styrkeforholdet mellom offer og mobber. CBE er vel på ingen måte en "svak" part. Treasures er vel heller ikke ukjent med harde karakteristikker av sine kritikere jf. kule i panna, selv om det var et av LKEs mange alias som sto for akkurat den. Mye av spekulasjonene rundt bilderedigering og fanteri har de lagt opp til selv gjennom år med usannheter på disse feltene. Jeg synes ikke synd på dem. 38
Aida_01 Skrevet 19. mai 2017 #33066 Skrevet 19. mai 2017 (endret) 36 minutter siden, Nebel86 skrev: Kjære Aida_01, Se noen sider tilbake i denne tråden, se på også dine egne innlegg som omhandler denne kvinnen, hvor gjennomsyret det er av forakt. Hvor mye tid og energi enkelte kvinner bruker for å sette en annen kvinne i dårlig lys. Flokkmentalitet, "makten" det gir, hvor man raser om noen sier i mot (gjerne med ja, vi er jo så stygge, feite og sjalu for å slippe å ta selvkritikk). Dette er ikke lenger konstruktiv kritikk, dette er heksejakt. Når mine barn vokser opp så skal de få slippe å se sin egen mor sitte på et forum hver dag der hun etter beste evne forsøker å bryte ned et annet menneske, de skal heller stå opp for mobbing, enn å lære det av sine egne foreldre. For på skolen kan man jo bare si; Ole fortjente det. Akkurat som folk i denne tråden sier: Hun driver en blogg og må tåle alt hva folk sier. Det er tross alt Treasures AS, og det gjør meg unnskyldt. "Vi er kvinner og mødre som ønsker å ta ansvar" Virkelig..? Hva tror du er verst for å se for ungene til denne bloggeren? Redigerte bilder (som kun er spekulasjoner akkurat nå) i et glanset magasin, som flere her påstår bloggen er for å komme med kritikk som vistnok ikke går på henne personlig, og dårlig merking. Eller innlegg/kommentarer på internett om sin egen mor og far som: Virker som hun har gått fra anoreksi til ortoreksi, er det svære kviser eller utstående føflekker?, Du burde sende det bildet til journalisten som skrev om saken den gangen, LKE kan be om pengene tilbake fra foto-nettstudiene i New York, Caroline er jo bare ekstra flink i kjeven også, og dessuten blir hun så lei seg når hun blir tatt på fersken (fosterstilling), Er det Caroline eller mannen som kapper av kroppsdeler sånn? Jeg vet ikke hva som er verst av de to alternativene egentlig.... Gjerne etterfulgt av 😂🤡 Og det er ikke det verste, det verste er det som blir skrevet mellom linjene av mange her. Hva ville du blitt såret mer av om det omhandlet din egen far eller mor? Men det er ikke Treasure AS som er skyld i dette. Det er uten tvil "Kvinner er kvinner verst" Noe denne tråden og tidligere er et glimrende eksempel på og det har det vært i flere år. For all del, noen klarer å være saklige uten å være stygge og komme med konstruktiv kritikk, men de er det jammen meg få av. Tenk litt på det... Det er ikke forakt av kvinnen. Det er forakt av forretningsmodellen. Og apropos modellen, det er ikke til å unngå at "modellen" i denne forretningen får pes, for den blander kortene så til de grader! Jeg har ikke glemt hvor ydmyk hun tilsynelatende var da redigeringsskandalen var avslørt - dette skulle hun aldri gjøre igjen. Hun ble presset fra alle de slemme leserne må vite! De samme leserne som gir henne millioninntekter år etter år. Dobbeltmoralen lever i beste velgående! Og når det er så åpenbart at redigeringen av kropp fortsetter - da blir jeg trist, oppgitt og forbannet på samme tid. Jeg kan bare stå inne for egne kommentarer, og de kan mine barn få lese når de er i stand til det, men de må leses med et snev av sarkasme og ironi. Det ligger også mellom linjene... Jeg har kommentert at hun har redigert kroppen/ansiktet, hvilket er lett å se, men hennes utseende har jeg aldri kommentert! Det er stor forskjell på det! Mengde sminke og løshår er legitimt å kommentere så lenge det inngår i bloggens daglige produkt-pushing. Å si at dette er heksejakt er å misforstå poenget mitt totalt. Å redigere en feiende flott kropp/dame på den ene siden og si at du er god nok som du er på den andre, utviser en dobbeltmoral som jeg skulle ønske bloggeierne hadde lagt av seg for lenge siden. Hvis du mener at ansiktet/kjeven ikke er redigert så kan jeg gi deg et lynkurs i PS. Endret 19. mai 2017 av Aida_01 46
Gjest CecilieX Skrevet 19. mai 2017 #33067 Skrevet 19. mai 2017 @Nebel86, innlegget ditt er et greit innlegg når det gjelder å debattere saken, men å stile det til @Aida_01 er skivebom. Hun kan jo ikke stå ansvarlig for hva andre skriver her.
Aida_01 Skrevet 19. mai 2017 #33068 Skrevet 19. mai 2017 Akkurat nå, CecilieX skrev: @Nebel86, innlegget ditt er et greit innlegg når det gjelder å debattere saken, men å stile det til @Aida_01 er skivebom. Hun kan jo ikke stå ansvarlig for hva andre skriver her. Helt enig! Det er fint med frisk debatt, men da forutsetter jeg at man henvender seg til riktig adressat, og unngår brukerdebatt. Mvh #tålerentrøkk ;-) 27
Keaton Skrevet 19. mai 2017 #33069 Skrevet 19. mai 2017 @Nebel86 Du beskriver kritikken som en heksejakt og gjør alt du kan for å trekke den ned på et subjektivt og personlig plan, både ved å henvende deg til en av mange brukere her og ved å dra en mobbesammenligning. En del av "argumentasjonen" din blir dermed lett avfeid, fordi de fleste her har et bevisst og avklart forhold til beskyldningene dine. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men et firma som har flere lesere enn lokalavisa mi, bør faktisk kunne motta kritikk på en saklig måte - selv om kritikken av og til oppleves både ufin og urettferdig. I svært mange tilfeller er den både poengtert og godt formulert. Og firmaet har en historikk som ikke taler til deres fordel når det dukker opp mistanker om bløff og uregelmessigheter. Du kan like det eller ikke, men mobbing er det ikke. Dersom mine barn blir kritiske lesere av det de kommer over av blogger og andre content marketing-firmaer, samtidig som de vet at å behandle folk bra ikke er det samme som å la dem få fortsette med gale ting uten å protestere, skal jeg være riktig så fornøyd. 34
JessicaL Skrevet 19. mai 2017 #33070 Skrevet 19. mai 2017 37 minutter siden, Kollontaj skrev: @Nebel86 Du beskriver kritikken som en heksejakt og gjør alt du kan for å trekke den ned på et subjektivt og personlig plan, både ved å henvende deg til en av mange brukere her og ved å dra en mobbesammenligning. En del av "argumentasjonen" din blir dermed lett avfeid, fordi de fleste her har et bevisst og avklart forhold til beskyldningene dine. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men et firma som har flere lesere enn lokalavisa mi, bør faktisk kunne motta kritikk på en saklig måte - selv om kritikken av og til oppleves både ufin og urettferdig. I svært mange tilfeller er den både poengtert og godt formulert. Og firmaet har en historikk som ikke taler til deres fordel når det dukker opp mistanker om bløff og uregelmessigheter. Du kan like det eller ikke, men mobbing er det ikke. Dersom mine barn blir kritiske lesere av det de kommer over av blogger og andre content marketing-firmaer, samtidig som de vet at å behandle folk bra ikke er det samme som å la dem få fortsette med gale ting uten å protestere, skal jeg være riktig så fornøyd. Hvorfor skal det være så utrolig vanskelig å forstå at proffblogger er bedrifter som omsetter for mange millioner?? CBE er en bedrift, akkurat som Lindex eller Burger king. Det er ikke en dagbok for en stakkars liten pike. 28
Shopgirl2014 Skrevet 19. mai 2017 #33071 Skrevet 19. mai 2017 9 minutter siden, JessicaL skrev: Hvorfor skal det være så utrolig vanskelig å forstå at proffblogger er bedrifter som omsetter for mange millioner?? CBE er en bedrift, akkurat som Lindex eller Burger king. Det er ikke en dagbok for en stakkars liten pike. Ser denne sammenlikningen med Lindex og Burger King (!) brukes stadig vekk her i denne tråden. Treasures er vel ikke akkurat en multimilliardbedrift som de to du nevner der. Treasures er bitteliten bedrift med 2 ansatte (kanskje fler, det vet nok dere bedre enn meg) og som omsetter for 2-3 millioner i året (kanskje mer, igjen, det vet nok dere bedre enn meg). Treasures som bedrift er å sammenlikne med en enkeltstående butikk i en middels stor norsk by, med ja, et langt større nedslagsfelt. Men det er ingen her som går av skaftet når f.eks. MinMote eller Costume bryter markedsføringsloven. Hvor er de endeløse trådene f.eks. ELLEs eskapader? Så nei, det er nok personen Caroline Berg Eriksen dere ikke tåler trynet på, og som dere vil til livs, men det er det ingen som tør å innrømme 11
Gjest supernova_87 Skrevet 19. mai 2017 #33072 Skrevet 19. mai 2017 @Nebel86 Jeg synes faktisk det er bra hvis barna mine (hypotetiske) ville vokst opp til å lære seg at man kan ikke gjøre hva søren man vil her i livet, til full fart gevinst for seg selv, uten at det får konsekvenser eller reaksjoner. At selv der offentlige organ ikke reagerer, så vil det alltid finnes sanksjoner for mennesker som bryter loven, og driver uetisk virksomhet. Jeg vil at barna mine skal vokse opp til å forstå at hvis man gjør noe galt så kommer folk til å reagere. Sosiale sanksjoner - som reaksjonene her på KG - er en helt essensiell del av et samfunn, og det kan godt hende at det er skikkelig kjipt for CBE som privatperson å lese kritikken av hennes bedrift, men hvis sosiale sanksjoner i det hele tatt skal fungere så må de jo nettopp føles. Jeg ønsker ikke CBE vondt, men jeg ønsker sterkt at hun skal ta mål av seg selv og det hun bidrar til og forhåpentligvis innse at dette ikke er bra det hun driver med. Det er ikke bra for barna hennes, det er ikke bra i et samfunnsperspektiv, det er ikke rettferdig, lovlydig eller etisk, og sånn egentlig så er det gjerne ikke bra for henne selv også i det lange løp (for hva gjør det egentlig med et menneske å holde på på denne måten?). Du sier en del av kommentarene er gjennomsyret av forakt (definisjon: mislike sterkt), og jeg skal innrømme det jeg, ja, jeg forakter det CBE driver med (stort sett bare misliker jeg det, men noen ganger sterkt). Jeg forakter at noen kan komme unna med det hun kommer unna med. Jeg forakter at noen er så opptatt av egen vinning at man ikke ser de man tråkker over på veien til banken. Jeg forakter det hun gjør, det hun velger å gjøre, men jeg forakter ikke henne. Du tenker gjerne at det er vanskelig å helt se den distinksjonen, men se da for eksempel et eksempel med en person man er skikkelig, skikkelig glad i, om de gjorde noe fælt ville vi kunne forakte det de gjorde, uten å forakte personen, sånn er det også med CBE. Jeg forakter hennes handlinger, men når det gjelder henne som person håper jeg at hun har det bra, så lenge det ikke er på bekostning av andre, og så lenge det ikke bidrar til negative ting i samfunnet, er uetisk eller ulovlig. Jeg vil absolutt at barna mine skal vokse opp til å tenke at den urett som ikke rammer dem selv, skal de ikke tåle så inderlig vel, og det er det kritikken mot CBE handler om. Nei, det påvirker ikke meg privat, men det påvirker noen. Ellers reagerer jeg i grunn på at du kaller det mobbing, den kritikken som kommer i denne tråden. At du ser på kommentarer til at noen driver med uetisk virksomhet som psykisk mishandling synes jeg rett og slett er kritisk. Jeg ser ikke vekk fra at all denne kritikken kan være vanskelig for CBE å svelge, men då må hun kanskje begynne å tenke at det er noe galt med det hun gjør og endre sine veier. Forskjellen til mobbing er at det ikke går på handlinger, mobbing er ikke sosiale sanksjoner, det er uforholdsmessig kritikk for ting man gjerne ikke kan gjøre noe med. Vi kritiserer ikke hennes utseende, hennes dialekt, hennes familie, vi kritiserer hennes handlinger i forbindelse med sin virksomhet, noe hun absolutt har kontroll over. I den grad utseende, dialekt, familie, og handlinger som ikke går negativt ut over noen blir kritisert er jeg helt enig i at det er helt unødvendig og ikke hører hjemme her. Jeg vil gjerne ha forklaring på hva du mener med at dette er mobbing? Mobbing er skikkelig alvorlig, og ikke et begrep jeg synes man skal slenge rundt seg med uten at man virkelig mener det. Når f.eks en politiker får kritikk og krasse tilbakemeldinger for å tatt i mot en reise med et cruiseskip for å tilgodegjøre et selskap som hun kan påvirke som følge av sin jobb, så går det nok helt klart inn på privatpersonen denne politikeren er, men det gjør det ikke til mobbing, det er sosiale sanksjoner, reaksjoner fra samfunnet på uholdbar oppførsel.
Inocybe Skrevet 19. mai 2017 #33073 Skrevet 19. mai 2017 @Shopgirl2014 Det har da vært mange skriverier i mediene og mye kritikk når Costume, MinMote og så videre bryter markedsføringsloven og VVP. Det har også vært dommer og kritikk mot dem i Pressens faglige utvalg. De har også vært diskutert på KG. Så at de ikke får kritikk er helt feil. CBE.no annerkjenner ikke VVP (til tross for journalistutdannelse) så da blir bedriften diskutert andre steder. Det er det da ikke noe rart i. Lindex og Birger king hadde ALDRI fått holde på slik som CBE gjør med sin reklamemerking så på det viset har du rett i at sammenligningen mellom CBE og andre bedrifter ikke er helt rett fram. PS å tillegge andre brukere motiver er spekulasjon og brukerdebatt og ikke tillatt på Rampelys. 21
Gjest Hold the door Skrevet 19. mai 2017 #33074 Skrevet 19. mai 2017 4 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Så nei, det er nok personen Caroline Berg Eriksen dere ikke tåler trynet på, og som dere vil til livs, men det er det ingen som tør å innrømme Er det nå jeg skal skrive til deg at det er ingen av dere som tør å innrømme at dere tar all kritikk av CBE.no personlig, fordi dere tror at dere er bestis med privatpersonen CBE, men dere tør ikke innrømme (eller i det hele tatt se) at dere ikke klarer å la være å holde følelsene deres utenfor når dere skriver innlegg som dette i tråden her?
Inocybe Skrevet 19. mai 2017 #33075 Skrevet 19. mai 2017 @Rainstorm Skulle ønske jeg kunne gi det innlegget flere plusser 4
Shopgirl2014 Skrevet 19. mai 2017 #33076 Skrevet 19. mai 2017 5 minutter siden, visningsnamn skrev: Er det nå jeg skal skrive til deg at det er ingen av dere som tør å innrømme at dere tar all kritikk av CBE.no personlig, fordi dere tror at dere er bestis med privatpersonen CBE, men dere tør ikke innrømme (eller i det hele tatt se) at dere ikke klarer å la være å holde følelsene deres utenfor når dere skriver innlegg som dette i tråden her? Eh, @visningsnamn å tillegge andre brukere motiver er spekulasjon og brukerdebatt og faktisk ikke tillatt på Rampelys. Bare så du vet det. 1
Gjest Sirkustjukk Skrevet 19. mai 2017 #33077 Skrevet 19. mai 2017 11 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Eh, @visningsnamn å tillegge andre brukere motiver er spekulasjon og brukerdebatt og faktisk ikke tillatt på Rampelys. Bare så du vet det. Åh, på samme måte som du nettopp skrev at det er personen CBE vi vil til livs og ikke tåler trynet på?🙄
Aricia Skrevet 19. mai 2017 #33078 Skrevet 19. mai 2017 (endret) @Shopgirl2014: At du ikke har fått med deg kritikken mot Costume som Inocybe referer til er nok fordi du utelukkende leser og poster i denne tråden, og er opptatt kun av motdebattanters såkalte underliggende motiver her, dvs nedrige motiver du selv tillegger dem. Jeg står slett ikke inne for alt som postes i denne tråden, som jeg har skrevet i atskillige svar til deg (hvorfor gidder jeg enkli?). Men om det er stygge innlegg som angriper bloggere som personer man er ute etter, så vil jeg påstå at andre tråder er langt viktigere å gripe fatt i. Og de prinsipielle problemstillingene denne tråden og forgjengerne dens tross alt har forsøkt å ta opp, mer enn i noen andre tråder på Rampelyset, dem overser du konsekvent. Slående selektiv oppmerksomhet. Men til forskjell fra enkelte er jeg ikke her for å spekulere i andres eventuelle agendaer eller underliggende motiver. Endret 19. mai 2017 av Aricia 22
Keaton Skrevet 19. mai 2017 #33079 Skrevet 19. mai 2017 (endret) 49 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Ser denne sammenlikningen med Lindex og Burger King (!) brukes stadig vekk her i denne tråden. Treasures er vel ikke akkurat en multimilliardbedrift som de to du nevner der. Treasures er bitteliten bedrift med 2 ansatte (kanskje fler, det vet nok dere bedre enn meg) og som omsetter for 2-3 millioner i året (kanskje mer, igjen, det vet nok dere bedre enn meg). Treasures som bedrift er å sammenlikne med en enkeltstående butikk i en middels stor norsk by, med ja, et langt større nedslagsfelt. Men det er ingen her som går av skaftet når f.eks. MinMote eller Costume bryter markedsføringsloven. Hvor er de endeløse trådene f.eks. ELLEs eskapader? Så nei, det er nok personen Caroline Berg Eriksen dere ikke tåler trynet på, og som dere vil til livs, men det er det ingen som tør å innrømme Nå må du rulle inn. Det har da vært heftig diskusjon både rundt Vixen og Det Nye osv her. Du trenger ikke lyve for å få frem meningen din. Personen CBE vet vi svært lite om, hun diskuteres ikke her, forståelig nok. Endret 19. mai 2017 av Kollontaj 24
Synne_V Skrevet 19. mai 2017 #33080 Skrevet 19. mai 2017 29 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Ser denne sammenlikningen med Lindex og Burger King (!) brukes stadig vekk her i denne tråden. Treasures er vel ikke akkurat en multimilliardbedrift som de to du nevner der. Treasures er bitteliten bedrift med 2 ansatte (kanskje fler, det vet nok dere bedre enn meg) og som omsetter for 2-3 millioner i året (kanskje mer, igjen, det vet nok dere bedre enn meg). Treasures som bedrift er å sammenlikne med en enkeltstående butikk i en middels stor norsk by, med ja, et langt større nedslagsfelt. Men det er ingen her som går av skaftet når f.eks. MinMote eller Costume bryter markedsføringsloven. Hvor er de endeløse trådene f.eks. ELLEs eskapader? Så nei, det er nok personen Caroline Berg Eriksen dere ikke tåler trynet på, og som dere vil til livs, men det er det ingen som tør å innrømme Enig med deg. Og ikke minst så er det ingen tirader mot f.eks Elle når de photoshopper modellene i bladene, glatter ut huden og gjør dem slankere og penere slik det blir gjort i alle år i "glansede magasiner" og reklamer for å tjene penger, også hos CBE som flere her mener er berettiget til kritikk siden det vistnok er bedrift og reklame og ikke person det går på. Man finner flust av dårlig markedsføring og "lureri" overalt i media og i nesten alle ukeblader/magasiner, men hvor er de hundre og snørrogførti innleggene om det? Går dere i bresjen mot disse også? River dere ned reklame-bannere av photoshoppa kvinner i byen, boikotter all reklame som har med skjønnhetsprodukter å gjøre siden det forherliger et usunt ideal, boikotter alle produkter som blir reklamert for i disse bladene slik dere boikotter alt og alle denne bloggeren inngår et samarbeid med? De som ikke er partiske eller har noe forhold til bloggeren her ser jo enkelt at det er personen(e) det går på, å plotte inn "millionbedrift", "glanset magasin" "reklame" og klassikerne "Det er en hårfin balanse mellom privatpersonen CBE og bedriften, så forstår hvorfor noen kan føle det er ett angrep på Caroline som person og "Mange tror CBE er deres personlige venninner og blir lurt" (om man er så åndsvak at man innbiller seg det, så bør man holde seg langt unna både magasiner, media og blogger for egen sikkerhet) her og der forandrer ikke på det. Det kommer jo ganske godt frem i denne tråden at det er faktisk Caroline Berg Eriksen dere/mange ikke tåler trynet på, og da blir det litt krampeaktig å påstå at man kun engasjerer seg fordi man vistnok er så bekymret for voksne mennesker som ikke tåler å se redigerte bilder og med egen fri vilje kjøper produkter. Det er da tross alt et glanset magasin og millionbedrift er det ikke..? 5
Fremhevede innlegg