Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, Emilie112 skrev:

Disse føflekkene er i alle fall borte, men siden hun ikke har tatt noen operasjoner har de sikkert bare forduftet. Fascinerende i seg selv bare det.. 

Her var det mye annerledes ja. Er det svære kviser hun har eller utstående føflekker? Forsvunnet har de iaf gjort. Synes også veldig tydelig at hun har tatt masse fillers både i leppene og under øynene. 

Det hun sier er helt tragisk. Syntes det var fint å kunne bli mett... Virker som hun har gått fra anoreksi til ortoreksi. 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jeg synes ikke det er noe poeng i å spekulere på hvordan andre nær bloggeren tenker, det har veldig lite med bedriften Treasures og nettbutikken Carolinebergeriksen.no å gjøre. 

På generelt grunnlag tror jeg det er vanskelig for noen og enhver å kritisere andres jobb, hvis man har en privat relasjon til denne personen. 

Du har helt rett, selvsagt. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
27 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jeg synes ikke det er noe poeng i å spekulere på hvordan andre nær bloggeren tenker, det har veldig lite med bedriften Treasures og nettbutikken Carolinebergeriksen.no å gjøre. 

På generelt grunnlag tror jeg det er vanskelig for noen og enhver å kritisere andres jobb, hvis man har en privat relasjon til denne personen. 

Skjønner hva du mener, og jeg skal prøve å holde tunga rett i munnen. Beklager hvis jeg tråkker over noen grenser, denne bloggen gjør det jo vanskelig å skille sak og person (!!), men jeg skal prøve. 

Men jeg mener jo nettopp at det har med bedriften og nettbutikken å gjøre, når man tar i betraktning at konseptet går ut på å selge mere eller mindre skjult reklame forkledd som "ekte anbefalinger". Så har det jo betydning for troverdigheten om hun fremstår helt annerledes, med andre holdninger, og evt andre anbefalinger, i virkeligheten. Dessuten er det jo noe av problemet med denne type markedsføring og denne typen bedrift, sånn etisk sett. Hvis man grovt sagt selger et image, en person, et liv, og involverer andre rundt en (ikke bare barn) i salget, så er det vel lov å stille spørsmålstegn til denne praksisen og til troverdighet og etikk i det?

Endret av Jabbadabbaduu
Gikk litt fort i svingene først, endret for mere presis formulering (forhåpentligvis).
  • Liker 15
Skrevet

Men velkommen i tråden! 👍

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, Pikachuchu skrev:

Hender det at noen av dere gir tilbakemelding til de hun er så grei å omtaler på bloggen? Sier hva dere mener om assosiasjonen det aktuelle firmaet får til denne griske og uredelige bloggeren? Listen min over produkter og tjenester jeg unngår begynner å bli ganske lang i hvert fall..  Og innimellom sier jeg ifra. Får sjelden svar, og da tenker jeg det like greit å la være å handle noe av vedkommende bedrift og.

Leser ikke bloggen enkelt og greit. 

• Liker 2
Skrevet

Var det ikke eiendom&kleineselfies som egentlig skulle fixe garderobe på soverommet? Mener det ble snakket om på Snap når selfiekongen gikk rundt i huset der og holdt på med å rive de gamle skapene.

• Liker 5
Gjest Sirkustjukk
Skrevet

Gratulerer med dagen alle tjukke og sjalu Kåge-kvinner!

Håper alle har greid å trøkke seg inn i bunaden uten dramatikk (ikke alle som veier det samme som når de først fikk bunaden vet du) og går en fin dag i møte med både kake, sukkerholdig is og heliumfrie ballonger!🇳🇴

Skrevet

Jepp, blir både kake og pølser. 

Når det er sagt må jeg bare få komme med verdens mest usaklige kommentar om at jeg synes 17.mai-bordet hennes var ganske fint. 

Skrevet
2 timer siden, caskerette skrev:

Når det er sagt må jeg bare få komme med verdens mest usaklige kommentar om at jeg synes 17.mai-bordet hennes var ganske fint. 

Det var hvert fall mengder av produktplassering fra mange store bedrifter i det reklameinnlegget om borddekking. CBE håvet nok inn rundt 80 000 kr på det innlegget alene, og enda mer blir det mtp alle lenkene som planter cookies hos leserne i ukevis. Selv ble jeg lite imponert mtp at CBE kan velge og vrake produkter fra øverste hylle, da syns jeg man kan droppe barnslige, miljøfiendtlige heliumballonger og godteposer i kjedelig papir.

• Liker 29
Skrevet
2 timer siden, caskerette skrev:

Fint var det, men jeg ble ikke særlig inspirert. Det var et helt enkelt pyntet bord som jeg selv kunne fått til uten å lese bloggen.

• Liker 13
Skrevet

Ser på TV2-nyhetene sin side at de har lagt ut bilder fra "kjendisene" sin 17mai feiring. Alle er selfies og viser hva / hvor folk er og gjør, unntatt ett. CBE sitt bilde viser et dekket festbord med masse tags for "reklame". Viser så godt hva denne bloggen egentlig er - en reklamekatalog.

• Liker 39
Skrevet (endret)

Firmaet Treasures (som driver bloggen) har akkurat endret vedtektene fra nettbutikk til "bloggvirksomhet for salg av annonseplass".

Hvis ikke skjermdumpen kan stå (er Brønnøysundregisteret) må gjerne noen si fra før de sletter. Takk. 

(Glem det her er imgur også: 

https://imgur.com/a/e5Y1Y

"selvstendig kunstnerisk virksomhet" er i grunnen en morsom måte å formulere det de driver med på. Skulle nesten tro de hadde for høye tanker om seg selv. 

H0BtzQp.png

Endret av Kollontaj
  • Liker 20
Skrevet

En reklameavis rett og slett. :Nikke: 

• Liker 26
Skrevet

Så "kjære, søte, snille lesere" er ikke reelt? 

🤣  Lager de ikke innlegg for lesernes skyld slik de skriver i kommentaren jeg har imguret før i tråden? 

Handler alt om penger? Hvem skulle trodd det? 

🤡

• Liker 39
Gjest Hold the door
Skrevet

Hva betyr "... og annet som naturlig faller sammen med dette"? Sikkert skjult reklame, juks og fanteri.

Skrevet
6 timer siden, visningsnamn skrev:

Hva betyr "... og annet som naturlig faller sammen med dette"? Sikkert skjult reklame, juks og fanteri.

Vel, de har jo så mange felter de briljerer på; lege, PT, jurist... Skulle bare mangle at de nyttiggjør seg av dette. Kreativ bokføring er avleggs, kreativ blogging derimot...det er fremtiden det! ;-)

• Liker 24
Skrevet
9 timer siden, visningsnamn skrev:

Det er en forholdsvis vanlig formulering i Brønnøysundsregisteret... 

Men enig i at den er veldig diffus, og kan innebære mye.

• Liker 7
Gjest Anna Nas
Skrevet (endret)

"og annet som naturlig faller sammen med dette." ligger inne i standardmalen for minstekrav til vedtekter for aksjeselskap. Næringskoden "90.035 Selvstendig kunstnerisk virksomhet innen blogging" er også bare en standard.

Endret av Anna Nas
Skrevet

Har de funnet på dette selv, tro? Eller er det et krav mtp. at majoriteten av innholdet er annonser og reklame? Har noen ganger tenkt på om det deles ut bøter/sanksjoner det ikke opplyses noe om. For fru-veit-ALLTID-best ville jo det vært en fallitterklæring. Best i klassen veit du...

• Liker 6
Skrevet
16 timer siden, Kollontaj skrev:

Firmaet Treasures (som driver bloggen) har akkurat endret vedtektene fra nettbutikk til "bloggvirksomhet for salg av annonseplass".

Hvis ikke skjermdumpen kan stå (er Brønnøysundregisteret) må gjerne noen si fra før de sletter. Takk. 

(Glem det her er imgur også: 

https://imgur.com/a/e5Y1Y

"selvstendig kunstnerisk virksomhet" er i grunnen en morsom måte å formulere det de driver med på. Skulle nesten tro de hadde for høye tanker om seg selv. 

H0BtzQp.png

Godt observert, er det gjort nå nylig? Den med kunstnerisk virksomhet er som en annen sier en "standardmal" om jeg husker riktig. 

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...