Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dratt ned foran åpningen? Dersom det er tilfelle endrer det ingenting på det jeg skrev først.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Dratt ned foran åpningen? Dersom det er tilfelle endrer det ingenting på det jeg skrev først.

Og som jeg skrev, det er ikke noe som er lukket og fin lufting. Se gjerne bilde: bugaboo-buffalo-grey-melange-trailored-f

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, Beffen skrev:

Og som jeg skrev, det er ikke noe som er lukket og fin lufting. Se gjerne bilde: bugaboo-buffalo-grey-melange-trailored-f

Regner med at man fyller på med en unge og dyne nedenfra, men sant.. slik den står nå er den luftig og fin, det stemmer.

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Inocybe skrev:

Tror ikke du har skjønt hva folk reagerer på. Det som skurrer er at den ih og åh så travle småbarnsmoren som aldri har tid til å slappe av kjører fram og tilbake en distanse som tar 4 timer for å smake på middagen til en annen sitt bryllup. Hyggelig gjest mot venninnen men når hun til stadighet skriver hun har så travelt og ønsker mer fritid med familien blir prioriteringen bare rar. Om CBE skulle befinne seg i tidsklemmen har hun plassert seg i den helt selv. 

Joda, jeg skjønner godt hva dere mener. Det jeg ikke skjønner er behovet for å diskutere andres prioriteringer side opp og side ned. 

Å være forlover for sin beste venninne er jo en stor ære og jeg skjønner godt at hun prioriterer en miniweekend for å støtte henne. Å fokusere på at de er dårlige foreldre fordi de tar med seg babyen på en liten tur blir veldig dumt. 

• Liker 9
Skrevet
49 minutter siden, Kollontaj skrev:

Som nevnt over; det mases og mases om hvor lite tid de har, men dette prioriteres, dvs 8-9 timer i bil på et par dager - for å spise middag? (Eller for å sørge for avtalt reklame for Dalen, om du vil. Deres valg, de må ikke jobbe i helgene. De kan tilbringe den med resten av familien.)

De er på tur med gode venner og ene barnet (som vi vet er med). Det kaller jeg kvalitetstid og ikke jobb. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg leste gjennom kommentarene om den sorte ryggsekken fruen har designet, og stort sett samtlige lesere som har kommentert skriver at dette var dyrt, stiv pris, ikke noe for min lommebok, osv.... Noe jeg finner litt spesielt da jeg utifra hennes leserstatistikk som er nevnt tidligere på denne tråden (ligger en link noen sider tilbake) var "voksne" damer med høy utdannelse som stod for hovedgruppen lesere, jeg synes ikke det stemmer overens med kommentarene som er lagt igjen.... 

• Liker 8
Skrevet
11 minutter siden, Hallepalle skrev:

De er på tur med gode venner og ene barnet (som vi vet er med). Det kaller jeg kvalitetstid og ikke jobb. 

Da bør de ikke legge det ut på bloggen eller i andre kanaler, for nå er det jobb. Bilder og tekst gjør seg ikke selv, det har de skrevet om mange ganger; at dette brukes lang tid på. Poeng: slutte å gnåle om tidsklemma når man samtidig bruker helgene til bloggarbeid. 

• Liker 13
Skrevet
21 minutter siden, Hallepalle skrev:

Joda, jeg skjønner godt hva dere mener. Det jeg ikke skjønner er behovet for å diskutere andres prioriteringer side opp og side ned. 

Å være forlover for sin beste venninne er jo en stor ære og jeg skjønner godt at hun prioriterer en miniweekend for å støtte henne. Å fokusere på at de er dårlige foreldre fordi de tar med seg babyen på en liten tur blir veldig dumt. 

Jeg diskutere at det hun sier den ene dagen ikke passer med det hun sier den neste. Jeg skjønner jo at hun skriver det som passer dagens narativ best men syns det blir patetisk når hun sutrer over at hun har så dårlig tid når hun rent faktisk bare prioriterer dårlig. 

• Liker 8
Skrevet

Hun venninna hennes er blitt flott.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, JJBU skrev:

Jeg leste gjennom kommentarene om den sorte ryggsekken fruen har designet, og stort sett samtlige lesere som har kommentert skriver at dette var dyrt, stiv pris, ikke noe for min lommebok, osv.... Noe jeg finner litt spesielt da jeg utifra hennes leserstatistikk som er nevnt tidligere på denne tråden (ligger en link noen sider tilbake) var "voksne" damer med høy utdannelse som stod for hovedgruppen lesere, jeg synes ikke det stemmer overens med kommentarene som er lagt igjen.... 

Ja de høytutdannede og høytlønnete damene som elsker å impulsshoppe burde ha råd til den sekken.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg diskutere at det hun sier den ene dagen ikke passer med det hun sier den neste. Jeg skjønner jo at hun skriver det som passer dagens narativ best men syns det blir patetisk når hun sutrer over at hun har så dårlig tid når hun rent faktisk bare prioriterer dårlig. 

Enig! Det er akkurat det som blir så merkelig. Men hun gambler nok mye på at hun tror hun er smartere enn de søte små leserne sine og at de ikke evner å tenke selv. Og derfor svelger både umerket reklame og diverse subtile markedsføringsmetoder. Innmari surt med de kjipingene som gjennomskuer det kyniske svindelopplegget deres, buhu liksom.

Diskusjonene som pågår her har hun jo enten ikke baller til å ta selv, ellers så velger hun de bevisst bort fordi hun vet hun ikke har noe å fare med. Er jo uansett bortkastet tid å prøve å ta det direkte med hovedpersonen. Kommentarfeltetsensuren der får jo nord-Korea til å fremstå som  åpent og liberalt!

• Liker 18
Skrevet

Prøv å skrive om helium-mangelen i verden, kanskje. Eller nei: det er jo så billig! Og ballonger er så gøy. 😖

• Liker 20
Skrevet
1 time siden, JJBU skrev:

Kronglete resonnement fra meg kanskje, men hvis vi sier at den statistikken faktisk stemmer (noe jeg ikke tror), så kan det jo være at de som faktisk har råd til en slik sekk er de samme som holder seg for gode til å kommentere på bloggen. Høy utdanning/høyt intellekt = høyere terskel for å kommentere på bloggen til "venninna si". Noen har vel både lyst og råd til å kjøpe sekken, men har ikke nødvendigvis noe behov for å dele dette med CBE. Samtidig er det kanskje mer vanlig å si ifra om noe er negativt, da for eksempel at sekken er altfor dyr.

For å sette det på spissen: Hadde sekken kostet 150,- hadde nok kommentarfeltet rent over av "kjøpt <333 :-*" og lignende.

Skrevet
39 minutter siden, Kollontaj skrev:

Prøv å skrive om helium-mangelen i verden, kanskje. Eller nei: det er jo så billig! Og ballonger er så gøy. 😖

Hadde vært for gærli om det lille heliumet vi har igjen bare skal brukes til å redde liv og helse eller til forskning. Hvorfor skal legene og forskerne liksom få ha all moroa for seg selv når det er rosabloggere som trenger å pynte opp! Drit i å ta vare på ressursene våre når vi i stedet kan bruke det opp fortest mulig :mynona:

:ironi:

• Liker 20
Skrevet

Bare 299! Gir meg ende over. Tror jeg skal kjøpe om ikke annet for å få bloggerstemme. 

(Og før noen kommer og sier at vi er dobbeltmoralske fordi vi sikkert kjøper heliumballonger til barna; nei, det gjør vi ikke.)

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Kollontaj skrev:

Bare 299! Gir meg ende over. Tror jeg skal kjøpe om ikke annet for å få bloggerstemme. 

(Og før noen kommer og sier at vi er dobbeltmoralske fordi vi sikkert kjøper heliumballonger til barna; nei, det gjør vi ikke.)

Jeg har kjøpt heliumballonger tidligere :sjenert: Før jeg ble gjort oppmerksom på hvilke konsekvenser slike tilsynelatende uskyldige ballonger har. Nå som jeg vet bedre blir det selvfølgelig ikke fler heliumballonger og jeg finner andre måter å feire festdager på. 

• Liker 10
Skrevet
På 13.5.2017 den 20.52, Ultiva skrev:

Men hvor mange "ungjenter" leser CBE.no? Veteranbloggeren har blitt 30 år gammel. Hun er en gift, rutinepreget tobarnsmor som vel har lite å tilby dagens unge jenter i fht mange andre spennende bloggere/instagrammere der ute? Jeg tror leserne hennes er på hennes egen alder, og at de rutinemessig klikker seg inn på dagens leserunde. Jeg klarer meg stort sett fint med å lese overskriftene + se første bildet på Bloglovin', da de fleste innleggene hennes er reklame. Kommentarfeltet hennes interesserer meg ikke. Jeg liker forøvrig ikke veskekolleksjonene hennes i det hele tatt .

For noen uker (?) siden hadde vi denne diskusjonen her i tråden, og da kom det frem noe statistikk på at den jevne leser er kvinner i alderen 25 - 35. Mao. kvinner i samme livsituasjon som henne selv.

Skrevet
1 time siden, Yaki skrev:

Kronglete resonnement fra meg kanskje, men hvis vi sier at den statistikken faktisk stemmer (noe jeg ikke tror), så kan det jo være at de som faktisk har råd til en slik sekk er de samme som holder seg for gode til å kommentere på bloggen. Høy utdanning/høyt intellekt = høyere terskel for å kommentere på bloggen til "venninna si". Noen har vel både lyst og råd til å kjøpe sekken, men har ikke nødvendigvis noe behov for å dele dette med CBE. Samtidig er det kanskje mer vanlig å si ifra om noe er negativt, da for eksempel at sekken er altfor dyr.

For å sette det på spissen: Hadde sekken kostet 150,- hadde nok kommentarfeltet rent over av "kjøpt <333 :-*" og lignende.

Kvinner med høy utdanning/høyt intellekt ville ikke bli caught dead (fant ikke noe tilsvarende uttrykk på norsk i farta) med en veske/sekk med CBE's navn på. Jeg kan aldri forestille meg at eksempelvis smarte, dyktige og høyt utdannede forretningskvinner ønsker å bli assosiert med CBE og hennes verdier. Selv er jeg en halvhøyt utdannet, rimelig oppegående forretningskvinne som bevisst styrer unna alt CBE fronter fordi jeg ikke ønsker å bli assosiert med henne på noen som helst måte. 

• Liker 32
Skrevet

Enig med deg @Fotballfluen Ikke at jeg er forretningskvinne, men i det minste høyt utdannet, om det teller. 

Jeg lurer forresten på de Norgesglassene, har hun lånt dem en gang til? I fjor skrev hun jo at de var lånt og skulle tilbake til butikken. :Knegg:  (lurer egentlig ikke så veldig)

• Liker 22
Skrevet
5 minutter siden, Fotballfluen skrev:

Kvinner med høy utdanning/høyt intellekt ville ikke bli caught dead (fant ikke noe tilsvarende uttrykk på norsk i farta) med en veske/sekk med CBE's navn på. Jeg kan aldri forestille meg at eksempelvis smarte, dyktige og høyt utdannede forretningskvinner ønsker å bli assosiert med CBE og hennes verdier. Selv er jeg en halvhøyt utdannet, rimelig oppegående forretningskvinne som bevisst styrer unna alt CBE fronter fordi jeg ikke ønsker å bli assosiert med henne på noen som helst måte. 

Vi er i samme leia, og jeg kunne heller aldri ha tenkt meg det selv, godt poeng! Samtidig tror jeg det er nok av dem som gir f i om CBE fronter en gjenstand eller ei, men som samtidig ikke vil assosieres med en rosablogg rent direkte.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...