Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir helt kvalm over den sponsefesten de bedriver, nå sist med garderobeskapene. Ikke merker de riktig alt annet, heller, jeg fatter ikke at folk "kjøper" troverdigheten til denne bloggeren. Når er nok nok? 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har nok sendt tilbake klokka hun benyttet i reklameinnlegget, og så kjøpt maken fra en eller annen nettbutikk.

• Liker 22
Skrevet

Fy søren, det burde ikke være lov. Hva har de egentlig betalt i det nye huset? Ikke nok med at de slipper å betale, ikke merker hun riktig heller når resultatene vises frem (ref.ene barnerommet). Syns hun ikke det er flau over all denne tiggingen? 

• Liker 14
Skrevet (endret)
34 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Hun har nok sendt tilbake klokka hun benyttet i reklameinnlegget, og så kjøpt maken fra en eller annen nettbutikk.

Ja, eller en annen "plausibel" forklaring. Tenker at bloggeierne som fremstår sutrete når de skriver at de må betale skatt av sponsede varer, helt sikkert har kjøpt klokka selv (opptil flere) fordi det er ikke nok med alle klokkene de har fått alle de gangene de har hatt annonse for merket. Joda. 

Endret av Kollontaj
S
  • Liker 8
Skrevet

Det må være deilig å få så mye sponset (etter bare litt tigging på bloggen) og samtidig ennå deiligere å slippe å merke alt som er sponset eller plassert i hvert innlegg fremover.. 

Jeg skulle så inderlig ønske at reglene for merking av spons og reklame ble endret, slik at det ikke var rom for smutthull eller egen tolkning av reglementet. 

• Liker 8
Gjest CecilieX
Skrevet
3 timer siden, Lindask skrev:

Hun forandret seg litt de siste årene. Her er hun hvertfall uten filter..

Jeg siterer "Det virka jo så spennende å kunne være mett hele tiden..."

Det er rimelig avslørende i forhold til hvordan hun forholdt seg til mat på denne tiden, når hun fristes av HFLC fordi hun da kan få spise seg mett. 

Fantastisk forbilde, og det gir meg frysninger at hun på dette tidspunktet inspirerte et femsiffret antall unge jenter.

Skrevet
41 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg siterer "Det virka jo så spennende å kunne være mett hele tiden..."

Det er rimelig avslørende i forhold til hvordan hun forholdt seg til mat på denne tiden, når hun fristes av HFLC fordi hun da kan få spise seg mett. 

Fantastisk forbilde, og det gir meg frysninger at hun på dette tidspunktet inspirerte et femsiffret antall unge jenter.

Seriøst? :overrasket: Sier hun det? Jeg har ikke sett videoen ennå.

Veldig avslørende for hennes tankesett ja. Ikke uten grunn det viktigste hun kom på noen få dager etter fødsel var å skryte av sin. 

• Liker 11
Skrevet
2 timer siden, Kollontaj skrev:

Klokka er tidligere med i annonse for klokkemerket, ja: (øverst fra siste umerkede innlegg der hun sier at den er kjøpt)

https://imgur.com/a/XnKAn

Så det er blank løgn det hun skriver i kommentarfeltet.

Jepp, det er blank løgn. De som står bak Daniel Wellington har jo selv sagt at de ikke har brukt et øre på tradisjonell markedsføring - de har bare gitt bort en masse klokker til ledense SoMe-aktører. Den som gidder å google kan sikkert finne det. Litt trist for LKE og CBE hvis de er de eneste toppbloggerne som må kjøpe DW-klokkene sine. :trist:

• Liker 8
Gjest CecilieX
Skrevet
8 minutter siden, Inocybe skrev:

Seriøst? :overrasket: Sier hun det? Jeg har ikke sett videoen ennå.

Veldig avslørende for hennes tankesett ja. Ikke uten grunn det viktigste hun kom på noen få dager etter fødsel var å skryte av sin. 

Helt seriøst! Jeg måtte spole tilbake for jeg trodde jeg måtte ha hørt feil". Jeg noterte det ordrett. Videoen var ny for meg også, dette er fra før jeg begynte å lese bloggen. 

Skrevet
28 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jepp, det er blank løgn. De som står bak Daniel Wellington har jo selv sagt at de ikke har brukt et øre på tradisjonell markedsføring - de har bare gitt bort en masse klokker til ledense SoMe-aktører. Den som gidder å google kan sikkert finne det. Litt trist for LKE og CBE hvis de er de eneste toppbloggerne som må kjøpe DW-klokkene sine. :trist:

Ja, særlig kjipt fordi de samtidig har reklamert for klokkene en haug ganger.  De gjør det altså helt gratis. 

• Liker 12
Skrevet

Ja. 😂  Stakkars, har brukt penger av egen lomme for å lage innlegg for "dere", altså leserne og så er de så ego at de ikke unner henne annonselenkeinntektene. Slemme leserne! 🤣

• Liker 30
Skrevet

Jeg klarer ikke å dy meg lenger, etter å ha lest med i disse trådene lenge. Jeg har alltid visst at blogger som CBE er en glanset, selektiv fremstilling, hvilket dessverre også blir til et uoppnåelig ideal-liv for mange lesere. Men at de så til de grader er fylt med UMERKEDE annonser og reklame, det var jeg ikke så bevisst om. Holy sh&€*%t!!

Jeg har tenkt på noe som jeg lurer litt på. Fruen som hun fremstår på bloggen er jo klart ikke CBE som hun er privat, men en modell som selger varer, som det blir påpekt her i tråden. Det er selvsagt noe både hun og LKE er bevisst om (hvilket hans uttalelser også gjør klinkende klart). Samtidig lever hun av at leserne tror at bloggversjonen er ekte, og at de tror de kjenner henne. Men hva med venner og bekjente, hvordan forklarer hun dette for dem? Sier hun til dem at "Det dere leser på bloggen er selvsagt ikke meg, jeg står jo ikke for alle de tingene, altså!", eller later hun som, også overfor dem, for å beskytte markedsverdien sin?

• Liker 26
Skrevet

Hender det at noen av dere gir tilbakemelding til de hun er så grei å omtaler på bloggen? Sier hva dere mener om assosiasjonen det aktuelle firmaet får til denne griske og uredelige bloggeren? Listen min over produkter og tjenester jeg unngår begynner å bli ganske lang i hvert fall..  Og innimellom sier jeg ifra. Får sjelden svar, og da tenker jeg det like greit å la være å handle noe av vedkommende bedrift og.

• Liker 13
Skrevet

Har sagt fra, ja, tror det fungerer hvis de får mange tilbakemeldinger, men det beste er å boikotte, spesielt de bloggeierne har tydelig samarbeid med, men som merkes semmert: Lindex, Gina T, Wellington, Ganni, Babyshop, Kicks, diverse hoteller. Er sikkert flere! 

Adams og Ving bruker jeg heller ikke, men når det gjelder disse to, er det ikke kun denne bloggeren jeg har reagert på sponsing av. Adams ga jeg beskjed til om årsak, brukte dem en god del før de ble bloggersponser. 

Får gjerne bla-bla-svar, men noen svarer skikkelig feks Tilbords og KappAhl (om bloggeren Anne-B). 

Prøver igrunnen å la være å handle hos firmaer som sponser fremvisning av en livsstil som går på bekostning av mindreåriges privatliv og bærekraftig forbruk og samtidig bløffer seg til et levebrød jeg mener er helt samfunnsunyttig. 

• Liker 21
Skrevet

Så bra! Vil tro det er det eneste som faktisk fungerer, å boikotte og si ifra. Det er først når den ønskede effekten av snuskete markedsføring uteblir at firmaene som er med på det endrer praksis. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
1 time siden, Jabbadabbaduu skrev:

Jeg klarer ikke å dy meg lenger, etter å ha lest med i disse trådene lenge. Jeg har alltid visst at blogger som CBE er en glanset, selektiv fremstilling, hvilket dessverre også blir til et uoppnåelig ideal-liv for mange lesere. Men at de så til de grader er fylt med UMERKEDE annonser og reklame, det var jeg ikke så bevisst om. Holy sh&€*%t!!

Jeg har tenkt på noe som jeg lurer litt på. Fruen som hun fremstår på bloggen er jo klart ikke CBE som hun er privat, men en modell som selger varer, som det blir påpekt her i tråden. Det er selvsagt noe både hun og LKE er bevisst om (hvilket hans uttalelser også gjør klinkende klart). Samtidig lever hun av at leserne tror at bloggversjonen er ekte, og at de tror de kjenner henne. Men hva med venner og bekjente, hvordan forklarer hun dette for dem? Sier hun til dem at "Det dere leser på bloggen er selvsagt ikke meg, jeg står jo ikke for alle de tingene, altså!", eller later hun som, også overfor dem, for å beskytte markedsverdien sin?

Hei! Også taus leser...

Dette med familie og venner fremstår som et mysterium for meg. Er hun annerledes i virkeligheten? I så fall, hva tenker de om slik hun fremstiller seg på bloggen? Jeg ville synes det var dødsflaut. Ingen korrigering? Bare ja-mennesker? 😧

Endret av Frk. Holter
  • Liker 12
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe poeng i å spekulere på hvordan andre nær bloggeren tenker, det har veldig lite med bedriften Treasures og nettbutikken Carolinebergeriksen.no å gjøre. 

På generelt grunnlag tror jeg det er vanskelig for noen og enhver å kritisere andres jobb, hvis man har en privat relasjon til denne personen. 

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, Frk. Holter skrev:

Hei! Også taus leser...

Dette med familie og venner fremstår som et mysterium for meg. Er hun annerledes i virkeligheten? I så fall, hva tenker de om slik hun fremstiller seg på bloggen? Jeg ville synes det var dødsflaut. Ingen korrigering? Bare ja-mennesker? 😧

Det er et mysterium, ja. I tillegg dras venner og familie jo inn i det, ved at de figurerer på bloggen med bilder og "historier fra hverdagen". Lurer på hvordan det funker hvis det samtidig inngår (skjult) reklame i de innleggene? Får de en del av kaka?

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...