Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo du fikk frem mange gode poeng @CecilieX

Hun mister oss "voksne" på veien fordi det er så mye som ikke make sense lenger. Man kan faktisk ikke bruke 2 timer på badet, trene, lage mat fra bunnen, jobbe 8 timer, fortsatt se smashing ut ++++, og samtidig være supermamma. 

Altså, vi gjennomskuer henne fordi vi VET hvor hektisk en hverdag med små barn er. Hun har ingen magiske evner eller flere timer i døgnet enn hvermannsen. Men hun klarer nok fortsatt å lure de litt yngre som ikke har erfart og levd lenge nok til å skjønne at dette luftslottet ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessante betrakninger dere har :Nikke: Dere har et poeng i at en av forskjellene mellom den unge og den eldre bloggleserne er den unge bloggleserens ønske om å ha et gjerne uoppnåelig ideal å se opp til og den eldre bloggleserens ønske om å kunne kjenne seg igjen i livet til bloggeren. Derfor gir bilder og historier om barn og familieliv så mange klikk hos eldre blogglesere til tross for at den eldre bloggleseren burde vite bedre i og med at innleggene går på bekostning av barnas privatliv og integritet. 

Det som CBE sliter med nå er å erkjenne at selv om de eldre bloggleserne gjerne vil se et pent glanset bilde av et familieliv så må det ikke være urealistisk. I tillegg har mange blogglesere god hukommelse og evne til å tenke selv. Da blir det rart at bloggeren på samme tid skryter av sin ekstremt travle hverdag samtidig som hun sutrer over en tidsklemme hun stort sett setter seg selv i.

De eldre bloggleserne har vel ofte andre verdier enn det de yngre har. Prioritering av familie og barn er viktig for mange og så skurrer det veldig når det virker til at CBE prioriterer unødvendige kjøreturer og reiser både med jobb og privat i stedet for familien. 

Et lite tankeeksperiment: En person lager ett innlegg på familie-forumet her på KG. "Jeg har vært borte fra eldstemann i en liten uke og nå rett etterpå er hun hos besteforeldre mens jeg kjører med spedbarnet 2 ganger 4-5 timer i bil for å spise middag med en venninne. Eldstemann liker seg hos besteforeldrene og yngste er så grei å kjøre langt i bil med så det gjør jeg til stadighet selv om det strengt tatt ikke er nødvendig så det går så fint. Når vi er hjemme så har jeg flere timer egentid til sminking og trening hver dag. Dette er fordi jobben min krever at alltid ser pen ut og jeg har ingen ønsker om å bytte jobb og gå ned i inntjening så jeg hadde kunnet bruke mer tid til andre ting som for eksempel familie. Barna mine vil etterhvert som de vokser opp se hvor vakker og tynn mamma er på internett hvor jeg har mange 1000 bilder av den perfekte kroppen min. De gangene den ikke har sett helt så perfekt ut som jeg har ønsket har jeg bare photoshoppet den. No problem. Barna mine ser også hvordan jeg sjelden skeier ut med kostholdet så kroppen ikke eser ut. Når mannen min spiser en kanelbolle er jeg raskt ute med å gjøre narr av det - gjerne mens barna hører på. Barna mine er viktige for familiens inntjening så jeg bruker dem for all de er verdt så lenge de er små og søte. Trenger ikke engang selv kjøpe bursdagsgave til dem. At barna kanskje har lyst på å lage sin den digitale identitet etterhvert driter jeg i så lenge jeg tjener fett på dem. Syns dere jeg er en god mor og rollemodell?" Hvilke svar hadde et slikt innlegg fått mon tro?

• Liker 48
Skrevet

Vel, ingen hadde trodd at et slikt innlegg hadde noe med sannheten og virkeligheten å gjøre og det er jo nettopp det som er problematisk med bloggen; narrativet overgår virkeligheten. Ikke alle ser det, dessverre og der kommer presset mange lesere nok føler om å være perfekt i alle ledd og faser. Kanskje svaret på hvorfor 50 000 lesere har forsvunnet de siste årene? 

• Liker 18
Skrevet (endret)

Hun så litt annerledes ut når belysningen var dunkel og ISO'en var høy. Ikke så enkelt å photoshoppe ting da, for det synes så godt i "ISO-kornene".

Endret av Sandin
  • Liker 9
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Interessant at "designeren" CBE ikke var i Danmark under designprosessen. Det var hun vel tidligere, eller?

Skrevet
5 timer siden, Kollontaj skrev:

Nå er det vel ikke akkurat jobb å kjøre frem og tilbake til Vestlandet (?) på to dager, det er jo i privat regi - selv om det fremvises på bloggen og det muligens er noe samrøre her, siden hotellet får masse reklame. At de velger å kjøre så langt i helgen etter å ha vært borte fra resten av familien i uka og til og med vært syk noen dager (pga bilkjøring) er jo et valg de fleste ikke hadde tatt, vil jeg mene. De fleste brudepar ville klare å smake på menyen sin uten en av forloverne til stede, vet ikke om mannens forlover er der, men å bruke helgen til dette fremstår som en totalt meningsløs aktivitet. 

Dalen hotell er i Telemark, ikke SÅ langt fra Siljan der de bodde før.

• Liker 1
Skrevet

Riktig, sjekket ikke innlegget! Sorry. 💐

• Liker 1
Skrevet

Det er altså ca 2 timer kjøring fra Skien til Dalen i Telemark. 

Kritikken her blir dummere og dummere. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Hallepalle skrev:

De bor ikke i Skien lengre da.

• Liker 19
Skrevet
14 minutter siden, Hallepalle skrev:

Og så er det snaut 2,5 time fra Sarpsborg, der de bor, til Skien

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, loffen skrev:

De bor ikke i Skien lengre da.

Ok, my bad. Da ser jeg at kjøreturen tar knappe 4 timer. Altså ca det samme som jeg bruker til nærmeste by herfra. Ser fremdeles ikke at det skal være veldig kritikkverdig?

• Liker 4
Skrevet
35 minutter siden, Hallepalle skrev:

Ok, my bad. Da ser jeg at kjøreturen tar knappe 4 timer. Altså ca det samme som jeg bruker til nærmeste by herfra. Ser fremdeles ikke at det skal være veldig kritikkverdig?

Tror ikke du har skjønt hva folk reagerer på. Det som skurrer er at den ih og åh så travle småbarnsmoren som aldri har tid til å slappe av kjører fram og tilbake en distanse som tar 4 timer for å smake på middagen til en annen sitt bryllup. Hyggelig gjest mot venninnen men når hun til stadighet skriver hun har så travelt og ønsker mer fritid med familien blir prioriteringen bare rar. Om CBE skulle befinne seg i tidsklemmen har hun plassert seg i den helt selv. 

• Liker 27
Skrevet
4 timer siden, Sandin skrev:

Hun så litt annerledes ut når belysningen var dunkel og ISO'en var høy. Ikke så enkelt å photoshoppe ting da, for det synes så godt i "ISO-kornene".

Hun ser plutselig ut som seg selv når bildene ikke er redigert i hjel. 

• Liker 16
Skrevet

Tildekking foran vogn. Skal ikke begynne engang med hva jeg mener om slikt. 

.. og ja, er fremvist på bloggen til AS´et, så da kommenterer jeg slik galskap!

:rasende:

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, Hallepalle skrev:

Som nevnt over; det mases og mases om hvor lite tid de har, men dette prioriteres, dvs 8-9 timer i bil på et par dager - for å spise middag? (Eller for å sørge for avtalt reklame for Dalen, om du vil. Deres valg, de må ikke jobbe i helgene. De kan tilbringe den med resten av familien.)

• Liker 16
Skrevet
24 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Tildekking foran vogn. Skal ikke begynne engang med hva jeg mener om slikt. 

.. og ja, er fremvist på bloggen til AS´et, så da kommenterer jeg slik galskap!

:rasende:

Ser hun har svart nå at det ikke er teppe foran. Jeg har lik vogn, det er bare kalesjen som kan vippes ned, det er god lufting til barnet :)

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Beffen skrev:

Ser hun har svart nå at det ikke er teppe foran. Jeg har lik vogn, det er bare kalesjen som kan vippes ned, det er god lufting til barnet :)

Hvor er luftingen? Lurer virkelig..

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for omtale av barn og spekulasjoner.

Alice i Eventyrland, mod

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, LilleSnupp skrev:

Hvor er luftingen? Lurer virkelig..

Det er ingenting som er lukket foran åpningen, kalesjen er bare tatt ned. Det er lufting rundt :)

• Liker 3
Skrevet

I reklame-innlegget om Douglas er det en leser som spør hvor CBE fikser neglene sine. CBE svarer hvoe hun fikser de. Jeg kunne ikke dy meg i et svakt øyeblikk og skrev en kommentar der jeg rettet fikset til sponset. Den ble ikke godkjent, gitt. 

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...