Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
9 timer siden, Miranda16 skrev:

Merkelig at hun står med et glass med Champagne i glasset når hun i følge Snap at hun måtte kaste seg inn på et rom for så ligge der noen timer.....

Du får lese blogginnlegget, da. Kanskje du finner en forklaring der.

Endret av penny_
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Atheena
Skrevet
8 timer siden, filifjonka skrev:

Alle vet jo at CBE er stappfull av nerver og rett og slett ikke sover før event og begivenheter, fordi hun " er så fryktelig redd for å forsove seg". En helt annen ting er spørsmålet i hvilken grad hun er involvert i disse designprosjektene sine, riste eller nikke på hodet når hun blir presentert forslag kanskje?

Ja jeg må si at jeg ikke syns det er noe å kritisere at hun ble bilsyk. Det var vell veldig viktig for henne å få vært med på dette arrangementet. 

Jeg tenker at hun bør være forsiktig. Det å få barn nr. 2 samtidig som man pusser opp et stort hus og samtidig skal jobbe med bloggen er ganske krevende og man kan fort møte veggen. Hun ammer jo også og det tar også krefter. Når jeg fikk barn nr. 2 hadde jeg mer enn nok med bare det å være mamma til 2 barn, jeg var i permisjon og kulet helt ned. Nå har hun jo også LK hjemme og de pusser ikke opp selv, men det er mye rundt det allikevell. Hun er ikke laget av noe annet enn oss andre så det er klart at dette er krevende. Samtidig har hun skyhøye mål om trening og se perfekt antrukket ut til alle tider, med sminke, negler og hår. Say no more.......

Skrevet
11 timer siden, Miranda16 skrev:

Merkelig at hun står med et glass med Champagne i glasset når hun i følge Snap at hun måtte kaste seg inn på et rom for så ligge der noen timer.....

Ser bra ut på bilder..

• Liker 3
Skrevet

Diskutere så inngående bilsyken til noen du ikke kjenner? Really?!

• Liker 11
Skrevet
12 minutter siden, Knehøna skrev:

Diskutere så inngående bilsyken til noen du ikke kjenner? Really?!

Diskutere så inngående bilsyken som blir presentert av en nettbutikk som lever av å bli diskutert* 

Jeg tror dette, og andre lignende ting, blir diskutert fordi mange opplever (tror/mistenker/føler) at de blir løyet til og blir provoserte over at bedriften tror er så dumme at de faller for det. Når det som fortelles fremstår usannsynlig (og jeg sier ikke at bilsykestoryen gjør det) og bedriften har for vane å både pynte på sannheten og fabrikere historier er det ikke rart at mange oppfatter det som løgn. Og løgn provoserer. 

Jeg tror dette er forklaringen, men jeg synes heller ikke det er noe poeng å diskutere det. Jeg synes forøvrig heller ikke at bilsykediskusjonen er verken hets, latterliggjøring eller mobbing (vet at du ikke kalte det det heller, bare en referanse til forrige tråd vi diskuterte i). 

• Liker 19
Skrevet (endret)
1 time siden, Atheena skrev:

Jeg tenker at hun bør være forsiktig. Det å få barn nr. 2 samtidig som man pusser opp et stort hus og samtidig skal jobbe med bloggen er ganske krevende og man kan fort møte veggen. Hun ammer jo også og det tar også krefter. Når jeg fikk barn nr. 2 hadde jeg mer enn nok med bare det å være mamma til 2 barn, jeg var i permisjon og kulet helt ned. Nå har hun jo også LK hjemme og de pusser ikke opp selv, men det er mye rundt det allikevell. Hun er ikke laget av noe annet enn oss andre så det er klart at dette er krevende. Samtidig har hun skyhøye mål om trening og se perfekt antrukket ut til alle tider, med sminke, negler og hår. Say no more.......

Jeg vil tro at hun bruker mye tid på å sminke og style seg til antrekksbilder og happenings, men at hun også har mange dager hvor hun ikke trenger dette. Hun går nok i koseklær og treningstøy de dagene hun har hjemmekontor. Om det presenteres reklame for klær en dag så betyr det ikke at CBE satt med full sminke og pyntet antrekk når innlegget ble postet (er vel her man kan bli litt lurt av narrativet; man tror at CBE faktisk ser slik ut hver dag). Hun har også droppet extensions i håret, noe som sparer henne for mye tid. Fikk inntrykk av at hun var mange timer i salong hver eneste måned bare for å vaske/farge/style det. Syns håret hennes er flottere enn på lenge, mye bedre enn taustump-effekten som det sponsede løshåret gir henne.

Angående permisjon så er det jo LKE som har tatt hele foreldrepermisjonen denne gangen mens CBE har prioritert å jobbe. Jeg hadde aldri gjort det samme selv, men ser jo at dette frigjør henne til å kunne fortsette å jobbe som vanlig. Eldste er tross alt i bhg og de har rikelig med barnevakt til henne. Virker som om eldste overnatter hos besteforeldre flere netter hver eneste måned, noe jeg faktisk skal innrømme at jeg ER veldig misunnelig på :P

Endret av Ultiva
  • Liker 6
Skrevet
22 minutter siden, Oz- skrev:

Diskutere så inngående bilsyken som blir presentert av en nettbutikk som lever av å bli diskutert* 

Jeg tror dette, og andre lignende ting, blir diskutert fordi mange opplever (tror/mistenker/føler) at de blir løyet til og blir provoserte over at bedriften tror er så dumme at de faller for det. Når det som fortelles fremstår usannsynlig (og jeg sier ikke at bilsykestoryen gjør det) og bedriften har for vane å både pynte på sannheten og fabrikere historier er det ikke rart at mange oppfatter det som løgn. Og løgn provoserer. 

Jeg tror dette er forklaringen, men jeg synes heller ikke det er noe poeng å diskutere det. Jeg synes forøvrig heller ikke at bilsykediskusjonen er verken hets, latterliggjøring eller mobbing (vet at du ikke kalte det det heller, bare en referanse til forrige tråd vi diskuterte i). 

Korrekt, jeg kalte det ikke noe som helst.

Men begrepene "saklig" og "konstruktiv kritikk" drukner med slike diskusjoner. For å si det sånn...

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Knehøna skrev:

Korrekt, jeg kalte det ikke noe som helst.

Men begrepene "saklig" og "konstruktiv kritikk" drukner med slike diskusjoner. For å si det sånn...

Det som i minst like stor grad drukner saklige diskusjoner i disse trådene er brukere som ligger i sivet og lurer for å hoppe fram hver eneste gang diskusjonen sklir ut for å hyle opp om at disse blindsporene ER diskusjonen, og intet annet. 

• Liker 21
Gjest CecilieX
Skrevet

Har et konkret spørsmål vedr. lanseringsfesten. Hvem var den for og hva slags funksjon hadde den?

Jeg gjenkjenner Lene Orvik, Camilla Pihl og Espen Hilton, men hvilke andre mennesker er avbildet? Er dette et markedsføringsstunt der journalister skal trakteres med god mat og drikke? Er det et bloggerevent der gjentjensten er å få spredning på produktene? 

Skrevet (endret)

Si det. Vise innlegg om skoa på IG kan vel inviterte bloggere gjøre. Vet ikke om det var journalister der, men det gjør det jo helt klart litt mindre objektivt om de deretter skriver positivt om veskene. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 3
Gjest CecilieX
Skrevet

Tok en tur innom blogg og Instagrammene til Lene Orvik, Espen Hilton og Camilla Pihl. 

Lene nevner ikke kolleksjonen i det hele tatt. Espen har et bilde av fra eventet som ikke viser vesker på Insta, og et blogginnlegg merket reklame for kompis. Camilla har et viet et blogginnlegg til eventet merket med Annonse der 2 (!!) av 13 bilder er avstandsbilder av noen av veskene. Det er flere bilder av Camilla som mingler enn det er av veskene for å si det sånn. Klør meg i hodet når det gjelder markedsføringsverdien. Kanskje det pepres med bilder på Snap?

Skrevet

Over 200 innlegg da hun første gang skrev om veske-samarbeidet i 2015, nå langt under 50. Kanskje folk er lei av Adax-vesker?

• Liker 7
Skrevet

Syns det er langt mer trist at når bloggerne møtes så sitter alle med nesa i mobilen langt mer enn de er sosiale. Ref. "Lanseringsfesten", jenteturer og x-antall "bursdagsfester med nære venner". 

• Liker 27
Skrevet

Angående spørsmål rundt bilsyken:

Har noen av dere sittet bak i en taxi i Oslo i det siste? Nei? Nei, for det kan gå ille for seg. De er godt kjent for å kjøre som svin (nei, ikke alle). 

Jeg bruker KUN Oslo Taxi, etter å ha opplevd at andre taxier har 1) kjørt feil, 2) kjørt på rødt, 3) ødela kofferten min før flyreise, 4) kræsjet med buss i rundkjøring, 5) kommet for sent, 6) kjørt i 80 i 50-sone, 7) ikke dukket opp, 8) spurt om jeg kunne spandere kaffe for sjåføren var for trøtt til å kjøre og hadde glemt lommeboka hjemme, 9) kjørt med varsellamper på og sist med ikke minst 10) kjørt så fort over en fartsdump at jeg fikk kaffen utover hele skjorta og skjørtet før et møte i sentrum. Så at CBE ble bilsyk etter en taxitur i Oslo har jeg ingen problemer å tro på. 

• Liker 26
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Litt utenom CBE, men har noen sett den villaen i Kulåsparken som er til salgs nå? Tror det er samme vei hun bor i, men slik ville jeg pusset opp, ihvertfall! 

Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Over 200 innlegg da hun første gang skrev om veske-samarbeidet i 2015, nå langt under 50. Kanskje folk er lei av Adax-vesker?

Selv syns jeg det er snodig med bare 2-4000 likes på instagrambildene CBE legger ut når det er oppgitt vanvittige 352 000 følgere...

• Liker 10
Skrevet
8 timer siden, Oz- skrev:

Poenget er vel at vi mener det lå noe annet bak enn bilsyke. 

(Nei, jeg tror ikke et ord som kommer fra en blogger.)  

• Liker 2
Gjest Sirkustjukk
Skrevet (endret)

Jeg stiller meg tvilende til hvor fengende kaffikopper og vesker kan være for mange av følgerne hennes, typ unge menn, fra Afrika/Midtøsten typ, som ikke har lagt ut bilder selv, har 30 følgere og selv følger 2-3000 kontoer🙄

Endret av Sirkustjukk
Skrevet
1 minutt siden, Ultiva skrev:

Selv syns jeg det er snodig med bare 2-4000 likes på instagrambildene CBE legger ut når det er oppgitt vanvittige 352 000 følgere...

Med så mange følgere burde hun ligge på minst 12K likes per post (men gjerne nærmere 20K) for at det skal være sunne tall. Så lavt aktivitetsnivå blant følgerne er uheldig, og vitner om to ting:

- Hun presenter ikke lengre engasjerende og relevant innhold for sine følgere

- Hun har mistet store deler av den faste fanskaren

Annonsører i 2017 ser på slikt, jeg har selv rådet flere bedrifter til å styre unna "populære" bloggere og influencere med slike elendige tall, og anbefaler heller mikroinfluencere som om ikke annet klarer å skape kvalitetsinnhold som treffer sin målgruppe godt. 

Det er mange av "de store" som sliter med dette, og om bloggerne ikke fikser det så ender de opp med nada respons fra følgerne. Instagrams algoritmer prioriterer innhold som slår an. Men det kreves en innsats, og det er tydeligvis ikke øverst på prioriteringslista.

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...