Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, bun9 skrev:

Du vet en blogger ikke har mer troverdighet å miste når du ser en uskyldig snapvideo om fint badetøy for barn på Lindex og umiddelbart analyserer om dette kan være påfunn med skjult reklame. Jeg tar ingenting for god fisk lenger. Det er oftere tilfellet at et innslag er (skjult) reklame enn et geniunt tips til sine lesere.

Med bedriftens historie og Lindex' bruk av bloggere i sin ulovlige reklamekampanje tidligere, konkluderer jeg med at dette er skjult reklame. Spekulasjon eller ei, men dette illustrerer hvor skakkjørt bedriftens troverdighet er, eller mangelen på den sådan.

Akkurat det tenkte jeg også på...

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne såkalte forglemmelsen hennes er alt annet enn tilfeldig. Det skjer systematisk og med overlegg. Lite sjarmerende egenskap. Heldigvis ser det ut til folk finner bedrageriet mindre og mindre tiltalende ettersom følgeskaren på Instagram minker. Antallet kommentarer på både Facebook og bloggen er på et latterlig lavt nivå. Om man skal regne likes på innlegg på Facebook  ut i fra hvor mange som "liker" siden hennes, så er ikke det i prosent. Det er i promille.

• Liker 26
Skrevet
3 timer siden, Valetta skrev:

Dette også! Hun mener selvfølgelig at hun driver med markedsføring, og at dette er jobben hennes. Men det blir så kvalmt, så egosentrisk og selvdyrkende!! 

Synes ikke noe av det hun gjør er verken inspirerende eller imponerende. Ikke oppussing, ikke bursdager, ikke barnerom, ikke dåper...lista er lang. Når man får alt gratis og kan velge på øverste hylle - Gir dette kredibilitet?? Ikke i min verden.

Nei jeg er fremdeles ikke misunnelig. 

Hun har mange ganger skrytt av sin journalistutdannelsen, og at hun "elsker" å skrive og formidle. Det som begynte som en morsom"dagbok", er nå et kynisk og beregnende foretak som ser ut å bli drevet kun av grådighet og oppmerksomhetstrang. Det hun kaller markedsføring, minner mer om en sleip måte å tigge til seg så mye hun kan på bekostning av både integritet og mindreårige.

• Liker 31
Skrevet

Den "egen kolleksjon"-merkingen synes jeg er shady. Særlig på førstegangsvisning av et produkt. Det ER jo ikke sånn at hun har mekket de veskene hjemme og selger dem selv, det står et firma bak som får umerket reklame i samme slengen. Nedlatende ovenfor leserne at det merkes så slapt. 

• Liker 27
Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Hva er toppen av grådighet?

- Å låse døren på en Lada.

Skrevet

Oisann. Å gå glipp av sin egen lanseringsfest på grunn av bilsyke?

• Liker 8
Skrevet

Jeg blir bilsyk, bussyk, flysyk, togsyk, båtsyk.. Ja, alt som egentlig beveger seg gjør meg helt kvalm. Det å skulle mingle og være med på noe når det er på det verste er ikke noe jeg ville ønsket, og det høres ut som hun hadde det mye verre enn det jeg vanligvis har. Det er ikke gøy, spesielt siden mange kan kommentere "er du ikke bare litt kvalm da, det er vel ikke så ille?". 

• Liker 9
Skrevet

Å være skikkelig plaget av reisesyke er faktisk helt jævlig,kort å godt..

Forstår godt at det ble som det ble..

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Mylian skrev:

Oisann. Å gå glipp av sin egen lanseringsfest på grunn av bilsyke?

Hadde aldri trodd at CBE kunne bli bilsyk, hun som tilbringer så vanvittig mye tid nettopp i bil. Utrulig kjipt å gå ned for telling på sin egen lanseringsfest. 

• Liker 20
Skrevet

Jeg er ikke begeistret for taggen "egen kolleksjon". Syns den på en måte prøver å tåkelegge at det egentlig er reklame det dreier seg om. Hvis leseren ikke er dreven rosabloggleser er jeg ikke sikker på h*n vil fange det opp. Jeg syns vel egentlig det bare er taggene "reklame" og "annonse" som oppfyller kravet til tydelighet i markedsføringsloven. Resten er bare forsøk på å dekke over reklamen mener nå jeg :opplyser:

Kjipt å bli dårlig på langseringsfesten sin, men kjenner jeg er litt overrasket over hun lett blir veldig bilsyk. Hun som snapper og filmer såpass ofte mens hun kjører bil. Selv blir jeg lett bilsyk så vet hvor ille det kan være. 

• Liker 22
Skrevet (endret)
4 timer siden, J.. skrev:

Å være skikkelig plaget av reisesyke er faktisk helt jævlig,kort å godt..

Forstår godt at det ble som det ble..

jeg har ikke erfaring med bilsyke på det nivået der, men jeg kan litt om migrene, og vet at et anfall kan unngås ved å være litt føre var, kjenne triggerne, planlegge litt, bruke litt ekstra tid på å ta det langsomt. Jeg kan ikke forstå at det skal være så veldig annerledes for bilsyke? Det er selvfølgelig ikke hennes feil at hun blir så bilsyk, og det høres helt forferdelig ut. Men jeg synes det er merkelig at en voksen person som vet at hun blir så syk, og hvor lite som skal til, ikke har utviklet noen mestringsstrategier, eller kan nyttiggjøre seg dårlige erfaringer fra før? vi har jo lest om det før at hun blir så syk av en så kort tur, så hun vet jo at det kan skje.

Når det er en så viktig anledning - hvorfor ta sjansen? går det ikke an å forklare sjåføren hvordan det er, og be ham ta det rolig? kjøre selv? ta trikken? ta de høyhælte skoene i veska, og spasere de 20 minuttene heller? ta en reisesyketablett? 

Endret av Amafalathiel
  • Liker 30
Skrevet
1 time siden, Amafalathiel skrev:

jeg har ikke erfaring med bilsyke på det nivået der, men jeg kan litt om migrene, og vet at et anfall kan unngås ved å være litt føre var, kjenne triggerne, planlegge litt, bruke litt ekstra tid på å ta det langsomt. Jeg kan ikke forstå at det skal være så veldig annerledes for bilsyke? Det er selvfølgelig ikke hennes feil at hun blir så bilsyk, og det høres helt forferdelig ut. Men jeg synes det er merkelig at en voksen person som vet at hun blir så syk, og hvor lite som skal til, ikke har utviklet noen mestringsstrategier, eller kan nyttiggjøre seg dårlige erfaringer fra før? vi har jo lest om det før at hun blir så syk av en så kort tur, så hun vet jo at det kan skje.

Når det er en så viktig anledning - hvorfor ta sjansen? går det ikke an å forklare sjåføren hvordan det er, og be ham ta det rolig? kjøre selv? ta trikken? ta de høyhælte skoene i veska, og spasere de 20 minuttene heller? ta en reisesyketablett? 

Høres bare helt merkelig ut. Jeg blir selv bilsyk omtrent av å se en bil og ja det er helt forferdelig! Men jeg har vett på å ta medisin for det, sitte foran, ha åpent vindu, be sjåføren ta det pent osv. Og jeg blir bedre en liten stund etter at jeg har kommet meg ut av bilen. Man fortsetter ikke å være bilsyk i timesvis etter at bilen er parkert... Da er det noe annet enn bilsyke man feiler. 

• Liker 28
Skrevet

Merkelig at hun står med et glass med Champagne i glasset når hun i følge Snap at hun måtte kaste seg inn på et rom for så ligge der noen timer.....

• Liker 15
Gjest justcurious
Skrevet (endret)
1 time siden, JessicaL skrev:

Og jeg blir bedre en liten stund etter at jeg har kommet meg ut av bilen. Man fortsetter ikke å være bilsyk i timesvis etter at bilen er parkert... Da er det noe annet enn bilsyke man feiler. 

Reagerte også på det. Rart at hun klarte å snappe også om det var så ille, det hadde jeg aldri klart. Vet alt om hvordan det er å bli reisesyk. 

Endret av justcurious
Skrevet

Ei dame som brukte store deler av dagene sine på å reise siljan-oslo-sarpsborg siljan-oslo før husovertagelse, er plutselig blitt reisesyk? 

Jaja, stadig noe nytt.. 

• Liker 14
Skrevet
6 minutter siden, RompeRusk skrev:

Ei dame som brukte store deler av dagene sine på å reise siljan-oslo-sarpsborg siljan-oslo før husovertagelse, er plutselig blitt reisesyk? 

Jaja, stadig noe nytt.. 

Hjelpe meg, nå blir det for dumt her! Om dere skal kritisere får dere jammen følge med også! Hun har ofte skrevet at når hun blir reisesyk så sitter det i lenge. Det er ikke alltid det skjer, men i visse tilfeller, det har sikkert med formen ellers å gjøre, så kan hun bli helt slått ut og bare må ligge stille til det er over! 

Hun holder vel glasset for å prøve å fremstå som hun har det bra, de fleste av oss prøver vel å skjule at vi er dårlige i viktige settinger?

noe av kritikken her inne er så hodeløs at jeg blir helt matt! Skjerp dere!

• Liker 39
Skrevet

Kanskje hun satt i baksetet på taxien? 

Lite søvn og lite væskeinntak i forkant, bør man tenke på når man blir reisesyk. 

• Liker 4
Skrevet

Alle vet jo at CBE er stappfull av nerver og rett og slett ikke sover før event og begivenheter, fordi hun " er så fryktelig redd for å forsove seg". En helt annen ting er spørsmålet i hvilken grad hun er involvert i disse designprosjektene sine, riste eller nikke på hodet når hun blir presentert forslag kanskje?

• Liker 11
Skrevet (endret)
6 timer siden, JessicaL skrev:

Høres bare helt merkelig ut. Jeg blir selv bilsyk omtrent av å se en bil og ja det er helt forferdelig! Men jeg har vett på å ta medisin for det, sitte foran, ha åpent vindu, be sjåføren ta det pent osv. Og jeg blir bedre en liten stund etter at jeg har kommet meg ut av bilen. Man fortsetter ikke å være bilsyk i timesvis etter at bilen er parkert... Da er det noe annet enn bilsyke man feiler. 

Jeg kan faktisk være bilsyk en god stund etter bilen er parkert.  Ble også så svimmel/"sjøsyk" av et pc-spill nylig at jeg kastet opp og var slått ut i et par  timer etter det! Så jo, det er nok dessverre mulig om man er sensitiv for sånt. 

Endret av Rubella
  • Liker 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...