Valetta Skrevet 4. mai 2017 #32701 Skrevet 4. mai 2017 12 minutter siden, Aida_01 skrev: Hvis det er tilfelle så forstår jeg langt bedre hvorfor fruen stiller i paljetter og gull i barnehagen! Eller ganni-genser til 4000 i blomsterbedet... Dumme,dumme,meg! Haha 😂 2
Sol79 Skrevet 4. mai 2017 #32702 Skrevet 4. mai 2017 13 timer siden, Emilie112 skrev: Det er nesten ikke grenser for hva du kan skrive av når du har et kontor hjemme som brukes så mye. Husleie, strøm, snøbrøyting.. Hjemmekontor skal være et eget rom (ikke en krok i stua) med egen inngang og eget toalett for at det er godkjent. Hun kan ikke kostnadsføre noe av det du skriver. 6
Emilie112 Skrevet 4. mai 2017 #32704 Skrevet 4. mai 2017 1 time siden, Sol79 skrev: Hjemmekontor skal være et eget rom (ikke en krok i stua) med egen inngang og eget toalett for at det er godkjent. Hun kan ikke kostnadsføre noe av det du skriver. Hun har innredet eget rom, og de andre tingene du nevner har jeg aldri hørt om. Hvor har du egen inngang og eget toalett fra?
SusieDerkins Skrevet 4. mai 2017 #32705 Skrevet 4. mai 2017 1 time siden, Emilie112 skrev: Hun har innredet eget rom, og de andre tingene du nevner har jeg aldri hørt om. Hvor har du egen inngang og eget toalett fra? https://www.visma.no/blogg/hjemmekontor-fradragsrett-skattefelle/ 2
Sol79 Skrevet 4. mai 2017 #32706 Skrevet 4. mai 2017 1 time siden, Emilie112 skrev: Hun har innredet eget rom, og de andre tingene du nevner har jeg aldri hørt om. Hvor har du egen inngang og eget toalett fra? Det er jobben min 12
Emilie112 Skrevet 5. mai 2017 #32707 Skrevet 5. mai 2017 7 timer siden, Sol79 skrev: Det er jobben min Da fikk jeg klarhet i det😀 Jeg vet ikke hvor i huset dette rommet ligger, men det er vel flere innganger og toalett i dette huset., poenget er at er man selvstendig næringsdrivende kan man fradragsføre en god del og alle rekvisitta vi ser i bloggen kan fradragsskrives. Så selv im hun sier ting ikke er sponset blir det alikvell "billigere" for henne en for andre 😀 1
Gjest Sobril Skrevet 5. mai 2017 #32708 Skrevet 5. mai 2017 8 timer siden, Sol79 skrev: Det er jobben min Min også, men må innrømme at jeg er usikker på tolkningen mht bloggere.
loffen Skrevet 5. mai 2017 #32709 Skrevet 5. mai 2017 Sponsede utemøbler også ja. Ikke overrasket. Tror ikke de eier en eneste ting snart, som de har kjøpt og betalt selv. 29
Gjest Atheena Skrevet 5. mai 2017 #32710 Skrevet 5. mai 2017 41 minutter siden, loffen skrev: Sponsede utemøbler også ja. Ikke overrasket. Tror ikke de eier en eneste ting snart, som de har kjøpt og betalt selv. Det er jo reklame de lever av. Så alt som vises frem på blogg og SOME er spons, reklame og produktplassering. Det er jo nettopp derfor det er så lukrativt å drive CBE.no. Det er jo såpass lukrativt at LKE også kan slippe å ta en annen jobb ved siden av.
Gjest Cocosa Skrevet 5. mai 2017 #32711 Skrevet 5. mai 2017 Redigerer ikke bilder? Da er det i såfall veldig rar refleks i solbrilleglassene, spesielt i kantene 🤔
Vitulina Skrevet 5. mai 2017 #32712 Skrevet 5. mai 2017 2 timer siden, loffen skrev: Sponsede utemøbler også ja. Ikke overrasket. Tror ikke de eier en eneste ting snart, som de har kjøpt og betalt selv. De betaler den høyeste prisen av alle all den tid ens egne barn er til salgs og hvis liv defineres av foreldrenes mindre smarte valg. 32
Gjest Sirkustjukk Skrevet 5. mai 2017 #32713 Skrevet 5. mai 2017 29 minutter siden, Cocosa skrev: Redigerer ikke bilder? Da er det i såfall veldig rar refleks i solbrilleglassene, spesielt i kantene 🤔 Joda, de i svarer stadig vekk at "alle bildene blir etterbehandlet"🙄 Sikkert bare Lassebasse som har blurra ut seg selv i solbrillene.
Gjest Cocosa Skrevet 5. mai 2017 #32714 Skrevet 5. mai 2017 29 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Joda, de i svarer stadig vekk at "alle bildene blir etterbehandlet"🙄 Sikkert bare Lassebasse som har blurra ut seg selv i solbrillene. Ja, det ser jeg helt tydelig. Men de har ikke gjort det så veldig nøye 😄
Gjest Anna Nas Skrevet 5. mai 2017 #32715 Skrevet 5. mai 2017 (endret) 7 timer siden, Emilie112 skrev: Da fikk jeg klarhet i det😀 Jeg vet ikke hvor i huset dette rommet ligger, men det er vel flere innganger og toalett i dette huset., poenget er at er man selvstendig næringsdrivende kan man fradragsføre en god del og alle rekvisitta vi ser i bloggen kan fradragsskrives. Så selv im hun sier ting ikke er sponset blir det alikvell "billigere" for henne en for andre 😀 Nå sporer jeg helt av med å følge opp noe alle er ferdig med for lengst, men klarer ikke å la være og påpeke at CBE ikke er selvstendig næringsdrivende. Hun eier 50% av aksjeselskapet Treasures AS og er ansatt der. LKE eier den andre halvparten. Om han er ansatt eller fortsatt bare er ekstern styreformann vet jeg ikke. I og med at ekteparet eier bedriften, er det også egne penger de bruker uansett, men de sparer skatt ved at selskapet tar utgiften. Utgifter til å drive virksomheten og skape produktet med tekst, bilder og eventuelt andre ting selskapet tjener penger på, kan de belaste regnskapet med. Besparelsene og dermed den økonomiske fordelen som følger av spons (gratis eller rabatter) kan godt tenkes å være betydelig større enn det de sparer på at selskapet dekker av utgifter til vanlige ting og tjenester i tilknytning til driften. Det er ikke mulig for en regnskapsfører eller Skatteetaten å skaffe seg full oversikt over omfanget av spons og omsetningsverdier (hva er sponset oppussing av privatbolig verdt, for eksempel?). Forbausende mange bloggbedrifter har jo ikke oversikt selv engang. Rett som det er markedsfører de ting de i farten ikke husker at de har fått gratis eller med god rabatt. Endret 5. mai 2017 av Anna Nas
Sandin Skrevet 5. mai 2017 #32716 Skrevet 5. mai 2017 Best å komme seg over grensa for litt harryhandling. Er jo faktisk ikke en dagligvarebutikk som sponser de enda. Kolonial.no neste? 6
Ultiva Skrevet 5. mai 2017 Forfatter #32717 Skrevet 5. mai 2017 2 minutter siden, Sandin skrev: Best å komme seg over grensa for litt harryhandling. Er jo faktisk ikke en dagligvarebutikk som sponser de enda. Kolonial.no neste? De har da blitt sponset av Adams Matkasse i årevis? 12
SusieDerkins Skrevet 6. mai 2017 #32718 Skrevet 6. mai 2017 det som er fradragsberettiget i et enkeltfrueforetak - en gang for alle: http://www.aftenposten.no/meninger/Tjuhu_-kjare-skatteadvokat_-hvilke-utlegg-kan-fradragsfores-28-spa-dogn-i-Marbella-Kick-off-til-Sor-Afrika-620459b.html 10
Sandin Skrevet 6. mai 2017 #32719 Skrevet 6. mai 2017 På 5.5.2017 den 18.59, Ultiva skrev: De har da blitt sponset av Adams Matkasse i årevis? Ja, men det er bare middag. De må ha sponsa de andre måltidene også. 11
Ultiva Skrevet 6. mai 2017 Forfatter #32720 Skrevet 6. mai 2017 (endret) 1 time siden, Sandin skrev: Ja, men det er bare middag. De må ha sponsa de andre måltidene også. Ja man kan vel ikke leve på Freia melkesjokolade og Adams Matkasse. Men de har jo den sponsede bursdagskaka fra Hancock i fryseren da. Endret 6. mai 2017 av Ultiva 18
Fremhevede innlegg