Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tenker at man kan ikke både være enehersker i sin egen blogg og samtidig fraskrive seg ansvar for hvordan man oppfattes. Jeg tenker at hvis man ønsker å inspirere folk og får VELDIG godt betalt for det, så er det ikke for mye forlangt at man tenker over hva man formidler og hvordan man gjør det. 

Hvis hun gjerne vil oppfattes som en jente som setter pris på de enkle tingene i livet, så burde hun kanskje ha et litt annet fokus enn det vanvittige forbruksfokuset hun har i bloggen. Jeg ble satt ut av den julekalenderen til treåringen. Jeg ble enda mer satt ut av the mad-hatters-teaparty-gone-completely-mad-dekoren i den bursdagen. Og så topper hun det hele med indignert å si at det må jo være reklame i julekalenderen, hvis ikke måtte hun jo kjøper premier for EGNE penger. Hun - som tjener millioner i året på leserne sine.

Og så synes hun folk er urettferdige mot henne. :daane:

Endret av pøbelsara
  • Liker 42
Videoannonse
Annonse
Gjest Xstrella
Skrevet

Blir matt av hyllesten i facebook kommentarene og på instagram. Har ikke sett på bloggen. De klikka får hun ikke. Ingen som ser kjøpepress, over materialisme og stor søppelhaug her? Er de blitt blind på det polerte oppstylede glæmet?

Skrevet

Mye vil ha mer. Det er det kvalmeste. De som har råd til å betale for slikt selv får det gratis. Selvfølgelig fordi det er kjempereklame for disse bursdagsfikserne (uten at JEG ble fristet til å kontakte de), men hva med å gi bort en slik anledning til frivillighet f.eks? De kunne pyntet et lokale hos frelsesarmeen og invitert til førjuøsf3st for svakere stilte? Poenget er - hun har mulighet til å gjøre så mye for andre, også bruker hun sin posisjon kun til egen vinning. 

• Liker 27
Gjest Atheena
Skrevet
2 timer siden, Kollontaj skrev:

Jeg tror den kommentaren om å måtte gå ut og kjøpe gavene selv, er årets mest beskrivende for denne bloggen. Leserne som har gitt deg inntekt i flere år, de kan du altså ikke bruke fem øre på av egen lomme. 

Det må være en av de mest beskrivende kommentarene jeg har sett på bloggen bak eget navn noensinne. 

Skrevet

Jeg skjønner godt at Caroline takket ja til å FÅ et bursdagsselskap, og da er hun vel nesten nødt til å skryte litt av fest-fikserne også, selv om hun hadde gjort dette mye bedre selv.  Litt mye kaker, men utover det synes jeg da ikke dette så spesiellt overdådig ut ( Papptallerkner / glass, et pepperkakehus til hvert barn som de sikkert skulle ta med seg hjem, og 100 ballonger).   Vil heller kalle det  kaotisk, -og det er vel greit i en barnebursdag :)

• Liker 3
Skrevet

De andre i avslappet, casual stil, CBE er stivpyntet i rød fjong kjole og merkelig hårpynt og MASSE sminke.

Jeg blir så flau.

• Liker 33
Gjest Zeitgeist
Skrevet (endret)

Forøvrig føyer kommentaren fra bloggen om å være nødt til å bruke sponsede premier, da bloggeren CBE ellers hadde vært nødt til å kjøpe premiene selv seg inn i rekken av en rekke usmakelige og virkelighetsfjerne uttalelser/handlinger i den siste tid. Vi snakker tross alt om en blogger som mottar rundt 80 000 kroner per annonseinnlegg på bloggen.

Bare for å summere opp noen highlights fra den siste tiden:

- Påsettelse av mengder løshår som knapt to uker senere ble klippet av

- Innlegg om de stakkars hjemløse forfattet fra en hotellsuite - altså ikke et vanlig hotellrom - ledsaget av bilder av bugnende frokostbord

- adventskalender med sponsede premier

Og dette kommer altså fra bloggeren CBE som tidligere i år gikk ut og mente at man som blogger må være seg sitt ansvar bevisst. 

Lenke til innlegg med uttalelse: http://www.carolinebergeriksen.no/2016/04/17/fortelleellerikkefortelle/

Ryddet for omtale av barn.

Edie, mod.

Endret av Zeitgeist
Skrevet

Og i kommentarfeltet synes folk det er smålig å klage på dette overdådige overflødighetshornet av en bursdag. Og at det er netthat, faktisk. Verden er blitt helt, helt gal. :daane: 

• Liker 27
Gjest Bergensia
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Og i kommentarfeltet synes folk det er smålig å klage på dette overdådige overflødighetshornet av en bursdag. Og at det er netthat, faktisk. Verden er blitt helt, helt gal. :daane: 

Så, så, de må jo få lov å forsvare sine gode, misforståtte bestevenninne må vite!🙄

Skrevet

Det henvises til "en blogger som skriver et langt innlegg om FF og hennes verdier". Jeg håper det er meg det siktes til. :)

• Liker 13
Skrevet

Uff. Jeg har tatt Caroline i forsvar frem til nå, fordi hun alt i alt har fremstått som ei blid og trivelig dame. Men etter å ha sett bursdagen og adventskalenderen så vet jeg faktisk ikke hva jeg skal si. Jeg blir nesten litt kvalm av å se på dette forbruket. Så mye avfall det må produseres i den lille husholdningen på fire... Ikke bra. Verken for miljøet eller som forbilder eller for barn og foreldre i omgangskretsen som ufrivillig blir målt opp mot dette.

Nei, nei, nei. Klarer ikke finne noe fint å si om slik materialisme og lettvindt holdning til ting (som blir til avfall) og penger.

Skrevet
1 minutt siden, godt skrev:

Uff. Jeg har tatt Caroline i forsvar frem til nå, fordi hun alt i alt har fremstått som ei blid og trivelig dame. Men etter å ha sett bursdagen og adventskalenderen så vet jeg faktisk ikke hva jeg skal si. Jeg blir nesten litt kvalm av å se på dette forbruket. Så mye avfall det må produseres i den lille husholdningen på fire... Ikke bra. Verken for miljøet eller som forbilder eller for barn og foreldre i omgangskretsen som ufrivillig blir målt opp mot dette.

Nei, nei, nei. Klarer ikke finne noe fint å si om slik materialisme og lettvindt holdning til ting (som blir til avfall) og penger.

Jeg skjønner godt at du har likt henne, for hun er søt og hyggelig og jeg synes hun gjorde en god figur da hun viste frem kalendergavene til datteren. Men, det er på det personlige planet. Merkevaren CBE begynner å bli direkte usmakelig.

• Liker 18
Skrevet

Lurer på hva det selskapet hadde kostet om hun skulle betalt alt selv....?    

• Liker 6
Skrevet

For ikke å snakke om hvor lang tid det ville ha tatt henne...

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, Fantastica skrev:

For ikke å snakke om hvor lang tid det ville ha tatt henne...

Hun er jo hjemmeværende og jobber ikke. Hun hadde selvfølgelig hatt tid til det. Beklager, tror ikke et sekund på at blogging er en fulltidsjobb!   

• Liker 11
Skrevet (endret)
36 minutter siden, Boomonster skrev:

Hun er jo hjemmeværende og jobber ikke. Hun hadde selvfølgelig hatt tid til det. Beklager, tror ikke et sekund på at blogging er en fulltidsjobb!   

Jeg vil vel heller kalle det en livsstilsjobb (selv om autocorrect vil  endre til livsstilssykdom).

Jeg tviler ikke et sekund på at (topp)bloggerne jobber mye og hardt, de må alltid planlegge flere innlegg fremover i tid samtidig som de skal holde sponsorer varme og selge seg inn til nye sponsorer. De må alltid være på, alltid smi mens jernet er varmt. Aldri fri fra bloggjobben.

Men det kan fremstå som de ikke har en jobb når mye av det de lever av å vise frem på bloggen (trening, sminke seg, style seg, frisør, negler osv) er ting som alle andre i vanlige jobber gjør i tillegg til å jobbe. 

Endret av minimymlen
Endret ordlyd i siste avsnitt
  • Liker 18
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...