Walterwhite Skrevet 4. desember 2016 #29221 Skrevet 4. desember 2016 6 minutter siden, LilleSnupp skrev: Hun må da bruke ti ganger mer tid på å nettshoppe alt fra ballonger til dounuts og rosa løper, fremfor å bakt noen boller og par kaker selv. Ballongene blåses opp når gjestene er i oppkjørselen.. Mer dårlige prioriteringer enn dårlig tid! Er jo ikke usannsynlig at det plopper frem et innlegg om barnebursdag med kjøp ballonger her *adlink* og deilige donuts her *sponsa*.. 11
LilleSnupp Skrevet 4. desember 2016 #29222 Skrevet 4. desember 2016 Fascinerende.. Ballonglenker, rosa løper, dusker, pomponger, papp reinsdyr, papp pepperkakehus, glaserte dounuts, dekorerte pepperkaker, fakler, heliumsballonger - vanlige og figurer.. Det er det man ser på snap. Kan nesten ikke vente til resten kommer på bloggen.. 7
Ultiva Skrevet 4. desember 2016 Forfatter #29223 Skrevet 4. desember 2016 12 minutter siden, Zaza skrev: Jeg driter egentlig en lang i hvordan folk velger å bruke pengene sine. Men jeg blir litt satt ut av det jeg mener er bruk og kast mentalitet. Jeg tror man kan få mye ut av mindre, og samtidig levere en kjempekjekk bursdag. Det er vel ikke 3-åringer som skaper behov og press, men foreldrene. De hadde sikkert vært fornøyd med mindre. Jeg lurer på hvordan man etter hvert skal klare å toppe den ene overdådige bursdagen etter den andre hvis man begynner slik i en alder av 3-4 år. Er man ikke med på å skape behov som barna egentlig ikke vet at de har? Tviler på at om noen år er godt nok hvis mamma "bare" kommer med boller og brus :-) Signerer denne. Her skapes det blaserte og bortskjemte barn, det skapes press foreldre imellom om å prestere og ikke minst så er bruk- og kast-mentaliteten skyhøy. Greit nok at dette er en reklameblogg, produktplasseringene er mange i denne barnebursdagen og annonsørene forventer valuta for pengene sine. Men signalene som bedriften sender ut med dette ekstreme forbruket; er det virkelig mulig? Hva med å være forbilder og rollemodeller? Hva med å tenke bærekraftighet, etikk? Jeg er skråsikker på at veteranbloggeren hadde tjent særs godt selv om hun ikke frontet ekstremmaterialisme eller solgte sine barns privatliv. 19
Diamant Skrevet 4. desember 2016 #29224 Skrevet 4. desember 2016 6 minutter siden, Emilie112 skrev: Tror det er carobergeriksen men ikke se om du ikke er klar for å se tidenes største overforbruk 😀 Da fant jeg henne på Snap Og jeg sier bare omg til den feiringen Skulle tro det var en kongelig som hadde bursdag! 6
ornelia Skrevet 4. desember 2016 #29225 Skrevet 4. desember 2016 På 23.11.2016 den 9.57, wintergirl skrev: Tenk hvis alle sluttet å lese disse bloggene, så slapp dere å klage på de også. Og disse bloggerene hadde ikke fått luftet sine syke tanker til alle og enhver. Ikke vondt ment om noen av dere altså. Det er menneskelig å være nysgjerrig,men må si jeg er lei av sånne tåpelige bloggere selv som tror de er så ekstra viktige, og attpåtil tror at de er store stjerner bare fordi de blogger. Helt enig!! 👏🏻👍🏻 2
Gjest CecilieX Skrevet 4. desember 2016 #29226 Skrevet 4. desember 2016 Jeg har ikke sett på Snap, men jeg får bilder i hodet av en familieidyll som er oppkonstruert ned til fingerspissene. Alt virker å være planlagt bare med tanke på hvordan det kan ta seg ut på bloggbilder i forhold til et publikum. Fasade, fasade, fasade. Hvem sine behov er det som blir dekket her? Det er nesten så jeg håper at alt ble hevet i søppelsekker etter at bildene ble tatt, og at dette bare var arrangert for bloggpublikummet.
Penny_Lane Skrevet 4. desember 2016 #29227 Skrevet 4. desember 2016 Det første jeg tenkte var at dette må sette et ordentlig press på de andre foreldrene og deres barns forventinger til sine bursdager? Kanskje ikke nå når de er så små, men om et par år ihvertfall. 11
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2016 #29228 Skrevet 4. desember 2016 Kjenner ikke mange som har hele trappa full av gaver til en treåring og juletre nesten en måned før jul?? Hvor blir spenningen av til selve julaften? 16
minimymlen Skrevet 4. desember 2016 #29229 Skrevet 4. desember 2016 10 minutter siden, Penny_Lane skrev: Det første jeg tenkte var at dette må sette et ordentlig press på de andre foreldrene og deres barns forventinger til sine bursdager? Kanskje ikke nå når de er så små, men om et par år ihvertfall. Tenker det er mer press at man faktisk er statister i noe som er iscenesatt for å tjene penger på det 16
Ultiva Skrevet 4. desember 2016 Forfatter #29230 Skrevet 4. desember 2016 (endret) 22 minutter siden, Boomonster skrev: Kjenner ikke mange som har hele trappa full av gaver til en treåring og juletre nesten en måned før jul?? Hvor blir spenningen av til selve julaften? Disse gavene er 3-åringens julekalender. Innholdet har blitt behørlig presentert i en ti minutter lang video på bloggens Youtube-kanal. Endret 4. desember 2016 av Ultiva 15
Gjest Mary Vincent Skrevet 4. desember 2016 #29231 Skrevet 4. desember 2016 Igjen får jeg assosiasjoner til Marie Antoinette og "la dem spise kaker". Du skal misunne overfloden og sløsingen med tid, og nettopp det viser hvor virkelighetsfjernt livet er på bloggtoppen.
skruf Skrevet 4. desember 2016 #29232 Skrevet 4. desember 2016 Tenk for et forventningspress det vil skape på barneskolen når et foreldrepar legger lista så høyt for en barnebursdag... 24
Bringebæret Skrevet 4. desember 2016 #29233 Skrevet 4. desember 2016 Omg.. En stivpyntet mamma, rosa løper osv osv. Hehe...dette var et snodig syn. 24
Keaton Skrevet 4. desember 2016 #29234 Skrevet 4. desember 2016 Fatter ikke at annonsører vil forbindes med dette kommerse kjøpesirkuset, er ikke det litt passé i våre dager? 27
Cavatina Skrevet 4. desember 2016 #29235 Skrevet 4. desember 2016 Lurer på hvordan selskapene skal bli fremover, når det er det man kaller milepæler som skal feires og ikke bare en 3-årsdag. Første skoledag, 10-årsdag, konfirmasjon...og cbe's 30-årsdag, 40-årsdag, og Berg-Eriksens bryllupsdager. 15
jabx Skrevet 5. desember 2016 #29236 Skrevet 5. desember 2016 På 23.11.2016 den 10.57, wintergirl skrev: Tenk hvis alle sluttet å lese disse bloggene, så slapp dere å klage på de også. Og disse bloggerene hadde ikke fått luftet sine syke tanker til alle og enhver. Ikke vondt ment om noen av dere altså. Det er menneskelig å være nysgjerrig,men må si jeg er lei av sånne tåpelige bloggere selv som tror de er så ekstra viktige, og attpåtil tror at de er store stjerner bare fordi de blogger. Bomskudd. De som kommer med kritikk av disse bloggene utgjør en forsvinnende liten andel av besøkerne. De fleste leser sannsynligvis ikke engang bloggen fast. Argumentet "dere gir dem bare trafikk" er brukt mange ganger, så når skal dere lære at det er ugyldig? 6
Aricia Skrevet 5. desember 2016 #29238 Skrevet 5. desember 2016 11 timer siden, Ultiva skrev: Ikke rart Berg Eriksen føler at hun har travle dager. Veteranbloggeren har arrangert mer til 3-årsdagen enn mange andre organiserer til sitt eget bryllup. Intrikate og dyre innbydelser, fakler, rosa løper, digre rådyr i papp, gigantiske heliumballonger, pomponger, dusinvis av andre ballonger, glaserte donuts fra bakeri og selv var både hun og de to andre jentene i familien stivpyntet med voldsomme antrekk. Jeg sitter igjen med en ekkel bismak i munnen etter å ha sett snappene. Dette barneselskapet alene må da ha produsert 10-15 digre søplesekker. Dette var rett og slett ekstreme mengder av... alt! Jeg følte meg et øyeblikk hensatt til de detaljrike trolleinnleggene på brudeforumet her i gamle dager, dvs som gjorde godmodig narr av selvhøytidelighet og overdrivelser hos alle bryllupsplanleggere. Men her snakker vi altså 3-årsdag. Og det er ikke tull engang - det har rent faktisk blitt realisert. 26
Gjest Xstrella Skrevet 5. desember 2016 #29239 Skrevet 5. desember 2016 Mulig hun har sett for på mye på Hollywood glam? Materialismen går til hodet på en. Håper alle lesere husker på at 90% er sponset og betalt for av butikkene. Hvis butikkene bruker henne som ambassadør så gjør hun det ikke gratis. Trist at de fronter slik overforbruk. Det skader både miljø og tanker om at slik må en 3 års dag være. Heldigvis må den ikke det. Og hva husker en 3 åring av slikt stæsj? Det barn husker er om mor eller far var til stedet i øyeblikkene. Å bli filmet, tatt bilde av i den minste setting må da være veldig frustrerende. Se på jagede kjendiser, ekte kjendiser vel og merke. De sliter jo stort med å være i en spotlight. Veien til nerver og rusmisbruk er ikke lang, altså superkjendiser, artister og store skuespillere. Barnestjerner ect. De står som regel frem og ikke likte denne eksponeringen. Hva kan vi forvente av bloggbarna om noen år?
ops2 Skrevet 5. desember 2016 #29240 Skrevet 5. desember 2016 Hun skriver at det kom 5 damer hjem til henne og pyntet. Fra et firma som fikser og pynter for fest. CBE får da alt i betaling for reklamen firmaet får på bloggen. Pluss et firma som selger blomster og et som selger kaker. Det er ikke mange familier som kan matche det, tre firmaer og fem damer som ordner, pluss at CBE og mannen sikkert gjør noe også. 20
Fremhevede innlegg