Viking-girl Skrevet 5. desember 2016 #29241 Skrevet 5. desember 2016 TV2 Matkontrollen og TV2 Hjelper deg: i ett av disse programmene ble det PÅVIST AT SB12 IKKE HOLDER DET DE LOVER. Faktisk null effekt. CBE er kjøpt og betalt, uten tvil og denne julekalenderen bare latterlig. 19
Abrahima Skrevet 5. desember 2016 #29242 Skrevet 5. desember 2016 Det er trist å si høyt, men dersom mitt barn var invitert i en slik bursdag tror jeg vi hadde vært på hytta akkurat den dagen. Ganske stusselig å feire bursdag med sjokolade-langpanne og stol-leken etter noe sånt.. (Jeg blir ikke enig med meg selv om jeg er seriøs eller ikke nå..) 32
FruJohansen Skrevet 5. desember 2016 #29243 Skrevet 5. desember 2016 Det er nesten litt pinlig å si i en tråd som dette, men jeg syns bursdagen så helt fantastisk ut, og jeg ville ELSKET om jeg hadde hatt kapasitet (og penger) til å organsiere noe slikt! Nå sier jo CBE at hun faktisk ikke hadde overskudd til å få dette til selv, så derfor takket hun ja til en henvendelse fra tre småbarnsmødre som ønsket å hjelpe til promotere sitt nystartede firma. Uten at jeg har sjekket ut nevnte firma, så skjønner jeg fra et business - standpunkt at man da drar det langt over toppen når man får mulighet til å promotere seg på en blogg som leses av 40.000 daglig. Og CBE har vel aldri vært tilhenger av less is more.. Så det er ikke merkelig at resultatet blir litt... utopsik for de fleste andre. Men ja. Overforbruk. En treårsdag blir en kommersiell rekvisitt. (Det er ingen bilder av barn i innlegget da, det er jo positivt, syns jeg) Sette standard og alt det der... Jeg ser det. Men akkurat nå, druknet jeg litt i bildene på bloggen! 10
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 5. desember 2016 Populært innlegg #29244 Skrevet 5. desember 2016 Hjelp. Hjelp. Hjelp. Hjelp. Det selskapet må ha kostet minst 15.000 - 20.000,-. Fem dekoratører, hundrevis av ballonger - rosa løper(?!? Til treåringer?!) - bare blomstene er jo verdt mange tusen - og spesiallagede kaker, cupcakes og donuts. Hjelpe meg. Tenk deg nestemann som skal arrangere bursdag i den barnehagen der. Langpannesjokoladekake med seigmenn og geletog blir litt enkelt, lizm. Og nei. jeg er ikke misunnelig. Jeg er dypt og inderlig - INDERLIG - sjokkert over at man kan svi av en formue på slik. Virkelig dypt og inderlig sjokkert. 52
Gjest Bergensia Skrevet 5. desember 2016 #29245 Skrevet 5. desember 2016 Kvalmt. Og om jeg hører henne snakke om stress og hektisk småbarnsliv igjen
Populært innlegg Keaton Skrevet 5. desember 2016 Populært innlegg #29246 Skrevet 5. desember 2016 Jeg synes det er stusselig å måtte skrive "pynt og kaker er sponset" på bilder fra en 3-årsdag. Skikkelig stusselig. 50
Djungelvrål Skrevet 5. desember 2016 #29247 Skrevet 5. desember 2016 1 time siden, pøbelsara skrev: Hjelp. Hjelp. Hjelp. Hjelp. Det selskapet må ha kostet minst 15.000 - 20.000,-. Fem dekoratører, hundrevis av ballonger - rosa løper(?!? Til treåringer?!) - bare blomstene er jo verdt mange tusen - og spesiallagede kaker, cupcakes og donuts. Hjelpe meg. Tenk deg nestemann som skal arrangere bursdag i den barnehagen der. Langpannesjokoladekake med seigmenn og geletog blir litt enkelt, lizm. Og nei. jeg er ikke misunnelig. Jeg er dypt og inderlig - INDERLIG - sjokkert over at man kan svi av en formue på slik. Virkelig dypt og inderlig sjokkert. Juletema på en bursdag? Er det jul nå?? 5
ops2 Skrevet 5. desember 2016 #29248 Skrevet 5. desember 2016 8 minutter siden, Boomonster skrev: Juletema på en bursdag? Er det jul nå?? Pynte pepperkakehus var aktiviteten i bursdagen. Og ja, vi har stekt pepperkakehus og pyntet det før 2. søndag i advent de fleste årene. (Ikke i år da, jeg er så på etterskudd. Uæææ!) Pluss at jeg har hengt opp julegardiner. Skal jeg først henge de opp, så skal de jaggu henge en måned. 1
pøbelsara Skrevet 5. desember 2016 #29249 Skrevet 5. desember 2016 jeg leste akkurat dette blogginnlegget - http://fabelastisk.blogg.no/1480939570_kjre_fotballfrue__car.html - det er VELDIG bra og to the point. 16
pøbelsara Skrevet 5. desember 2016 #29250 Skrevet 5. desember 2016 4 minutter siden, ops2 skrev: Pynte pepperkakehus var aktiviteten i bursdagen. Og ja, vi har stekt pepperkakehus og pyntet det før 2. søndag i advent de fleste årene. (Ikke i år da, jeg er så på etterskudd. Uæææ!) Pluss at jeg har hengt opp julegardiner. Skal jeg først henge de opp, så skal de jaggu henge en måned. Pepperkaker i desember er vel innafor, tenker jeg. Slev om jeg synes fotballfrua begynner julen alt for tidlig. Sponset Hollywood-bursdag for en treåring synes jeg imidlertid er LANGT utafor. Lang, langt utafor. 20
Fantastica Skrevet 5. desember 2016 #29251 Skrevet 5. desember 2016 5 minutter siden, pøbelsara skrev: Pepperkaker i desember er vel innafor, tenker jeg. Slev om jeg synes fotballfrua begynner julen alt for tidlig. Sponset Hollywood-bursdag for en treåring synes jeg imidlertid er LANGT utafor. Lang, langt utafor. Fullstendig enig. Hvilken signaleffekt gir dette? 7
pøbelsara Skrevet 5. desember 2016 #29252 Skrevet 5. desember 2016 2 minutter siden, Fantastica skrev: Fullstendig enig. Hvilken signaleffekt gir dette? Hun ønsker å være t forbilde, sier hun. For hva? et helt vanvittig forbruk? Jeg er virkelig sjokkert over den bursdagsekstravaganzaen, altså. jeg trodde ikke jeg kunne bli sjokkert av noe hun gjør lenger, men det kan jeg altså. 24
Gjest CecilieX Skrevet 5. desember 2016 #29253 Skrevet 5. desember 2016 Det er bare for mye, så altfor, altfor mye. Av alt. Hvem er det som EGENTLIG skal synes dette er fantastisk? Fotballfruen sier at hun lot det bli sånn på grunn av alt mulig annet som kom i veien, henne om det, men tiden de feks brukte på å ta de 600 bildene, kunne kanskje vært bedre brukt? Jeg synes det bekrefter at bursdagen handlet om å få fremstille sitt eventyrliv slik at flest mulig lesere kunne klappe i hendene. For det er slik bloggen har blitt. Den handler om å vise frem CBE sitt velregisserte liv, slik at leserne kan blir stumme av beundring. Sikkert mange som ønsker seg livet hennes, men for meg fremstår det fullstendig tomt. Når timene før selskapet brukes til å ta 600 bilder, vel da har du mistet fokus. Når det du er opptatt av er å få laget en minnebok der bursdagen kan dokumenteres for all ettertid, vel da har du sporet fullstendig av. Dette ble smakløst, en flashing av vellykkethet som får meg til å tenke på Trump og disneyfilmer. Null sjarm, kun overfladisk fremvisning. Fotballfrues verden har jo forlatt stasjonen kalt "nomal og gjenkjennelig". Nå er det rikdom på grensen til vulgær som er temaet. Blir interessant å se om den jevne leser som kanskje ikke har like stor lommebok (sponsemulighet) vil miste interessen etter hvert som pengegalloppen tar helt overhånd. Hun er tro mot grunntanken da, det skal hun ha, det er glanset perfeksjon over hele linja. Fullstendig tomt.
Valetta Skrevet 5. desember 2016 #29254 Skrevet 5. desember 2016 Veldig bra skrevet CecilieX. Jeg ville dog byttet ut ordet rikdom mot overforbruk og vulgær materialisme. I utgangspunket er det ikke noe galt i å være rike - det er måten man flasher livsstil og forbruk som er så kvalmt her. Den julekalendern....bare innpakningen kostet vel mer enn alle adventsgavene til mine barn tilsammen. Og hun snakker om dårlig tid?? Må jo ha tatt timesvis å dandere de posene. 21
Emilie112 Skrevet 5. desember 2016 #29255 Skrevet 5. desember 2016 Har dette noe med å være rik? Vel har de god inntekt, men jeg kjenner nok mange som er mye rikere en disse to og har normale bursdager. Dette er bare vulgært spør du meg 26
Gjest Zeitgeist Skrevet 5. desember 2016 #29256 Skrevet 5. desember 2016 Vulgært og lavmål er høyst passende begreper i dette tilfellet. Det mest interessante spørsmålet her er hvorvidt en slik fødselsdagsfeiring hadde funnet sted om det ikke var for de eksponeringsmulighetene bloggen gir.
Inocybe Skrevet 5. desember 2016 #29257 Skrevet 5. desember 2016 1 time siden, pøbelsara skrev: jeg leste akkurat dette blogginnlegget - http://fabelastisk.blogg.no/1480939570_kjre_fotballfrue__car.html - det er VELDIG bra og to the point. 4
MissUniverse Skrevet 5. desember 2016 #29258 Skrevet 5. desember 2016 Er jeg den eneste som synes pynten så utrolig harry ut? Har bodd i USA noen år, og syntes det de gjorde var så over the top. Minner veldig om dette selskapet! 13
Fantastica Skrevet 5. desember 2016 #29259 Skrevet 5. desember 2016 Jepp, det er puteflaut. Og tenk på alt avfallet.... Selvfølgelig spiste hver gjest opp pepperkakehuset sitt, ikke sant? Dette er et voksent menneske, jeg tenker med gru på hvordan de senere fødselsdager vil bli feiret. Hva gjør de den dagen bloggen ikke genererer så mye penger og oppmerksomhet? Blir det burgerbursdag eller lekeland? 12
MissUniverse Skrevet 5. desember 2016 #29260 Skrevet 5. desember 2016 (endret) Hvis CBE virkelig vil fremstå så gavmild og opptatt av veldedighet som hun påstår hun er, kunne hun nedskalert dette kalaset ti hakk, og sendt damene til barneavdelingen på et sykehus eller lignende for å pynte og skrevet om det. Jeg leser bloggen ytterst sjelden, og har valgt å ikke diskutere dama her inne tidligere, men dette blir er utrolig latterlig at jeg bare må! For øvrig: Kakebordet må være noe av det mest mislykkede jeg har sett. Ingenting komplementerer hverandre, alle fargene og dillet bare drukner i hverandre. De dekoratørene har tydeligvis ikke skjønt konseptet less is more. Endret 5. desember 2016 av MissUniverse 28
Fremhevede innlegg