Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hvor mange av leserne som tror at de får veteranbloggerens feilfrie airbrusha hud ved å bruke produkter som veteranbloggereren selv ikke har prøvd ut. ☺️

• Liker 18
Skrevet

En fin bursdag, flott å dekorere pepperkakehus:) Likevel, det ble med en flau "bismak," det er så mange som sliter økonomisk, så mange mennesker som trenger litt ekstra nå før jul..hva med å dele litt med andre når de har så mye? Synes det blir litt flaut,men men-hver sine valg. 

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for omtale av barn, spekulasjoner, latterliggjøring, krenkende utsagn, brukerdebatt og svar til dette.

Edie, mod.

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper dette er unntaket og ikke regelen , for kommentarer som " du stråler av godhet lang vei" under innlegget om bursdag, hva er det for noe? Stråler man av godhet fordi man selger barnebursdagen eller fordi man har bursdag for barnet sitt? Eller fordi man stayler håret til jente ? Eller hva?? 

Er samfunnet blitt så sykt? Virkelig? 

• Liker 33
Gjest Xstrella
Skrevet
5 minutter siden, Emilie112 skrev:

Jeg håper dette er unntaket og ikke regelen , for kommentarer som " du stråler av godhet lang vei" under innlegget om bursdag, hva er det for noe? Stråler man av godhet fordi man selger barnebursdagen eller fordi man har bursdag for barnet sitt? Eller fordi man stayler håret til jente ? Eller hva?? 

Hele pakken tror jeg. Så stylet at mimikken blir borte. Dette drømmer dagens 14 åringer seg bort i. Cbe er goals og en drøm de og vil ha. Vi kan ikke forvente oss så mange høyt utdannet jenter fremover når cupcakes med glasur bloggere er forbildet. 

Skrevet
26 minutter siden, Emilie112 skrev:

Masse slike kommentarer. Jeg håper disse leserne enten er veldig unge evt ute av stand til kritisk lesning.

Godhjertet, vennlig, snill...fordi hun gir bort sponsede produkter.

• Liker 7
Skrevet

Ryddet for omtale av barn.

Minner på følgende fra retningslinjene til Rampelyset:

Sitat

Det er ikke tillatt å diskutere bloggernes/kjendisenes barn, da disse ikke selv har valgt å eksponere seg. Dette går på all omtale og diskusjon av (direkte eller indirekte) navngitte barn i tråder om navngitte bloggere og kjendiser.

Det er ikke tillatt å diskutere barn, bruk av barn i blogg, til reklameformål eller andre omtaler av barn i tråder om navngitte bloggere/ kjendiser.

Edie, mod.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes fotballfruens fokus er direkte usmakelig. Hun dyrker materialisme og forbruk, og "seg og sitt". Nå i julen kunne hennes øyne med fordel vært rettet mot de som ikke er like heldige. Hun opptrer som en diva - en selverklært dronning som desperat søker klikks og oppmerksomhet. Sender ikke gode signaler, desverre. 

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 10
Skrevet

Ved neste rydding av omtale av barn vil tråden bli stengt.

Edie, mod

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for kommentar om moderering.

Minner om at dette tas på PM eller Ris og Ros.

Edie, mod.

Skrevet
27 minutter siden, Frøken fjong skrev:

Jeg synes fotballfruens fokus er direkte usmakelig. Hun dyrker materialisme og forbruk, og "seg og sitt". Nå i julen kunne hennes øyne med fordel vært rettet mot de som ikke er like heldige. Hun opptrer som en diva - en selverklært dronning som desperat søker klikks og oppmerksomhet. Sender ikke gode signaler, desverre. 

Edie, mod.

Mhm!!! Jeg tenker at hun FINT kunne fått til både å reklamere og gjøre noe veldedig samtidig!! Som jeg nevnte tidligere - hva med å få disse FEM partyfikserne med på et samarbeid med frelsesarmeen, røde kors, ja - you name it, og laget et arrangement for noen som trengte noe ekstra i hverdagen og spesielt nå før jul. Ikke på bekostning av en barnebursdag selvsagt, men ærlig talt- om man ikke klarer å arrangere det selv som alle andre hardtarbeidende mødre så har man et stort problem.

Tenker bare det hadde gitt henne så mye cred kontra denne konstante selvdyrkningen.

• Liker 19
Skrevet (endret)

Redigert.

Endret av Gjesten29
I forhold til regler.
  • Liker 5
Gjest Hummingbird1
Skrevet (endret)

Her er et forslag til reklamebloggen: Neste gang dere får tilbud om noe liknende svarer dere JA, men forklarer at dere allerede har alt dere trenger, så dere vil gjøre noe fint for de som ikke har det så greit. Så kontakter dere barneavdelingen på et sykehus, sier at dere får sponset en fest, og vil glede barn som har det vanskelig. Så samler dere alt dere får tak i av sponsorer, og arrangerer TIDENES pepperkakefest for de syke barna! Jeg skal love dere at dere vil få så utrolig mye respekt blant folk av et slikt stunt! Istedenfor å gi leserne en vond bismak og Marie Antoinette assosiasjoner som dere gjør nå. Bedre reklame for dette partyfikser firmaet også! Tipper neppe de høster særlig med kunder på det opplegget de nettopp har bidratt til nå. Alle mennesker som er nogenlunde oppegående blir hverken inspirert eller imponert av noe slikt.

Jeg lover dere at det føles SÅ mye bedre å glede andre, enn å velte seg i unødvendig luksus, og arrangere over-the-top bursdag for eget barn! Jeg snakker av egen erfaring! Jeg har blitt et annet menneske etter å ha reist mye i Asia, besøkt barnehjem, jobbet frivillig og drevet innsamlingsaksjoner. Jeg er hverken "rik" eller en offentlig person, jeg bare liker å hjelpe med det jeg kan.

Endret av Hummingbird1
Skrevet
2 minutter siden, Hummingbird1 skrev:

Her er et forslag til reklamebloggen: Neste gang dere får tilbud om noe liknende svarer dere JA, men forklarer at dere allerede har alt dere trenger, så dere vil gjøre noe fint for de som ikke har det så greit. Så kontakter dere barneavdelingen på et sykehus, sier at dere får sponset en fest, og vil glede barn som har det vanskelig. Så samler dere alt dere får tak i av sponsorer, og arrangerer TIDENES pepperkakefest for de syke barna! Jeg skal love dere at dere vil få så utrolig mye respekt blant folk av et slikt stunt! Istedenfor å gi leserne en vond bismak og Marie Antoinette assosiasjoner som dere gjør nå.

Jeg lover dere at det føles SÅ mye bedre å glede andre, enn å velte seg i unødvendig luksus, og arrangere over-the-top bursdag for eget barn! Jeg snakker av egen erfaring! Jeg har blitt et annet menneske etter å ha reist mye i Asia, besøkt barnehjem, jobbet frivillig og drevet innsamlingsaksjoner. Jeg er hverken "rik" eller en offentlig person, jeg bare liker å hjelpe med det jeg kan.

Etter all kritikken som har kommet her inne kan vi vente et sånt innlegg når som helst nå!

• Liker 25
Skrevet
5 minutter siden, Hummingbird1 skrev:

Her er et forslag til reklamebloggen: Neste gang dere får tilbud om noe liknende svarer dere JA, men forklarer at dere allerede har alt dere trenger, så dere vil gjøre noe fint for de som ikke har det så greit. Så kontakter dere barneavdelingen på et sykehus, sier at dere får sponset en fest, og vil glede barn som har det vanskelig. Så samler dere alt dere får tak i av sponsorer, og arrangerer TIDENES pepperkakefest for de syke barna! Jeg skal love dere at dere vil få så utrolig mye respekt blant folk av et slikt stunt! Istedenfor å gi leserne en vond bismak og Marie Antoinette assosiasjoner som dere gjør nå. Bedre reklame for dette partyfikser firmaet også! Tipper neppe de høster særlig med kunder på det opplegget de nettopp har bidratt til nå. Alle mennesker som er nogenlunde oppegående blir hverken inspirert eller imponert av noe slikt.

My kind of person! <3

• Liker 9
Gjest Hummingbird1
Skrevet
Akkurat nå, Pås skrev:

Etter all kritikken som har kommet her inne kan vi vente et sånt innlegg når som helst nå!

Og det hadde jo vært bra👏🏻👏🏻👏🏻 Men de tuller seg nok inn i sin egen lille verden. Og tenker at vi bare prater piss. For alt av konstruktiv kritikk er jo netthets... 😉 Men til reklamebloggen: bedre sent enn aldri! Og det beste er jo at dere må ikke betale èn krone selv, alt blir jo sponset 😊 Det er en win-win situasjon, dere vil få kred for å gjøre noe bra for andre 😊

Skrevet (endret)
20 timer siden, Hummingbird1 skrev:

Og det hadde jo vært bra👏🏻👏🏻👏🏻 Men de tuller seg nok inn i sin egen lille verden. Og tenker at vi bare prater piss. For alt av konstruktiv kritikk er jo netthets... 😉 Men til reklamebloggen: bedre sent enn aldri! Og det beste er jo at dere må ikke betale èn krone selv, alt blir jo sponset 😊 Det er en win-win situasjon, dere vil få kred for å gjøre noe bra for andre 😊

Problemet er bare at hver gang noe veldedig arbeid eller bidrag forekommer, er det nærmest som følge av oppfordring fra leserne. Det er så utrolig lite ektefølt og genuint. Hver gang de bidrar for andre er det alltid litt for sent, etter all kritikk er kommet. Om de virkelig er gavmilde og ønsker å bidra, kommer disse tiltake FØR noen etterspør dem. 

Hun sa hun ville bidra litt ekstra i jula, som, nok en gang, følge av kritikk (da hun så ned på uteliggere og narkomane fra hotellsuiten sin). Er det den sponsede julekalenderen hun mener? Der noe av inntektene går til veldedighet? (Jeg har ikke fått det helt med meg -har sluttet å lese bloggen). Til og med i julekalenderen kan hun ikke gi til andre, nei den er så klart sponset den også. Eller tar jeg helt feil?

Kritikken mot henne er berettiget. Å hevde vi ikke kjenner henne er bare tøys. Nei, vi kjenner henne ikke. Vi kjenner henne som cbe.no. Og det er vel cbe.no vi dermed kritiserer!? Eller?? Hvis hun er så profesjonell som hun hevder å være, burde ikke dette være noe problem for henne å forstå. Men hun blir altså sur og svare frekt når kritikken kommer.

Det er jo til syvende og sist hun som velger hvordan hun blir ønsker å bli fremstilt. Dessuten faller det på sin egen urimelighet da bloggen i følge dem selv bare er et glanset magasin som viser en del av livet deres. Mao må hun tåle kritikk om at cbe.no fronter materalisme og overbruk, og at veldedig arbeid ikke er noe bloggen blir forbundet med. Heller ikke refleksjoner rundt etikk og moral når det kommer til bruk og kast mentaliteten deres.

Jeg lurer på om de er så virkelighetsfjerne som de fremstiller seg selv på bloggen, eller om dette er et narrativ i tråd med "det glansede magasinet".

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 31
Skrevet (endret)
43 minutter siden, Hummingbird1 skrev:

Folk her skriver at de ikke ville hatt barnet sitt i en sånn promotert bursdag fremvist i blogg. Vel, jeg hadde ikke ønsket å hatt mitt syke barn i en slik promofest fremvist på blogg. Også er det vanskelig å si nei fordi det er en hyggelig avveksling. Så nei, jeg er ikke ubetinget glad for å selge bloggen sin med å gjøre snille ting mot folk det er synd på. Det er ulekkert. Å gjøre det privat uten reklame og uten blogg - helt toppers. (Og det kan man strengt tatt ikke forvente av så mange av oss, ei heller cbe.no. Men jeg vet noen kjendiser som gjør det, bare fordi de har lyst.)

Endret av Donpedro
  • Liker 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...