Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Bergensia skrev:

Det var da en usedvanlig pusete kommentar til å være LKE...🙄

Ja, var det ikke? Jeg hadde forestilt meg noe helt annet fra han, i følge det jeg har hørt.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker.. kan noen overhode gi meg eksempler på en annen ektemake som stalker det store internett for å forsvarer sin bedre halvdel på lignende måte?  Bare én.. trenger ikke flere eksempler. Kun én! Én til i hele denne verden! Bare en eneste én!?

Meeeen.. @Fantastica korstoget du har begynt på har blitt forsøkt her før. Du kaster perler for svin! Du kan ikke vinne denne kampen - til det har de alfor mange blodfans som kommer til å avspore alt med jantelov, misunnelse, sjalusi og for-mye-fritid-argumenter. Jeg har mer tro på @FruJohansen sitt forsøk!

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, LilleSnupp skrev:

Jeg tenker.. kan noen overhode gi meg eksempler på en annen ektemake som stalker det store internett for å forsvarer sin bedre halvdel på lignende måte?  Bare én.. trenger ikke flere eksempler. Kun én! Én til i hele denne verden! Bare en eneste én!?

Meeeen.. @Fantastica korstoget du har begynt på har blitt forsøkt her før. Du kaster perler for svin! Du kan ikke vinne denne kampen - til det har de alfor mange blodfans som kommer til å avspore alt med jantelov, misunnelse, sjalusi og for-mye-fritid-argumenter. Jeg har mer tro på @FruJohansen sitt forsøk!

Det er tydeligvis forskjell på det jeg og  FruJohansen gjør. Jeg er ikke helt oppdatert, kan du vise meg så jeg kan lære og forandre meg?

• Liker 3
Skrevet

Har faktisk ikke vært på CBE sin blogg etter det bråket det ble med det første magebildet. Har faktisk ikke fristet en eneste gang! Leser her og følger på snap, det holder uendelig lenge. Der er det jo kun snap av kaffikopp, tredemøllesvetting og pulsklokkeframvisning. En sjelden gang søte fine snapper av barna, som virkelig er helt herlige! Hun virker som en veldig varm og god mor, men slipper aldri ned "guarden" og viser seg aldri usminket, at det er rotete i huset osv. Picture perfekt HELE tida!! Skjønner ikke greia med å "henge" ut ektemannen om han kjøper seg ei pølse eller en pakke boller... For så å vise at hun selv er så "flink" og spiser Zero yoghurt. I det siste har det vært endel klaging etter handleturer der hun klager på at de alltid parkerer så laangt unna. Trodde hun var såpass i form og sprek nok til å gå det stykket til bilen uten å måtte klage på snap... vel vel. 

Klikk på reklamebloggen sin får de hvertfall ikke mer fra meg, og jeg holder meg unna produkter som ALLE bloggere fronter. Er NOK reklame i blader og på Tvn. Vi bombarderes av reklame og kroppspress fra alle kanter, da finner jeg det svært unødvendig å klikke meg inn på en reklamebasert blogg. 

• Liker 14
Gjest Bergensia
Skrevet (endret)
1 time siden, Fantastica skrev:

Ja, var det ikke? Jeg hadde forestilt meg noe helt annet fra han, i følge det jeg har hørt.

Tar det tilbake, virker som han har blitt varm i trøya nå🙄

Hva med å svare på spørsmålet isteden for å stemple alt man ikke liker som usakligheter? 

Selv om Benedicte sin kommentarer er skarp har den gode poeng som LKE glatt overser.

Hvofor kan ikke CBE svare selv?

#carolinemåsvareselv

Endret av Bergensia
Skrevet

Først føler LKE trang til å presisere at de IKKE selger blogginnlegg for 80.000kr. Når @Fantastica ber om det riktige beløpet svarer han at summen varierer men 80.000 er nærmere det dobbelte enn realiteten.

Så da er tallet ca 40.000kr for ett blogginnlegg? Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor han fikk trang til denne presiseringen. Mener han at argumentasjonen til Fantastica faller sammen når beløpet reduseres fra 80 til 40.000 eller? Beløpet er tross alt fortsatt voldsomt stort i forholdet til arbeidet som legger bak det og vil fortsatt generere et stort overskudd. 40.000kr er jo en helt grei månedslønn for folk flest :klaske:

• Liker 26
Skrevet

Vi prøver på nytt. En debattråd rundt Caroline Berg Eriksen, også kjent som Fotballfrue.

Skrevet
8 minutter siden, Inocybe skrev:

Først føler LKE trang til å presisere at de IKKE selger blogginnlegg for 80.000kr. Når @Fantastica ber om det riktige beløpet svarer han at summen varierer men 80.000 er nærmere det dobbelte enn realiteten.

Så da er tallet ca 40.000kr for ett blogginnlegg? Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor han fikk trang til denne presiseringen. Mener han at argumentasjonen til Fantastica faller sammen når beløpet reduseres fra 80 til 40.000 eller? Beløpet er tross alt fortsatt voldsomt stort i forholdet til arbeidet som legger bak det og vil fortsatt generere et stort overskudd. 40.000kr er jo en helt grei månedslønn for folk flest :klaske:

Bruker vi 50 000,- som utgangspunkt vil likevel kalenderen komme opp i 1,2 millioner kroner, et rimelig heftig beløp for drøye tre ukers arbeid. Og de kostnadene han presiserer, hva er de? Gaver er det ikke, de har hun fått sponset (og tenk det, hadde de ikke vært sponset hadde hun måttet betale for dem selv, hørt slikt!), antrekk, kanskje? Nytt stæsj i bakgrunnen? Ny tredemølle eller kaffekopp? Det hadde vært interessant å få høre hvilke kostnader som eksisterer i den forbindelse.

• Liker 24
Skrevet
19 minutter siden, Fantastica skrev:

Bruker vi 50 000,- som utgangspunkt vil likevel kalenderen komme opp i 1,2 millioner kroner, et rimelig heftig beløp for drøye tre ukers arbeid. Og de kostnadene han presiserer, hva er de? Gaver er det ikke, de har hun fått sponset (og tenk det, hadde de ikke vært sponset hadde hun måttet betale for dem selv, hørt slikt!), antrekk, kanskje? Nytt stæsj i bakgrunnen? Ny tredemølle eller kaffekopp? Det hadde vært interessant å få høre hvilke kostnader som eksisterer i den forbindelse.

Lurer også veldig på hva produksjons og administrative kostnader egentlig dekker over. Lønn presiserer LKE ikke er en del av det. Hvor mange utgifter har man egentlig til en slik internettblogg? Jeg vil tro det ikke skal skattes av de sponsede produktene når de gis videre til andre eller? Porto til pakkene kanskje? Internettforbindelse? Fortsatt sliter jeg veldig med å nærme meg 1.2 mill på een måned. 

• Liker 12
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Rart det der med disse tallene. For her opplyses det at bloggeren CBE tar 80 000 kroner for et reklameinnlegg på bloggen, og 30 000 kroner for reklameinnlegg på Instagram. http://www.dn.no/etterBors/2015/02/10/2153/Reklame/krever-mnedslnn-for-ett-blogginnlegg

For å reklamere for lydbøker, får CBE "bare" 50 000 kroner: http://e24.no/jobb/sosiale-medier/blogger-caroline-berg-eriksen-faar-50-000-for-aa-omtale-en-bok/23771384

En blogger kan skrive en mengde med fradrag. Alt som vises frem og brukes i bloggsammenheng, er mer eller mindre fradragsberettiget - gitt at visse vilkår er oppfylt. Og la oss heller ikke glemme det som ikke vises direkte frem på bloggen, men som tilhører jobben - som f.eks. fotoapparat, filmkamera, annet fotoutstyr, datamaskiner osv. 

Skrevet
11 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Rart det der med disse tallene. For her opplyses det at bloggeren CBE tar 80 000 kroner for et reklameinnlegg på bloggen, og 30 000 kroner for reklameinnlegg på Instagram. http://www.dn.no/etterBors/2015/02/10/2153/Reklame/krever-mnedslnn-for-ett-blogginnlegg

For å reklamere for lydbøker, får CBE "bare" 50 000 kroner: http://e24.no/jobb/sosiale-medier/blogger-caroline-berg-eriksen-faar-50-000-for-aa-omtale-en-bok/23771384

En blogger kan skrive en mengde med fradrag. Alt som vises frem og brukes i bloggsammenheng, er mer eller mindre fradragsberettiget - gitt at visse vilkår er oppfylt. Og la oss heller ikke glemme det som ikke vises direkte frem på bloggen, men som tilhører jobben - som f.eks. fotoapparat, filmkamera, annet fotoutstyr, datamaskiner osv. 

Det kan jo alle som har et registrert firma. Jeg kjenner flere som skriver av de utroligste ting og får det godkjent.

• Liker 3
Skrevet

Åh! Kan jeg registrere meg som et firma og få trekke i fra alle mine svimlende utgifter til bloggen min?

• Liker 14
Gjest CecilieX
Skrevet
3 timer siden, LilleSnupp skrev:

En god ting kan ikke sies for ofte. Jeg heier på @Fantastica. Og jeg synes det ville være synd om strategien til tidligere daglig leder av CBE.no og følgere av bloggen skal gjøre at folk forholder seg taus fordi det blir for ubehagelig å kritisere dem. Gode blogginnlegg som er saklige er verdifult i denne debatten. Kanskje flere blir opplyst! 

Skrevet
4 minutter siden, CecilieX skrev:

En god ting kan ikke sies for ofte. Jeg heier på @Fantastica. Og jeg synes det ville være synd om strategien til tidligere daglig leder av CBE.no og følgere av bloggen skal gjøre at folk forholder seg taus fordi det blir for ubehagelig å kritisere dem. Gode blogginnlegg som er saklige er verdifult i denne debatten. Kanskje flere blir opplyst! 

Takk skal du ha. Jeg er helt enig med deg.

• Liker 2
Skrevet

Jøss, hvordan fant han frem dit? ☺️

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Jøss, hvordan fant han frem dit? ☺️

Jeg tror det er litt som med Voldemort i den siste boken om Harry Potter: hver gang navnet hennes nevnes får de varsel om det

• Liker 45
Skrevet

Er det ikke en stund siden siste store blemme nå? Pleier det ikke alltid å være litt drama rundt jul og nyttår?:heks:

• Liker 4
Skrevet

Synes hun kunnet skrevet mer om oppussingen? for den er vel i full gang? 

Skrevet
1 minutt siden, MiniMjau skrev:

Synes hun kunnet skrevet mer om oppussingen? for den er vel i full gang? 

De flytter ikke før i januar :) 

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg stilt spørsmålet direkte til LKE om hvorfor det er han som svarer og ikke CBE. Er spent på om jeg får noen svar.

• Liker 20
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...