Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, Ultiva skrev:

Det å reklamere for munnskyllevann mot dårlig ånde og noen måneder med gratis forbruk av et nokså ukjent probotika i reklamekalenderen fremmer ikke akkurat følelsen av luksus. Virker mer og mer som et tv shop-opplegg. Tydelig at merkevaren cbe nå reklamerer for absolutt alt de får tilbud om. Kan tenke meg at veteranbloggeren drømmer om å få fronte etaberte luksusmerker slik f eks den norske motebloggeren Polliani gjør, men ser ut til at det blir med drømmen.

Jeg har imidlertid hatt respekt for bedriften fordi de i motsetning til en del andre bloggere ikke har publisert og slettet innlegg etter impulsmetoden. De har dermed fremstått som noe mer seriøse, men nå har de tydeligvis lagt seg på samme nivå som resten.

Har bedriftens styremedlem/fotballfruemann klart å hale i land en ny fotballkontrakt forresten?

Men nå har hun jo en unnskyldning til å ha reklameinnlegg på bloggen/youtube hver dag. Det kan vel ikke være noe annet enn fantastisk for de heldige leserne.

:gullengel:

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Hei2016 skrev:

Var det inte så att Caroline ändrade namnet på sin blogg till att va hennes namn, för att hon inte ville förknippas med at bara va sin manns fru? Då jag läste det tänkte jag för mig att nu ville hon drifta själv- utan inblandan från honnom som visade sig ha en enorm roll i både inlägg och kommentarfält. Men det är stadigt honnom som svarar? Går inn på andras bloggar och kommenterar när frågorna är riktat till henne ref. linkar här inne. Hur man ska saga detta utan at spekulera är jag lite osäker på, men gir det ett forsök ändå; Om dom är et team som jobbar ihop, varför inte bara si det? Att dom har delad på ansvarsområden? 

Jeg syns det var flott at Berg Eriksen etter hvert tok et standpunkt om å definere seg som mer enn sin manns yrkestittel. Men bloggens velretusjerte, idylliske fremstilling av Berg Eriksen legger et press på kvinner som dessverre er alt annet enn beundringsverdig.

Det er forøvrig ingen tvil om at ektemannen har en stor rolle i bedriften. Han var daglig leder inntil nokså nylig, og er den som tar de aller fleste bildene. Han er også ivrig talsmann for cbe.no i diverse sosiale medier mens kona foretrekker sin velkjente strutsetaktikk.

• Liker 22
Skrevet
22 minutter siden, Ultiva skrev:

Det er forøvrig ingen tvil om at ektemannen har en stor rolle i bedriften. Han var daglig leder inntil nokså nylig, og er den som tar de aller fleste bildene. Han er også ivrig talsmann for cbe.no i diverse sosiale medier mens kona foretrekker sin velkjente strutsetaktikk.

Det er dette jeg ikke forstår. Hva er det som gjør at HUN blogger, men HAN forsvarer?

• Liker 17
Skrevet
15 minutter siden, Fantastica skrev:

Det er dette jeg ikke forstår. Hva er det som gjør at HUN blogger, men HAN forsvarer?

En misforstått måte å holde på imaget hennes som "søt, snill og hjertegod", tror jeg. At han i stedet undergraver bloggens troverdighet når han gang på gang kaster seg over kvinner som tør kritisere denne millionbedriften, ser ut til å være underordnet. Hun har forsvart seg ved skandalene; den ene gangen skyldte hun på mannen (og han istemte), den andre gangen tok hun ansvaret selv, riktignok var årsakene ved begge tilfellene at leserne hadde "tvunget" dem til både bilderedigering og kommmetarjuks. 

• Liker 21
Skrevet

Jeg tror også at det er pga image, men jeg tenker også automatisk at hun rett og slett ikke greier å snakke for seg selv  (flere her husker vel intervjuet der hun måtte ha med sufflør?)  når hun må svare på noe mer kritisk enn "Så fiiiin du er <3" og "hvor er [insert produktplasserings-ting] fra?". 

Men hun må gjerne motbevise det, så skal jeg gladelig spise i meg ordene mine. 

• Liker 15
Skrevet
8 minutter siden, Fantastica skrev:

Åh! Sufflør? Link?

Riktignok min ironiske omskriving, det var pr-manageren som satt ved siden av henne da dagbladet intervjuet henne etter ene skandalen. 

Her.

" Når Dagbladet spør henne hva hun har lært den siste tida er det tydelig at hun blir sufflert fra sidelinjen. Flere ganger blir hun borte fra samtalen."

• Liker 23
Skrevet

Verdt å merke seg at i intervjuet ovenfor omtaler hun kommentarforfalskningen slik at det fremstår at hun visste om det, men ikke stoppet han fordi hun ikke skjønte tillitsbruddet med leserne. I videoen med God morgen Norge og på Senkveld omtaler hun saken som om hun ikke visste noe om dette på forhånd. 

• Liker 18
Skrevet

Dere holder det gående ja.

Hvor mange tråder har dere opprettet for så å få nedlagt om dette temaet? nærmer vi oss tresifret eller?

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjenner at jeg har lyst til å skrive et blogginnlegg om akkurat dette, hvorfor han alltid kommer til hennes forsvar og vi aldri hører noe direkte fra henne. Tar gjerne i mot innspill.

• Liker 19
Skrevet
På 2.12.2016 den 7.07, Xstrella skrev:

Så stivsminket og stylet til et ammebilde?Hun klarer ikke vise seg fra en mer laidback side.

Aldri! Og det selv om hun har det så fryktelig travelt! Fanskaren er jo så imponert over kapasiteten hennes og alt hun rekker...men ærlig talt, de er jo to voksne hjemme om dagen, med ETT barn! Det burde bli tid til det meste da, spør du meg.

Skrevet
1 time siden, Formula skrev:

Aldri! Og det selv om hun har det så fryktelig travelt! Fanskaren er jo så imponert over kapasiteten hennes og alt hun rekker...men ærlig talt, de er jo to voksne hjemme om dagen, med ETT barn! Det burde bli tid til det meste da, spør du meg.

Det er så rart at fanskaren ikke registrerer at alt hun gjør, gjør hun på den tiden de fleste andre er på jobb. 
Her er det ikke snakk om å sjonglere kapasiteten ved siden av inntektsgivende arbeid,  men sjonglering av inntektsgivende fritid i hverdagen. CBE og mannen hennes har ikke jobber ved siden av bloggen.

Vi andre som ikke blogger til livets opphold, må bruke fritiden vår til frisør, negler, skjønnhetsbehandlinger, pynting, shopping, og kakebaking - etter arbeidstid, vel å merke. Og de færreste klager over den "hektiske hverdagen" så mye som bloggeierne gjør i bloggen.

• Liker 21
Skrevet
2 timer siden, Kollontaj skrev:

En misforstått måte å holde på imaget hennes som "søt, snill og hjertegod", tror jeg. At han i stedet undergraver bloggens troverdighet når han gang på gang kaster seg over kvinner som tør kritisere denne millionbedriften, ser ut til å være underordnet. Hun har forsvart seg ved skandalene; den ene gangen skyldte hun på mannen (og han istemte), den andre gangen tok hun ansvaret selv, riktignok var årsakene ved begge tilfellene at leserne hadde "tvunget" dem til både bilderedigering og kommmetarjuks. 

Ja og hvordan kan vi egentlig vite hvem som skriver hva under LKE eller CBE sitt navn? Kan det være sånn at også CBE svarer offentlig, men da som LKE? Når man tenker på det omfattende kommentarjukset så kan man neimen ikke være sikker. 

Skrevet

Hvor ble det egentlig av det veldokumentert effektive middelet Probioform og luke 7 i kalenderen?
Var det noen som vant premien? Bakterier og gjær er viktig for tarmfloraen, spesielt nå i julestria :)

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, Formula skrev:
3 minutter siden, Vifte Reim skrev:

Hvor ble det egentlig av det veldokumentert effektive middelet Probioform og luke 7 i kalenderen?
Var det noen som vant premien? Bakterier og gjær er viktig for tarmfloraen, spesielt nå i julestria :)    

Grumf. Denne sitering kan være litt irriterende..

Akkurat dette med probioform lurer jeg også veldig på. Smidige greier, de har jo sikker lest seg opp på produktet først.. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøvde å lese meg opp i dokumentasjonen om Probioform, men fant ikke noe.
De benytter samme type dokumentasjon som Swiss Clinic bruker. "Noen har gjort en studie på at noe som ligner virker under visse forutsetninger, så da er det dét som er dokumentasjonen for dette produktet."

• Liker 13
Skrevet

Det er vel probiotika? Altså melkesyrebakterier? 

Gjest Bergensia
Skrevet

En luke i julekalender dedikert til produkt man lett kan erstatte med glass Biola; jeg hadde også slettet videoen i flauhet🙄

Skrevet (endret)
20 minutter siden, Bergensia skrev:

En luke i julekalender dedikert til produkt man lett kan erstatte med glass Biola; jeg hadde også slettet videoen i flauhet🙄

Jeg vet ikke hvor mange forskjellige og hvor mye melkesyrebakterier det er i de tablettene hun reklamerte for i forhold til Biola, men det skulle jeg gjerne likt å vite om du har noen dokumentasjon på den påstanden. Jeg kan i alle fall ikke leve uten melkesyrebakteriene mine i kapselform. Jeg har ikke prøvd å kun drikke Biola, så jeg vet ikke hvor mye det hjelper i forhold til kapslene mine, men det er i alle fall mindre styr å ta en tablett.

http://forskning.no/bakterier-mat-og-helse/2008/02/melkesyrebakterier-en-kilde-til-sunnhet-og-god-mat

Endret av penny_
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...