Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Xstrella
Skrevet

De får fradrag på skatten om de donerer noe penger til veldedighet. Vinn vinn igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Xstrella skrev:

De får fradrag på skatten om de donerer noe penger til veldedighet. Vinn vinn igjen.

Ja, da er det jammen bedre å la være å hjelpe! 

:sarkasme:

Endret av Llise
  • Liker 15
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Xstrella skrev:

Ærlig talt, den kritikken blir for dum. ALLE som donerer penger til veldedighet får fradrag for dette :rolleyes:

(det vet vel alle som donerer....)

Endret av Jenki
måtte plusse på noe
  • Liker 18
Skrevet

Rett skal være rett, jeg synes det er flott at de i dag har et innlegg om barna i Aleppo og at de har donert penger til dette formålet. Punktum. Jeg ser ikke at så mange av de andre toppbloggerne gjør det samme, korriger meg hvis jeg tar feil. Jeg skulle bare ønske at dette kunne ha vært et større tema i bloggen gjennom året, og ikke alt dette overforbruket. Det står sånn i grell kontrast til hverandre.

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, Formula skrev:

Kontrasten mellom kakebursdagen for bare noen dager siden, og veldedighetsinnlegget er så vanvittig at jeg blir kvalm! :o 

Kontrasten mellom ditt liv og livene til de som lever i Aleppo er nok også vanvittig stor.  

• Liker 13
Gjest CecilieX
Skrevet

Tja, det er flere av de bloggerne jeg leser som har hatt fokus på veldedighet i desember. Ønskemamma og Komikerfrue for å nevne i alle fall to. Der er det snakk om direktegiving, altså at alt går til organisasjonene. Men la oss ikke lage dette til en konkurranse om hvem som er flinkest. Det sagt så synes jeg at det er mer renhårig at hun starter en innsamling der ALLE pengene går til det gode formålet, enn å bruke det som en en gimmick for en julekalender der den største delen av pengene går til paret selv. Men, men, det er jo faktisk slik at folk er mer villig til å gi når de får noe igjen for det, i følge en artikkel jeg leste i forbindelse med rosasløyfe. 

Skrevet

Jeg blir alltid glad når hun bruker påvirkningskraften sin til slik. 

• Liker 11
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet
1 time siden, Fantastica skrev:

Rett skal være rett, jeg synes det er flott at de i dag har et innlegg om barna i Aleppo og at de har donert penger til dette formålet. Punktum. Jeg ser ikke at så mange av de andre toppbloggerne gjør det samme, korriger meg hvis jeg tar feil. Jeg skulle bare ønske at dette kunne ha vært et større tema i bloggen gjennom året, og ikke alt dette overforbruket. Det står sånn i grell kontrast til hverandre.

Kristin StyleConnection Gjelsvik var jo "der nede" tidligere i år (tror det var denne sommeren?) for å få økt fokus på hjelpearbeidet. Hun prøvde også å få donert penger til formål der borte da. Spørsmålet er nok mer om CBE hadde donert fra julekalenderen om de ikke hadde vært oppdatert på Kvinneguiden.

Skrevet

Men kan det kalles veledighet når bare 20% går til veledighet og resten til seg selv? Til og med Røde Kors som har temmelig høye kostnader til administrasjon bruker da mer på selve veledigheten...

ps. get inspired bildet på instagram (de brune treningsklærne), hva er det med speilramma bak ryggen hennes?? Er det skygge eller hva har skjedd der? Er det bare på min data at visse konturer er blury, rundt mage og rygg for eksempel, men ikke langs leggen? Eller er det instagram som har dårlig bildekvalitet?

https://www.instagram.com/p/BN9VaroA_Vg/?taken-by=carolinebergeriksenno

• Liker 6
Gjest Hold the door
Skrevet
8 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Er det bare på min data at visse konturer er blury, rundt mage og rygg for eksempel, men ikke langs leggen? Eller er det instagram som har dårlig bildekvalitet?

Vet ikke hva det skyldes, men det er veldig blurry også på min skjerm, ved speilramma bak ryggen.

Skrevet
14 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Men kan det kalles veledighet når bare 20% går til veledighet og resten til seg selv? Til og med Røde Kors som har temmelig høye kostnader til administrasjon bruker da mer på selve veledigheten...

Røde Kors har ikke "temmelig høye kostnader til administrasjon", de har en administrasjonsprosent på 2,6%.  http://www.innsamlingskontrollen.no/nb/organisasjon/vis/65

• Liker 11
Skrevet

Ryddet for omtale av kropp og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet
På 18.12.2016 den 19.57, BlendaSensitive skrev:

ps. get inspired bildet på instagram (de brune treningsklærne), hva er det med speilramma bak ryggen hennes?? Er det skygge eller hva har skjedd der? Er det bare på min data at visse konturer er blury, rundt mage og rygg for eksempel, men ikke langs leggen? Eller er det instagram som har dårlig bildekvalitet?

https://www.instagram.com/p/BN9VaroA_Vg/?taken-by=carolinebergeriksenno

Er hun som skal være i fokus i bildet og ikke tingene rundt. Hun reklamerer for treningstøy her og hvis dere zommer inn på bildet, så er hun ikke blurry. Like mine sko forresten 😊👍🏼 Ps, LKE har nok brukt en av sine mange linser her.... så redigeres lys, farger og diverse etterpå.... Personlig kunne jeg aaaldri trent i de fargene... 

Skrevet
2 timer siden, Viking-girl skrev:

Er hun som skal være i fokus i bildet og ikke tingene rundt. Hun reklamerer for treningstøy her og hvis dere zommer inn på bildet, så er hun ikke blurry. Like mine sko forresten 😊👍🏼 Ps, LKE har nok brukt en av sine mange linser her.... så redigeres lys, farger og diverse etterpå.... Personlig kunne jeg aaaldri trent i de fargene... 

At hun skal være i fokus forstår jeg jko, er jo reklame. Men det jeg mener er en slagt linje som er blury visse deler. Bak ryggen, men ikke langs med leggen feks. Må kanskje zoome in for å se. :) 

• Liker 3
Skrevet

Rart det ikke er sko? (Har ikke fulgt med, så mulig jeg tar  feil.)

• Liker 3
Skrevet

De er jo ferdig med kalenderen, den smalt de sammen natt til 8.desember og skrev om det i "hverdagsgleder som gir påfyll"-innlegget på bloggen. Kalenderinnslagene er nok forhåndsinnstilte. Det er i grunnen rart at de klarer å tjene så mye på så lite, inkl. varer man fint får på nærmeste apotek eller helsekost.

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...