Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest økonomifrue
Skrevet
2 minutter siden, visningsnamn skrev:

Det er egentlig snakk om luke 7, selv om det står luke 9 screenshotet, for luke 9 ligger fortsatt på blogg og youtube.

Ok,'men hva slags produkt? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)
8 minutter siden, økonomifrue skrev:

Ok,'men hva slags produkt? 

Det var det probiotika-greiene. :-)

Probioform het det.

Endret av Hold the door
Skrevet

Må bare spørre siden jeg ennå ikke har skjønt det.

Hva er greie med å feire høytider 2 uker på forhånd eller bursdager 3-5 måneder på etterskudd?

• Liker 9
Skrevet
17 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Må bare spørre siden jeg ennå ikke har skjønt det.

Hva er greie med å feire høytider 2 uker på forhånd eller bursdager 3-5 måneder på etterskudd?

Det var da voldsomt? Det er faktisk bare en uke til julaften i dag og barnebursdagen ble feiret noen uker etter selve dagen. 

Man trenger jo ikke gjøre ting verre bare for gøy?

Når det er sagt så hadde jeg aldri villet ødelegge julens magi ved å ha en liksom-jul en uke før. De besteforeldrene som man ikke feirer jul med må nesten bare finne seg i å ikke få se at pakkene deres blir åpnet. 

Når det er jul i hele desember mister man så mye av julens magi og spenningen ved å vente. Alt må skje med det samme og ungene lærer ikke å hverken vente eller glede seg til noe. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Hallepalle skrev:

Det var da voldsomt? Det er faktisk bare en uke til julaften i dag og barnebursdagen ble feiret noen uker etter selve dagen. 

Man trenger jo ikke gjøre ting verre bare for gøy?

Når det er sagt så hadde jeg aldri villet ødelegge julens magi ved å ha en liksom-jul en uke før. De besteforeldrene som man ikke feirer jul med må nesten bare finne seg i å ikke få se at pakkene deres blir åpnet. 

Når det er jul i hele desember mister man så mye av julens magi og spenningen ved å vente. Alt må skje med det samme og ungene lærer ikke å hverken vente eller glede seg til noe. 

Du misforsto nok litt hvorfor jeg spør - det var ikke for å henge de ut, men rett og slett at jeg ikke forstår. Forstår dette med flere julaftener osv som du beskriver godt. 

Voksenbursdagene er flere ganger blitt feirer månedsvis på etterskudd.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 5
Skrevet

En ting jeg kan si, jeg er glad jeg ikke er CBE eller har den jobben hun har. Jobben består slik jeg ser det å fronte en helt spesiell livsstil, jeg vet de aller fleste som er aktive i denne tråden ikke faller for det hun fronter, men vi må ta innover oss at det finnes de der ute som gjør det, bloggen hennes lever ikke av folk som titter inn for å finne feil.

Jeg skjønner faktisk at hun kan være sliten etter en dag med bloggjobbing. Hun hadde aldri kunnet pyntet et tre, dratt på ferie i to uker, kommet hjem, tatt ned tre, pyntet til barnebursdag for så å sette opp treet igjen (fjorårets bursdag for N, ikke spekulasjon, det er domumentert på bloggen) om hun hadde hatt en 'vanlig' jobb, men jeg kan allikevel forstå at det kan være slitsomt å hele tiden måtte fronte det perfekte. Det er forskjellige måter å være sliten på, og jeg tviler ikke på at med det tempoet og forventningene som kjøres i hjemmet der, at CBE kan være sliten. 

Jeg er ingen stor tilhenger av CBE, jeg har tidligerr skrevet litt om deres tidligere påstander rundt lavkarbo, men dette blr slettet som spekulasjon, men at CBE kan være sliten, det har jeg ingen problemer med å forstå og det syns jeg hun skal få lov å si.

innser at jeg har overdrevet bruken av ordet sliten og at innlegget generelt fremstår noe rotete, men jeg  orker ikke skrive om 😉

-dacini-

Skrevet

I siste innlegg ser iallefall både herr og fru rimelig slitne ut!:P

Skrevet (endret)

Sånn som ting er i verden nå så orker jeg rett og slett ikke å lese en blogg hvor alt handler om ting, ting, ting, ting og atter ting. Herregud, er det alt livet handler om?? Shopping og mer TING.

Vet at folk liksom ikke kan legge ned livene sine "bare fordet" altså, men.. Får rett og slett en fæl smak i munnen av det overforbruket og alle de tingene..

Hun skriver jo ikke om stort annet nå heller.. De ser slitne ut fordi at de har vært ute og skaffa seg mer ting og jobbet hardt med å få plass til alt. 

😅😂😭😭

Endret av neiognei
  • Liker 25
Gjest kattehviskeren
Skrevet

Var innom bloggen nå for første gang på mange måneder, har mistet helt interessen og skjønner ikke at ikke flere gjør det? Her var det jo ingenting interessant, bare masse pjatt, reklamelinker og oppstilte, kunstige bilder helt uten liv. Fenger dette virkelig fortsatt? Begynner ikke CBE å bli en "has been" nå? Eller er det meg som er helt ute? Syns verken hun er trendy eller interessant, for noen år siden fenget hun mye mer, syns jeg. 

Skrevet
8 timer siden, kattehviskeren skrev:

Var innom bloggen nå for første gang på mange måneder, har mistet helt interessen og skjønner ikke at ikke flere gjør det? Her var det jo ingenting interessant, bare masse pjatt, reklamelinker og oppstilte, kunstige bilder helt uten liv. Fenger dette virkelig fortsatt? Begynner ikke CBE å bli en "has been" nå? Eller er det meg som er helt ute? Syns verken hun er trendy eller interessant, for noen år siden fenget hun mye mer, syns jeg. 

Jeg har ikke lest noe av henne tidligere, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Men da jeg var innom bloggen i går slo det meg hvor tomt og intetsigende hvert eneste innlegg var. Det er som om hun presser seg til å finne på noe å skrive om, og bildene kunne like gjerne vært av en utstillingsdukke. Kommentarfeltet viser at leserne stort sett spør om hvor de enkelte klesplaggene er kjøpt, og da ser jeg egentlig ikke vitsen i å fortsette bloggingen. Ektemannen så sliten ut han også, de hadde nok trengt en liten pause for å kunne fokusere på å bare være foreldre.

• Liker 13
Skrevet

Veteranbloggeren har sikkert erfaring nok til å levere innlegg med samlebåndsmetoden en stund til. Kommentarene er få til tross for stabil lesermasse, men inntjeningen er sikkert god. Lesertallene har ikke vært imponerende i desember til tross for en hypet adventskalender.

• Liker 13
Skrevet
4 minutter siden, Fantastica skrev:

Jeg har ikke lest noe av henne tidligere, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Men da jeg var innom bloggen i går slo det meg hvor tomt og intetsigende hvert eneste innlegg var. Det er som om hun presser seg til å finne på noe å skrive om, og bildene kunne like gjerne vært av en utstillingsdukke. Kommentarfeltet viser at leserne stort sett spør om hvor de enkelte klesplaggene er kjøpt, og da ser jeg egentlig ikke vitsen i å fortsette bloggingen. Ektemannen så sliten ut han også, de hadde nok trengt en liten pause for å kunne fokusere på å bare være foreldre.

Ektemannen er arbeidsledig, og de har nettopp kjøpt hus til -?- millioner, så her nytter det nok ikke med pause nei! Ellers er jeg enig med deg, bloggen blir mer og mer intetsigende og glanset. Kommentarfeltet kunne vært mer variert om de slapp gjennom fler kommentarer, men det gjør de nok ikke, da alt som lukter av kritiske spørsmål blir luket ut. CBE har uttalt ved flere anledninger at bloggen skal være som å lese et magasin, med oppskrifter, trening, interiør osv. Men med årets grelle og skrikende julekalender blir det bloggverdenens svar på Se&Hør føler jeg. 

Skrevet
På 30.11.2016 den 11.09, CecilieX skrev:

Så altså julekalender der profilering av firmaer er en stor del av greia. Rabattkoder betyr at leserne ledes inn på sider der annonsører kan tjene penger. Ingen grunn til å tro at ikke dette er betalt innhold fra annonsører. Blir interessant om det i tillegg følger med affiliate-lenker. Premiene er vel levert av firmaer som mot betaling får profilering. I følge FO er slike premier å betrakte som en fordel som bloggere må skatte av. Kidereggeg er selvfølgelig at dette brukes til å lede flere følgere inn på Youtube, for det igjen gir Treasueres enda en plattform som de kan selge inn til annonsører.

Alt pent pakket inn i "venninne som er så snill og hyggelig"-papir, med en kjempestor glitrende sløyfe av "veldedighet" på. 

Men det er jo ganske gjennomskuelig da, fordi det sies jo rett ut at 20% av overskuddet skal gis til veldedighet. Altså ligger det penger i bunnen her, som paret tjener på dette. 80% av overskuddet går i Treasures sin lomme. Det er veldedighetsformålet sitt det. Ja,ja "same procedure as the rest of the year, CBE"

Og der kom veldedighetsinnlegget....

Skrevet

Det er kjempefint med veldedighetsinnlegg altså. Supert. Men.. neste innlegg handler nok om ting og hvor slitsomt det var å skaffe seg dem.

• Liker 11
Gjest Bergensia
Skrevet

Overskuddet er på over 200 000kr, da kan man bare forstille seg hva totalen er. 

Skrevet
2 minutter siden, Bergensia skrev:

Overskuddet er på over 200 000kr, da kan man bare forstille seg hva totalen er. 

Finnes det noen som har innsyn i regnskapet og kan verifisere at denne summen er riktig? Dersom det stemmer at de får minimum 50 000,- pr. innlegg (har lest tall opp mot 80 000,-), synes jeg denne summen var lav. De kan da ikke ha utgifter i tilsvarende størrelsesorden som overskuddet?

• Liker 7
Skrevet

48 000 av overskuddet, dvs overskuddet var 240 000. Tja. Nesten 200 000 til seg selv for å lage årets kleineste videoer er jo innafor. 

• Liker 17
Skrevet (endret)

Her klarer jeg ikke å kritisere cbe.no da aktuelle blogg er den eneste (av de jeg er innom) som har donert til humanitært arbeid med sin julekalender. 

Jeg klarer helt fint å svelge den sure sitron at de selv tjener 4 ganger (ble det rett?) så mye. Hun når ut til mange blogglesere som donerer - fordi hun donerer.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 11
Skrevet

Kontrasten mellom kakebursdagen for bare noen dager siden, og veldedighetsinnlegget er så vanvittig at jeg blir kvalm! :o 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...