Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
16 timer siden, Fotballfluen skrev:

Det er nok begrenset hvor fysisk slitsomt det er å være blogger. Psykisk slitsomt er det nok å ha livet sitt på utstilling 24 timer i døgnet. Man må finne på noe "spennende" hele tiden, og alltid være "på". Det må være jævlig slitsomt å leve som en utstillingsdukke!

Jeg syns nå det går veldig mye i det samme. Tredemølle, pulsklokke, kaffekopp og annonselenker. Hvit marmor-bakgrunn og roseblader uansett hva det reklameres for. At veteranbloggeren fremstiller seg selv som utstillingsdukke/pyntedukke handler mer om forfengelighet og et usunt kvinnesyn.

Ryddet for omtale av barn.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 17
Videoannonse
Annonse
Gjest Bergensia
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Fantastica skrev:

Betyr det at jeg kan lenke til egen blogg? Da gjør jeg det. Dette har definitivt relevans for tråden: http://fabelastisk.blogg.no/1481534797_ta_ansvar_caroline_be.html

Jeg gjør det ikke for å reklamere for egen blogg, jeg har ingen som helst inntekter på bloggen, jeg setter et søkelys på noe jeg mener er veldig viktig, nemlig kroppspress.

Du har lov så lenge det er relevant for temaet. Men bare vær forberedt på at metakritkerne kommer til å få det til å handle mer om deg enn temaet du skriver om, jfr Mamsi sine blogginnlegg.

Endret av Bergensia
Skrevet
1 minutt siden, Bergensia skrev:

Du har lov så lenge det er relevant for temaet. Men bære få forberedt på at metakritkerne kommer til å få det til å handle mer om deg enn temaet du skriver om, jfr Mamsi sine blogginnlegg.

Dersom de vil ha det til å handle om meg, det tar jeg i mot. Takk for at du forklarte reglene for meg.

• Liker 2
Gjest Xstrella
Skrevet

Der kom bildet. Leser tallene daler? Da må annet vises slik at klikkene holder seg oppe.

Skrevet
10 minutter siden, Xstrella skrev:

Der kom bildet. Leser tallene daler? Da må annet vises slik at klikkene holder seg .

De er ganske forutsigbare. Så fort lesertallet faller dukker det opp et bilde eller en sak bloggen brenner for, men det gjelder kanskje ikke bare denne bloggen, men uansett morsomt å følge med på.

• Liker 5
Skrevet

Hvor er kredibiliteten, når paret har gått fra å fronte sunt kosthold/lavkarbo, til at det nå er sjokolade og sukker i omtrent hvert innlegg? Toppet seg jo i bursdagen da, men sjokoladehjerter, marshmallows, adventskalender med sjokolade, flytende sjokolade, virker som de har kastet alle gode kostholdsprinsipper de siste dagene.

Skrevet
20 minutter siden, Xstrella skrev:

Der kom bildet. Leser tallene daler? Da må annet vises slik at klikkene holder seg oppe.

Jepp, igår var tallene på blogglisten 39 tusen, mot 45tusen idag. ;) 

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke ut til at adventskalenderen ble et boost, men de er sikkert fornøyd med mange tusen flere følgere på YouTube, kan hende det er viktigere enn at adventskalenderen blir kjempepopulær. Tror ikke de skal undervurdere at folk er vanedyr; å kommentere på YouTube sitter nok langt inne for endel. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
15 timer siden, Ultiva skrev:

Jeg syns nå det går veldig mye i det samme. Tredemølle, pulsklokke, kaffekopp og annonselenker. Hvit marmor-bakgrunn og roseblader uansett hva det reklameres for. At veteranbloggeren fremstiller seg selv som utstillingsdukke/pyntedukke handler mer om forfengelighet og et usunt kvinnesyn.

Enig. Men det er ikke aktivitetene i seg selv som er slitsomt, det er presset om å alltid prestere fordi det sitter mange å følger med. Om jeg gjør en feil på jobben, er det ikke så mange som får det med seg. Om bloggerne gjør/mener noe feil så er det fort 50 000 som vet det, i tillegg til at de kan bli plukket opp i andre medier. Det må være utmattende å leve under en lupe.

Ryddet for omtale av barn i sitert innlegg.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 3
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, kommentarer til moderering, omtale av barn og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet
9 timer siden, Fotballfluen skrev:

Enig. Men det er ikke aktivitetene i seg selv som er slitsomt, det er presset om å alltid prestere fordi det sitter mange å følger med. Om jeg gjør en feil på jobben, er det ikke så mange som får det med seg. Om bloggerne gjør/mener noe feil så er det fort 50 000 som vet det, i tillegg til at de kan bli plukket opp i andre medier. Det må være utmattende å leve under en lupe.

Ryddet for omtale av barn i sitert innlegg.

Edie, mod.

I Berg Eriksen sitt tilfelle så er mesteparten av presset selvpålagt. Det reageres mye på at hun overtenker og prøver for hardt. Gallasminke flere dager i uken, fullt treningsregime selv i barseltiden, en barnebursdag med voldsomme mengder pomp, prakt og søppel samt en stivpyntet mor. Juletreet har allerede vært oppe i et par uker, det ryker fort en uke på å organisere og pynte det sponsede 17. mai-bordet og 3-åringens pakkekalender inneholder like mye som mange barn får på julaften. Fansen står måpende av beundring mens folk flest stusser over all denne maniske energien som legges på trivielle ting.

Angående at man får kritikk når man gjør kritikkverdge ting i yrket sitt syns jeg bare er på sin plass. Bloggerne slipper uansett billig unna da de hverken trenger å forholde seg til Vær Varsom-plakaten eller Sunn fornuft-plakaten. Bloggere har knapt nok fått en skrape i lakken på tross av årevis med elendig reklamemerking og ulovlig/misvisende reklame. 

• Liker 33
Skrevet
58 minutter siden, Ultiva skrev:

I Berg Eriksen sitt tilfelle så er mesteparten av presset selvpålagt. Det reageres mye på at hun overtenker og prøver for hardt. Gallasminke flere dager i uken, fullt treningsregime selv i barseltiden, en barnebursdag med voldsomme mengder pomp, prakt og søppel samt en stivpyntet mor. Juletreet har allerede vært oppe i et par uker, det ryker fort en uke på å organisere og pynte det sponsede 17. mai-bordet og 3-åringens pakkekalender inneholder like mye som mange barn får på julaften. Fansen står måpende av beundring mens folk flest stusser over all denne maniske energien som legges på trivielle ting.

Angående at man får kritikk når man gjør kritikkverdge ting i yrket sitt syns jeg bare er på sin plass. Bloggerne slipper uansett billig unna da de hverken trenger å forholde seg til Vær Varsom-plakaten eller Sunn fornuft-plakaten. Bloggere har knapt nok fått en skrape i lakken på tross av årevis med elendig reklamemerking og ulovlig/misvisende reklame. 

Vi er i utgangspunktet enige, Ultiva. Jeg er like kritisk til CBE som konsept som deg. Samtidig kan jeg forstå at det skjer noe med mennesker som lever i rampelyset over en lenger periode, selv om det er selvpåført. Man blir avhengig av oppmerksomheten, muligheten til å styre sin egen hverdag og ikke minst pengene det genererer. Jeg skjønner godt at de blir fanget i eget nett når det er så lukrativt å selge privatlivet og sjelen sin. 

• Liker 10
Skrevet
29 minutter siden, Fotballfluen skrev:

Vi er i utgangspunktet enige, Ultiva. Jeg er like kritisk til CBE som konsept som deg. Samtidig kan jeg forstå at det skjer noe med mennesker som lever i rampelyset over en lenger periode, selv om det er selvpåført. Man blir avhengig av oppmerksomheten, muligheten til å styre sin egen hverdag og ikke minst pengene det genererer. Jeg skjønner godt at de blir fanget i eget nett når det er så lukrativt å selge privatlivet og sjelen sin. 

Ja, det ligger enorme pengesummer i velorganisert, kommersiell blogging. Og når gråsonene medfører enda mer cash så er det tydelig at for cbe.no så vinner grådighet over ansvarsfølelse, personvern og etikk. Bloggen bugner over av reklame og produktpushing. Og som du skriver, man blir avhengig av bekreftelse og oppmerksomhet.

Det er jo vanskelig å hoppe av karusellen, men jeg mener bloggen kunne ha vært svært så innbringende selv om de roet litt ned på reklamemengden (det ville faktisk bare økt troverdigheten) og skjermet mindreårige tredjepersoner; noe som hadde gitt bedriften mange plusspoeng ifht etikk og personvern. 

• Liker 10
Skrevet

To av de tre siste bildene på IG er av siste tilskudd, så da er den karusellen i gang. Når bildet av CBE selv mellom disse bildene får under 2000 likerklikk mot 10 000, da skjønner man jo hvorfor. 

• Liker 17
Gjest TulleteKatt
Skrevet

26 annonse/spons/lenke-innlegg den siste måneden som er merket. Kan se ut til at det blir en fet jul for CBE. Nå er 14 av disse bakt inn i en julekalender for de fine leserne, som sørger for flere følgere på YouTube, som gjør at de igjen kan sette opp annonseprisene da de når ut til fler. Den evige miljøfesten fortsetter, og isteden for å fronte en (før)jul for minner og tradisjoner med nære og kjære, er det ekstravaganse og bruk og kast som står i fokus. Som resten av året. Hvor er kakebakingen uten spons? Vennekveldene med spill og god mat uten Adamskassa og sponsede brettspill?

Jeg savner fler innlegg om veldedighet, laidbacke dager sminkefri i pysjbuksa, og antrekk som blir brukt mer enn en gang eller to.

Skrevet

I et av de siste innleggene (der hun er på kafe) er det et bilde av støvlettene hennes, sikkert fra egen kolleksjon. Innlegget er ikke merket med annonse eller egen merkevare. Hva sier reglene som slikt?

• Liker 5
Skrevet

Leste jeg rett? Er CBE virkelig helt ødelagt etter et par møter, noen timer i frisørstolen og shopping på Høyer Eger?
I så fall burde noen sjekke blodverdiene sine.

• Liker 33
Gjest Xstrella
Skrevet

Er hun trøtt da? Super energisk duracellkanin 24/7 der vel? Hun trener jo for å få energi....?? Og timer hos frisør er da luksus og bare herlig. Mulig hun går for ofte da. Da blir det kjedelig og slitsomt.

Gjest Bergensia
Skrevet
3 minutter siden, Cavatina skrev:

Leste jeg rett? Er CBE virkelig helt ødelagt etter et par møter, noen timer i frisørstolen og shopping på Høyer Eger?
I så fall burde noen sjekke blodverdiene sine.

Pøh, vi aaaaaaner jo ingenting om hvor hektisk hverdagen for en toppblogger er🙄

(eller spise noe mer holdbart en salat til middag😒)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...