Gjest Hummingbird1 Skrevet 6. desember 2016 #29321 Skrevet 6. desember 2016 25 minutter siden, Donpedro skrev: Folk her skriver at de ikke ville hatt barnet sitt i en sånn promotert bursdag fremvist i blogg. Vel, jeg hadde ikke ønsket å hatt mitt syke barn i en slik promofest fremvist på blogg. Også er det vanskelig å si nei fordi det er en hyggelig avveksling. Så nei, jeg er ikke ubetinget glad for å selge bloggen sin med å gjøre snille ting mot folk det er synd på. Det er ulekkert. Å gjøre det privat uten reklame og uten blogg - helt toppers. (Og det kan man strengt tatt ikke forvente av så mange av oss, ei heller cbe.no. Men jeg vet noen kjendiser som gjør det, bare fordi de har lyst.) Det skal selvfølgelig ikke vises bilder av barna. Det var i hvert fall ikke min tanke.Men det kan være et innlegg der de forteller at de donerer en fest. Det kan fint dokumenteres i sosiale medier uten at det er bilde fra en sykehusavdeling f.eks. 😊
Valetta Skrevet 6. desember 2016 #29322 Skrevet 6. desember 2016 Men har hun ikke medierådgivere?? Hun er nå en stor "influencer" uansett hvordan man vrir og vender på det. Om hun ikke inspirerer og imponerer så provoserer hun...og thats kind of the same thing - penger i kassa og oppmerksomhet. Hvorfor har hun ikke en proffesjonell rådgiver som står bak og "tipser" henne litt?? Vet ikke hva det samarbeidet med Camilla Phil var, "managere" - men i forhold til hva? Det er så små ting som kunne økt credibiliteten og troverdigheten hennes!! 8
MissUniverse Skrevet 6. desember 2016 #29323 Skrevet 6. desember 2016 Jeg tror dessverre ikke CBE har noe langtidsperspektiv. Bloggen har vært stor i ca. 5 år, og den har allerede tapt terreng. Det vil overraske meg stort om hun kan leve av bloggingen om 5 år. Når bloggeventyret tar slutt, må hun finne nye inntektskilder. Det finnes nok alltid useriøse leverandører som betaler x antall titusen for ukritisk markedsføring da også - men er det virkelig det hun vil bruke kjendisstatusen sin på? Jeg er ingen fan av CBE, men har ofte tenkt at hun har kunnskap om både bryllup og fest. Når hun gjør ting selv, er det åpenbart at hun legger sjelen sin i det. Jeg har ofte tenkt at å lede brydeprogrammer eller bli redaktør for et bryllupsmagasin (for å nevne noe), er ting hun kunne lykkes med. Men hvilke seriøse aktører vil samarbeide med en person med et så frynsete rykte? Jeg hadde ikke ønsket det. 15
LilleSnupp Skrevet 6. desember 2016 #29324 Skrevet 6. desember 2016 (endret) Er nok litt sent ute med dette, men følte for å motsi blodfansen om hvor lekkert, fantastisk osv selskapet var. Nei, det var det overhode ikke! Det ser ut som det er minst 2 selskap som er stelt i stand i samme hus. Bursdagsselskap 1: Tradisjon tema; pepperkaker, granbar, røde lys, røde roser, gull, røde og grønne ballonger, juledekorerte cupcakes osv. Bursdagsselskap 2: Pastell tema; rosa løper, rosa roser, pastellfarget glasur, rosa og turkise ballonger osv Bursdagsselskap 3: Udefinert tema; Oransje ballonger, hvit 4 etasjes bryllups-/bursdagskake, blomsterdekorert 3-tall Så nei, det der kunne de/hun overhode ikke! Less is more, Caroline Berg Eriksen! Endret 6. desember 2016 av LilleSnupp 32
Gjest Mallory Skrevet 6. desember 2016 #29325 Skrevet 6. desember 2016 Akkurat nå, LilleSnupp skrev: Er nok litt sent ute med dette, men følte for å motsi blodfansen om hvor lekkert, fantastisk osv selskapet var. Nei, det var det overhode ikke! Det ser ut som det er minst 2 selskap som er stelt i stand i samme hus. Bursdagsselskap 1: Tradisjons tema; pepperkaker, granbar, røde lys, røde roser, gull, røde og grønne ballonger, juledekorerte cupcakes osv. Bursdagsselskap 2: Pastell tema; rosa løper, rosa roser, pastellfarget glasur, rosa og turkise ballonger osv Bursdagsselskap 3: Udefinert tema; Oransje ballonger, hvit 4 etasjes bryllups-/bursdagskake, blomsterdekorert 3-tall Så nei, det der kunne de/hun overhode ikke! Less is more, Caroline Berg Eriksen! Kanskje gebursdagsdealen gikk ut på at sponsoren.no måtte få vise mer enn ett tema når de først var online med målgruppen.
LilleSnupp Skrevet 6. desember 2016 #29326 Skrevet 6. desember 2016 (endret) Hva skal man si.. verne om planeten vår-argumentet få dager etter søppelbergbursdagen.. Endret 6. desember 2016 av LilleSnupp 10
BlendaSensitive Skrevet 6. desember 2016 #29327 Skrevet 6. desember 2016 (endret) 3 timer siden, MissUniverse skrev: Jeg tror dessverre ikke CBE har noe langtidsperspektiv. Bloggen har vært stor i ca. 5 år, og den har allerede tapt terreng. Det vil overraske meg stort om hun kan leve av bloggingen om 5 år. Når bloggeventyret tar slutt, må hun finne nye inntektskilder. Det finnes nok alltid useriøse leverandører som betaler x antall titusen for ukritisk markedsføring da også - men er det virkelig det hun vil bruke kjendisstatusen sin på? Jeg er ingen fan av CBE, men har ofte tenkt at hun har kunnskap om både bryllup og fest. Når hun gjør ting selv, er det åpenbart at hun legger sjelen sin i det. Jeg har ofte tenkt at å lede brydeprogrammer eller bli redaktør for et bryllupsmagasin (for å nevne noe), er ting hun kunne lykkes med. Men hvilke seriøse aktører vil samarbeide med en person med et så frynsete rykte? Jeg hadde ikke ønsket det. 2 timer siden, LilleSnupp skrev: Er nok litt sent ute med dette, men følte for å motsi blodfansen om hvor lekkert, fantastisk osv selskapet var. Nei, det var det overhode ikke! Det ser ut som det er minst 2 selskap som er stelt i stand i samme hus. Bursdagsselskap 1: Tradisjons tema; pepperkaker, granbar, røde lys, røde roser, gull, røde og grønne ballonger, juledekorerte cupcakes osv. Bursdagsselskap 2: Pastell tema; rosa løper, rosa roser, pastellfarget glasur, rosa og turkise ballonger osv Bursdagsselskap 3: Udefinert tema; Oransje ballonger, hvit 4 etasjes bryllups-/bursdagskake, blomsterdekorert 3-tall Så nei, det der kunne de/hun overhode ikke! Less is more, Caroline Berg Eriksen! LilleSnupp oppsumerer det enkleste og mest åpenbare på at stelle til fest kan hun ikke! Når det blir et sånt sammensurium og blodharry/nyrike tendenser SELV når hun har fem dager og et liksom profesjonelt firma på laget, så er det ingen håp. Ellers, så husker jo alle DIY til 17.mai og andre høytider: ta et par blomsterbuketter, del de opp, sett sammen på nytt og sett sløyfe på. Tadaaaam! Ballonger er jo en genganger til samtlige feiringer, om det er bursdag for store eller små, jul eller nyttår, eller påske for all de. Ballonger må til. Å kjøpe ferdige produker (få...gjennom spons/betaling som annonse) og så sette produktene ut er ikke mye kreativt og inspirerende. Nei, å være kreativ og inspirere, det må litt mer till enn det folk finner på selv en helt vanlig lørdag. Og da har tross alt ikke cbe det lille (store) problemer som heter økonomi som oss andre å tenke på. Men hun sa det jo fint selv: klart bursdagen er spons, ellers måtte de jo kjøpe selv! Her er inspirasjon for de som virkelig vil, dessuten er Pinterest en uendelig kilde: http://inspirationdiy.com/category/diy-home-decor/ http://lindaslilleverden.no/inspirasjon-til-jul/ http://blogg.skonahem.com/addsimplicity/ http://www.elledecoration.se/bloggar-pa-elle-decoration/ Just google it. ps. disclaimer: jeg mener ikke det er noe feil og ikke kunne/ha tid å gjøre mer selv. Men ikke LAT som at det er egne tanker og ideer, når det er ørten sponsbutikker (som bestemmer hva som skal vises..) og dekorasjonsfirma til hjelp som egentlig står bak. Endret 6. desember 2016 av BlendaSensitive 10
Cavatina Skrevet 6. desember 2016 #29328 Skrevet 6. desember 2016 Tvilsomme merkevarer tiltrekker visst hverandre. Viser til et par lenker om Swiss Clinic som viser seg å være et markedsføringsselskap med kun omsetning i fokus, der ingen stiller spørsmål rundt produktene som selges eller hvordan de er utviklet. Gründerne selv, uten relevant kompetanse for hudpleie, er de som presenterer nyheter på events. Litt slik som cbe.no er for Bianco. Nå bidrar hun med markedsføring for SC, som fortsatt ikke vil være åpne om samarbeidspartnere eller kan vise til dokumentasjon for påstandene om produktene sine. http://www.tidningenkosmetik.se/reportage/skonhetskungar-online/ http://digital.di.se/artikel/eequity-gar-in-med-20-mkr-i-skonhetsbutik 14
Frøken fjong Skrevet 6. desember 2016 #29329 Skrevet 6. desember 2016 11 timer siden, Fantastica skrev: Jeg måtte bare skrive et innlegg til om henne: http://fabelastisk.blogg.no/1481020667__se_forskjell_p_perso.html Jeg har lånt noen opplysninger fra tråder her inne, håper det går greit. Godt skrevet! 4
Ultiva Skrevet 6. desember 2016 Forfatter #29330 Skrevet 6. desember 2016 (endret) 6 timer siden, BlendaSensitive skrev: LilleSnupp oppsumerer det enkleste og mest åpenbare på at stelle til fest kan hun ikke! Når det blir et sånt sammensurium og blodharry/nyrike tendenser SELV når hun har fem dager og et liksom profesjonelt firma på laget, så er det ingen håp. Ellers, så husker jo alle DIY til 17.mai og andre høytider: ta et par blomsterbuketter, del de opp, sett sammen på nytt og sett sløyfe på. Tadaaaam! Ballonger er jo en genganger til samtlige feiringer, om det er bursdag for store eller små, jul eller nyttår, eller påske for all de. Ballonger må til. Å kjøpe ferdige produker (få...gjennom spons/betaling som annonse) og så sette produktene ut er ikke mye kreativt og inspirerende. Føler bare for å tydeliggjøre at dette altså var snakk om ferdig lagde, sponsede 17. mai-buketter fra blomsterbutikken, som Berg Eriksen deretter sorterte litt fra hverandre og satte sammen igjen på en litt annen måte. Tada, DIY!! Makan til inspo-fontene. Mener også å huske at hun stresset med denne borddekkingen i bortimot to uker, og at hun blant annet kjørte flere turer for å låne servise fra et glasstøymagasin. Er det rart damen har tidsnød?? Jeg føler at veteranbloggeren er faretruende nær å viske ut det personlige touchet sitt fullstendig. Det finnes knapt et innlegg som ikke inneholder reklame på en eller annen måte. Sponsingen tar fullstendig overhånd; være seg hair-extensions som klippes av knappe to uker etter at de ble pålimt. Eller det yngstes tur hjem fra føden i sponset barnevogn og vognpose, på vei hjem til sin sponsede seng og sengeteppe fra Barnas Hus. Det er like mye personlighet (og like mye reklame) å finne i en Sparkjøp-katalog som det er å finne på bloggen cbe.no. Endret 6. desember 2016 av Ultiva 26
CoolSistah Skrevet 7. desember 2016 #29331 Skrevet 7. desember 2016 Er det bare meg som synes noe skurrer med den sponsede bursdagsfesten? Hun har jo pratet om arrangeringen i månedsvis, og at det skulle bli en så bra bursdag/avskjed med huset. Så hadde hun plutselig snudd helt når dagen var der, da var hun for sliten til å styre med noe stort. Helt til disse damene ringte dagen før (eller noe i den duren) med tilbud om å ordne alt. Men kjenner vi fruen rett har hun holdt på med innkjøp, planlegging og styring lenge allerde, ihvertfall frem til hun bestemte seg for å nedskalere. Kaster hun bare alt hun har kjøpt inn (med dette spesielle temaet) og planlagt på båten, for å kunne takke ja til hjelpen? Det tror jeg ærlig talt ikke. Jeg skjønner at hun kanskje virker mer sympatisk av å fremstille seg på den måten (sliten mor takker ja til hjelp), men det blir bare så skjevt synes jeg. Jeg tror henne rett og slett ikke. Også lurer jeg på hvorfor leserne er helt gaga over kreativiteten hennes. Den er bare morsom da😊 Man kan tydeligvis få både pose og sekk😊 15
pøbelsara Skrevet 7. desember 2016 #29332 Skrevet 7. desember 2016 Ja, man kan jo unders på om folk ikke kan lese - når de går helt bananas i kommentarfeltet over hvor flink og kreativ hun er - leste de ikke den delen om de fem damene som kom og pyntet og ordnet? 14
Edie Skrevet 7. desember 2016 #29333 Skrevet 7. desember 2016 Ryddet for omtale av barn og svar til dette. Tråden stenges nå etter gjentatte ryddinger. Edie, mod. 3
Fantastica Skrevet 7. desember 2016 #29334 Skrevet 7. desember 2016 Jeg lot all fornuft fare og postet dette som kommentar til bloggen hennes; "Jeg ser at kritiske kommentarer umiddelbart blir fjernet fra kommentarfeltet ditt. I dag ble det til og med etterfulgt av et lynangrep fra din hvite ridder i skinnende rustning. Det tåles tydeligvis ikke at noen stiller spørsmål ved bloggen din og dens innhold. Hvordan takler du det at noen så tydelig er kritisk til det du driver med? Tar du det til deg? Klarer du å se at det du promoterer via bloggen din er med på å bidra til et samfunn preget av overforbruk og materialisme, der du setter fokus på akkurat det samfunnet IKKE trenger? Vi trenger ikke fantastiske bursdagsselskaper med nok avfall til å matche en middels stor afrikansk nasjon. Vi trenger ikke mennesker som promoterer det syltynne kroppsidealet, som i tillegg manipulerer sine egne bilder til å fremstå som enda tynnere enn de er. Vi trenger ikke mennesker som håver inn store summer på å selge seg selv og sine barn, i bytte mot en symbolsk sum til veldedighet (som vi ønsker dokumentasjon på). Har du evne til kritisk tenkning? Klarer du å ta et steg tilbake og se på hva du driver med? Er dette en verden du ønsker at dine barn skal leve i? Jeg har lagt ved mailadressen min, og din kjære ektemann har funnet veien til bloggen min, om du ønsker en mer offisiell uttalelse. En respons hadde vært på sin plass." Hun hadde sendt sin ektemann til å svare i min blogg, der jeg hadde satt søkelys på henne og inntjeningen på bloggen. Jeg er litt grinete for tiden og klarte ikke å la være å svare... 47
Viking-girl Skrevet 7. desember 2016 #29335 Skrevet 7. desember 2016 6 minutter siden, Fantastica skrev: Jeg lot all fornuft fare og postet dette som kommentar til bloggen hennes; "Jeg ser at kritiske kommentarer umiddelbart blir fjernet fra kommentarfeltet ditt. I dag ble det til og med etterfulgt av et lynangrep fra din hvite ridder i skinnende rustning. Det tåles tydeligvis ikke at noen stiller spørsmål ved bloggen din og dens innhold. Hvordan takler du det at noen så tydelig er kritisk til det du driver med? Tar du det til deg? Klarer du å se at det du promoterer via bloggen din er med på å bidra til et samfunn preget av overforbruk og materialisme, der du setter fokus på akkurat det samfunnet IKKE trenger? Vi trenger ikke fantastiske bursdagsselskaper med nok avfall til å matche en middels stor afrikansk nasjon. Vi trenger ikke mennesker som promoterer det syltynne kroppsidealet, som i tillegg manipulerer sine egne bilder til å fremstå som enda tynnere enn de er. Vi trenger ikke mennesker som håver inn store summer på å selge seg selv og sine barn, i bytte mot en symbolsk sum til veldedighet (som vi ønsker dokumentasjon på). Har du evne til kritisk tenkning? Klarer du å ta et steg tilbake og se på hva du driver med? Er dette en verden du ønsker at dine barn skal leve i? Jeg har lagt ved mailadressen min, og din kjære ektemann har funnet veien til bloggen min, om du ønsker en mer offisiell uttalelse. En respons hadde vært på sin plass." Hun hadde sendt sin ektemann til å svare i min blogg, der jeg hadde satt søkelys på henne og inntjeningen på bloggen. Jeg er litt grinete for tiden og klarte ikke å la være å svare... FANTASTISK BRA SKREVET AV DEG!! Jeg hyller dere som tør å ta et oppgjør med herr og fru!!! 20
Fantastica Skrevet 7. desember 2016 #29336 Skrevet 7. desember 2016 Akkurat nå, Viking-girl skrev: FANTASTISK BRA SKREVET AV DEG!! Jeg hyller dere som tør å ta et oppgjør med herr og fru!!! Åh, takk. Jeg har ærlig talt ikke lest mye av fruen før jeg ble oppmerksom på henne her inne, men jeg reagerer veldig på innholdet i bloggen hennes. Og tenk at hun ikke tør å ta oppgjøret med meg personlig, hun sender ektemannen... 28
Viking-girl Skrevet 7. desember 2016 #29337 Skrevet 7. desember 2016 På 2.12.2016 den 16.43, Kollontaj skrev: De har i underkant av 4000 subscribere på You tube nå, vet ikke hva det var før de startet opp med kalenderen. Cirka 10% av lesermassen på bloggen virker hittil interessert i å vinne munnskyllevann og babycall. Munnskyllevann uten dokumentert effekt i følge TV2 hjelper deg/Matkontrollen. Faktisk hadde den NULL effekt i 12 timer slik reklamen lover. Money talks, de reklamerer for HVA DET MÅTTE VÆRE bare de får cash for det! Ufattelig lite troverdig!! 19
Gjest Bergensia Skrevet 7. desember 2016 #29338 Skrevet 7. desember 2016 10 minutter siden, Fantastica skrev: Åh, takk. Jeg har ærlig talt ikke lest mye av fruen før jeg ble oppmerksom på henne her inne, men jeg reagerer veldig på innholdet i bloggen hennes. Og tenk at hun ikke tør å ta oppgjøret med meg personlig, hun sender ektemannen... Det var da en usedvanlig pusete kommentar til å være LKE...🙄
loffen Skrevet 7. desember 2016 #29339 Skrevet 7. desember 2016 Jeg leser ikke bloggen lenger, men ærlig talt, kan man vinne MUNNSKYLLEVANN i julekalenderen? Ja, det fikk jeg innmari lyst på altså. 24
Fantastica Skrevet 7. desember 2016 #29340 Skrevet 7. desember 2016 (endret) Det var dette han kommenterte: http://fabelastisk.blogg.no/1481020667__se_forskjell_p_perso.html Ryddet for sitert, slettet innlegg. Edie, mod. Endret 8. desember 2016 av Edie 9
Fremhevede innlegg