Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
27 minutter siden, _Malene skrev:

Hver med sitt. Jeg gir ihvertfall ikke den bloggen et eneste klikk. Jeg skjønner absolutt kritikken mot blogg/bedrift, og er helt enig, men tror ikke det kommer noe utav å klikke seg inn for så å kommentere i denne tråden. Og det er det tydeligvis mange som gjør. Eneste man bidrar med er flere klikk og mer interesse. 

Ville gjerne sett at hele bloggen forsvant jeg. Men jeg kan heldigvis ignorere den i mitt eget liv. 

Over og ut!

Du blander sammen ting hvis du tror at kritikere utgjør bloggeiernes levebrød. Hva kritikere gjør mtp klikk/ikke klikk er opp til hver enkelt av dem. Det er også fullt mulig å se det man trenger uten å klikke seg inn.

Bloggen lever i beste velgående på grunn av annonselenker og annonsesalget for ulike leverandører av varer og tjenester, ikke på grunn av antall klikk. Klikkraten er med på å fastslå prisen firmaet kan ta seg betalt per omtale/annonse. Klikkraten som oppgis overfor de ulike annonsørene kan også være feilaktig, men cbe.no er en godt innarbeidet merkevare i bransjen, og mer attraktiv for annonsering for rett målgruppe med størst kjøpekraft: Kvinner i etableringsfasen med småbarn, hus og gjennomsnittsøkonomi. Antall lesere har gått ned de siste to årene mens inntekten har økt.

Hvis noen ønsker at bloggeierne skal finne seg noe annet å gjøre, er det litt mer enn bare å slutte å klikke seg inn på bloggen som skal til. 

Endret av Cavatina
Omformulering
  • Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Cavatina skrev:

Hvis noen ønsker at bloggeierne skal finne seg noe annet å gjøre, er det litt mer enn bare å slutte å klikke seg inn på bloggen som skal til. 

Nettopp.

Jeg synes heller ikke det er greit å diskutere noe basert på andre brukeres parafrasering av hva som blir skrevet i bloggen. Dette vanskeliggjøres av at KG ikke tillater skjermdumper fra bloggen. Man kan ikke diskutere bloggen uten å lese den, etter min mening.

• Liker 2
Skrevet

Så er fruen i Hønefoss hos TM design (ref.snap), kan ikke si jeg er sjokkert. Skal nok velge ut sponsede møbler til det nye huset. Er det virkelig ingen ting de kjøper selv? Ja, de må skatte av ting, men de sparer jo utrolig mye i forhold til oss dødelige som må betale både barneutstyr, frisørtimer, ferier, treningstøy og møbler selv. Det er jo bare sponsede innlegg om dagen, gjesp💤 

• Liker 16
Skrevet
5 minutter siden, Hoppelopp skrev:

Så er fruen i Hønefoss hos TM design (ref.snap), kan ikke si jeg er sjokkert. Skal nok velge ut sponsede møbler til det nye huset. Er det virkelig ingen ting de kjøper selv? Ja, de må skatte av ting, men de sparer jo utrolig mye i forhold til oss dødelige som må betale både barneutstyr, frisørtimer, ferier, treningstøy og møbler selv. Det er jo bare sponsede innlegg om dagen, gjesp💤 

For ikke snakke om at alt dette må gjøres utenom arbeidstid. Alltså i tillegg til 40t arbeidsuke samt henting/levering i barnehage/skole og transport mellom hjem-bhg-jobb.

Akkurat dette er jeg misunnelig på. Ikke nødvendigvis cbe.no, men alle som er rike nok til å både ha råd til dette, samt ha tiden (slippe jobbe) til å gjøre alt dette. Selv om jeg hadde hatt råd, så hadde jeg jo ikke hatt tid! 

• Liker 9
Skrevet

Åh grøss, TM design. Det går kaldt nedover ryggen min. 

• Liker 18
Skrevet

Ja, det måtte jo bli TM-møbler. Fullstendig sjelløse, masseproduserte liksomluksuriøse møbler fra Kina. Gjesp. 

• Liker 26
Skrevet (endret)

TM design er jo kjent for å sponse og pleie c-, d- og e-kjendiser for god omtale og et godt rykte, men firmaet er jo også kjent for ufattelig dårlig kundeservice, ufine tilbakemeldinger til kunder, forsinkelser og kluss med leveringer. Et kjapt googlesøk underbygger det jeg skriver (noen linker med dokumentasjon nederst). Dessuten, så er det jo en grunn til at at det ikke er mulig å gi en stjernevurdering på fb-siden deres samt at deres IG-bruker ble slettet. 

SÅ, styr unna, med mindre du har et kjent navn eller en blogg. 

Men en annen ting, er jo at dette kan bli veldig lønnsomt for begge parter, for i følge denne artikkelen, http://www.vg.no/rampelys/sosiale-medier/fotballfrue-sponsor-om-avsloeringene-leit/a/23373071/, som ble skrevet i tidligere i år i forbindelse med avsløringene rundt kommentarjukset, så uttaler eieren av TM-design til VG bla. at fotballfrue ikke har et samarbeid eller blir sponset av TM-design og at fotballfrue betaler for møblene selv. Samtidig så legger TM-design eieren til noe sånt som "om jeg velger å gi kundene mine rabatt, er opp til meg". Mao, så kan enkelte kunder få tilbud om å betale en symbolsk sum for varene hos TM-design og samtidig slipper "kunden" å merke innlegg med bilder av varene i på feks. blogg og IG, som reklame/spons. "Kunden" får da dyre møbler til en billig penge og firmaet for masse "gratis" reklame og GOD omtale tilbake. Vinn-vinn for begge parter. Fin gråsone.

*http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144101235-tm-design-elendig-kundebehandling/http://forum.kvinneguiden.no/topic/837613-erfaringer-tm-design/http://karolinerandom.blogg.no/1350375191_den_flelsen.html

Endret av Polly.
  • Liker 25
Skrevet (endret)

Ikke jeg heller @Inocybe (fikk ikke sitert).

Det som forundrer meg er at noen som tjener såpass vil ha alt gratis. Selv tjener jeg bare litt over 400k i året, men synes det er utrolig tilfredsstillende å kunne kjøpe ting for egne penger. Nærmeste sponsor for min del må være mamma, og hvis hun betalte alt for meg ville det vært fantastisk pinlig :P

Endret av Sobril
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, mod

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, Polly. skrev:

TM design er jo kjent for å sponse og pleie c-, d- og e-kjendiser for god omtale og et godt rykte, men firmaet er jo også kjent for ufattelig dårlig kundeservice, ufine tilbakemeldinger til kunder, forsinkelser og kluss med leveringer. Et kjapt googlesøk underbygger det jeg skriver (noen linker med dokumentasjon nederst). Dessuten, så er det jo en grunn til at at det ikke er mulig å gi en stjernevurdering på fb-siden deres samt at deres IG-bruker ble slettet. 

SÅ, styr unna, med mindre du har et kjent navn eller en blogg. 

Men en annen ting, er jo at dette kan bli veldig lønnsomt for begge parter, for i følge denne artikkelen, http://www.vg.no/rampelys/sosiale-medier/fotballfrue-sponsor-om-avsloeringene-leit/a/23373071/, som ble skrevet i tidligere i år i forbindelse med avsløringene rundt kommentarjukset, så uttaler eieren av TM-design til VG bla. at fotballfrue ikke har et samarbeid eller blir sponset av TM-design og at fotballfrue betaler for møblene selv. Samtidig så legger TM-design eieren til noe sånt som "om jeg velger å gi kundene mine rabatt, er opp til meg". Mao, så kan enkelte kunder få tilbud om å betale en symbolsk sum for varene hos TM-design og samtidig slipper "kunden" å merke innlegg med bilder av varene i på feks. blogg og IG, som reklame/spons. "Kunden" får da dyre møbler til en billig penge og firmaet for masse "gratis" reklame og GOD omtale tilbake. Vinn-vinn for begge parter. Fin gråsone.

*http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144101235-tm-design-elendig-kundebehandling/http://forum.kvinneguiden.no/topic/837613-erfaringer-tm-design/http://karolinerandom.blogg.no/1350375191_den_flelsen.html

Dette er ikkje ei gråsone. Om ein mottek store rabattar der den einaste motivasjon bak rabatt er at ein forventer ein motytelse i form av positiv omtale, så er dette reklame. 

Den einaste formen for "spons" 95% av alle bloggarar får er nettopp slike rabattar. Om Team Xlife-jentene må merke, så må CBE også. 

Endret av Navios
Skrevet

Godt poeng @Aricia 

Mye av det som skrives til CBE.no's forsvar er i realiteten forsvar av en reklamekatalog. At bloggfiguren Caroline er med på stort sett alle bilder i katalogen er ikke ensbetydende med at det er personlig på ekte.

Skrevet

Om det er noe som IKKE passer inn i det nye huset, er det møbler fra TM design. Noe så tacky! Jeg vedder høyrearmen min på at det huset kommer til å se ut som noe tatt ut fra en hollywood-housewife serie, altså totalt smakløst og harry. Hva med å få inn møbler som er klassiske og som kler huset istedenfor jalla bling-møbler?

• Liker 31
Skrevet

Jeg skjønner ikke at de har samvittighet til å kjøpe så mye, hele tiden! Om jeg en sjelden gang sløser, får jeg omtrent samme følelse som om jeg skulle ha fråtset i mat. Samme hvis jeg kjøper ny mobil om den gamle bare er 5 mnd. De er nå 4 personer, og kjøper mye dyrere ting enn meg. Det må de jo få lov til, men jeg skjønner ikke at de.. klarer, på en måte. Noe av det flaueste jeg har sett på bloggen var den oppakningsvideoen. Altså- hello?

Og en annen ting; ødelegge det nye huset med TM design? Blæh. 

• Liker 26
Gjest Mary Vincent
Skrevet

Mye av de sponsede klærne, den sponsede sminken inkl. selvpåsatte negler, og nå disse sponsede møblene gir meg assosiasjoner til nyrike russere.

Hvor ble det av jenta som startet bloggen? 

Skrevet
3 timer siden, Mary Vincent skrev:

Mye av de sponsede klærne, den sponsede sminken inkl. selvpåsatte negler, og nå disse sponsede møblene gir meg assosiasjoner til nyrike russere.

Hvor ble det av jenta som startet bloggen? 

Lurer på det samme. Fellesnevneren for alt som blir vist fram på bloggen er reklame/sponsing og det er veldig lite som vitner om at bloggeieren har en rød tråd i sine valg av klær, møbler og annet. Den røde tråden jeg finner er "dette får jeg penger for å like". 

At stilen og væremåten til bloggerparet gir assosiasjoner til nyrike russere gjør vel bare hele sponsegreia enda mer patetisk. 

• Liker 29
Skrevet

Jeg må si at jeg fikk litt vondt i magen da jeg leste hvem som skulle hjelpe henne med innredningen og såg glimtene hun delte på snap. 

Man kan ikke innrede et slikt hus med bling og stæsj, kan man det da? 

Er dessverre enig i at det lyser nyrik av de valgene. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg lurer på hva som kommer første, er det den personlige interiør-smaken eller mulighet til spons?

Jeg tipper at paret/fotballfrua ikke har så mange meninger om hverken klær eller interiør, foruten at det "skal være moderne", sånn at hun/de synes det er ok å bli sponset om alt mulig - man tar det man får rett og slett. Også fisker man litt ellers etter det man egentlig vil ha.

JEG hadde jo ikke kunnet blitt sponset på det viset, er alt for kresen! Har en (sterk) mening om det meste. :P Har gitt streng beskjed om at jeg ikke vil ha hverken klær, møbler, interiør i gave engang - vil velge ut selv nemlig.

Som alltid like fascinert over andres livvsvalg. :) 

• Liker 11
Skrevet

Selv savner jeg seleksjon fra cbe.no. Ja, bedriften er registert som nettbutikk og lever av å selge annonseplass. Men det virker som om bedriften takker ja til absolutt alle forespørsler. De arrangerer en heseblesende fjelltur i solnedgangen for å reklamere for en feilmontert bæresele som vi neppe ser igjen. De brukte gudene vet hvor lang tid på å få opp det enorme utendørs boblebadet nederst i hagen, inkludert å dra slanger/kabler langs hele gjerdet for ett eneste reklameinnlegg (veteranbloggeren avslørte seg også en måneds tid senere når hun skrev at hun ikke kunne huske sist hun hadde hatt tid til et karbad).  Er det den omfattende oppussingen i det nye huset som skal finansieres?

• Liker 31
Skrevet
52 minutter siden, Ultiva skrev:

Men det virker som om bedriften takker ja til absolutt alle forespørsler.

Ja, det virker sånn. Blir de oppbrukt til slutt? (Ja, jeg lurer faktisk)

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...