Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun er så kjedelig at jeg får helt vondt! 

Når det er slik at om hun en dag viste seg uten sminke med håret i en ball og joggebukse hadde vært supercrazy, så sier det litt om hvor lite spennende hun er. Har hun kun på snap men i dag måtte jeg slette. Jeg klarer ikke mer pulsklokke, Caroline emoji og filtervideo fra bilen. Får mark av den dama😅

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, oktobermamma92 skrev:

Ja ok så var din det. Synes ikke hun fremstiller den på noen feil eller «unormal» måte jeg.... Skal snart ha min tredje barselepriode selv. Og uavhengi HVA man gjør så går det på repeat de første månedene... Det er jo dødsbra at hun får til det HUN vil gjøre...

Du skal ikke se bort fra at du også hadde klart å stå opp, sminke deg, ta bilde av kaffekoppen din og pakke ut noe greier fra Zara hvis du tjente en million eller to på det. 

• Liker 30
Skrevet
10 minutter siden, pøbelsara skrev:

Du skal ikke se bort fra at du også hadde klart å stå opp, sminke deg, ta bilde av kaffekoppen din og pakke ut noe greier fra Zara hvis du tjente en million eller to på det. 

Kan love deg å ha fått det til om jeg selv hadde skapt en illusjon av hjem og privatliv som jobb.
Men bokomtalene mine ville nok ha vært basert på gjennomført lesing.

• Liker 7
Skrevet
På 21.10.2016 den 8.47, Francis skrev:

Alternativt viser det hvor lite innsats som skal til for å drive en blogg som er oppe og går. 

Trur eg ikkje. Bak eit kvart innlegg ligg det truleg eit par hundre bilete, eit par timers oppstilling og planlegging, samt oppfølging etterpå. Samt pleie kontaktar med samarbeidspartnere/sponsorer osv. 

Eg synes det er mykkje undervurdering av kva som skal til av egen innsats for å drive ein vellukka blogg, som holder seg relevant i år etter år. Det er liksom så lett å vere bloggar, ein kan "berre" skrive litt om kvardagslivet så renner millionane inn. Eg trur inst inne at dei aller fleste her veit at dette ikkje stemmer, om ikkje så ville ein fort vore bloggar sjølv. 

Skrevet
3 minutter siden, Navios skrev:

Trur eg ikkje. Bak eit kvart innlegg ligg det truleg eit par hundre bilete, eit par timers oppstilling og planlegging, samt oppfølging etterpå. Samt pleie kontaktar med samarbeidspartnere/sponsorer osv. 

Eg synes det er mykkje undervurdering av kva som skal til av egen innsats for å drive ein vellukka blogg, som holder seg relevant i år etter år. Det er liksom så lett å vere bloggar, ein kan "berre" skrive litt om kvardagslivet så renner millionane inn. Eg trur inst inne at dei aller fleste her veit at dette ikkje stemmer, om ikkje så ville ein fort vore bloggar sjølv. 

Klart bloggerne har gjort en nitid innsats i årevis for å komme på bloggtoppen. Samtidig koster det vel ikke all verdens tid og  innsats å lage hvert eneste innlegg, slik at det faktisk er greit å cruise litt på tidligere innsats og klare å holde bloggen mer ellermindre oppe i barseltiden.  Og ingen kan vel i fullt alvor hevde at hvert eneste innlegg er resultat av mange timers arbeid. Noen ja, andre definitivt ikke. 

• Liker 11
Skrevet (endret)
31 minutter siden, Cavatina skrev:

Cbe.no seiler nok med cruise-kontroll og er priviligert med permanent hjemmekontor og fleksitid. I arbeidstiden inngår 1 times tilsynelatende trening hver morgen, 1-2 timer egenpleie, matlaging frokost, lunsj og middag, shopping, reising hit og dit, ute til lunsj, inne til lunsj, frisørspons, neglespons, leke- og leggetid for de som ikke kan nevnes, oppdatering av snapchat og sosialt liv ved siden av det som for de fleste andre er å anse som arbeid og arbeidstid. Lite av det som tilsynelatende gjøres i hjemmet er for privat til ikke å bidra til inntekt. Bloggeierne har valgt å leve livet sitt på utstilling, der alt fra husholdning- til velværeprodukter har en pris i bytte mot salgsplass på bloggen. Det de sannsynligvis bruker mest tid på, er alt det administrative bak bloggen, som ingen av oss ser.

Det cbe.no ofte ikke er gode på er selve teksten og innholdet - til å påberope seg en journalistutdannelse avsluttet i 2009, skorter det ofte på grammatikk, korrektur, kildekritikk, og kvalitetssikring. For en som skriver ofte er det tydelig at det følges en mal når noe skal selges, og det følges kanskje en mal når innlegget tilsynelatende er et "pludreinnlegg". Dette er ikke spesielt tidkrevende å skrive, og det syns. Det er ikke bare bilder av kaffekopper, pulsklokke og dandert mat som går på repeat - det gjør teksten også.
Bloggeierne er også rutinerte etter flere år med samme arbeid, så alt fra kamerasettings til bildebehandling går raskt unna. Til å være en jobb som gir både cbe og mannen hennes betydelige inntekter, er det forbausende lite fornyelse, kreativitet, og interessant innhold som produseres utad overfor den faste leserskaren selv om det er mye som skal selges.
Og dét syns jeg er skikkelig, skikkelig dårlig valuta for pengene.

Amen! For oss lesere, lite for pengene, for bloggeren selv, god butikk. 

Endret av Zaza
Skrevet
6 timer siden, penny_ skrev:

Ikke for å pirke her altså, men den bloggen har gått på kaffekopp-løpe-selfie-repeat siden lenge før hun fikk sitt første barn.

mye mulig. Da synes ihvertfall jeg det er interesant :)

Skrevet
29 minutter siden, oktobermamma92 skrev:

mye mulig. Da synes ihvertfall jeg det er interesant :)

What? Synes du kaffekopp-løpe-selfie-repeat er interessant hver eneste dag i ti år på rad? Hva er interessant med å se den samme personens morgenrutine uforandret i åtte år på rad? 

• Liker 14
Skrevet
7 timer siden, monstergospel skrev:

Hun er så kjedelig at jeg får helt vondt! 

Når det er slik at om hun en dag viste seg uten sminke med håret i en ball og joggebukse hadde vært supercrazy, så sier det litt om hvor lite spennende hun er. Har hun kun på snap men i dag måtte jeg slette. Jeg klarer ikke mer pulsklokke, Caroline emoji og filtervideo fra bilen. Får mark av den dama😅

Helt ærlig skjønner jeg ikke at dere orker å ha henne på snap i det hele tatt? Hadde klikka av å bli eksponert for henne i tide og utide. Livet er helt enkelt for kort. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg håper alle dere som kritiserer cbe's blogginnhold, lar være å klikke dere inn på bloggen. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg håper heller at alle de som leser bloggen cbe.no og tar narrativet for god fisk, våkner opp og innser at de er produktet som selges. Og slutter å klikke seg inn.

• Liker 20
Skrevet (endret)

Brainfart.

Endret av Cavatina
  • Liker 4
Skrevet
38 minutter siden, Cavatina skrev:

Jeg håper heller at alle de som leser bloggen cbe.no og tar narrativet for god fisk, våkner opp og innser at de er produktet som selges. Og slutter å klikke seg inn.

Det kommer nok dessverre ikke til å skje. Men det hadde hjulpet veldig hvis alle som "hater" bloggen hadde sluttet å klikke seg inn. 

Skrevet
1 minutt siden, _Malene skrev:

Det kommer nok dessverre ikke til å skje. Men det hadde hjulpet veldig hvis alle som "hater" bloggen hadde sluttet å klikke seg inn. 

Hva skulle det hjelpe på?
Kritikk er forøvrig ikke det samme som "hat". Det er to helt ulike begrep.

• Liker 17
Skrevet
13 minutter siden, _Malene skrev:

Hva skjer da? Tviler forøvrig sterkt på at hat er et dekkende begrep for hvorfor kritikerne følger med på forretningsdriften til nettbutikken Treasures. 

• Liker 9
Skrevet
8 timer siden, Cavatina skrev:

Hva skulle det hjelpe på?
Kritikk er forøvrig ikke det samme som "hat". Det er to helt ulike begrep.

Du skjønner ikke hva jeg mener. Hun lever av bloggen sin fordi folk klikker seg inn. Mange av de som klikker seg inn er kritikere av bloggen. Dersom nok mennesker sluttet å lese bloggen, ville hun (forhåpentligvis) måtte finne seg noe annet å gjøre. 

Personlig blir jeg ille til mote av blogger som cbe.no. Alt er oppstilt og perfekt, og jeg kjenner det vrenger seg i magen. Derfor unngår jeg bloggen. Skulle bare ønske at flere gjorde det samme. 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Francis skrev:

Hva skjer da? Tviler forøvrig sterkt på at hat er et dekkende begrep for hvorfor kritikerne følger med på forretningsdriften til nettbutikken Treasures. 

At kritikere av bloggen stadig klikker seg inn, gjør jo at hun fortsetter å ligge i toppsjiktet i bloggverden. Og hun ler hele veien til banken..

Skrevet (endret)
16 minutter siden, _Malene skrev:

Du skjønner ikke hva jeg mener. Hun lever av bloggen sin fordi folk klikker seg inn. Mange av de som klikker seg inn er kritikere av bloggen. Dersom nok mennesker sluttet å lese bloggen, ville hun (forhåpentligvis) måtte finne seg noe annet å gjøre. 

Personlig blir jeg ille til mote av blogger som cbe.no. Alt er oppstilt og perfekt, og jeg kjenner det vrenger seg i magen. Derfor unngår jeg bloggen. Skulle bare ønske at flere gjorde det samme. 

Joda, jeg skjønner godt hva du mener. Men det er nok færre kritikere som gir bloggen klikk enn de titusener som daglig leser salgsannonsene som presenteres daglig, så jeg ser ikke helt at ønsket ditt skulle utgjøre noen stor forskjell. Som @Astihar vist til flere ganger, går antall klikk på bloggen ned når debatten rundt bloggen er konstruktivt kritisk.

At det fins en slarvetråd på KG i fri utfoldelse der folk ønsker sladder og spekulasjoner rundt bloggeren og vedkommendes privatliv er begredelig og generelt uinteressant.

Endret av Cavatina
Omformulering
  • Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, Cavatina skrev:

Det er nok færre kritikere som gir bloggen klikk enn de titusener som daglig leser salgsannonsene som presenteres daglig, så jeg ser ikke helt at det skulle utgjøre noen stor forskjell. Men som @Astihar vist til flere ganger, går antall klikk på bloggen ned når debatten rundt bliggen er konstruktivt kritisk.

At det fins en slarvetråd på KG i fri utfoldelse der folk ønsker sladder og spekulasjoner rundt bloggeren og vedkommendes privatliv er begredelig og generelt uinteressant.

Hver med sitt. Jeg gir ihvertfall ikke den bloggen et eneste klikk. Jeg skjønner absolutt kritikken mot blogg/bedrift, og er helt enig, men tror ikke det kommer noe utav å klikke seg inn for så å kommentere i denne tråden. Og det er det tydeligvis mange som gjør. Eneste man bidrar med er flere klikk og mer interesse. 

Ville gjerne sett at hele bloggen forsvant jeg. Men jeg kan heldigvis ignorere den i mitt eget liv. 

Over og ut!

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...