Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor genseren  hun har på seg

i dag er fra ? :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, Umulius00 skrev:

Noen som vet hvor genseren  hun har på seg

i dag er fra ? :fnise:

Ganske sikker på at det er Ganni brooks genser til den nette sum av 3499 kr, forøvrig har fruen den i rosa også. Sykt å bruke 7000 kr på to ullgensere. Om de er kjøpt og betalt selvfølgelig. Ser ut som Ganni er det nye favoritt merket til frua😉

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, Hoppelopp skrev:

Ganske sikker på at det er Ganni brooks genser til den nette sum av 3499 kr, forøvrig har fruen den i rosa også. Sykt å bruke 7000 kr på to ullgensere. Om de er kjøpt og betalt selvfølgelig. Ser ut som Ganni er det nye favoritt merket til frua😉

Japp spons. Hun har lengere tid vært sponset med Ganni. :) Ikke alltid hun husker merkelappen i innleggene da. ;) 

• Liker 12
Gjest Bergensia
Skrevet
2 minutter siden, Hoppelopp skrev:

De er ikke 100 % ren ull en gang!😳

(For den summen kunne man kjøpt mye garn og strikke selv! Hilsen strikke-nørd)

Skrevet (endret)

Camilla Pihl (Friendly management) er bestis med Anett Ringstad som driver Colina Agency og Ganni-butikkene. CP og Cbe har mottatt Ganni-papirposer med tøy på døren...eh...posten i minst 2 år, om ikke lengre. 

Endret av Cavatina
Lagt til lenke
  • Liker 17
Skrevet

Er en grunn til at jeg har sluttet å kjøpe Ganni for å si det sånn. 

• Liker 13
Skrevet (endret)

....

Endret av Amafalathiel
feil tråd
  • Liker 1
Skrevet

Ganni skal snart legge ned filialen sin i Hegdehaugsveien, så de trenger vel reklamen.

• Liker 5
Skrevet

Men ikke merket som det skal... Sykt hvor mye de slipper unna med. Blir skikkelig provosert, kjøper de i det hele tatt noe selv? 😳 Forøvrig syns jeg det er sykt kjedelig at alle kjendiser dukker opp i det samme, ikke mye trendsetter når alle går i det samme. Rundt påsketider hadde alle den gule og hvite Ganni genseren, så t-skjorten med frukt på og nå har alle denne genseren😜

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, Hoppelopp skrev:

Men ikke merket som det skal... Sykt hvor mye de slipper unna med. Blir skikkelig provosert, kjøper de i det hele tatt noe selv? 😳 Forøvrig syns jeg det er sykt kjedelig at alle kjendiser dukker opp i det samme, ikke mye trendsetter når alle går i det samme. Rundt påsketider hadde alle den gule og hvite Ganni genseren, så t-skjorten med frukt på og nå har alle denne genseren😜

Og så kan de anonnselenke til Boozt og tjene endel prosenter på lesernes kjøp opp til en måned etter innlegget. Er det ikke herlig?

• Liker 15
Gjest Mary Vincent
Skrevet
1 time siden, Cavatina skrev:

Fordi de kan.

Grunnet en noe skråsikker holdning til at de færreste har fått med seg at dette er reinspikka sammensauset juks, så da lykkes de jo med "markedsføringen" sin uansett.
Akkurat som bloggerne gjør når de: "Ooops, haha, ja du har helt rett - jeg glemte det visst."

Og konsekvensen er liten, så da "ber de om tilgivelse" senere om de blir tatt for det, med en liten og forsinket publisering av selve fellelsen - så liten at den nesten går leserne hus forbi.

Tusen takk for svar.

Det var det jeg fryktet. Og dette er Norge i 2016! Det er på tide at det kommer lovendringer som kan beskytte forbrukerne mot slik praksis. 

Mye vil ha mer, og faen vil ha fler. 😬

Skrevet
1 time siden, Cavatina skrev:

Fordi de kan.

Grunnet en noe skråsikker holdning til at de færreste har fått med seg at dette er reinspikka sammensauset juks, så da lykkes de jo med "markedsføringen" sin uansett.
Akkurat som bloggerne gjør når de: "Ooops, haha, ja du har helt rett - jeg glemte det visst."

Og konsekvensen er liten, så da "ber de om tilgivelse" senere om de blir tatt for det, med en liten og forsinket publisering av selve fellelsen - så liten at den nesten går leserne hus forbi.

Men de må/bør/skal betale skatt av det åkkesom. Både det de får direkte betalt for annonseinnlegget, og det de får som fordel (dvs sponset produkt), samt det som tjenes på annonselenker/cookies. 

Og det er visst uuuuurettferdig! i følge de fleste bloggerne

• Liker 7
Skrevet

LK/CBE må da bli slitne av å spørre seg selv hvor den genseren er fra?

• Liker 16
Skrevet (endret)
49 minutter siden, minimymlen skrev:

Men de må/bør/skal betale skatt av det åkkesom. Både det de får direkte betalt for annonseinnlegget, og det de får som fordel (dvs sponset produkt), samt det som tjenes på annonselenker/cookies. 

Men vi vet ikke hva de oppgir i regnskapet, om de mottar to gensere som publiseres på bloggen uten korrekt merking. Kanskje genserne er "lånt" av naboen for anledningen eller genserne er kjøpt ærlig og redelig via nettbutikk (som det hyppig annonselenkes til), men avskrives som arbeidsantrekk. Eller genserne ble levert på døren til innkjøpspris+mva av Ringstad selv. Hva vet vi?
Der ligger den berømte gråsonen som mannen til fotballfrua er så glad i.

Tilføyer at de fins en mulighet til: Å handle på nettbutikk, og returnere varene innen opptil én måned.
Problem med skatt løst, fortsatt tjene penger på annonselenker.

Endret av Cavatina
Lagt til en setning, fjernet navn på nettbutikk
  • Liker 10
Skrevet
17 minutter siden, minimymlen skrev:

For ikke å glemme hvor slitsomt og krevende det er, å kle seg opp/ut, ta en selfie og poste på SoMe. . . Vi andre dødelige skulle bare visst! 

Fra spøk til alvor: jeg er særs takknemlig for alle bidrag som viser hvilke produkter og leverandører jeg skal unngå. 

• Liker 12
Skrevet
4 timer siden, Cavatina skrev:

Gjett hvem som er førstemann til å trykke "like" på FB er så ser dere hvor redaksjonelt det var: http://imgur.com/a/qWzSF

Noen som har meldt inn dette til PFU?

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Attami skrev:

Dette ble de fellt for i 2015.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Attami skrev:

Dette er fra forrige rund. 

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, Cavatina skrev:

Men vi vet ikke hva de oppgir i regnskapet, om de mottar to gensere som publiseres på bloggen uten korrekt merking. Kanskje genserne er "lånt" av naboen for anledningen eller genserne er kjøpt ærlig og redelig via nettbutikk (som det hyppig annonselenkes til), men avskrives som arbeidsantrekk. Eller genserne ble levert på døren til innkjøpspris+mva av Ringstad selv. Hva vet vi?
Der ligger den berømte gråsonen som mannen til fotballfrua er så glad i.

Tilføyer at de fins en mulighet til: Å handle på nettbutikk, og returnere varene innen opptil én måned.
Problem med skatt løst, fortsatt tjene penger på annonselenker.

Minner meg om "Kimono-gate" der alle bloggerne plutselig hadde fått tak i samme kimono fra Lindex før den egentlig var i salg....bare heeeelt tilfeldig. Som du sier, de kan jo ha lånt genseren av naboen, men de er så snille å vise til hvor man kan kjøpe den. 

Men dette hører vel egentlig til en mer generell tråd, siden det gjelder for de fleste bloggere? Lage egen tråd for dette eller oppdatere eventuell eksisterende så vi kan henvise til etter behov? Det har vært mye generelt på de siste sidene her, blandt annet om "grooming" for ønskelige sponsorer på ditt og datt. 

• Liker 7
Skrevet
59 minutter siden, Aida_01 skrev:

For ikke å glemme hvor slitsomt og krevende det er, å kle seg opp/ut, ta en selfie og poste på SoMe. . . Vi andre dødelige skulle bare visst! 

Fra spøk til alvor: jeg er særs takknemlig for alle bidrag som viser hvilke produkter og leverandører jeg skal unngå. 

Enig, jeg syns i utgangspunktet Ganni har mye fint, men når de så til de grader overøser alt fra A-E kjendiser med klær har det motsatt effekt hos meg, jeg mister lysten til å handle der. 

• Liker 13
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...