Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og omtale av kropp.

Kragebein, mod

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer veldig på hva som er galt med å ha IKEA innredning på vaskerommet? Tjerner mye mer en fotballfrue og bor i et dyrere hus og jeg har likevel IKEA innredning på vaskerommet både hjemme og på hytta. Vi er storfornøyde med det. Synes at folk her inne kritiserer dama for alt de kan de kan komme på nå. Blir for dumt. 

• Liker 23
Skrevet

Jeg lurer på om Fotballfrue og Fotballfruemannen tenker på hvor utsatt de er for kriminelle handlinger ved å dokumentere alle verdier, og hvor de selv er, til en hver tid. Jeg tenker da spesielt på det som skjedde med Kim Kardashian. Ikke at Berg Eriksen-familiens verdier kan sammenlignes med smykker til millioner av kroner, men en eventuell inntrenger vet jo akkurat hva han kan få med seg om han ønsker å bryte seg inn på eiendommen. En robotgressklipper (hva enn de koster), diverse smykker, vesker og klær, samt alt elektronisk i huset... Jeg synes det er interessant at mennesker med rikdom villig legger ut informasjon som kan misbrukes i stor grad. Ikke minst, og mest skummelt og alvorlig, er skade som kan begås på sårbare mennesker innad i familien. 

• Liker 23
Skrevet

Og ikke minst at man vet nøyaktig hvordan huset ser ut på innsiden, hvem som sover hvor etc

• Liker 14
Skrevet
2 timer siden, Lyckeliten skrev:

Lurer veldig på hva som er galt med å ha IKEA innredning på vaskerommet? Tjerner mye mer en fotballfrue og bor i et dyrere hus og jeg har likevel IKEA innredning på vaskerommet både hjemme og på hytta. Vi er storfornøyde med det. Synes at folk her inne kritiserer dama for alt de kan de kan komme på nå. Blir for dumt. 

Jeg reagerte også ift IKEA valget. Da tenker jeg mer på stilkræsjen ift selve huset.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, LilleSnupp skrev:

Jeg reagerte også ift IKEA valget. Da tenker jeg mer på stilkræsjen ift selve huset.

Hadde hatt forståelse for dette hvis det var snakk om kjøkkenet, men et vaskerom? Det blir litt for dumt. Det er bare dem selv pluss noen få andre som kommer til å oppholde seg i dette rommet. 

• Liker 10
Skrevet
47 minutter siden, Lyckeliten skrev:

Hadde hatt forståelse for dette hvis det var snakk om kjøkkenet, men et vaskerom? Det blir litt for dumt. Det er bare dem selv pluss noen få andre som kommer til å oppholde seg i dette rommet. 

Jeg er i og for seg ikke uenig i at diskusjonen om Ikea-utløst stilbrudd på vaskerommet er for dum. Men din indignerte kommentar treffer likevel ikke, for den forutsetter at tråden her har ambisjoner om en høyere standard på diskusjonen enn det den nå har fått.

Og det har den vel ikke (såvidt jeg skjønner?). Med andre ord: At diskusjonen blir for dum er ikke i strid med (de ikke-eksisterende) premissene for denne tråden. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Så dumt av meg å tro at stilkræsj handlet om hvor mange som ville se det.. :murvegg:

Endret av LilleSnupp
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg synes et slikt gammelt hus krever en kyndig, arkitekturhistorisk tilnærming. Gjerne modernisere, men gjøre det i tråd med det gamle erværdige huset. Jeg synes det er helligbrøde å mørkbeise de originale tregulvene. Å sette opp innredning fra IKEA på vaskerommet? Not so much. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 16
Skrevet
2 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes et slikt gammelt hus krever en kyndig, arkitekturhistorisk tilnærming. Gjerne modernisere, men gjøre det i tråd med det gamle erværdige huset. Jeg synes det er helligbrøde å mørkbeise de originale tregulvene. Å sette opp innredning fra IKEA på vaskerommet? Not so much. 

Det er jeg enig i. Grøsser bare ved tanken. 

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, pøbelsara skrev:

Huff ja det er helt forferdelig. Hva tenker de med?? 

Ikea skap er iaf enkelt å skru ned igjen... Og det finnes flere som er litt gammeldagse i stilen. Ikke for at jeg tror hun har vett på å velge det haha, blir sikkert veldig moderne. 

Skjønner meg ikke på folk som kjøper et nydelig gammelt hus og så er det første de gjør å få det til å mest mulig moderne ut!?

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, JessicaL skrev:

Huff ja det er helt forferdelig. Hva tenker de med?? 

Ikea skap er iaf enkelt å skru ned igjen... Og det finnes flere som er litt gammeldagse i stilen. Ikke for at jeg tror hun har vett på å velge det haha, blir sikkert veldig moderne. 

Skjønner meg ikke på folk som kjøper et nydelig gammelt hus og så er det første de gjør å få det til å mest mulig moderne ut!?

Jeg er litt delt, jeg. Det begynner å bli ganske gammelt her vi bor også. Huset er fra 68 - ergo snart 50 år gammelt. Betyr det at vi må pusse opp i 60-tallsstil (noe vi for øvrig uansett har gjort)? 

Det er jo egentlig ett fett hvordan folk har det inne. Det viktigste, synes jeg, er å beholde eksteriøret mest mulig inntakt - så vi ikke ender opp med store, hvite murklosser overalt. 

Skrevet
14 timer siden, pøbelsara skrev:

12 timer siden, Inocybe skrev:

Det er jeg enig i. Grøsser bare ved tanken. 

Jeg fatter ikke hvorfor dette provoserer dere så mye. Hvorfor "må" hun beholde den gamle stilen? Det fiskebeinsgulvet er stygt. Jeg hadde lett fjernet det eller gjort noe med det om jeg hadde hatt pengene.

• Liker 7
Skrevet
15 minutter siden, penny_ skrev:

Jeg fatter ikke hvorfor dette provoserer dere så mye. Hvorfor "må" hun beholde den gamle stilen? Det fiskebeinsgulvet er stygt. Jeg hadde lett fjernet det eller gjort noe med det om jeg hadde hatt pengene.

Det provoserer meg ikke. Jeg synes det er helligbrøde. Jeg er opptatt av arkitektur og gamle hus. Dette er et diskusjonsforum. Jeg har lov til å si hva jeg mener her.

• Liker 21
Skrevet
På ‎16‎.‎10‎.‎2016 den 18.54, Xstrella skrev:

Leser ikke bloggen, men tigger de? De tjener to mill og tigger?? Klarer de ikke å pusse opp huset uten spons?? Avhengig helt!?

Inntektene deres kommer jo av sponsing, det er ikke sånn at lønna kommer fra "annet sted". De får pengene for å skrive om produkter - ingen sponsorer = ingen lønn.

• Liker 3
Skrevet

Deres hus, deres valg. Dog, fiskebeinsgulvet er fantastisk, og burde pusses ned og restaureres til fordums prakt, ikke beises mørkt. 

• Liker 14
Skrevet

Det Nye har ikkje lært av tidligare feil i alle fall.

I månedens utgave hadde dei et digert bilde av CBE med reklame for den nye kolleksjonen hennar på redaktørplass, uten merking eller noko som helst anna :) Reinspikka reklame, i redaksjonell forkledning. 

Skrevet
20 minutter siden, Navios skrev:

Det Nye har ikkje lært av tidligare feil i alle fall.

I månedens utgave hadde dei et digert bilde av CBE med reklame for den nye kolleksjonen hennar på redaktørplass, uten merking eller noko som helst anna :) Reinspikka reklame, i redaksjonell forkledning. 

Ingen lutefiskmiddag i julen uten klager til behandling i offentlige instanser som omhandler CBE+div aktører. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, penny_ skrev:

De har kjøpt huset og kan gjøre hva de vil, men jeg syns fortsatt det er trist. Det har noe å gjøre med arkitektur, kvalitet og historie å gjøre. Et slikt gulv hører til i et slikt hus fra den tiden.

Beises det vil det mest sannsynlig bli ødelagt for alltid og ikke kunne gjenskapes slik det var. Hvis de absolutt ikke liker det hadde de kunnet legge et nytt gulv over og bevare det originale under. Moderne gulv har ikke i nærheten av den kvaliteten et overklasse-fiskebensparkett fra den tiden har og jeg tror planen deres vil senke verdien av huset. Folk som forelsker seg i den type hus, og som er villige til å betale ekstra for det, er ofte ute etter originale elementer. Ikke et gulv som var hipt i 2016. 

IKEA-skap vil ikke ha den samme permanente ødeleggende effekt på de originale arkitektoniske detaljene som beisingen vil ha. 

CBE har aldri slått meg som en person med god smak eller sans for interiør og det ser jeg nå jeg har rett i. Jeg blir bare trist over at hennes dårlige smak vil ødelegge noe slikt for ettertiden. Jeg syns hun begår en skikkelig brøler her, men som sagt hennes hus hennes valg. 

• Liker 31
Skrevet

Folk må jo få gjøre det de vil, men hvis ønsket er å ha det så moderne og stilrent som mulig så er det jo litt "rart" at de ikke gikk for en funkisvilla eller noe sånt istedet.

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...