MyIian Skrevet 9. oktober 2016 #28421 Skrevet 9. oktober 2016 Akkurat nå, Francis skrev: Joda, man kan sikkert få cookies av å besøke siden også. Det gjør man. Det var en bruker med god teknisk innsikt som forklarte om cookies og cacher i en gammel CBE-tråd. Heldigvis kan man jo slette vekk slikt. 4
Morgan Le Fay Skrevet 9. oktober 2016 #28422 Skrevet 9. oktober 2016 Nå har jeg sluttet å lese bloggen, men ser på instagram innimellom. Jeg undrer meg på hvorfor hun insisterer på å skrive på engelsk når hun overhodet ikke behersker språket. Siste post har for eksempel to feil i en liten setning. Pinlig! 20
MyIian Skrevet 9. oktober 2016 #28423 Skrevet 9. oktober 2016 Akkurat nå, Morgan Le Fay skrev: Nå har jeg sluttet å lese bloggen, men ser på instagram innimellom. Jeg undrer meg på hvorfor hun insisterer på å skrive på engelsk når hun overhodet ikke behersker språket. Siste post har for eksempel to feil i en liten setning. Pinlig! Ja, det er rart. Hun har ikke så godt grep på norsk heller. 15
Morgan Le Fay Skrevet 9. oktober 2016 #28424 Skrevet 9. oktober 2016 Akkurat nå, MyIian skrev: Ja, det er rart. Hun har ikke så godt grep på norsk heller. Det har du rett i! Kommareglene har hun visst ikke hørt om. 11
Nordvesta Skrevet 10. oktober 2016 #28425 Skrevet 10. oktober 2016 Tråden ryddet for avsporing Nordvesta, mod. 2
troikaen Skrevet 10. oktober 2016 #28426 Skrevet 10. oktober 2016 Ettersom hun har blitt ambassadør for et hudpleiemerke satser jeg på at vi får uredigerte bilder ("uredigerte" inkluderer også ingen justering av lys og kontraster, dusing og filter) av hvordan innvirkning disse produktene har på huden til eieren av nettbutikken. 14
Viking-girl Skrevet 10. oktober 2016 #28427 Skrevet 10. oktober 2016 På 16.9.2016 den 9.03, Myrthel skrev: Ut fra det jeg fikk med meg fra siste magebilde (etter fødsel) ga C. utrykk for at hun ikke ville lagt ut bildet hvis hun viste hvor mye oppmerksomhet det fikk. (Ikke vanskelig å gjennomskue at dette bare var noe hun fant på, for å prøve å fremstå som naiv og uskyldig - men hun sa det.....). Det jeg lurer veldig på da - er hvorfor det kommer ut et nytt bilde denne gangen? Det hjelper så lite å skrive: "jeg er stolt av min kropp, vær stolt av din". Alle vet at de som ikke er helt tilfreds med kroppen sin - aldri vil legge ut slike bilder. For de som ikke er fornøyd med kroppen sin, vil slike ord virke enda mer nedtrykkende, ja, nesten spydige. Stakkars unge jenter i dag, med kvinnelige former. Jeg har ingenting med om hun legger ut bilde av seg selv, jeg forstår bare ikke dette enorme behovet for å vise frem kroppen sin. Jeg var minst like tynn etter fødslene mine, men det ramlet meg ikke inn å ta bilder av meg for å legge ut på nettet. Undrer meg veldig over at noen er så stolte av kroppen sin at det er DEN som skal fremheves overalt. Har man ikke viktligere verdier å vise frem enn en kropp???? Så til C: Ta gjerne masse bilder av kroppen din med og uten klær, men vis de kun frem til mannen din. Ikke press de på unge jenter og ødelegg selvbilde deres. Jeg skreiv det til henne på et bikinibilde for noen år siden, at hun bør spare "konfekten" til mannen sin! Ble blokkert umiddelbart!! 13
blonden Skrevet 11. oktober 2016 #28428 Skrevet 11. oktober 2016 5 timer siden, Viking-girl skrev: Jeg skreiv det til henne på et bikinibilde for noen år siden, at hun bør spare "konfekten" til mannen sin! Ble blokkert umiddelbart!! Kanskje litt drastisk å blokkere deg, men det var jo en tåpelig kommentar å komme med. Det er hennes kropp, ikke mannens. 31
Lapper Skrevet 11. oktober 2016 #28429 Skrevet 11. oktober 2016 7 timer siden, Viking-girl skrev: Jeg skreiv det til henne på et bikinibilde for noen år siden, at hun bør spare "konfekten" til mannen sin! Ble blokkert umiddelbart!! Men er det så galt og vise seg på bilder i bikini? Det er jo mange som gjør dette 3
gjest:) Skrevet 11. oktober 2016 #28430 Skrevet 11. oktober 2016 På 10/9/2016 den 22.58, Morgan Le Fay skrev: Nå har jeg sluttet å lese bloggen, men ser på instagram innimellom. Jeg undrer meg på hvorfor hun insisterer på å skrive på engelsk når hun overhodet ikke behersker språket. Siste post har for eksempel to feil i en liten setning. Pinlig! Det er veldig mange her i verden som skriver ting på engelsk som skriver mye dårligere enn cbe. Det er da helt greit å rette ytringene sine mot fler enn 5 millioner mennesker selv om man skriver noen feil her og der. Skal ikke innvandrere få ytre seg på norsk før de har lært å skrive perfekt norsk heller kanskje? Jeg hata engelsk da jeg fikk på skolen fordi jeg var redd for å si noe feil. Sikkert fordi jeg hadde møtt engelsklærere med samme holdning som deg. Så flyttet jeg til et engelsktalende land en periode, og lærte meg at folk brydde seg nada om jeg sa noe feil. Jeg tviler på at cbes ikke-norskspråklige lesere bryr seg. 17
Llise Skrevet 11. oktober 2016 #28431 Skrevet 11. oktober 2016 På 9.10.2016 den 22.58, Morgan Le Fay skrev: Nå har jeg sluttet å lese bloggen, men ser på instagram innimellom. Jeg undrer meg på hvorfor hun insisterer på å skrive på engelsk når hun overhodet ikke behersker språket. Siste post har for eksempel to feil i en liten setning. Pinlig! På 9.10.2016 den 22.59, MyIian skrev: Ja, det er rart. Hun har ikke så godt grep på norsk heller. Hun behersker visstnok verken norsk eller engelsk. Hvilket språk skal hun skrive på da? Selvfølgelig skriver hun engelsk på Instagram, hun har over 300 000 følgere. Jeg tror ikke noen der sliter med å forstå det hun skriver til tross for hele to(!) skrivefeil. 9
Lapper Skrevet 11. oktober 2016 #28432 Skrevet 11. oktober 2016 6 minutter siden, Llise skrev: Hun behersker visstnok verken norsk eller engelsk. Hvilket språk skal hun skrive på da? Selvfølgelig skriver hun engelsk på Instagram, hun har over 300 000 følgere. Jeg tror ikke noen der sliter med å forstå det hun skriver til tross for hele to(!) skrivefeil. Noe må folk klage på😀 6
Gjest Zaza Skrevet 11. oktober 2016 #28433 Skrevet 11. oktober 2016 (endret) 9 timer siden, troikaen skrev: Ettersom hun har blitt ambassadør for et hudpleiemerke satser jeg på at vi får uredigerte bilder ("uredigerte" inkluderer også ingen justering av lys og kontraster, dusing og filter) av hvordan innvirkning disse produktene har på huden til eieren av nettbutikken. Det samme tenkte jeg. Ingen av bildene hennes viser antydning til pigmentering eller lignende så da må jo kremene være rene vindundermiddelet :-) Endret 11. oktober 2016 av Zaza
Ultiva Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter #28434 Skrevet 11. oktober 2016 3 timer siden, gjest:) skrev: Det er veldig mange her i verden som skriver ting på engelsk som skriver mye dårligere enn cbe. Det er da helt greit å rette ytringene sine mot fler enn 5 millioner mennesker selv om man skriver noen feil her og der. Skal ikke innvandrere få ytre seg på norsk før de har lært å skrive perfekt norsk heller kanskje? Jeg hata engelsk da jeg fikk på skolen fordi jeg var redd for å si noe feil. Sikkert fordi jeg hadde møtt engelsklærere med samme holdning som deg. Så flyttet jeg til et engelsktalende land en periode, og lærte meg at folk brydde seg nada om jeg sa noe feil. Jeg tviler på at cbes ikke-norskspråklige lesere bryr seg. Nå er det slik at veteranbloggeren Caroline Berg Eriksen er utdannet journalist og tjener sine mange millioner på å skrive. At du sammenligner språkkritikken mot denne bedriften med integrering av innvandrere og skoleelever med språkutfordringer er for meg ubegripelig. 26
JessicaL Skrevet 11. oktober 2016 #28435 Skrevet 11. oktober 2016 Men journalister er vel ikke kjent for sin fantastiske grammatikk? Avisene vrimler av feil. 9
hufsaaaaa Skrevet 11. oktober 2016 #28436 Skrevet 11. oktober 2016 1 minutt siden, JessicaL skrev: Men journalister er vel ikke kjent for sin fantastiske grammatikk? Avisene vrimler av feil. Og det får - og bør de få - kritikk på, de også. 12
Ultiva Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter #28437 Skrevet 11. oktober 2016 (endret) 41 minutter siden, JessicaL skrev: Men journalister er vel ikke kjent for sin fantastiske grammatikk? Avisene vrimler av feil. Og det er unektelig nitrist! Tenk om jeg som sykepleier skulle slurve like mye med medikamentdoseringen til pasientene mine, da hadde det blitt huskestue! Men om ikke jobben man gjør er livsviktig så er det kanskje ikke så viktig at det gjøres ordentlig? Yrkesetikk og faglig oppdatering er kanskje ikke så nøye så lenge det ikke går direkte utover liv og helse? Endret 11. oktober 2016 av Ultiva 24
Salmonella Skrevet 11. oktober 2016 #28438 Skrevet 11. oktober 2016 4 timer siden, Ultiva skrev: Nå er det slik at veteranbloggeren Caroline Berg Eriksen er utdannet journalist og tjener sine mange millioner på å skrive. At du sammenligner språkkritikken mot denne bedriften med integrering av innvandrere og skoleelever med språkutfordringer er for meg ubegripelig. Ja for å dra sammenligninger mellom skrivefeil og slurving av livsviktige medisiner er jo helt innenfor.. 18
Lollipops Skrevet 11. oktober 2016 #28439 Skrevet 11. oktober 2016 Syns CBE skriver langt bedre enn de fleste andre bloggere hvertfall. 10
gjest:) Skrevet 11. oktober 2016 #28440 Skrevet 11. oktober 2016 5 timer siden, Ultiva skrev: Nå er det slik at veteranbloggeren Caroline Berg Eriksen er utdannet journalist og tjener sine mange millioner på å skrive. At du sammenligner språkkritikken mot denne bedriften med integrering av innvandrere og skoleelever med språkutfordringer er for meg ubegripelig. Og din tolkning av mitt innlegg er like ubegripelig for meg. Hovedpoenget hverken skoleelever eller integrering, men retten til å ytre seg også på noe som ikke er ens morsmål, også om det ikke er helt feilfritt. Ville du vært like negativ kinesiske eller italienske journalister som ville fortelle verden noe og kom med noen skrivefeil på instagram? Alle mine jobber har involvert stor grad av skriftlig formidling i en internasjonal setting uten at det er noen big deal om språket ikke er helt perfekt. Det som er viktig er at man klarer å gjøre seg forstått på en god måte. Og min erfaring er at de aller fleste nordmenn er ganske flinke til det, sammenlignet med de fleste andre som ikke har engelsk som morsmål. Dessuten vil de aller fleste klientene våre at vi bruker timene våre på noe som har verdi for dem, fremfor å bruke den tiden på å dobbeltsjekke om det har sneket seg inn en s for mye eller for lite. Forøvrig, hvis du tror det å skrive feilfritt er den viktigste oppgaven til en journalist, så har du nok misforstått hva en journalist egentlig er. Skulle vi ikke fått vite hva som skjer i Raqqa, bare fordi journalisten som dro dit var tysk? 8
Fremhevede innlegg