Kragebein Skrevet 5. oktober 2016 #28361 Skrevet 5. oktober 2016 Tråden er ryddet for en hel mengde avsporinger og brukerdebatt. Kragebein, mod 1
Ultiva Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter #28363 Skrevet 5. oktober 2016 Sett i lys av trådens tittel som ønsker å se kritisk på mediabedriftens etiske ansvar, så ønsker jeg å belyse faktumet at en av nøkkelpersonene i Treasures nylig ble avslørt som medlem av mannegruppa Ottar. Journalist Berg Eriksen skrev følgende etter å ha blitt konfrontert med medlemsskapet: https://imgur.com/bzCt2Lp Ønsker diskusjon på hvordan dette kan påvirke bedriftens omdømme. Selv mener jeg at avsløringen føyer seg fint inn i cbe.no sitt ofte kvinnefiendtlige narrativ. Her trekker jeg frem veteranbloggerens 8. mars-tale om at kvinner er kvinner verst, barselbildene i sexy undertøy samt frontfigurens munnkurv i medier som bedriften selv ikke kontrollerer. 17
Cavatina Skrevet 5. oktober 2016 #28364 Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Tror kanskje det er greit lage en egen tråd til vedkommende, siden han stikker hodet så innmari ut som egenperson uten tanke for firmaet han er deleier i, bloggen han jobber for, eller inntektene han forvalter på vegne av millionbedriften. Han sverter jo sin egen arbeidsplass ved sin hang til uthenging av ungjenter. Endret 5. oktober 2016 av Cavatina 23
gjest:) Skrevet 6. oktober 2016 #28365 Skrevet 6. oktober 2016 På 10/2/2016 den 15.12, penny_ skrev: Hvis noen skulle bli for fristet til å gå inn på bloggen for å se den siste videoen om nettmobbing, så kan dere stikke innom youtube i stedet: https://www.youtube.com/watch?v=frcfWu-Zs5g Enkelte er helt ufyselige, men det hadde vært mer interessant om hun tok opp noe av den konstruktive kritikken i stedet eller i tillegg. Det ser ut som mange av leserne hennes ikke leser annet enn bloggen til CBE når de blir overrasket over hetsen. Skulle tro de bodde under en stein sammen med en PC med tilgang kun til CBE sin blogg. Jeg hadde sett for meg at kommentarene hun skulle lese opp skulle være mye verre jeg.. Med 30 000 ukentlige lesere(?) og såpass provoserende oppførsel, så hadde jeg faktisk trodd hun ville fått gjennomgå mer enn dette. (Og det betyr ikke at jeg synes det hadde vært greit) Bare så det er sagt, så mener jeg ikke at kommentarene hun leste opp er greit å skrive til noen. Men enkelte av disse kommentarene inneholdt jo også berettiget kritikk, bare ekstremt ufint formulert. 16
Keaton Skrevet 6. oktober 2016 #28366 Skrevet 6. oktober 2016 Får nok et skikkelig bilde av nytt familiemedlem snart, bloggen har inntatt sin sedvanlige 5.plass på blogglisten. 16
Lollipops Skrevet 6. oktober 2016 #28367 Skrevet 6. oktober 2016 53 minutter siden, Francis skrev: Får nok et skikkelig bilde av nytt familiemedlem snart, bloggen har inntatt sin sedvanlige 5.plass på blogglisten. Ganske naturlige årsaker til det da. Mamma til michelle har født, også er det to bloggere som troner øverst på grunn av alt oppstyret rundt MGO. Hun rykker nok opp igjen av seg selv når alt har roet seg. 3
Kragebein Skrevet 6. oktober 2016 #28368 Skrevet 6. oktober 2016 Tråden er ryddet for utdrag fra sosiale medier, avsporinger, spekulasjoner, brukerdebatt og samtlige svar til dette. Etter gjentatte ryddinger stenges tråden. Kragebein, mod 9
Mamasa Skrevet 6. oktober 2016 #28369 Skrevet 6. oktober 2016 11 timer siden, gjest:) skrev: Jeg hadde sett for meg at kommentarene hun skulle lese opp skulle være mye verre jeg.. Med 30 000 ukentlige lesere(?) og såpass provoserende oppførsel, så hadde jeg faktisk trodd hun ville fått gjennomgå mer enn dette. (Og det betyr ikke at jeg synes det hadde vært greit) Bare så det er sagt, så mener jeg ikke at kommentarene hun leste opp er greit å skrive til noen. Men enkelte av disse kommentarene inneholdt jo også berettiget kritikk, bare ekstremt ufint formulert. Jeg er enig i at mye av dette er ufint (og over kanten), men det skal også sies at veldig mange av kommentarene er fra de samme personene. Så det virker jo som om det er noen få personer som legger igjen mye stygge kommentarer der, ikke at det er mange forskjellige personer som gjør det? 3
LilleSnupp Skrevet 7. oktober 2016 #28370 Skrevet 7. oktober 2016 Neste tur kommer like sikkert som at det er noe som skal reklameres for.. .. med eller uten barn #shameonyoubabyshop.no 8
Gjest Bergensia Skrevet 7. oktober 2016 #28371 Skrevet 7. oktober 2016 Synes det er spesielt at fansen blir fornærmet på Fruas vegene fordi flere påpeker at b***** ikke sitter optimalt i bæretøyet🙄
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2016 #28372 Skrevet 7. oktober 2016 3 minutter siden, Bergensia skrev: Synes det er spesielt at fansen blir fornærmet på Fruas vegene fordi flere påpeker at b***** ikke sitter optimalt i bæretøyet🙄 Jepp. Det er nettmobbing og hets, må vite. Fy skamme seg til folk som vet hvordan man skal bære baby i sele og deler den kunnskapen. Slemme folk. Temperaturen i det kommentarfeltet er virkelig helt utrolig. Merkelig at folk ikke skjønner at det er en annonse - ikke et eksklusivt innblikk i familiens privatliv. 19
MyIian Skrevet 7. oktober 2016 #28373 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg savner en lovgivning som verner barn mot pengegriske bloggeforeldre. Hvor mange år skal dette pågå før dette kommer på banen hos politikere? 19
Keaton Skrevet 7. oktober 2016 #28374 Skrevet 7. oktober 2016 Nettbutikken til familien Eriksen når nye høyder når erfarne brukere av varene som selges kommer med innspill og ignorante blodfans hisser seg opp på privatfamiliens vegne. Kommersiell aktivitet og kjernefamilieaktivitet er det visst ganske mange som ikke ser forskjell på. Nesten litt festlig. 20
Anonym90059005 Skrevet 7. oktober 2016 #28375 Skrevet 7. oktober 2016 Hele turen virker jo å være presset inn i kalenderen for å få fram alle produktene som er sponset. Snakker så varmt om turer ute, på fjellet, fine høstværet, men som hun selv sier 1 år siden sist de klarte å få til en høsttur. Og denne "fjellturen" her er altså til en lokal topp, som de i tillegg ikke klarer å kommet seg ut på før sola går ned og det blir mørkt og kaldt. Vært maaange solrike og fine høstdager, mens de kommer seg halvveis på tur en sein ettermiddag og ser sola går ned. Ser de for meg rusle ned igjen i skumringen/mørket med hver sine unge hengende på kroppen... 16
Gjest Bergensia Skrevet 7. oktober 2016 #28376 Skrevet 7. oktober 2016 (endret) 13 minutter siden, pøbelsara skrev: Jepp. Det er nettmobbing og hets, må vite. Fy skamme seg til folk som vet hvordan man skal bære baby i sele og deler den kunnskapen. Skulle ikke frua bli strengere i modereringen for å unngå slik krangling og dårlig stemning i kommentarfeltet? Eller gjelder ikke det når hun selv blir rettet på? Endret 7. oktober 2016 av Bergensia
MyIian Skrevet 7. oktober 2016 #28377 Skrevet 7. oktober 2016 22 minutter siden, Bergensia skrev: Synes det er spesielt at fansen blir fornærmet på Fruas vegene fordi flere påpeker at b***** ikke sitter optimalt i bæretøyet🙄 All tilbakemelding som ikke lovpriser og hyller henne er jo kritikk. Ganske spesielt at voksne mennesker føler seg kallet til å forsvare en reklamekanal på denne måten. For hun er ikke en privatperson med en dagbok på nett. Hun er en personifisert nettbutikk, en reklamekanal, et sted hvor man kan kjøpe seg en plass om man betaler henne. 16
Gjest Xstrella Skrevet 7. oktober 2016 #28378 Skrevet 7. oktober 2016 På 14.9.2016 den 20.06, Brienne of Tarth skrev:
Gjest Xstrella Skrevet 7. oktober 2016 #28379 Skrevet 7. oktober 2016 Beklager sitering over her. Tull fra mobilen. Synd fansen på 12-16 ikke ser at bloggen kun er reklame. Blir som all reklamen i ukebladene. Glanset og polert. Det er ikke virkelig. Irriterende at de går fem på hver gang.
Gjest Bergensia Skrevet 7. oktober 2016 #28380 Skrevet 7. oktober 2016 5 minutter siden, Xstrella skrev: Beklager sitering over her. Tull fra mobilen. Synd fansen på 12-16 ikke ser at bloggen kun er reklame. Blir som all reklamen i ukebladene. Glanset og polert. Det er ikke virkelig. Irriterende at de går fem på hver gang. Personlig synes jeg det er minst like ille at fansen i småbarnsforelder/planlegge barn-alderen også svelger dette rått. Dette er en potensielt kjøpesterk gjeng som firmaer som Babyshop og Stokke sikler etter å få tak i.
Fremhevede innlegg