Gjest Ellii Skrevet 15. oktober 2016 #28501 Skrevet 15. oktober 2016 4 timer siden, Lula skrev: Skjønner ikke helt hvorfor det ikke står i stil? Man kan da fint gå for IKEA på vaskerommet (eller hvor som helst ellers) selv om man har høy inntekt? Hva ville vært "innafor" i din bok? De har kjøpt et hus som de mest sannsynlig skal bli boende i, i mange år. Et gammelt hus, var det til 8 mill? Hvorfor ikke velge noe som kommer til å vare? Noe med gode løsninger og i fukttrege materialer? Har selv hatt IKEA i en leilighet tidligere og det var helt ok. Bodde der bare i 2 år og det funket greit. Men folien på frontene i innredningen begynte å sprekke opp etter ca ett år og det ble fort hakk ( i samtlige 6 fronter til høyskap) IKEA funker greit, om det er det man har råd til. Synes det er generelt for mye bruk og kast. Velger man skikkelige materialer, så har man møblene i mange mange år. Det er en grunn til at folk fortsatt har baderomsmøbler på badene sine fra 80'tallet. Møblene har tålt både fukt og klatring av småbarn. Nå blir de byttet ut, ikke på grunn av at møblene ikke er funksjonell og fine, men på grunn av at man vil ha noe mer moderne. Man kan ikke forvente samme kvalitet på vaskeromsmøbler fra IKEA. Det er så mye annet på markedet i gode, solide materialer. Både i heltre og finèr. Med skikkelige skinnesystemer og gode løsninger til vask og tørk. For meg blir det som om man kjøper en splitt ny Audi og kjøper de kjipeste hjul og felger til denne. Det står bare ikke i stil.
neiognei Skrevet 16. oktober 2016 #28502 Skrevet 16. oktober 2016 10 timer siden, Ellii skrev: De har kjøpt et hus som de mest sannsynlig skal bli boende i, i mange år. Et gammelt hus, var det til 8 mill? Hvorfor ikke velge noe som kommer til å vare? Noe med gode løsninger og i fukttrege materialer? Har selv hatt IKEA i en leilighet tidligere og det var helt ok. Bodde der bare i 2 år og det funket greit. Men folien på frontene i innredningen begynte å sprekke opp etter ca ett år og det ble fort hakk ( i samtlige 6 fronter til høyskap) IKEA funker greit, om det er det man har råd til. Synes det er generelt for mye bruk og kast. Velger man skikkelige materialer, så har man møblene i mange mange år. Det er en grunn til at folk fortsatt har baderomsmøbler på badene sine fra 80'tallet. Møblene har tålt både fukt og klatring av småbarn. Nå blir de byttet ut, ikke på grunn av at møblene ikke er funksjonell og fine, men på grunn av at man vil ha noe mer moderne. Man kan ikke forvente samme kvalitet på vaskeromsmøbler fra IKEA. Det er så mye annet på markedet i gode, solide materialer. Både i heltre og finèr. Med skikkelige skinnesystemer og gode løsninger til vask og tørk. For meg blir det som om man kjøper en splitt ny Audi og kjøper de kjipeste hjul og felger til denne. Det står bare ikke i stil. Spørs kanskje hvordan man behandler det? Mitt Ikeakjøkken og bad går på fjerde året og det er ingenting som helst galt med det. Hakk og sånt påfører man evt helt selv. Barn har jeg også, men går helt fint likevel. Nå har ikke jeg noe åtte millioners hus. Ville nok gått for et dyrere kjøkken selv, om jeg hadde et så overdådig hus, men hver sin smak. 4
Inocybe Skrevet 16. oktober 2016 #28503 Skrevet 16. oktober 2016 21 timer siden, ulykkeligsomliten skrev: Dropp mammakroppen-maset: http://www.minmote.no/#!/artikkel/23818198/kommentar-dropp-mammakroppen-maset Helt enig med Polliani her Ganske interresant å sammenligne denne bloggposten fra Polliani med CBEs postpartumbilde og innlegg. Syns CBEs innlegg virker mer og mer malplassert og forstyrret jo fler ganger jeg leser det. 18
Gjest Ellii Skrevet 16. oktober 2016 #28504 Skrevet 16. oktober 2016 5 minutter siden, neiognei skrev: Spørs kanskje hvordan man behandler det? Mitt Ikeakjøkken og bad går på fjerde året og det er ingenting som helst galt med det. Hakk og sånt påfører man evt helt selv. Barn har jeg også, men går helt fint likevel. Nå har ikke jeg noe åtte millioners hus. Ville nok gått for et dyrere kjøkken selv, om jeg hadde et så overdådig hus, men hver sin smak. Det er blitt behandlet svært pent. Har ikke barn. 4 år er ikke lenge for kjøkken og baderomsmøbler. Har selv kjøkken fra IKEA, 7 år gammelt. Det så greit ut. Men nå når jeg har byttet fronter, da ser jeg hvor dårlig det egentlig er. Frontene ved siden av oppvaskemaskinen er begynt å svelle f.eks.
Gjest CecilieX Skrevet 16. oktober 2016 #28505 Skrevet 16. oktober 2016 Siste siders debatt er ganske interessant. Det er ikke slik at kritikk av CBE kommer fra folk som har en agenda, og det er på tide å skille litt også for de som ønsker å forsvare henne. Hun driver en blogg og folk har meninger om det hun skriver om på bloggen. Det lukter paranoia her av de som absolutt skal angripe alle som er kritiske til noe.
LillaMyy Skrevet 16. oktober 2016 #28506 Skrevet 16. oktober 2016 Men hallå. Tror ni inte hon skriver om IKEA kök etc för å locka till sig andra leverantörer, alltså att bli sponsrat. Samma sak när hon skrev om färger, dörrknaggar (?) etc. Hon "förbereder"/ lockar ju till sig spons. Samma sak när hon sitter på vintern & drömmer sig bort till årets sommarferie....i gooood tid för å rekke å bli sponset. Bara mina tankar iallafall 40
Inocybe Skrevet 16. oktober 2016 #28507 Skrevet 16. oktober 2016 4 minutter siden, LillaMyy skrev: Men hallå. Tror ni inte hon skriver om IKEA kök etc för å locka till sig andra leverantörer, alltså att bli sponsrat. Samma sak när hon skrev om färger, dörrknaggar (?) etc. Hon "förbereder"/ lockar ju till sig spons. Samma sak när hon sitter på vintern & drömmer sig bort till årets sommarferie....i gooood tid för å rekke å bli sponset. Bara mina tankar iallafall Jo jeg er helt enig i at det mest sannsynlig enten allerede er spons/reklame eller at hun prøver å få til en spons/reklameavtale med IKEA eller konkurrerende firmaer av IKEA. Det er leeeenge siden jeg så et produkt anbefalt på den bloggen hvor jeg ikke mistenkte spons eller reklame. Følelsen av troverdige venninneanbefalinger har for min del forsvunnet helt fra den bloggen. Alt som skrives der virker bare som reklame. 14
Keaton Skrevet 16. oktober 2016 #28508 Skrevet 16. oktober 2016 @LillaMyy Jo, du er inne på noe viktig. Nettbuttikken forbereder fremtidige samarbeid og forteller aktuelle oppdragsgivere hva de er interessert i. De som virkelig tror at bloggeierne har interesse av hva leserne mener om hvilket gulv de skal ha, har jo misforstått kraftig. Man trenger vel ikke spåkule for å skjønne hva som kommer til å skje. 11
JessicaL Skrevet 16. oktober 2016 #28509 Skrevet 16. oktober 2016 32 minutter siden, LillaMyy skrev: Men hallå. Tror ni inte hon skriver om IKEA kök etc för å locka till sig andra leverantörer, alltså att bli sponsrat. Samma sak när hon skrev om färger, dörrknaggar (?) etc. Hon "förbereder"/ lockar ju till sig spons. Samma sak när hon sitter på vintern & drömmer sig bort till årets sommarferie....i gooood tid för å rekke å bli sponset. Bara mina tankar iallafall Det tror jeg også og jeg ser at andre bloggere bruker samme strategi. Feks fikk Cathrine H sponset tur til New York etter at hun skrev på bloggen om at hun lengtet sånn dit, hvis jeg ikke husker helt feil. De tigger om sponsing rett og slett. 9
Gjest CecilieX Skrevet 16. oktober 2016 #28510 Skrevet 16. oktober 2016 Det er klart at ganske mange produsenter av høykvalitetsprodukter innen interiør og inredning ikke akkurat har bloggmediet som sitt satsningsområde, i alle fall ikke så langt. Ikke til forkleinelse for bloggere, men det er et fåtall av dem som har en lesergruppe som er kjøpesterke nok til at det vil være lønnsomt å sponse bloggere. Dessuten er det jo nokså risikofylt å annonsere hos diverse bloggere all den tid flere av dem assosieres med klikkbaiting og soialpronografi på høyt nivå. Det å få merkevaren sin knyttet til slikt vil i mange tilfeller være svært skadelig, særlig for de som profilerer seg i forhold til eksklusivitet. Hva gjelder CBE så er det interessant å se om hun kan lokke til seg noen eksklusive partnere, men i farten kommer jeg ikke på annet enn JYSK som en stor aktør som har samarbeidet med CBE.no, og det er jo ikke akkurat noe jeg forbinder med ekslusivitet. Jeg tror også at det er sponsing på gang, men jeg lurer på om det ikke finnes bedre måter å få kontrakter på enn å sitte på blogg og fiske etter sponsing. Men det er klart, utsendelse av prisliste på bokanmeldelse mot betaling var vel ikke det klokeste de har gjort. Hvis man ser på porteføljen i forhold til nettbutikker og samarbeidspartnere så er det småskala bedrifter produsenter og billigkjeder som har reklamert der. Men den som lever får se.
Keaton Skrevet 16. oktober 2016 #28511 Skrevet 16. oktober 2016 Det er vel mer gulvleverandører og baderomsbutikker i Østfold de sikter seg inn på. 11
Hege899 Skrevet 16. oktober 2016 #28512 Skrevet 16. oktober 2016 Viktig å vise spagat. Håper vel at folk blir provoserte. (Snap) 7
Attami Skrevet 16. oktober 2016 #28513 Skrevet 16. oktober 2016 På 15.10.2016 den 17.07, Ellii skrev: Kan ikke forstå at når man tjener så godt og har et hus til mange millioner, så vurderer man å sette inn IKEA vaskeromsmøbler. Står liksom ikke helt i stil.. Heilt enig. Mulig det er huset som ikke passer til IKEA-vaskerom... og til fotballfrua. Gleder meg forresten til oppdateringer med hvordan få hagearbeid til å bli enkelt uten å la gresset vokse til eng! 2
Ultiva Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #28514 Skrevet 16. oktober 2016 (endret) 39 minutter siden, Attami skrev: Heilt enig. Mulig det er huset som ikke passer til IKEA-vaskerom... og til fotballfrua. Gleder meg forresten til oppdateringer med hvordan få hagearbeid til å bli enkelt uten å la gresset vokse til eng! De har allerede robotgressklipper, regner med at den blir med på flyttelasset. Mer usikker på det sponsede utendørsboblebadet som de satte opp ved gjerdet nede ved åkeren. Så det aldri i bruk bortsett fra i reklameinnlegget. Endret 16. oktober 2016 av Ultiva 9
Gjest Keikolina Skrevet 16. oktober 2016 #28515 Skrevet 16. oktober 2016 Er glad jeg har en ussel 8-4 jobb. Ville aldri nedverget meg til den tiggingen bloggerne driver med. Så jævlig flaut å se på Og de har Ingen grunn til det en gang. Nå kommer det snart masse finn annonser med alenemødre som ikke har råd til å fore ungene med Mac og iphoner. Er som å se bloggerne.
Gjest Xstrella Skrevet 16. oktober 2016 #28516 Skrevet 16. oktober 2016 Leser ikke bloggen, men tigger de? De tjener to mill og tigger?? Klarer de ikke å pusse opp huset uten spons?? Avhengig helt!?
Keaton Skrevet 16. oktober 2016 #28517 Skrevet 16. oktober 2016 De gir jo bare muligheter for andre å tjene penger på dem, snille som de er. Vinn-vinn... 10
Gjest Keikolina Skrevet 16. oktober 2016 #28518 Skrevet 16. oktober 2016 10 minutter siden, Xstrella skrev: Leser ikke bloggen, men tigger de? De tjener to mill og tigger?? Klarer de ikke å pusse opp huset uten spons?? Avhengig helt!? Er jo sånn bloggere lever,moderne tigging. De sitter ikke med en kopp men med en sponsa Mac.
BlendaSensitive Skrevet 16. oktober 2016 #28519 Skrevet 16. oktober 2016 Og iblandt tigger de rett ut. Feks smørbrødlista treasure sendte ut, som viste prislista for ulike typer av innlegg. Opplevde selv da jeg jobbet i en mindre nettbutikk, der jeg fikk mail fra en mellomstor blogger som syntes jeg kunne sponse gaver til forlovedene og de som hjalp til i et bryllupp.... Hun foreslo noen ting som koster 1000,- i butikken, per person. Mot omtale på bloggen hennes. Sa nei takk til det gitt. 19
Keaton Skrevet 16. oktober 2016 #28520 Skrevet 16. oktober 2016 45 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Og iblandt tigger de rett ut. Feks smørbrødlista treasure sendte ut, som viste prislista for ulike typer av innlegg. Opplevde selv da jeg jobbet i en mindre nettbutikk, der jeg fikk mail fra en mellomstor blogger som syntes jeg kunne sponse gaver til forlovedene og de som hjalp til i et bryllupp.... Hun foreslo noen ting som koster 1000,- i butikken, per person. Mot omtale på bloggen hennes. Sa nei takk til det gitt. Kjiping! 😉 10
Fremhevede innlegg