Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Egentlig er det helt vannvittig tragisk at hun gjør dette stuntet ENDA en gang :lol::lol: Desto mer jeg tenker på det desto dummere blir det!!

Forskjellen er bare at hun pakker det inn i noe kvasifeministisk pisspreik om at alle skal være stolte av kroppen sin...blablabla...altså jeg DÆVER!! Dette tar kaka!!

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Gjest Bergensia
Skrevet (endret)

Lurer på hva hun tenker om alle de nedlatende ordene som "fansen" hennes bruker om de som er kritiske nå?

Til nå har jeg sett folk bli omtalt som middelmådig, sjalu, overvektig, ikke ta vare på helsen sin, se ut som en kladd osv...

Var ikke formålet med bildet å feire variasjon av mammakropper (uansett hvordan de ser ut)😉

Endret av Bergensia
Skrevet

Jeg jobber et sted med ungdommer, og i dag  overhørte jeg en gjeng som tydeligvis satt og leste og snakka om overskrifter på nett, hvorpå den ene utbrøt: Fotballfrua er litt som å se på nord-koreanske nyhetsopplesere, parodier blir liksom overflødig.

Jeg måtte le, men takk og pris for at generasjonene som vokser opp nå virker å være kritiske og å ha en del kompetanse rundt  det som dreier seg om sosiale medier. Ikke for at jeg skal overdramatisere denne lille diskusjonen jeg overhørte, men ble glad for at det liksom ikke var snakk om kropp, hvem som er tynn og tjukk, hvilke kropper som er godtatte, eller noe av det CBE og bloggen mener de bidrar til diskusjon om. 

• Liker 38
Skrevet (endret)

Dette er kanskje den viktigste diskusjonen til nå. Hun sier hun vil være et sunt og inspirerende forbilde. For hvem, lurer jeg på? Og hva skjedde med all angeren etter alt oppstusset sist? Hva i all verden er hensikten hennes med å posten dette bildet?

Dette stuntet er så umusikalsk at jeg har virkelig ikke ord.

jeg vil for øvrig anbefale Edel Hammersmark Gjervans (Henriette Steenstrup) FB-profil. :hoho:

Endret av Bond
  • Liker 16
Skrevet

nå kan pressen gjøre en av fire ting

1. tie det ihjel

2. harselere, pariodiere og bidra til å le det ihjel

3. opptre kritisk, og som et absolutt minstemål konfrontere henne med uttalelsen om at hun ikke ville gjort det samme på ny, og gjerne be om dokumententasjon på det oppkonstruerte fiendebildet

4. viderebringe ukritisk alt hun gjør og dermed bidra med klikk til pengemaskinen som gjør at de selv mister annonseinntekter som heller går til CBE, og dermed graver de sin egen grav og sager over greina de selv sitter på.

Man skulle jo tro de ville finne alternativ 1, 2 eller 3 interessant, men mitt stalltips er at de går for nr 4 denne gangen også

• Liker 20
Skrevet
1 time siden, pøbelsara skrev:

Hun konstruerer et bilde av at det er så mange artikler der ute om hevder at an må være feit for å få lov til å vise seg frem, for så å legge ut nok et bilde av seg selv tynn som en strek. Beleilig nok på (litt ubehjelpelig) engelsk. Sikkert i tilfelle Good Morning America ringer igjen.

Hadde jeg ikke visst hvor uhorvelig mye hun tjener på bloggingen sin, ville jeg tenkt at det var litt trist å vær så opptatt av hvorda man ser ut når man har helt fersk baby og tenkt at det var litt synd på henne som hadde slike litt skrudde prioriteringer i barseltiden. Nå som jeg har fulgt henne en stund, tenker jeg at dette er et nøye kalkulert og timet stunt for å få mest mulig publisitet og penger i kassa. Dette kunne du spart deg, CBE.

Enig! Lurer fælt på hvilke artikler hun har lest.

Selv sybtes jeg det er veldig ubehagelig at folk skulle kommentere kroppen min etter fødselen. Jeg vet de bare mener det godt, men hvorfor er kropp tema når man er blitt mamma? Jeg er så lei av kropp uansett størrelse og fasong. 

• Liker 14
Skrevet (endret)
2 timer siden, LilleSnupp skrev:

Nemlig! Har også lurt på hvor alt dette "hatet" mot slanke/normalvektige befinner seg..

I tillegg stemmer ikke kart og terreng (bilde og tekst) overens. Hadde hun derimot lagt ut bildet påfølgende dag ville kart og terreng stemt mye bedre overens. Nå blir det bare å vise seg frem i string og blonde bh.

Bilde og tekst uten samsvar, ja. Jeg ville først og fremst kuttet ut bilde, holde fokus på tekst og budskap hvis det var så viktig. Eventuell skrive om teksten :-) 

Som den feministen jeg er kunne jeg ikke dy meg, jeg bare måtte legge ut et bilde av meg selv i undertøyet. Jeg er så lei av at alle andre (unnskyld mangel på kildehenvisning) sier hvordan jeg burde ha sett ut. Nå som jeg viser hele landet at jeg er god nok (mitt eget speilbilde var liksom ikke nok), skjønner dere nok at jeg egentlig ikke bryr meg døyten hva folk mener. Om noen tolker bildene dit hen at man må se ut som meg, fraskriver jeg meg herved alt ansvar. Alle er unike, og ingen burde la seg påvirke av hva andre folk synes, ferdig snakka! Haters will be haters.

Endret av Zaza
Gjest Keiserensnyeklær
Skrevet
8 timer siden, Oz- skrev:

Oppfordrer alle brukere her til å være veldig påpasselige med hva som skrives om dette bildet, og unngå alt som handler om hvordan kroppen ser ut. Ellers risikerer vi rydding for diskusjon av kropp og at moderator tar med seg mange gode innlegg fordi de "svarer på regelbrudd". 

Bumper denne, jeg.

Skrevet

Glemte link. Mest morsomt med teksten 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Og igjen går bloggeieren hen og blander sammen privat og bedrift for å hanke inn flest mulig klikk, hyllester for fødselspregløsheten, og mer inntekt til bedriften. Mon tro hvor 8. mars kronikken passer inn nå, når bloggeieren viser seg å være flinkere i kropp og annonser enn samfunnsengasjement?

Smi mens liket er varmt, som Øystein Sunde sang.

Endret av Cornucopia
  • Liker 15
Skrevet

artikkel i Aftenposten om reaksjonen

http://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/Nytt-magebilde-fra-Caroline-Berg-Eriksen-skaper-sterke-reaksjoner-813467_1.snd

Liker spesielt kommentaren fra Veronica Simone Fjeld om at CBE har misforstått debatten. Hun fremhever og at det er på tide at CBE deltar aktivt i debatten, og det er vel det viktigste noen har sagt i dag. Det er helt utrolig at CBE får dure i vei på den måten med massiv medieoppmerksomhet, uten en eneste gang å måtte svare på hva det egentlig er hun holder på med.

Men artikkelen avsluttes selvfølgelig med den sedvanlige  "Vi har ikke lyktes å få kontakt med Caroline Berg Eriksen for en kommentar. "

( Den samme Fjeld har forresten postet et morsomt parodibilde på instagram. )

• Liker 27
Skrevet

Akk ja, intet nytt under solen. Innlegget med bildet er selvforherligende, reaksjonært og arkaisk. At det er forfattet av en superkommersiell nettbutikkeier som vekselsvis fremstår sutrete og kunnskapsløs i teksten, samt finner på argumenter for å kunne poste et slikt innlegg, da blir det rett og slett komisk og ganske så harry.

• Liker 18
Skrevet

"Sterke reaksjoner".. :P  bortsett fra vg, db og de her inne som blir oppgitt er det vel knapt en sjel som gidder engasjeres. Som andre sier, gjesp. Intet nytt under solen. 

• Liker 11
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde blitt mer overrasket om det ikke kom et bilde.

Slik jeg ser det, har CBE foretatt et valg og det valget innebærer at alt som kan generere klikk publiseres. 

Og på en lett bisarr måte forstår jeg henne også: hun har skapt en forventning hun ikke har råd til ikke å innfri. Leserne forventer bilde av barnet og av henne. Blir kritikken for sterk kan man angre og det skaper klikk det og.

På mange måter ønsker jeg ikke min verste fiende den posisjonen CBE har satt seg i for hun har faktisk ikke tid, råd til eller anledning til å senke skuldrene og bare være mor

Skrevet

Det jeg synes er rart, er at det fremstilles som at det er vanlig å legge ut slike bilder. Sannheten er jo at det er skikkelig uvanlig og de fleste ville blitt sett på som helt rare. Uavhengig utseende.

• Liker 32
Skrevet (endret)
Den 16/09/2016 at 18.23, Donpedro skrev:

Det jeg synes er rart, er at det fremstilles som at det er vanlig å legge ut slike bilder. Sannheten er jo at det er skikkelig uvanlig og de fleste ville blitt sett på som helt rare. Uavhengig utseende.

Enig. Jeg har ingen slike bilder og jeg har heller ikke sett noen slike bilder av familiemedlemmer, venner, bekjente eller kollegaer. De bildene jeg har sett er enten av CBE eller kommet som reaksjon på CBEs bilder. 

Endret av Bond
  • Liker 16
Skrevet
1 time siden, Missy1 skrev:

Hahaha

Hva var det som stod i teksten?

Skrevet
1 time siden, Missy1 skrev:

2600 likes etter bare tre timer!! kan hun ta igjen originalen??!!

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...