Gjest morhjertegod Skrevet 14. september 2016 #27621 Skrevet 14. september 2016 48 minutter siden, Brienne of Tarth skrev: Jeg syntes det var litt trist at hun nærmest unnskyldte seg på snap for at hun ikke hadde blogget etter fødselen ennå. Det må være lov å ta seg fri når man har en ny baby å bli kjent med. Helt enig, men vil nok tro at det er en del lesere som sikkert har etterlyst nyheter. Noen som ikke kan få nok av det denne dama driver med. Men flott at hun faktisk lar bloggen ligge disse dagene, skulle bare mangle.
Kragebein Skrevet 14. september 2016 #27622 Skrevet 14. september 2016 Tråden er ryddet for kommentarer til moderering, omtale av barn, spekulasjoner, avsporinger og svar til dette. Kragebein, mod 1
Gjest CecilieX Skrevet 14. september 2016 #27623 Skrevet 14. september 2016 3 timer siden, Amafalathiel skrev: du eier huset og du får hele inntekten. Bloggeren eier firmaet, men det er jo et interessant spørsmål om det er firmaet eller bloggeren som eier huset. Det kommer vel an på om hvordan ting er regnskapsført. Hvis alle avtaler er gjort med firmaet så er det vel teknisk sett firmaet som eier huset og ikke du som blogger. Uproblematisk siden bloggeren også eier firmaet, men hva hvis firmaet evt går konkurs. Da er vel huset en del av konkursboet? Det er visse problemer knyttet til å drive eget firma. Du kan unngå en del beskatning, og også beskattes lavere feks i forhold til det utbyttet du tar ut, men hvis uforutsette ting skjer så kan jo ting gå riktig galt.
Niennas Skrevet 14. september 2016 #27624 Skrevet 14. september 2016 (endret) 8 timer siden, MiniMjau skrev: Merkelig at hun får være på barsel av ikke-medisinske grunner(visning). "vi trengte et sted å være pga visning idag..." (snap) Hun fødte for tre dager siden. Det er ikke unormalt lenge å være på barsel, spesielt ikke mtp amming og sånn. Man er forbi de verste fødemånedene, og sykehuset i Telemark er vel ikke akkurat verdens navle. Så synes ikke det er spesielt merkelig. Vi var 4 dager på sykehuset med vår første. Endret 14. september 2016 av Niennas Skrivefeil 14
Gjest morhjertegod Skrevet 14. september 2016 #27625 Skrevet 14. september 2016 3 minutter siden, Niennas skrev: Hun fødte for tre dager siden. Det er ikke unormalt lenge å være på barsel, spesielt ikke mtp amming og sånn. Man er fordi de verste fødemånedene, og sykehuset i Telemark er vel ikke akkurat verdens navle. Så synes ikke det er spesielt merkelig. Vi var 4 dager på sykehuset med vår første. Jeg har dratt hjem før tiden begge gangene, men kunne vært der lengre. Regner med CBE hadde valgt å dra hjem om det ikke hadde vært visning, men at det blir fredligere for mor og barn å være ut tiden på sykehuset pga visning. Ingen som tvinger deg hjem dagen etter, spes ikke om det er plass nok.
Gjest Cement Skrevet 15. september 2016 #27626 Skrevet 15. september 2016 (endret) 16 timer siden, Blondie65 skrev: Så hvis Bloggerklubbem AS, bestående av Kari (eier 51 %), Ole (eier 10 %), Gunn (eier 14 %) og Inge (eier 25 %) får sponsormidler til bygging av Kari sitt hus fordi Ole og Gunn er fantastiske til å lage gode avtaler, så er det likevel Kari som sitter igjen med det ferdige produktet (huset) som hun vederlagsfritt kan selge og beholde inntekten selv? Tenkt og søkt eksempel, men dog interessant. En naturlig løsning ville være å innberette fordelen av byggingen som lønn til Kari og avtale aksjonærene i mellom hvor mye de andre skulle få av penger eller andre goder for å kompensere. At det er vanskelig å beregne reell verdi slik at det blir en rettferdig fordeling av goder aksjonærene i mellom er en annen sak. En annen løsning er at Kari snyter på skatten og ikke oppgir at aksjeselskapet i realiteten sponser helt eller delvis bygging av privatboligen hennes. Den tredje løsningen, at aksjeselskapet Blogg AS via sponsorer bygger og deretter eier boligen til Kari, er jo høyst usannsynlig. Om en sånn løsning ble valgt måtte det i så fall være dersom skatteregler, boligmarkedet og/eller andre økonomiske forhold privat og i selskapet gjør det mer lønnsomt for alle parter at selskapet eier huset og leier det ut til Kari eller andre. Hvis Kari bor gratis i firmaboligen må hun muligens betale skatt av fordelen, jeg vet ikke og orker ikke å google skatteregler. Alt dette er hypotetisk og helt ærlig talt uten noen som helst tanker om hva trådens bloggbedrift eller andre bloggere håndterer sponsormidler. Det vet jeg ingenting om eller spekulerer i. Endret 15. september 2016 av Capri Endret et par ord og lagt til en setning.
osloankan Skrevet 15. september 2016 #27627 Skrevet 15. september 2016 18 timer siden, Capri skrev: Eierne av Treasures AS har tatt ut snaue 1,5 mill i utbytte, ikke 1,9 som du hevder. 1,9 mill er resultat før skatt. Det er heller ikke korrekt at CBE har tatt ut hele utbyttet, hun og mannen eier 50% av selskapet hver, og mottar utbytte iht eierandel. Edit: At CBE er en dyktig forretningskvinne er det faktisk ikke mange som kritiserer. Dessuten er det raust å dele bedriften 50/50 med mannen, når det tross alt er hun som har etablert og gjort suksess. Takk for tillegg. Har bare lest det i en artikkel et sted denne uken!
Krokanis Skrevet 15. september 2016 #27628 Skrevet 15. september 2016 Fikk de ikke solgt huset? Er vel vanlig at det er solgt dagen etter visning kl 12 hvis det kom inn bud? 2
Gjest eksiltronder Skrevet 15. september 2016 #27629 Skrevet 15. september 2016 30 minutter siden, Krokanis skrev: Fikk de ikke solgt huset? Er vel vanlig at det er solgt dagen etter visning kl 12 hvis det kom inn bud? Kan jo være det er budkrig på gang? Budgiver kan sette fristen til når som helst, tidligst kl 12 dagen etter fellesvisning.
Gjest Sobril Skrevet 15. september 2016 #27630 Skrevet 15. september 2016 33 minutter siden, Krokanis skrev: Fikk de ikke solgt huset? Er vel vanlig at det er solgt dagen etter visning kl 12 hvis det kom inn bud? Spørs jo hvor huset ligger da. Ikke alle ser etter hus på Siljan. Vi solgte etter 8(!!) visninger.
Abrahima Skrevet 15. september 2016 #27631 Skrevet 15. september 2016 2 timer siden, Krokanis skrev: Fikk de ikke solgt huset? Er vel vanlig at det er solgt dagen etter visning kl 12 hvis det kom inn bud? Huset står som "solgt" på Finn.. 1
Gjest morhjertegod Skrevet 15. september 2016 #27632 Skrevet 15. september 2016 Så bildene på siste blogginnlegg nå, må bare få innrømme at hun ser fantastisk ut, nydelige bilder. Hun ser frisk, fresh og lykkelig ut, koselige bilder.
Allure Skrevet 15. september 2016 #27633 Skrevet 15. september 2016 1 time siden, morhjertegod skrev: Så bildene på siste blogginnlegg nå, må bare få innrømme at hun ser fantastisk ut, nydelige bilder. Hun ser frisk, fresh og lykkelig ut, koselige bilder. Helt enig Lurer så på hva huset gikk for! Og vekt/lengde på baby 2
nyher Skrevet 15. september 2016 #27634 Skrevet 15. september 2016 Blir spennende å se hvor lenge hun beholder klærne på denne gangen 12
Gjest Keikolina Skrevet 15. september 2016 #27635 Skrevet 15. september 2016 Ikke lenge før det kommer et uskarpt mobilbilde opp sikkert.
Missfebruary Skrevet 15. september 2016 #27636 Skrevet 15. september 2016 Noen som vet hvor de skal flytte?
rikken Skrevet 15. september 2016 #27637 Skrevet 15. september 2016 Den 14. september 2016 at 15.14, MiniMjau skrev: Merkelig at hun får være på barsel av ikke-medisinske grunner(visning). "vi trengte et sted å være pga visning idag..." (snap) Har vel litt med at hun som nybakt mor ikke skal måtte stresse med å bo på hotell, evt. kjøre helt til foreldrene sine bare for å "gi opp" rommet sitt på sykehuset og komme seg fortest mulig ut. Mener å ha hørt at man selv "bestemmer" litt hvor lenge man vil være på sykehuset etter fødsel..? 1
MiniMjau Skrevet 15. september 2016 #27638 Skrevet 15. september 2016 30 minutter siden, rikken skrev: Har vel litt med at hun som nybakt mor ikke skal måtte stresse med å bo på hotell, evt. kjøre helt til foreldrene sine bare for å "gi opp" rommet sitt på sykehuset og komme seg fortest mulig ut. Mener å ha hørt at man selv "bestemmer" litt hvor lenge man vil være på sykehuset etter fødsel..? Kommer vel litt Ann på fødested, men det finnes retningslinjer for antall liggedøgn e fødsel. Og en bestemmer ikke selv. Det må være MEDISINSK grunn for det. Altså... Liggedøgn koster. Sykehus er ikke et hotell for friske. Jeg jobber i helsevesenet, så jeg vet litt om dette. 8
Pearl2.0 Skrevet 15. september 2016 #27639 Skrevet 15. september 2016 Der jeg fødte er der standard med 3 liggedøgn så da var det sikkert ikke noe problem for dem å være der☺ 5
Abrahima Skrevet 15. september 2016 #27640 Skrevet 15. september 2016 8 minutter siden, MiniMjau skrev: Kommer vel litt Ann på fødested, men det finnes retningslinjer for antall liggedøgn e fødsel. Og en bestemmer ikke selv. Det må være MEDISINSK grunn for det. Altså... Liggedøgn koster. Sykehus er ikke et hotell for friske. Jeg jobber i helsevesenet, så jeg vet litt om dette. Jeg fødte i en travel sommer-måned i en stor norsk by. Sønnen min ble født fredag morgen, og vi skulle egentlig hjem søndag. Men vi fikk lov å bli "så lenge vi ville", så jeg ble faktisk helt til tirsdag. UTEN annen medisinsk grunn enn at jeg ikke ville hjem før snekkerne hadde ryddet opp hjemme hos oss! 7
Fremhevede innlegg