Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bluebird1992
Skrevet

Tusen takk til alle dere som skriver så interessante, velinformerte og tankevekkende innlegg i denne tråden! Hatten av for dere!

Etter å ha lest innleggene som har blitt skrevet her de siste par ukene så har jeg fått en skikkelig aha-opplevelsene med tanke på hvor kalkulert, systematisk og totalt beregnende denne pengemaskinen av en blogg er. 

Forskjellen mellom hvordan jeg oppfattet blogger som denne for et par år tilbake sammenlignet med i dag kan kanskje beskrives som en såkalt "ambigous image"; - ser du vasen eller ansiktsprofilene?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ambiguous_image 

Uttrykket "you can't unsee it" brukes ofte i forbindelse med slike bilder, og for meg er det sånn med denne bloggen. Nå som øynene mine er åpne så kan jeg ikke se noe annet enn en ren annonseblogg: Reklamen er selve cupcaken, sexy mor er frosting, og arvingene blir et dryss av glitrende pastellsukker på toppen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering, avpsoringer, krenkende utsagn, omtale av barn og svar til dette.

Kragebein, mod

Edit: Tråden er også ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Endret av Kragebein
Skrevet

Prøver igjen;

Får vondt av at CBE skriver i siste blogginnlegget sitt at hun føler seg som en dårlig gravid pga hun ikke har født enda, at hun er på overtid og ingen fødsel til termin. 

Man kan planlegge og ha alt på stell, men akkurat en fødsel er ikke noe man kan planlegge og time. 

• Liker 8
Gjest eksiltronder
Skrevet

Nå synes jeg dere tar det hele litt vel bokstavelig her. Flere av mine venninner har "følt seg som en dårlig gravid" når de har gått på overtid, uten at jeg tillegger dem noen store sjelelige sår av den grunn. Det er vel bare et uttrykk? Skjønner at man føler at man "skuffer" omverden når alle går og venter på at ungen skal komme ut, men samtidig vet man jo selv at ingen av de nærmeste mener at du er et dårlig menneske fordi du går over termindato.

Skrevet
4 minutter siden, eksiltronder skrev:

Nå synes jeg dere tar det hele litt vel bokstavelig her. Flere av mine venninner har "følt seg som en dårlig gravid" når de har gått på overtid, uten at jeg tillegger dem noen store sjelelige sår av den grunn. Det er vel bare et uttrykk? Skjønner at man føler at man "skuffer" omverden når alle går og venter på at ungen skal komme ut, men samtidig vet man jo selv at ingen av de nærmeste mener at du er et dårlig menneske fordi du går over termindato.

Hæ, seriøst? :overrasket:

Det har jeg heldigvis aldri hørt før. Nei, det er ikke et uttrykk! Hva faen er en dårlig gravid? Fordi man går noen dager over termin? Hva faen, det er det DUMMESTE jeg har hørt!

Gjest eksiltronder
Skrevet
2 minutter siden, Articuno skrev:

Det har jeg heldigvis aldri hørt før. Nei, det er ikke et uttrykk! Hva faen er en dårlig gravid? Fordi man går noen dager over termin? Hva faen, det er det DUMMESTE jeg har hørt!

Det er et uttrykk, sagt med humor og brukt som et hjertesukk fordi man helst ville hatt ut ungen. Det er i alle fall slik jeg har hørt det blitt brukt. At du tydeligvis reagerer så voldsomt på det tyder kanskje på at du ikke har hørt det blitt brukt tidligere, men det vil vel ikke si at ingen andre har hørt om det før?

Skrevet

Ingen 'skuffer omverdenen' fordi man ikke føder til termin! Nei, dette høres bare sykt ut. Har det virkelig blitt slik?? :daane:

Skrevet
6 minutter siden, Articuno skrev:

Har aldri jeg hørt heller. 

En dårlig gravid er ei som røyker 20 om dagen og bøtter innpå med alkohol. Ikke ei som går noen dager over termindato. 

• Liker 18
Skrevet
1 minutt siden, skruf skrev:

Har aldri jeg hørt heller. 

En dårlig gravid er ei som røyker 20 om dagen og bøtter innpå med alkohol. Ikke ei som går noen dager over termindato. 

Nettopp! :Nikke:

Skrevet

Jeg tror det er mange her som har et sterkt ønske om å holde fokus på temaene som skisseres i hovedinnlegget. Det meste av det som har med fødsel å gjøre er ikke relatert til Treasures As eller blogg, bedrift,etikk og ansvar, og det roter til debatten når man må vasse gjennom x antall innlegg om fødsel eller overtid eller navnevalg. Dette er personlige saker for familien Eriksen, og jeg har inntrykk av at det er mange her som rapporterer innlegg om disse tingene som avsporinger ift trådens tema.

Ihvertfall gjør jeg det.

• Liker 13
Skrevet

Sorry.. men det ser ut som Frua trenger to tråder? 

En for bloggens daglige svada og en for den daglige 'mygel'. :Knegg:

Skrevet
5 minutter siden, Articuno skrev:

Akkurat det jeg foreslo før idag 😂, men det ble moderert bort 😠

• Liker 12
Skrevet
6 minutter siden, Articuno skrev:

Give me a sign så skal jeg starte en ny tråd for nettopp det!!

Ikke greit at denne tråden skal ha null-tolleranse for ALT.

• Liker 13
Skrevet
7 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Akkurat det jeg foreslo før idag 😂, men det ble moderert bort 😠

Hah! Se der ja. :Knegg:

6 minutter siden, Abrahima skrev:

Ja, det kan jo være greit å kunne diskutere det de skriver om i bloggen også uten at det er avsporing?

Skrevet

Tusen takk for gode og informative svar @Asti, @Amafalathiel og @Lafemmemauvaise. Dere er noen kunnskapsrike typer som hever trådens nivå for omtrent hvert innlegg dere skriver:tongue: (Ikke bare dere, men også de mange andre reflekterte, samfunnsengasjerte kvinnene (og mennene?) som stadig kommer med gode innlegg.

Jeg må si at dagens "fotballfrue-tråder" er mye mer saklige enn de fra begynnelsen. Da var det mest fokus på klær, kropp, sminke og trening, det var mye latterliggjøring og "sladring", mens det i dag holdes en god tone og man prøver å diskutere *bedriftens* forpliktelser og forbedringsområder (men ikke for dét- de første fotballfruetrådene var kjempemorsomme, men det er vanskelig å komme med konstruktiv kritikk til en bedrift om man dagene før har diskutert bedriftseierens kvise over flere sider:fnise:).

• Liker 8
Skrevet
6 timer siden, Abrahima skrev:

Gjør veldig gjerne det! :tommelsmil: Så kan denne tråden forholde seg til HI.

• Liker 9
Skrevet
7 timer siden, Amafalathiel skrev:

Jeg tror det er mange her som har et sterkt ønske om å holde fokus på temaene som skisseres i hovedinnlegget. Det meste av det som har med fødsel å gjøre er ikke relatert til Treasures As eller blogg, bedrift,etikk og ansvar, og det roter til debatten når man må vasse gjennom x antall innlegg om fødsel eller overtid eller navnevalg. Dette er personlige saker for familien Eriksen, og jeg har inntrykk av at det er mange her som rapporterer innlegg om disse tingene som avsporinger ift trådens tema.

Ihvertfall gjør jeg det.

Det er kanskje ikke relatert til HI i denne tråden, men at du kan si at det er personlige saker og ikke relatert til bloggen får meg nesten til å lure på om du ikke leser bloggen. Den har knapt nok handlet om noe annet enn graviditet og fødsel det siste halvåret med dertil sponsede produkter.

Og helt generelt, om det er et "vanlig uttrykk" at man er en dårlig gravid om man går på overtid, så må man ha et usunt miljø rundt seg. Det er noe av det dummeste jeg har hørt i den forbindelse.

• Liker 15
Gjest eksiltronder
Skrevet
4 timer siden, Sol79 skrev:

Det er kanskje ikke relatert til HI i denne tråden, men at du kan si at det er personlige saker og ikke relatert til bloggen får meg nesten til å lure på om du ikke leser bloggen. Den har knapt nok handlet om noe annet enn graviditet og fødsel det siste halvåret med dertil sponsede produkter.

Og helt generelt, om det er et "vanlig uttrykk" at man er en dårlig gravid om man går på overtid, så må man ha et usunt miljø rundt seg. Det er noe av det dummeste jeg har hørt i den forbindelse.

Usunt miljø? Virkelig? Fordi man omgir seg med folk som bruker et kreativt språk og humor for å lette opp i venteperioden?

Skrevet
21 minutter siden, eksiltronder skrev:

Usunt miljø? Virkelig? Fordi man omgir seg med folk som bruker et kreativt språk og humor for å lette opp i venteperioden?

Det var humoristisk ment altså? Sier hun det noe sted?

• Liker 6
Gjest eksiltronder
Skrevet
9 minutter siden, neiognei skrev:

Det var humoristisk ment altså? Sier hun det noe sted?

Jeg tolket det sånn i alle fall - og om hun skal skrive "dette er humor" bak alt som ikke er gravalvorlig synes jeg kanskje det blir litt i overkant? Men så velger jeg å lese med snille briller på, og det er det vel kanskje ikke alle som gjør.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...