Kragebein Skrevet 11. september 2016 #27541 Skrevet 11. september 2016 Tråden er ryddet for kommentarer til moderering (minner igen om at dette skal tas på PM eller ris & ros), spekulasjoner, avpsoringer, krenkende utsagn og svar til dette. Kragebein, mod 1
neiognei Skrevet 11. september 2016 #27542 Skrevet 11. september 2016 5 timer siden, eksiltronder skrev: Jeg tolket det sånn i alle fall - og om hun skal skrive "dette er humor" bak alt som ikke er gravalvorlig synes jeg kanskje det blir litt i overkant? Men så velger jeg å lese med snille briller på, og det er det vel kanskje ikke alle som gjør. Skjønner ikke helt hva det har med snille briller å gjøre. Må i tilfelle være briller som ikke setter ting i sammenheng? Er det slemt å si at det er synd på henne som har urimelige krav til seg selv? Det var ingenting i teksten som tilsier at dette ikke er seriøse tanker fra hennes ståsted. Slutningen trekkes vel også med personligheten hennes i bakhodet. Slår du opp flink pike i ordboka finner du bilde av henne. Det er ikke noe "vi" finner på, det er et bilde hun har tegnet selv. Negativt? Er ihvertfall trist for henne, at hun har så høye krav til seg selv, at hun føler at fødsel etter termin er et nederlag. 7
Gjest morhjertegod Skrevet 11. september 2016 #27543 Skrevet 11. september 2016 (endret) 5 minutter siden, neiognei skrev: Skjønner ikke helt hva det har med snille briller å gjøre. Må i tilfelle være briller som ikke setter ting i sammenheng? Er det slemt å si at det er synd på henne som har urimelige krav til seg selv? Det var ingenting i teksten som tilsier at dette ikke er seriøse tanker fra hennes ståsted. Slutningen trekkes vel også med personligheten hennes i bakhodet. Slår du opp flink pike i ordboka finner du bilde av henne. Det er ikke noe "vi" finner på, det er et bilde hun har tegnet selv. Negativt? Er ihvertfall trist for henne, at hun har så høye krav til seg selv, at hun føler at fødsel etter termin er et nederlag. Jeg leste det eller ikke bokstavlig, men.... Så noen skrev en tråd om mange følte det sån på overttid? Da var det overraskende mange damer som følte det sån og hadde slike tanker. Så selv om jeg ikke forstår dem eller er slik selv , så føler jeg ikke for å kritisere dem det gjelder, vi er så forskjellige. Endret 11. september 2016 av morhjertegod
Jobbermedbarn Skrevet 11. september 2016 #27544 Skrevet 11. september 2016 32 minutter siden, morhjertegod skrev: Jeg leste det eller ikke bokstavlig, men.... Så noen skrev en tråd om mange følte det sån på overttid? Da var det overraskende mange damer som følte det sån og hadde slike tanker. Så selv om jeg ikke forstår dem eller er slik selv , så føler jeg ikke for å kritisere dem det gjelder, vi er så forskjellige. Kan du lenke til den tråden? Hadde vært interessant å lese! Møter disse mødrene hver dag og har aldri hørt noen si dette... 1
Gjest morhjertegod Skrevet 11. september 2016 #27545 Skrevet 11. september 2016 1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev: Kan du lenke til den tråden? Hadde vært interessant å lese! Møter disse mødrene hver dag og har aldri hørt noen si dette... http://forum.kvinneguiden.no/topic/1051655-dårlig-gravid-når-man-ikke-føder-på-termin/
Keaton Skrevet 11. september 2016 #27546 Skrevet 11. september 2016 Var vel ikke mange, var det en som kjente seg igjen i begrepet? 3
Gjest morhjertegod Skrevet 11. september 2016 #27547 Skrevet 11. september 2016 1 minutt siden, Francis skrev: Var vel ikke mange, var det en som kjente seg igjen i begrepet? Men mange som fikk irrasjonelle tanker på slutten av en graviditet, som igangsettelse osv. Skjønner ikke hvordan noen kan henge seg opp i dette, smålig.
Lapper Skrevet 11. september 2016 #27548 Skrevet 11. september 2016 Den 9. september 2016 at 19.56, Kronellermynt skrev: Tja. Klikk her og nå gir ikke klikk for et halvt år når interessen har dabbet av. Jeg tror for deres del hadde det vært lurt å ikke fremstå så enkle i offentligheten som de gjør med den videoen, og heller komme med noe som viser litt tyngde. Jeg tror ikke det gagner dem med slik medieomtale når de allerede har et frynsete rykte. Ifølge Dagbladet hadde CBE en inntekt på 3,3 millioner i fjor.. Så det virker som folk ikke har gått lei 2
Penny_Lane Skrevet 11. september 2016 #27549 Skrevet 11. september 2016 http://www.dn.no/etterBors/2016/09/11/1959/Blogg/blogget-for-33-millioner-kroner Sitat fra artikkelen: "Treasures driver ifølge årsberetningen med nettbutikk som markedsføres via blogg og selger annonseplass til bedriftskunder." 4
siebaeo Skrevet 11. september 2016 #27550 Skrevet 11. september 2016 22 timer siden, Articuno skrev: Ingen 'skuffer omverdenen' fordi man ikke føder til termin! Nei, dette høres bare sykt ut. Har det virkelig blitt slik?? Så klart ikke. Men tror ikke man kan sette seg helt inn i dette uten å ha gått på overtid selv. 😉 Man kan jo bli borderline koko av det. Snakker så klart av erfaring nå. Følelsen av å ikke "få til", på annen måte og litt krøkkete uttrykt; "være en dårlig gravid". Lister meg ut igjen... 5
Sol79 Skrevet 11. september 2016 #27551 Skrevet 11. september 2016 3 minutter siden, siebaeo skrev: Så klart ikke. Men tror ikke man kan sette seg helt inn i dette uten å ha gått på overtid selv. 😉 Man kan jo bli borderline koko av det. Snakker så klart av erfaring nå. Følelsen av å ikke "få til", på annen måte og litt krøkkete uttrykt; "være en dårlig gravid". Lister meg ut igjen... Jeg har også gått overtid, men følte meg ikke som en dårlig gravid 1 sekund. Høres ut som et flonk pike-syndrom. 20
siebaeo Skrevet 12. september 2016 #27552 Skrevet 12. september 2016 8 timer siden, Sol79 skrev: Jeg har også gått overtid, men følte meg ikke som en dårlig gravid 1 sekund. Høres ut som et flonk pike-syndrom. Det var fint for deg Det kan sikkert være det for noen. Hvor lenge man går over, hvor mange som "maser", hva man har sett for seg osv spille nok også inn. Men å kalle det blankt for er flink pike-syndrom er for svart/hvitt spør du meg. 11
skruf Skrevet 12. september 2016 #27553 Skrevet 12. september 2016 Altså; når hun må ringe moren sin pga hun er lei seg for at hun ikke rakk igjennom dagens to-do-liste så blir uttalelsen om å føle seg som en dårlig gravid pga hun er på overtid ikke tolket som humor og spøk hos meg iallefall. 42
siebaeo Skrevet 12. september 2016 #27554 Skrevet 12. september 2016 Det er jeg helt enig i! 😉 (Ville bare si at den "mislykkafølelsen" kan komme selv om man ikke har rosablogg, flink pike syndrom eller stålkontroll på alt annet her i livet, siden noen syntes det var så utenkelig) 1
Oz- Skrevet 12. september 2016 #27555 Skrevet 12. september 2016 9 timer siden, in_vino_veritas skrev: http://www.dn.no/etterBors/2016/09/11/1959/Blogg/blogget-for-33-millioner-kroner Sitat fra artikkelen: "Treasures driver ifølge årsberetningen med nettbutikk som markedsføres via blogg og selger annonseplass til bedriftskunder." Det stemmer veldig godt overens med min oppfatning av bloggen - det er omtrent så langt fra en personlig dagbok som det er mulig å komme 14
Gjest CecilieX Skrevet 12. september 2016 #27556 Skrevet 12. september 2016 Hva forteller tallene oss? Antall lesere har jo gått ned, inntjeningen har gått opp. Det sier ganske mye om hva slags påvirkning bloggen har på leserne. Inntjeningen er jo uløslig knyttet til det annonsører ser at de får igjen for å bruke bloggen i sin markedsføring. Flere forklaringsmodeller er aktuelle feks a) at markedsverdien har økt og de kan ta seg enda bedre betalt fra annonsører b) at det er flere innlegg som gir inntekter, de fleste besøk på bloggen er mer eller mindre skjulte homeparties der venninna di skal ha deg til å kjøpe noe slik at hun tjener penger på deg. I denne anledningen synes jeg det er interessant å se på påstanden som er fremmet av bloggparet om at de ikke har et valg, de må selge huset, og det litt offerakrtige sukket om at "slik er det å være fotballfrue, det er fotballen som bestemmer". Leserne ytrer i kommentarfeltet at de synes synd på frua som må flytte midt oppe i fødsel og nyfødttiden. Jeg greier ikke å finne et snev av sympati. De kunne, med denne inntekten, blitt boende på Siljan og levd livets glade dager. Men igjen skapes det et narrativ om at det er synd på dem og at de ikke har et valg. Var det noen som hvisket troverdighet her?
Gjest Xstrella Skrevet 12. september 2016 #27557 Skrevet 12. september 2016 Da slettet jeg VG rampelys. De reklamerer for bloggen veldig ofte. Ble uvel av det hundeselskapet som er større enn de kongelige feirer. Overmaterialistisk så til de grader. Hva får folk ut av å følge dette sirkuset kjøpt og betalt av sponsorere???
pøbelsara Skrevet 12. september 2016 #27558 Skrevet 12. september 2016 31 minutter siden, Xstrella skrev: Da slettet jeg VG rampelys. De reklamerer for bloggen veldig ofte. Ble uvel av det hundeselskapet som er større enn de kongelige feirer. Overmaterialistisk så til de grader. Hva får folk ut av å følge dette sirkuset kjøpt og betalt av sponsorere??? Godtspørsmål. 3
Llise Skrevet 12. september 2016 #27559 Skrevet 12. september 2016 Sikkert litt på siden av HI, men nå har hun født hvert fall. 1
Gjest Sobril Skrevet 12. september 2016 #27560 Skrevet 12. september 2016 Synes navnet var pent, jeg, men kanskje litt for likt storesøsters i uttale (står man i skogen og roper ut begge så låter det ganske likt liksom). Men gratulerer så mye til fotballfruen!
Fremhevede innlegg