Emma77 Skrevet 12. september 2016 #27561 Skrevet 12. september 2016 Hvis dere virkelig oppriktig lurer på hvordan det uttales, får dere følge henne på snap. Det er sagt der Forøvrig akkurat sånn jeg gjettet det skulle uttales, da jeg leste det. Til tross for at jeg aldri har hørt navnet før. (Så veldig vanskelig var det ikke.) Syns navnet passet fint sammen med søsteren sitt. 6
skruf Skrevet 12. september 2016 #27562 Skrevet 12. september 2016 3 minutter siden, Emma77 skrev: Hvis dere virkelig oppriktig lurer på hvordan det uttales, får dere følge henne på snap. Det er sagt der Forøvrig akkurat sånn jeg gjettet det skulle uttales, da jeg leste det. Til tross for at jeg aldri har hørt navnet før. (Så veldig vanskelig var det ikke.) Syns navnet passet fint sammen med søsteren sitt. Ikke alle har snap 5
Kragebein Skrevet 12. september 2016 #27563 Skrevet 12. september 2016 Tråden er ryddet for latterliggjøring, avsporinger, brukerdebatt og samtlige svar til dette. Kragebein, mod 4
Honey Dew Skrevet 12. september 2016 #27564 Skrevet 12. september 2016 19 minutter siden, skruf skrev: Ikke alle har snap Nemlig 3
CoolSistah Skrevet 12. september 2016 #27565 Skrevet 12. september 2016 Gratulerer til paret, ja! Skjønner godt at man blir litt utålmodig når man går over termin, alt blir jo satt på pause og man bare går der å venter. Så de er sikkert utrolig glade og lettet over at det er overstått, og at det gikk så bra! Navnevalget var litt spesielt synes jeg, det er jo veldig likt det første. Jeg føler det blir som å kalle barna sine Jon og John. Men hver sin smak 6
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2016 #27566 Skrevet 12. september 2016 VGs artikkel om fødselen er noe av det mest kritiske jeg har lest om CBEnoen ganG. Selv om CBE har nådd frontsiden av VG fødselen, er ikke omtalen av hendelsen den nesegruse beundringen som det har vært tidligere. Det er nesten så jeg synes det er på grensen til overdrevet kritisk når det er en fødsel som skal omtales.
SusieDerkins Skrevet 12. september 2016 #27567 Skrevet 12. september 2016 Et øyeblikk siden, Blondie65 skrev: VGs artikkel om fødselen er noe av det mest kritiske jeg har lest om CBEnoen ganG. Selv om CBE har nådd frontsiden av VG fødselen, er ikke omtalen av hendelsen den nesegruse beundringen som det har vært tidligere. Det er nesten så jeg synes det er på grensen til overdrevet kritisk når det er en fødsel som skal omtales. ja, jeg syntes og den var avmålt. Bortsett fra det siste avsnittet om barnets "sporadiske" opptreden i sosiale media. Det var vel et understatement. 8
Gjest Navios Skrevet 13. september 2016 #27568 Skrevet 13. september 2016 (endret) 11 timer siden, Amafalathiel skrev: ja, jeg syntes og den var avmålt. Bortsett fra det siste avsnittet om barnets "sporadiske" opptreden i sosiale media. Det var vel et understatement. MinMote er blitt medias nyaste vaktbikkje mot skjulte koblingar og snikreklame, og kven er vel betre til å gjøre slikt enn eit motemagasin som har 80% av sakene sine som rene collager av reklamelenker. <3 Endret 13. september 2016 av Navios
Gjest Asti Skrevet 13. september 2016 #27569 Skrevet 13. september 2016 (endret) 42 minutter siden, Navios skrev: MinMote er blitt medias nyaste vaktbikkje mot skjulte koblingar og snikreklame... Dette står i VG Rampelys - http://www.vg.no/rampelys/blogg/ny-jente-for-caroline-berg-eriksen-og-mannen/a/23790092/ (Tilføyelse: La til lenke). Endret 13. september 2016 av Asti
Keaton Skrevet 13. september 2016 #27570 Skrevet 13. september 2016 (endret) @Luvinesta Var det CBE som stod for kommentarjukset? Hun innrømte bilderedigeringen, mannen innrømte å ha skrevet falske kommentarer uten hennes viten. Endret 13. september 2016 av Francis 8
Lollipops Skrevet 13. september 2016 #27571 Skrevet 13. september 2016 Sånn, da har hun lagt ut en snap som oppklarer alt det folk lurer på. Náia uttales akkurat sånn som det skrives, med trykk på første A.
Kragebein Skrevet 13. september 2016 #27572 Skrevet 13. september 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger, spekulasjoner, omtale av barn og samtlige svar til dette. Kragebein, mod 1
Abrahima Skrevet 13. september 2016 #27573 Skrevet 13. september 2016 22 minutter siden, Lollipops skrev: Sånn, da har hun lagt ut en snap som oppklarer alt det folk lurer på. Náia uttales akkurat sånn som det skrives, med trykk på første A. Hva heter hun på snap?
Llise Skrevet 13. september 2016 #27574 Skrevet 13. september 2016 41 minutter siden, Abrahima skrev: Hva heter hun på snap? carobergeriksen
Ultiva Skrevet 13. september 2016 Forfatter #27575 Skrevet 13. september 2016 Jeg syns det er flott at bedriften (foreløpig) skjermer det nyeste familietilskuddet fra den kommersielle bedriften (eller "nettbutikk som selger annonseplass", som bloggen jo er registrert som). http://www.dn.no/etterBors/2016/09/11/1959/Blogg/blogget-for-33-millioner-kroner Reklameinnleggene før fødselen var mange, sikkert for å utnytte den økte trafikken i forbindelse med termin, og noen av produktplasseringene var som vanlig mer finurlige enn andre. Jeg stiller spørsmålstegn f eks ved posen fra "MeMini". Jeg vil påstå at Forbrukerombudets veiledning er svært tydelig på dette: Sitat Men hva regnes egentlig som reklame? For å si det enkelt, er reklame alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller tjeneste, og som samtidig gjør at du oppnår en fordel. Kilde: https://forbrukerombudet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukerombudets-veiledning-merking-reklame-sosiale-medier Da holder det naturligvis ikke at bloggeren sier "tusen takk for de fine gavene, kjære gode lesere." Her syns jeg igjen det er altfor dårlig av journalisten CBE, som har syv års yrkeserfaring innen toppblogging. Igjen; skjult reklame er forbudt. Dette er slått fast i markedsføringsloven § 3 første ledd, som sier at markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring. Og å kalle nok et innlegg for "utstyrsguide" når det igjen var et renspikket reklameinnlegg for noen få utvalgte, sponsede produkter er igjen misvisende av veteranbloggeren. 24
Sjøgrønn Skrevet 13. september 2016 #27576 Skrevet 13. september 2016 22 minutter siden, Ultiva skrev: Jeg syns det er flott at bedriften (foreløpig) skjermer det nyeste familietilskuddet fra den kommersielle bedriften (eller "nettbutikk som selger annonseplass", som bloggen jo er registrert som). http://www.dn.no/etterBors/2016/09/11/1959/Blogg/blogget-for-33-millioner-kroner Reklameinnleggene før fødselen var mange, sikkert for å utnytte den økte trafikken i forbindelse med termin, og noen av produktplasseringene var som vanlig mer finurlige enn andre. Jeg stiller spørsmålstegn f eks ved posen fra "MeMini". Jeg vil påstå at Forbrukerombudets veiledning er svært tydelig på dette: Kilde: https://forbrukerombudet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukerombudets-veiledning-merking-reklame-sosiale-medier Da holder det naturligvis ikke at bloggeren sier "tusen takk for de fine gavene, kjære gode lesere." Her syns jeg igjen det er altfor dårlig av journalisten CBE, som har syv års yrkeserfaring innen toppblogging. Igjen; skjult reklame er forbudt. Dette er slått fast i markedsføringsloven § 3 første ledd, som sier at markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring. Og å kalle nok et innlegg for "utstyrsguide" når det igjen var et renspikket reklameinnlegg for noen få utvalgte, sponsede produkter er igjen misvisende av veteranbloggeren. Tja, så skiermet er babyen ikke... Bildet med LK som kysser den lille foten kom i min newsfeed fra Babyshop... 21
Gjest Bergensia Skrevet 13. september 2016 #27577 Skrevet 13. september 2016 3 minutter siden, Sjøgrønn skrev: Tja, så skiermet er babyen ikke... Bildet med LK som kysser den lille foten kom i min newsfeed fra Babyshop... 😳😳😳 Da var det igang....
pøbelsara Skrevet 13. september 2016 #27578 Skrevet 13. september 2016 11 minutter siden, Sjøgrønn skrev: Tja, så skiermet er babyen ikke... Bildet med LK som kysser den lille foten kom i min newsfeed fra Babyshop... Seriøst? 12
Sjøgrønn Skrevet 13. september 2016 #27579 Skrevet 13. september 2016 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Seriøst? Helt seriøst, ja, i newsfeeden på Facebook. (Nydelig bilde, da 😍) 3
Keaton Skrevet 13. september 2016 #27580 Skrevet 13. september 2016 2 minutter siden, Sjøgrønn skrev: Helt seriøst, ja, i newsfeeden på Facebook. (Nydelig bilde, da 😍) Ser det ligger på ig også. De kom altså ikke hjem (ikke bildemessig iallfall) for første annonsør var på banen. 23
Fremhevede innlegg