Arista Skrevet 16. september 2016 #27681 Skrevet 16. september 2016 hvilke artikler er det fotballfrue har lest? Hun har tydeligvis lest mer enn en artikkel som har fortalt henne hva en ekte mammakropp er. Utfordrer henne til å legge ut linker 9
Aamu Skrevet 16. september 2016 #27682 Skrevet 16. september 2016 4 minutter siden, Sol79 skrev: Det er ikke unikt å ha flat mage fire dager etter fødsel akkurat. Jeg hadde ikke det, men har flere venninner som har hatt det. Felles for de er at de har bært babyen mer på innsiden enn på utsiden, sånn som CBE, og antagelig er det kombinert med gode gener og en aktiv livsstil. Skjønner uansett ikke behovet for å vise seg fram i undertøyet hele tiden. Eller jeg skjønner jo at hun liker å vise seg fram, men må vi se trusa hennes en gang i uka egentlig? Det har ingenting med "gode gener" å gjøre, man har ikke dårlige gener om man bærer babyen annerledes enn CBE. Eller, hva mente du? Det har ofte med høyden å gjøre, lavere kvinner har en tendens til å bære mer utover enn høye kvinner, fordi det er mindre plass til babyen i magen. Det betyr ikke at de har dårlige gener, skal man snakke om dårlige gener må man inkludere sykdom, ikke hvordan man bærer babyen, hvor mange (eller få) strekkmerker man får og hvor fort huden trekker seg sammen. Det har overhodet ingenting med dårlige eller gode gener å gjøre, og det er en stygg ting å skrive. 9
Ny Bruker Skrevet 16. september 2016 #27683 Skrevet 16. september 2016 12 minutter siden, Aamu skrev: Det har ingenting med "gode gener" å gjøre, man har ikke dårlige gener om man bærer babyen annerledes enn CBE. Eller, hva mente du? Det har ofte med høyden å gjøre, lavere kvinner har en tendens til å bære mer utover enn høye kvinner, fordi det er mindre plass til babyen i magen. Det betyr ikke at de har dårlige gener, skal man snakke om dårlige gener må man inkludere sykdom, ikke hvordan man bærer babyen, hvor mange (eller få) strekkmerker man får og hvor fort huden trekker seg sammen. Det har overhodet ingenting med dårlige eller gode gener å gjøre, og det er en stygg ting å skrive. Det er vel det brukeren over mente med "gener". Kroppsbygging, høyde osv. er jo definert av gener. 15
clyde Skrevet 16. september 2016 #27684 Skrevet 16. september 2016 14 minutter siden, Aamu skrev: Det har overhodet ingenting med dårlige eller gode gener å gjøre, og det er en stygg ting å skrive. Hun mente nok ikke noe vondt med det, Aamu. Ellers vil jeg bare si at denne nakengreia til CBE begynner å bli latterlig, haha. Hva den dama ikke gjør for å tjene penger altså! 12
Wesla Skrevet 16. september 2016 #27685 Skrevet 16. september 2016 Det kommentarfeltet...Altså tror de på alt de skriver selv? 6
Nebel86 Skrevet 16. september 2016 #27686 Skrevet 16. september 2016 Haha! Digger at hun gjorde det igjen og at hun gir fingern til de som forsøker å kneble henne og fortelle hva hun bør/ikke bør gjøre, selv om hun vet det blir ramaskrik. Hvorfor blir folk så forbanna og støtt av dette? Det er fascinerende i seg selv og veldig veldig typisk norskt. 12
Gjest Bergensia Skrevet 16. september 2016 #27687 Skrevet 16. september 2016 Det blir vel ingen signering av Sunn fornuft-plakaten med det første vel?😉
clyde Skrevet 16. september 2016 #27688 Skrevet 16. september 2016 (endret) Den 16/09/2016 at 11.11, Nebel86 skrev: Haha! Digger at hun gjorde det igjen og at hun gir fingern til de som forsøker å kneble henne og fortelle hva hun bør/ikke bør gjøre, selv om hun vet det blir ramaskrik. Hvorfor blir folk så forbanna og støtt av dette? Det er fascinerende i seg selv og veldig veldig typisk norskt. Det eneste jeg misliker her er at avisene slenger seg på, dette stuntet burde bare blitt forbigått i stillhet. Endret 17. september 2016 av Bond 36
FruRosa Skrevet 16. september 2016 #27689 Skrevet 16. september 2016 Hun ser bra ut, det skal hun ha! MEN... Om meningen hennes var å oppfordre alle til å elske kroppen sin som den er, burde hun gjort dette uten å legge ut bilde av seg selv i sexy undertøy 4 dager etter fødsel! Det bildet SKRIKER "se så flott kroppen min er selvom jeg nettopp har født mitt 2. barn"! Hun kunne skrevet "Forrige gang ble det så mye oppstyr rundt 4-dager-postpartum-bildet at jeg denne gangen velger å ikke legge ut et slikt. Jeg ønsker at alle mødre skal være stolte over den jobben kroppen deres har gjort med å bære fram et barn, og gi blaffen i hvordan den ser ut få dager etter fødsel". 37
Gjest Magnifiq Skrevet 16. september 2016 #27690 Skrevet 16. september 2016 10 minutter siden, Nebel86 skrev: Haha! Digger at hun gjorde det igjen og at hun gir fingern til de som forsøker å kneble henne og fortelle hva hun bør/ikke bør gjøre, selv om hun vet det blir ramaskrik. Hvorfor blir folk så forbanna og støtt av dette? Det er fascinerende i seg selv og veldig veldig typisk norskt. Hun gjør det nok kun fordi hun merket sist gang hvor mange klikk det genererte, og dertil penger i kassa. De fleste, meg selv inkludert, blir nok hverken støtt eller forbannet. men jeg kan ikke for fem flate øre forstå hvorfor man skal kle av seg for halv kongeriket. Akkurat som om jeg ikke forstår forsidepikene i Vi Menn. De gjør det nå hvertfall for en ærlig sak. Kle av seg, for så å late som om det er for en viktig sak er bare patetisk. Dama ser bra ut hun, det sier jeg ingen ting på, men hvor ikke bare la seg avbilde i Vi Menn da? Men det generer kanskje ikke like mange klikk?
Milio Skrevet 16. september 2016 #27691 Skrevet 16. september 2016 31 minutter siden, Bergensia skrev: Det blir vel ingen signering av Sunn fornuft-plakaten med det første vel?😉 Nei, blir nok ikke det. Men dette er litt interessant, for i juli svarte CBE dette på en kommentar angående plakaten: "Jeg synes dette er fornuftige retningslinjer, og de fleste punktene i denne plakaten kan jeg fint stå inne for og har også gjort det i lang tid Noen av punktene synes jeg derimot kan være litt vanskelig å etterfølge helt hundre prosent. – Blant annet kommer jeg fortsatt til å svare på spørsmål fra lesere som lurer på hvilken størrelse jeg bruker i et plagg, da jeg selv synes dette er et fint hjelpemiddel når jeg selv skal finne ut hvilken størrelse jeg trenger. – Fokuset mitt ligger definitivt på treningsglede og alt det positive trening medfører, men noen ganger er det relevant og dele repetisjoner, resultater og mål. Dette er ting jeg selv blir motivert av, og vet at det er flere med meg. Med unntak av disse to punktene så er dette retningslinjer jeg finner helt naturlig å etterstrebe å følge, og føler også at det er noe jeg har gjort over svært lang tid." Men det punktet angående bilder med fokus på kropp står ikke nevnt. Da er det vel å forstå at CBE er enig i det. Men vent nå litt... 16
Populært innlegg Blå politibil Skrevet 16. september 2016 Populært innlegg #27692 Skrevet 16. september 2016 Dette er jo bare trist. Å unnskylde et behov for oppmerksomhet og klikk med en halvhjertet tekst om bodyshaming som "går den andre veien". Som et dårlig forsøk på kvinnekamp som forsvarer de "andre kvinnene", de som ikke sitter med 7 mnd magen og strekkmerker et par dager etter. Ikke kan jeg si at jeg som en høy og forholdsvis slank kvinne følte på noe sett og vis at jeg ikke hadde rett til å legge ut bilder av meg selv etter fødsel fordi jeg så "perfekt" ut. Hvor har hun dette fra? Det virker jo som om debatten rundt det forrige bildet, blogg og påvirkning har gått langt over hodet hennes. Unnskyld meg, men hvorfor i svarte har dette i det hele tatt blitt et tema i dagens samfunn? Du har nettopp satt til verden et nytt lite liv. Burde ikke fokus og oppmerksomhet ligge på barnet og den bragden det faktisk er å bære frem et barn? Ikke på om du har en livmor som trekker seg raskt sammen eller ikke? Fankern det er jo en helt naturlig prosess som man ikke styrer selv. Dette blir som å sammenligne størrelsen på bæsjen sin altså, like absurd. 54
Gjest Xstrella Skrevet 16. september 2016 #27693 Skrevet 16. september 2016 Avfølger VG og Aftenposten nå. Orker ikke gå på facebook og få den og andre bloggere dyttet i fleisen hele tiden. Agurknytt i mediene? Bloggere får holde seg på bloggen sin, men ikke dra inn alle landets aviser. Usmakelig!
Inocybe Skrevet 16. september 2016 #27694 Skrevet 16. september 2016 6 minutter siden, Blå politibil skrev: Dette er jo bare trist. Å unnskylde et behov for oppmerksomhet og klikk med en halvhjertet tekst om bodyshaming som "går den andre veien". Som et dårlig forsøk på kvinnekamp som forsvarer de "andre kvinnene", de som ikke sitter med 7 mnd magen og strekkmerker et par dager etter. Ikke kan jeg si at jeg som en høy og forholdsvis slank kvinne følte på noe sett og vis at jeg ikke hadde rett til å legge ut bilder av meg selv etter fødsel fordi jeg så "perfekt" ut. Hvor har hun dette fra? Det virker jo som om debatten rundt det forrige bildet, blogg og påvirkning har gått langt over hodet hennes. Unnskyld meg, men hvorfor i svarte har dette i det hele tatt blitt et tema i dagens samfunn? Du har nettopp satt til verden et nytt lite liv. Burde ikke fokus og oppmerksomhet ligge på barnet og den bragden det faktisk er å bære frem et barn? Ikke på om du har en livmor som trekker seg raskt sammen eller ikke? Fankern det er jo en helt naturlig prosess som man ikke styrer selv. Dette blir som å sammenligne størrelsen på bæsjen sin altså, like absurd. Er det noen som bidrar til unødig kroppsfokus er det CBE og mannen hennes. Lagt sammen med CBEs fokvaklede syn på feminisme (jvf. kronikken hun skrev til kvinnedagen) gjør greia meg bare trist og kvalm. 23
Pearl2.0 Skrevet 16. september 2016 #27695 Skrevet 16. september 2016 46 minutter siden, clyde skrev: Jeg er verken støtt eller forbannet, men jeg ler godt. Dama er en vits! Det eneste jeg misliker her er at avisene slenger seg på, dette stuntet burde bare blitt forbigått i stillhet. Enig. Hadde vært kult om det IKKE fikk oppmerksomhet, da hadde jeg likt å se henne. 11
clyde Skrevet 16. september 2016 #27696 Skrevet 16. september 2016 Et øyeblikk siden, Pearl2.0 skrev: Enig. Hadde vært kult om det IKKE fikk oppmerksomhet, da hadde jeg likt å se henne. Haha, ja! Jeg skulle likt å være en flue på veggen der dersom "ingen" hadde brydd seg! 6
Gjest CecilieX Skrevet 16. september 2016 #27697 Skrevet 16. september 2016 Jeg har problemer med alle hyllestene 1. Inspirasjon Mange hyller henne for å være til inspirasjon. Problemet med dette er at det å være gravid er at mye av det som skjer med kroppen ikke handler om hva du er inspirert til å få til. Du kan være så inspirert du bare vil, men da blir nederlaget stort når kroppen ikke vil jobbe på lag med deg. Jeg får vondt av alle de som hyller henne og jubler for det hun har fått til. Det skal bli tungt for dem når de ikke "får til" det samme. 2. Stolt Å være stolt er en følelse. Og den handler om at du selv er i stand til å føle når du har gjennomført noe. Stothet handler om det du kan finne i deg selv. Det å poste et slikt bilde på instagram er ikke nødvendig hvis du er stolt. For er du stolt over deg selv så er ikke behovet der for at andre skal bekrefte følelsen. 3. Hurra for du gjør det igjen Ja, hva skal man si? Det er her man kanskje tydeligst ser hvor naive folk er. For dette går ikke an å forstå på noen annen måte enn at det handler om å få publisitet. Og hvordan kan man tro på forklaringne hun kom med forrige gang om at "hun ikke hadde gjort det igjen hvis hun hadde vist, og stakkars meg som nybakt mor som fikk så mye pes". Dette gav henne massivt med sympati, og tilsvarende kommentarer om slemme og onde kritikere. Lojaliteten fra den gang viser seg igjen, for dette skal liksom være en finger til kritikerne. Folk er lettlurte. 4. Elsk deg selv Jeg har hørt begrepet "fighting fire with fire". Men å motvirke kropppress ved å vise frem en kropp? Helt ærlig? Mange skriver at hadde de hatt en slik kropp så skulle de også vist den frem på IG. Javel? Hvorfor det? Hvis vi alle skal elske oss selv, så trenger vi jo ikke andres bekreftelse. Slik det er nå så lever vi jo i et samfunn der "likes" omgir oss over alt. Selv her på KG er en viktig faktor at man kan like innlegg. At CBE elsker sin kropp får ikke meg til å elske min kropp. Det blir bare ekte dersom jeg finner følelsen i meg selv, og da trenger jeg ikke ytre påvirkning. Hele greia er bare dum. Kall en spade for en spade. Dette vil gi publisitet, og det er det som er hovedpoenget. Det å gjemme seg bak å ha en god agenda er i beste fall dumskap, i verset fall er det reinspikka løgn. At folk hyller henne forteller relativt mye om lite reflekterte folk er, og hvor dyktige bedriften er til å knytte leserne til seg. Men hvor mange av de menneksene dere respekterer og lar dere inspirere av vil på ramme alvor dra av seg klærne når du kommer på barselbesøk for å vise frem at de er stolte av kroppen sin? Jeg ville nok heller vist frem barnet mitt, men det er muligens bare meg?
RompeRusk Skrevet 16. september 2016 #27698 Skrevet 16. september 2016 Forrige gang ble jeg provosert (ikke pga sjalusi da jeg selv hadde minimage som forsvant med ungen), denne gangen er det patetisk. Dama er en parodi på seg selv, og ser det ikke selv 49
Gjest Varma Skrevet 16. september 2016 #27699 Skrevet 16. september 2016 32 minutter siden, CecilieX skrev: Jeg har problemer med alle hyllestene 1. Inspirasjon Mange hyller henne for å være til inspirasjon. Problemet med dette er at det å være gravid er at mye av det som skjer med kroppen ikke handler om hva du er inspirert til å få til. Du kan være så inspirert du bare vil, men da blir nederlaget stort når kroppen ikke vil jobbe på lag med deg. Jeg får vondt av alle de som hyller henne og jubler for det hun har fått til. Det skal bli tungt for dem når de ikke "får til" det samme. 2. Stolt Å være stolt er en følelse. Og den handler om at du selv er i stand til å føle når du har gjennomført noe. Stothet handler om det du kan finne i deg selv. Det å poste et slikt bilde på instagram er ikke nødvendig hvis du er stolt. For er du stolt over deg selv så er ikke behovet der for at andre skal bekrefte følelsen. 3. Hurra for du gjør det igjen Ja, hva skal man si? Det er her man kanskje tydeligst ser hvor naive folk er. For dette går ikke an å forstå på noen annen måte enn at det handler om å få publisitet. Og hvordan kan man tro på forklaringne hun kom med forrige gang om at "hun ikke hadde gjort det igjen hvis hun hadde vist, og stakkars meg som nybakt mor som fikk så mye pes". Dette gav henne massivt med sympati, og tilsvarende kommentarer om slemme og onde kritikere. Lojaliteten fra den gang viser seg igjen, for dette skal liksom være en finger til kritikerne. Folk er lettlurte. 4. Elsk deg selv Jeg har hørt begrepet "fighting fire with fire". Men å motvirke kropppress ved å vise frem en kropp? Helt ærlig? Mange skriver at hadde de hatt en slik kropp så skulle de også vist den frem på IG. Javel? Hvorfor det? Hvis vi alle skal elske oss selv, så trenger vi jo ikke andres bekreftelse. Slik det er nå så lever vi jo i et samfunn der "likes" omgir oss over alt. Selv her på KG er en viktig faktor at man kan like innlegg. At CBE elsker sin kropp får ikke meg til å elske min kropp. Det blir bare ekte dersom jeg finner følelsen i meg selv, og da trenger jeg ikke ytre påvirkning. Hele greia er bare dum. Kall en spade for en spade. Dette vil gi publisitet, og det er det som er hovedpoenget. Det å gjemme seg bak å ha en god agenda er i beste fall dumskap, i verset fall er det reinspikka løgn. At folk hyller henne forteller relativt mye om lite reflekterte folk er, og hvor dyktige bedriften er til å knytte leserne til seg. Men hvor mange av de menneksene dere respekterer og lar dere inspirere av vil på ramme alvor dra av seg klærne når du kommer på barselbesøk for å vise frem at de er stolte av kroppen sin? Jeg ville nok heller vist frem barnet mitt, men det er muligens bare meg? Spot on !
Gjest Cement Skrevet 16. september 2016 #27700 Skrevet 16. september 2016 (endret) * Endret 16. september 2016 av Capri
Fremhevede innlegg