Gjest Sobril Skrevet 18. september 2016 #27781 Skrevet 18. september 2016 Må ikke CBE ta ut permisjon på lik linje som oss vanlig dødelige?
Emilie112 Skrevet 18. september 2016 #27782 Skrevet 18. september 2016 5 minutter siden, Sobril skrev: Må ikke CBE ta ut permisjon på lik linje som oss vanlig dødelige? Man MÅ ikke ta ut permisjon, tror det er et valg😀 2
RompeRusk Skrevet 18. september 2016 #27783 Skrevet 18. september 2016 11 minutter siden, Emilie112 skrev: Man MÅ ikke ta ut permisjon, tror det er et valg😀 Om man skal ta ut foreldrepenger må man ta ut permisjon 4
Gjest Sobril Skrevet 18. september 2016 #27784 Skrevet 18. september 2016 12 minutter siden, Emilie112 skrev: Man MÅ ikke ta ut permisjon, tror det er et valg😀 Trodde tre uker før og tre uker etter fødsel var lovpålagt, jeg.
Emilie112 Skrevet 18. september 2016 #27785 Skrevet 18. september 2016 3 minutter siden, RompeRusk skrev: Om man skal ta ut foreldrepenger må man ta ut permisjon Ja, det må man. Men man kan ikke ta ut lønn samtidig som man tar svangerskapspermisjon 100%, og det må mor gjøre de tre (?) første måneden av svangerskapet. Samtidig kan vel et firma( en blogg) velge at man ikke lønner i noen måneder også kan man heller ta ut feks dobbelt lønn noen måneder, når permisjonen er over. 1
Emilie112 Skrevet 18. september 2016 #27786 Skrevet 18. september 2016 3 minutter siden, Sobril skrev: Trodde tre uker før og tre uker etter fødsel var lovpålagt, jeg. Det vet jeg ikke.. Trodde det var et privilegium vi kunne velge å benytte oss av, men det vet jeg ikke sikkert.
Gjest Sobril Skrevet 18. september 2016 #27787 Skrevet 18. september 2016 Et øyeblikk siden, Emilie112 skrev: Det vet jeg ikke.. Trodde det var et privilegium vi kunne velge å benytte oss av, men det vet jeg ikke sikkert. Mulig dédett. Jeg har nok ikke peil
Gjest Cement Skrevet 18. september 2016 #27788 Skrevet 18. september 2016 @Hr Petter s innlegg og mange andre som er skrevet her de siste timene håper jeg mod holder seg unna. Vi/KG/Rampelys og tråden her trenger disse innleggene som bevis på at det faktisk er noen som evner å tenke lengre enn nesa rekker, og dessuten argumenterer godt for seg.
RompeRusk Skrevet 18. september 2016 #27789 Skrevet 18. september 2016 3 uker før er valgfritt, 6 uker etter er pålagt 7
Valetta Skrevet 18. september 2016 #27790 Skrevet 18. september 2016 De fleste av oss tar vel permisjon fordi det innebærer å være hjemme med barnet. Hun kan jo jobbe og tjene penger OG være hjemme. Vanlig permisjon må jo være uaktuelt for en blogger?? Hun kan jo ikke takke for seg å være borte i 1 år liksom?
monty Skrevet 18. september 2016 #27791 Skrevet 18. september 2016 1 minutt siden, Sobril skrev: Trodde tre uker før og tre uker etter fødsel var lovpålagt, jeg. Etter fødsel skal moren ha permisjon de første seks ukene. Med legeattest kan hun kreve å komme tilbake i jobb tidligere dersom det er beste for henne, jf. AML. Det blir jo et søkt tilfelle her hvor CBE er ansatt hos seg selv, for da gjør hun vel som hun vil... 1
Inocybe Skrevet 19. september 2016 #27792 Skrevet 19. september 2016 6 timer siden, monty skrev: Etter fødsel skal moren ha permisjon de første seks ukene. Med legeattest kan hun kreve å komme tilbake i jobb tidligere dersom det er beste for henne, jf. AML. Det blir jo et søkt tilfelle her hvor CBE er ansatt hos seg selv, for da gjør hun vel som hun vil... Vet du hvordan det er når mor likevel jobber de første 6 ukene etter fødsel? Mister hun retten til hele permisjonen eller bare pengene for de ukene hun jobber? Etter de første 6 ukene kan mor være i delvis permisjon eller far kan overta hele eller deler av permisjonen, så der er det enklere å kombinere permisjon og jobb. 1
SusieDerkins Skrevet 19. september 2016 #27793 Skrevet 19. september 2016 2 timer siden, Inocybe skrev: Vet du hvordan det er når mor likevel jobber de første 6 ukene etter fødsel? Mister hun retten til hele permisjonen eller bare pengene for de ukene hun jobber? Etter de første 6 ukene kan mor være i delvis permisjon eller far kan overta hele eller deler av permisjonen, så der er det enklere å kombinere permisjon og jobb. man kan ha fleksibelt uttak, dvs kombinere jobb og permisjon, men ikke de første 6 ukene. Hvis man jobber de første seks ukene etter fødsel tror jeg det er silk at man mister fødselspengene for den perioden 2
Inocybe Skrevet 19. september 2016 #27794 Skrevet 19. september 2016 57 minutter siden, Amafalathiel skrev: man kan ha fleksibelt uttak, dvs kombinere jobb og permisjon, men ikke de første 6 ukene. Hvis man jobber de første seks ukene etter fødsel tror jeg det er silk at man mister fødselspengene for den perioden Takk. Det tror jeg du har rett i. Jeg har ikke helt styr på reglene om det å jobbe de første 6 ukene etter fødsel - har heldigvis aldri vært en aktuell problemstilling for meg. 1
Milla29 Skrevet 19. september 2016 #27795 Skrevet 19. september 2016 Den 16.09.2016 at 13.42, fjær skrev: http://tarapi.no/2016/09/fotballmage-uten-frue/ Denne likte jeg Fantasisk! 5
Gjest Zaza Skrevet 19. september 2016 #27796 Skrevet 19. september 2016 14 timer siden, Ultiva skrev: Signerer denne, hvorfor kan ikke journalisten Berg Eriksen svare selv på debattene hun legger opp til på sosiale medier? For veteranbloggeren har da vel skrevet sine egne kronikker og forsvarstaler, hun må da ha noen tanker bak hva hun publiserer av sporadiske meningsytringer? Frontfiguren og livet som fremstilles på cbe.no har tippet over til å bli en parodi på seg selv, det kan man f eks se i de ulike tv-programmene som nå produserer stadig nye satiriske innslag om bloggens glansede narrativ. Jeg kan f eks nevne "live på direkten" på tv2. Og i de stadig mer syrlige innleggene i kjendisspaltene, som endelig ser ut til å klare å myse gjennom den glitrende rosaboblen. Enig, og i mellomtiden tar mannen debatten på twitter. Litt selvmotsigende sier han at bildet og teksten i seg selv var så selvforklarende at hun ikke trenger å kommentere mer. Selv må han absolutt inn å ta debatten når anledningen byr seg. Skjønn det de som kan.
Valetta Skrevet 19. september 2016 #27797 Skrevet 19. september 2016 Hun gir vel faen tenker jeg. Hun er ikke intressert i noen debatt. Hu har fått vist seg frem, nok en gang bevist at graviditeten ikke ØDELA kroppen hennes, og fått sine likes og hurrarop. Hu er ferdig med saken for lengst. Og det burde vi strengt talt bli og. 22
Bringebæret Skrevet 19. september 2016 #27798 Skrevet 19. september 2016 Jeg vet ikke hvem jeg blir mest flau av, frua eller gubben hennes... 21
caskerette Skrevet 19. september 2016 #27799 Skrevet 19. september 2016 Kunne hatt på seg sko eller sokker. I'm so tired of å se føtter overalt.
pøbelsara Skrevet 19. september 2016 #27800 Skrevet 19. september 2016 (endret) 16 minutter siden, Valetta skrev: Hun gir vel faen tenker jeg. Hun er ikke intressert i noen debatt. Hu har fått vist seg frem, nok en gang bevist at graviditeten ikke ØDELA kroppen hennes, og fått sine likes og hurrarop. Hu er ferdig med saken for lengst. Og det burde vi strengt talt bli og. Tja. Er det hun som setter agendaen? Nei, mener jeg. jeg tenker at hun faktisk er en viktig aktør og at hun virkelig ikke bør slippe unna med å hive en brannfakkel for så å la være å delta i debatten. Hun har valgt å gjenoppvekke denne debatten - ergo bør hun for skams skyld delta videre. #carolinemåsvareselv Endret 19. september 2016 av pøbelsara 20
Fremhevede innlegg