Gjest Miss O'Hara Skrevet 16. september 2016 #27741 Skrevet 16. september 2016 (endret) Den 16/09/2016 at 18.36, Inocybe skrev: Enig. Jeg har ingen slike bilder og jeg har heller ikke sett noen slike bilder av familiemedlemmer, venner, bekjente eller kollegaer. De bildene jeg har sett er enten av CBE eller kommet som reaksjon på CBEs bilder. Til gjengjeld kryr det av trutmunner og lettkleddbilder av folk noe yngre enn oss (antagelse...), både i blogger og på en viss type nettsider, så kanskje en hel generasjon er for evig skadet/preget av den relativt sett brå utviklingen innen denne typen medier... de har, som ble nevnt her, ingen forståelse av hva debatten egentlig dreier seg om. Endret 17. september 2016 av Bond
Vitulina Skrevet 16. september 2016 #27742 Skrevet 16. september 2016 Nå skal de flytte og det går ikke lenger an å gjemme seg bort i tykkeste Telemark. Vesentlig lettere å presentere et kamera foran nesen når de bor på det sentrale Østlandet 5
Gjest Zaza Skrevet 16. september 2016 #27743 Skrevet 16. september 2016 2 timer siden, Amafalathiel skrev: nå kan pressen gjøre en av fire ting 1. tie det ihjel 2. harselere, pariodiere og bidra til å le det ihjel 3. opptre kritisk, og som et absolutt minstemål konfrontere henne med uttalelsen om at hun ikke ville gjort det samme på ny, og gjerne be om dokumententasjon på det oppkonstruerte fiendebildet 4. viderebringe ukritisk alt hun gjør og dermed bidra med klikk til pengemaskinen som gjør at de selv mister annonseinntekter som heller går til CBE, og dermed graver de sin egen grav og sager over greina de selv sitter på. Man skulle jo tro de ville finne alternativ 1, 2 eller 3 interessant, men mitt stalltips er at de går for nr 4 denne gangen også Nummer 3 kan ha noe for seg, hvis man får henne i tale. Men da mannen sikkert kommer henne i forkjøpet, blir det vel liten sjans for debatt om et viktig tema. Det beste ville kanskje at pressen etter en dag hvor alle har skrevet om det, nå tier det ihjel. For så viktig er ikke magen hennes.
Populært innlegg Angstkvinnen Skrevet 16. september 2016 Populært innlegg #27744 Skrevet 16. september 2016 Teksten under bildet viser lite refleksjon over hva som har skjedd siden hun la ut bildet etter fødsel nummer 1. Det var jo hun som startet "trenden". Bilder av mammakroppen med litt dvaskere fasonger var motsvar til HENNES bilde. Vi trengte disse bildene, for å vise at idealkroppen ikke er vanlig, eller noe man bør forvente, etter en fødsel. Det er ikke slik at en naken mammakropp har florert i media før Fotballfrue la ut det første bildet. Jeg må gjenta: de kom som en respons på hennes bilde. Så debatten hun "tar" er helt feil, det stemmer ikke med virkeligheten. Jeg er i mot at man skal legge ut bilder av naken kropp på nett, uansett hvilken størrelse man er. Spesielt når det gjelder kvinner, fordi vi kvinner sliter med at vi ofte nedgraderes til kropp og utseende. Hvorfor kobler vi ordet selvtillit til utseende når det kommer til kvinner, men til presentasjoner når det kommer til menn? Fordi kvinner som Fotballfrue fronter at kropp betyr noe, eller til og med at det betyr alt. Dette var svært skuffende av henne, og jeg håper vi alle bare kan glemme at denne bloggen eksisterer. 50
Gjest Evans Skrevet 16. september 2016 #27745 Skrevet 16. september 2016 (endret) Når er det vi får et tosidig oppslag av en journalist, som også er en bekjent/venn, og et tårevått blogginnlegg? Det jeg syns er positivt med dette er at de fleste kommentarene jeg har lest er av typen: "Hvorfor er dette intressant? Hvorfor gjør du dette? Hva er poenget med å vise seg frem på denne måten?" osv. Mange syns tydeligvis dette er veldig lavmål. Mange folk er ikke interessert i å se fire-seks dager etter fødselen bilder, de bryr seg ikke, de vil ha et annet fokus, og de syns ikke at et kroppsfokusers firma er noe å rope hurra over. Jeg hadde ikke mye overs for dette, men mest av alt mener jeg det er feilslått markedsføring. Firmaet får nok ikke den positive responsen det ønsker (selv om du alltid har de som sier "godt jobba" og det er litt oppstandelse i media i dag). Om fire dager er det glemt. DA kommer kanskje det tårevåte blogginnlegget vel og merke.. Endret 16. september 2016 av Evans 5
SusieDerkins Skrevet 16. september 2016 #27746 Skrevet 16. september 2016 9 minutter siden, Angstkvinnen skrev: Teksten under bildet viser lite refleksjon over hva som har skjedd siden hun la ut bildet etter fødsel nummer 1. Det var jo hun som startet "trenden". Bilder av mammakroppen med litt dvaskere fasonger var motsvar til HENNES bilde. Vi trengte disse bildene, for å vise at idealkroppen ikke er vanlig, eller noe man bør forvente, etter en fødsel. Det er ikke slik at en naken mammakropp har florert i media før Fotballfrue la ut det første bildet. Jeg må gjenta: de kom som en respons på hennes bilde. Så debatten hun "tar" er helt feil, det stemmer ikke med virkeligheten. Dette! 7
loffen Skrevet 16. september 2016 #27747 Skrevet 16. september 2016 14 minutter siden, Angstkvinnen skrev: Teksten under bildet viser lite refleksjon over hva som har skjedd siden hun la ut bildet etter fødsel nummer 1. Det var jo hun som startet "trenden". Bilder av mammakroppen med litt dvaskere fasonger var motsvar til HENNES bilde. Vi trengte disse bildene, for å vise at idealkroppen ikke er vanlig, eller noe man bør forvente, etter en fødsel. Det er ikke slik at en naken mammakropp har florert i media før Fotballfrue la ut det første bildet. Jeg må gjenta: de kom som en respons på hennes bilde. Så debatten hun "tar" er helt feil, det stemmer ikke med virkeligheten. Jeg er i mot at man skal legge ut bilder av naken kropp på nett, uansett hvilken størrelse man er. Spesielt når det gjelder kvinner, fordi vi kvinner sliter med at vi ofte nedgraderes til kropp og utseende. Hvorfor kobler vi ordet selvtillit til utseende når det kommer til kvinner, men til presentasjoner når det kommer til menn? Fordi kvinner som Fotballfrue fronter at kropp betyr noe, eller til og med at det betyr alt. Dette var svært skuffende av henne, og jeg håper vi alle bare kan glemme at denne bloggen eksisterer. Så bra skrevet! Jeg er helt enig med deg! Hun har bare blitt en tragisk parodi på seg selv. 9
¤flicka¤ Skrevet 16. september 2016 #27748 Skrevet 16. september 2016 Hvorfor gidder hun ikke en gang prøve å vise at hun er mer en fin kropp? Det blir så kjedelig og endimensjonalt, uten så mye som et snev av utvikling. Hun er jo akkurat den samme som for 5 år siden. Gjør NOE som ikke er forventet, for guds skyld! 19
Gjest Bond Skrevet 18. september 2016 #27749 Skrevet 18. september 2016 Tråden ryddet for kommentarer om kropp, innlegg som omhandler barn og tredjepart, spekulasjoner, samt en mengde svar til disse innlegg. Bond, adm
Gjest Sobril Skrevet 18. september 2016 #27750 Skrevet 18. september 2016 Og hele "mens vi venter på at originaltråden blir moderert-tråden" er slettet. Synd, for der var det mange gode poeng.
Jenki Skrevet 18. september 2016 #27751 Skrevet 18. september 2016 Den 16.9.2016 at 19.45, Angstkvinnen skrev: Teksten under bildet viser lite refleksjon over hva som har skjedd siden hun la ut bildet etter fødsel nummer 1. Det var jo hun som startet "trenden". Bilder av mammakroppen med litt dvaskere fasonger var motsvar til HENNES bilde. Vi trengte disse bildene, for å vise at idealkroppen ikke er vanlig, eller noe man bør forvente, etter en fødsel. Det er ikke slik at en naken mammakropp har florert i media før Fotballfrue la ut det første bildet.D Jeg må gjenta: de kom som en respons på hennes bilde. Så debatten hun "tar" er helt feil, det stemmer ikke med virkeligheten. Jeg er i mot at man skal legge ut bilder av naken kropp på nett, uansett hvilken størrelse man er. Spesielt når det gjelder kvinner, fordi vi kvinner sliter med at vi ofte nedgraderes til kropp og utseende. Hvorfor kobler vi ordet selvtillit til utseende når det kommer til kvinner, men til presentasjoner når det kommer til menn? Fordi kvinner som Fotballfrue fronter at kropp betyr noe, eller til og med at det betyr alt. Dette var svært skuffende av henne, og jeg håper vi alle bare kan glemme at denne bloggen eksisterer. De florerte nok ikke på sosiale medier, men gravide på jakt etter informasjon har ikke hatt problemer med å finne bilder med litt "dvaskere fasonger" som du sier (Bilder som sikkert har skremt CBE hvis hun så dem el.l., for det er ingen tvil om at hun er opptatt av å ha en fin kropp) http://www.klikk.no/foreldre/baby/slik-ser-kroppen-ut-etter-fodselen-1425679.ece http://www.abcnyheter.no/livet/2012/07/26/155866/slik-forandres-kroppen-etter-fodselen http://www.nettavisen.no/nyheter/sa-forskjellig-kan-magen-se-ut-etter-fdsel/3673007.html Jeg tror faktisk ikke CBE selv hadde trodd at hun skulle se så bra ut allerede etter bare 4 dager, så hun postet vel kanskje litt i lykkerus, ha,ha. At hun nå gjør det igjen kan være "på trass" fordi hun fikk såpass mye kritikk første gang mens alle som ikke hadde "førkroppen" på plass med en gang ble hyllet ..... 1
frkPettersen Skrevet 18. september 2016 #27752 Skrevet 18. september 2016 Det er altså slik at å diskutere innholdet på nettsiden til denne nettbutikken bryter med kvinneguidens reglement? Det sier jo litt om nettbutikkens forhold til etikk og ansvar... 12
Gjest Sobril Skrevet 18. september 2016 #27753 Skrevet 18. september 2016 16 minutter siden, Jenki skrev: Jeg tror faktisk ikke CBE selv hadde trodd at hun skulle se så bra ut allerede etter bare 4 dager, så hun postet vel kanskje litt i lykkerus, ha,ha. At hun nå gjør det igjen kan være "på trass" fordi hun fikk såpass mye kritikk første gang mens alle som ikke hadde "førkroppen" på plass med en gang ble hyllet ..... Derfor hadde det vært helt fair å si akkurat dét, istedenfor å pakke det inn i dobbeltmoralsk feministsvada.
Lapper Skrevet 18. september 2016 #27754 Skrevet 18. september 2016 Den 16.9.2016 at 18.47, Vitulina skrev: Nå skal de flytte og det går ikke lenger an å gjemme seg bort i tykkeste Telemark. Vesentlig lettere å presentere et kamera foran nesen når de bor på det sentrale Østlandet Har de sagt hvor de skal flytte? Kan ikke huske å ha sett dette. 1
¤flicka¤ Skrevet 18. september 2016 #27755 Skrevet 18. september 2016 13 minutter siden, Jenki skrev: At hun nå gjør det igjen kan være "på trass" fordi hun fikk såpass mye kritikk første gang mens alle som ikke hadde "førkroppen" på plass med en gang ble hyllet ..... Men hun var jo misforstått (enten bevisst eller ubevisst) for det handler da ikke om å hylle en type kropp og ikke hylle en annen type kropp. Det man hyller er motet det kreves for å vise seg fram når man ikke oppfyller "skjønnhetskravet" om flat mage, ingen strekkmerker og stringtruse like etter fødsel. For å vise at dette OGSÅ er en mammakropp, og at det ikke er uvanlig at det vises på kroppen at man har født et barn, til trøst og solidaritet for alle som sitter rundt om og har lav selvtillit. Tviler på at det er flust med slanke pene nybakte mødre som trenger dem type solidaritet, de vet vel helst at de ser bra ut. Så hun har all rett til å legge ut bildet, og hennes kropp er like mye en mammakropp som alle andres, MEN: å forkle det som at hun kjemper en slags kamp for stigmatiserte og undertrykte er intet annet enn en gigantisk fornærmelse! Hadde hun vært ærlig om hvorfor hun gjorde det hadde det bare vært komisk, men sånn som det er nå er det rett og slett tragisk. 32
Gjest Bond Skrevet 18. september 2016 #27756 Skrevet 18. september 2016 Tråden ryddet for spekulasjoner. Bond, adm
ssophie Skrevet 18. september 2016 #27757 Skrevet 18. september 2016 Med fare for å virke som en idiot: Hvorfor kan ikke CBE være stolt av kroppen sin med klærne på? 29
Valetta Skrevet 18. september 2016 #27758 Skrevet 18. september 2016 47 minutter siden, ¤flicka¤ skrev: Så hun har all rett til å legge ut bildet, og hennes kropp er like mye en mammakropp som alle andres, MEN: å forkle det som at hun kjemper en slags kamp for stigmatiserte og undertrykte er intet annet enn en gigantisk fornærmelse! Hadde hun vært ærlig om hvorfor hun gjorde det hadde det bare vært komisk, men sånn som det er nå er det rett og slett tragisk. Veldig veldig enig. Og en god oppsummering. Akkurat som om de som ser ut som fitnessmodeller 4 dager etter fødsel trenger en talsperson som "kjemper deres sak". De aller fleste med en slik kropp VET vel selv at de ser bra ut?? Trenger man virkelig bekreftelse fra tusenvis av mennesker at det er greit å se ut som man ikke har vært gravid 4 dager etter fødsel? 14
Gjest Bond Skrevet 18. september 2016 #27759 Skrevet 18. september 2016 (endret) Tråden ryddet for innlegg som omhandler barn, spekulasjoner, og innlegg om kropp. Bond, adm /ed - tråden er ytterligere ryddet for innhold som er kopiert fra SoMe. Endret 19. september 2016 av Bond
Jenki Skrevet 18. september 2016 #27760 Skrevet 18. september 2016 1 time siden, ¤flicka¤ skrev: Men hun var jo misforstått (enten bevisst eller ubevisst) for det handler da ikke om å hylle en type kropp og ikke hylle en annen type kropp. Det man hyller er motet det kreves for å vise seg fram når man ikke oppfyller "skjønnhetskravet" om flat mage, ingen strekkmerker og stringtruse like etter fødsel. For å vise at dette OGSÅ er en mammakropp, og at det ikke er uvanlig at det vises på kroppen at man har født et barn, til trøst og solidaritet for alle som sitter rundt om og har lav selvtillit. Tviler på at det er flust med slanke pene nybakte mødre som trenger dem type solidaritet, de vet vel helst at de ser bra ut. Så hun har all rett til å legge ut bildet, og hennes kropp er like mye en mammakropp som alle andres, MEN: å forkle det som at hun kjemper en slags kamp for stigmatiserte og undertrykte er intet annet enn en gigantisk fornærmelse! Hadde hun vært ærlig om hvorfor hun gjorde det hadde det bare vært komisk, men sånn som det er nå er det rett og slett tragisk. Veldig enig i dette! Og kanskje trenger ikke de "slanke og pene" like mye hyllest, men det blir feil hvis de i stedet skal trykkes ned. 1
Fremhevede innlegg