Salmonella Skrevet 16. september 2016 #27701 Skrevet 16. september 2016 (endret) Den 16/09/2016 at 11.16, clyde skrev: Det eneste jeg misliker her er at avisene slenger seg på, dette stuntet burde bare blitt forbigått i stillhet. Ser mange er enige i at dette stuntet burde blitt forbigått i stillhet. Hvordan hjelper det på at det kvernes og kvernes her inne om dette stuntet? Eller gjelder det ikke for den konstruktive debatten på kg? Endret 17. september 2016 av Bond 8
clyde Skrevet 16. september 2016 #27702 Skrevet 16. september 2016 1 minutt siden, Salmonella skrev: Når du sier "dama er en vits" da mener du CBE som person da? Trudde denne tråden skulle handle utelukkende om firmaet CBE jeg. Ser mange er enige i at dette stuntet burde blitt forbigått i stillhet. Hvordan hjelper det på at det kvernes og kvernes her inne om dette stuntet? Eller gjelder det ikke for den konstruktive debatten på kg? Klarer ikke å se at dette ikke handler om jantelov idet hele tatt. Spesielt når det trekkes frem andre kjendiser som hadde kul på magen dagene etter fødsel. Javel. De hadde kul. Noen legger ut bilder uten kul. Verden går videre. Jeg mener det CBE selv sier hun er, det er enklest. For noen ganger passer det henne best å være en stakkars privatperson, andre ganger et forbilde med en stor bedrift. Treasures vil tjene ekstremt godt på dette bildet med klikk til bloggen og publisistet, så ja, man kan si at dette er kritikk av bedriften. Hele greia er en vits rett og slett. 15
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 16. september 2016 #27703 Skrevet 16. september 2016 Det jeg synes er så synd, det er at i denne hyllesten av CBE over hvor "flink" hun har vært, så bidrar hun til at hvordan andres kvinners kropper ser ut etter fødsel også blir en gjenstand for vurdering. Jeg husker hvordan folk kommenterte sist gang hun kom med tilsvarende bilde, at det var bare til å trene og ikke dytte i seg i svangerskapet, så ville man ikke se ut som en hval. Ja, så harde ord ble brukt. Om kvinner som ikke engang hadde bedt om det. Legger jeg godviljen til, kan jeg tenke at hun ikke kunne vite hvordan bildet ville bli møtt og hvor mange uskyldige det ville gå utover- den første gangen. Men- at hun ikke har lært siden den gang, at ikke hun kan tenke hvem andre dette bildet kan gå ut over, at ikke hun kan se at det mangler en link mellom bilde og bildetekst denne gangen- det er for meg bare indikasjon på at denne bloggen er det best å holde seg unna. På den ene siden skulle jeg gjerne postet et motsvar mot den massive hyllesten, på den andre siden vil jeg ikke bidra til å gi dette kroppsfokuset klikk. For hun kan argumentere med at alle skal elske kroppen sin så mye hun vil, men jeg kjøper ikke at det er hovedhensikten med bildet. Om så var, kunne hun ha holdt seg til bare teksten. I stedet kan man igjen forvente at gravid-og ettergravid-kroppen generelt blir diskutert, vurdert og flere kvinner vil sannsynligvis igjen føle at de ikke er gode nok (med mindre så klart bildet ikke får oppmerksomhet- men det virker som det toget er gått). Men kvinner er kvinner verst. var det ikke sånn det var?
charmisss Skrevet 16. september 2016 #27704 Skrevet 16. september 2016 Herregud. Jeg liker CBE til vanlig, men hun kunne spart seg for det bilder. Roper om oppmerksomhet... Håper ingen gir henne noe PR og oppstyr rundt dette denne gangen... (himlemedøynenesmiley) 7
Pearl2.0 Skrevet 16. september 2016 #27705 Skrevet 16. september 2016 Det er også merksnodig at en så profesjonell bedrift som når ut til så mange utenlandske lesere, ikke bestreber å ha bedre engelsk skriftspråk enn den teksten under stringtrusebildet. 12
Gjest Squill Skrevet 16. september 2016 #27706 Skrevet 16. september 2016 Kan jeg få lov til å spørre: Hva slags samfunn lever vi i når vi bruker tid på å legge ut bilde av kroppen vår etter at vi har fått barn? Da mener jeg uavhengig av hvor tjukk eller tynn eller slapp eller stram- HVA F%#* ER DET VI HAR FOKUS PÅ?
fjær Skrevet 16. september 2016 #27707 Skrevet 16. september 2016 http://tarapi.no/2016/09/fotballmage-uten-frue/ Denne likte jeg 23
Nydelig Skrevet 16. september 2016 #27708 Skrevet 16. september 2016 8 minutter siden, fjær skrev: http://tarapi.no/2016/09/fotballmage-uten-frue/ Denne likte jeg Det siste avsnittet😍 13
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 16. september 2016 #27709 Skrevet 16. september 2016 1 time siden, CecilieX skrev: Jeg har problemer med alle hyllestene 1. Inspirasjon Mange hyller henne for å være til inspirasjon. Problemet med dette er at det å være gravid er at mye av det som skjer med kroppen ikke handler om hva du er inspirert til å få til. Du kan være så inspirert du bare vil, men da blir nederlaget stort når kroppen ikke vil jobbe på lag med deg. Jeg får vondt av alle de som hyller henne og jubler for det hun har fått til. Det skal bli tungt for dem når de ikke "får til" det samme. 2. Stolt Å være stolt er en følelse. Og den handler om at du selv er i stand til å føle når du har gjennomført noe. Stothet handler om det du kan finne i deg selv. Det å poste et slikt bilde på instagram er ikke nødvendig hvis du er stolt. For er du stolt over deg selv så er ikke behovet der for at andre skal bekrefte følelsen. 3. Hurra for du gjør det igjen Ja, hva skal man si? Det er her man kanskje tydeligst ser hvor naive folk er. For dette går ikke an å forstå på noen annen måte enn at det handler om å få publisitet. Og hvordan kan man tro på forklaringne hun kom med forrige gang om at "hun ikke hadde gjort det igjen hvis hun hadde vist, og stakkars meg som nybakt mor som fikk så mye pes". Dette gav henne massivt med sympati, og tilsvarende kommentarer om slemme og onde kritikere. Lojaliteten fra den gang viser seg igjen, for dette skal liksom være en finger til kritikerne. Folk er lettlurte. 4. Elsk deg selv Jeg har hørt begrepet "fighting fire with fire". Men å motvirke kropppress ved å vise frem en kropp? Helt ærlig? Mange skriver at hadde de hatt en slik kropp så skulle de også vist den frem på IG. Javel? Hvorfor det? Hvis vi alle skal elske oss selv, så trenger vi jo ikke andres bekreftelse. Slik det er nå så lever vi jo i et samfunn der "likes" omgir oss over alt. Selv her på KG er en viktig faktor at man kan like innlegg. At CBE elsker sin kropp får ikke meg til å elske min kropp. Det blir bare ekte dersom jeg finner følelsen i meg selv, og da trenger jeg ikke ytre påvirkning. Hele greia er bare dum. Kall en spade for en spade. Dette vil gi publisitet, og det er det som er hovedpoenget. Det å gjemme seg bak å ha en god agenda er i beste fall dumskap, i verset fall er det reinspikka løgn. At folk hyller henne forteller relativt mye om lite reflekterte folk er, og hvor dyktige bedriften er til å knytte leserne til seg. Men hvor mange av de menneksene dere respekterer og lar dere inspirere av vil på ramme alvor dra av seg klærne når du kommer på barselbesøk for å vise frem at de er stolte av kroppen sin? Jeg ville nok heller vist frem barnet mitt, men det er muligens bare meg? Dette er så godt skrevet og tatt på kornet! Jeg synes for øvrig det er flere saklige, gode innlegg her nå, og det er så bra! Forhåpentligvis er det flere enn bare oss som skriver i tråden som leser her. Kanskje når du og flere inn til blogglesere som ukritisk sluker dette bildet og mer av det som er kriikkverdig ved bedriften.
Morgan Le Fay Skrevet 16. september 2016 #27710 Skrevet 16. september 2016 Det er bare så ekstremt selvopptatt og usympatisk at det man er opptatt av bare timer og dager etter at man har vært så heldig å føde et friskt barn - er eget utseende! Å posere i undertøyet foran speilet, å faktisk ta bilde og legge ut, å være høy på seg selv fordi det ikke synes at man nettopp har født ....nei! Denne bloggen har jeg nå lovet meg selv at jeg aldri mer skal klikke på. Og jeg skal styre unna alle produkter som sponser frua (så sant jeg har fått med meg det da). Jeg lover! 42
Gjest asdas123 Skrevet 16. september 2016 #27711 Skrevet 16. september 2016 (endret) Trenger ikke diskutere hvordan kroppen ser ut eller ikke ser ut her. Det vil være å synke ned på CBEs nivå. La oss bare synes synd på henne og de som skriver "amen", "Word" og "👏🏻👏🏻👏🏻" under Instagrambildet. Bare husk at denne dama sa sist at hun ikke aaaante at det ville bli sånn oppstyr, da ville hun aldri ha gjort det. Det var moren hennes tross alt som ba CBE legge det ut sist 🙄 Folk syntes også synd på henne fordi det ble så mye oppstyr i barseltiden hennes. Denne gangen går hun all in og vet hva som kommer - så ikke skyv barselbobla foran deg nå. Endret 16. september 2016 av Kronellermynt
PurpleRain Skrevet 16. september 2016 #27712 Skrevet 16. september 2016 "Jeg synes det er synd at noen tror det er et pr-stunt, for om jeg kunne gjort dette om igjen, hadde jeg ikke postet det." - Caroline 2013 http://www.vg.no/rampelys/fotballfrue-ville-ikke-publisert-mage-bildet-paa-nytt/a/10148296/ 47
Gjest Miss O'Hara Skrevet 16. september 2016 #27713 Skrevet 16. september 2016 (endret) "Jeg bryr meg ikke om hva andre synes, så jeg legger ut et bilde til." Uhm, hæ? Selve definisjonen på selvmotsigelse... Selv gikk jeg opp 17 kilo og ned 24, og ble flat bare et par dager etter fødselen, men på det tidspunktet var verden helt snudd på hodet av å ha fått baby, fokus på amming, ha blitt en familie osv. Eneste grunnen til at jeg i dag vet hvor tynn jeg var, er pga bildene av ungen hvor jeg tilfeldigvis var med på fordi han lå i armene mine Bilder av meg selv, med eller uten klær, var ikke på agendaen i det hele tatt - og det er den biten som fascinerer meg sånn. På et tidspunkt i livet hvor alt vel dreier seg om alt annet enn deg selv, hvordan... ja, hvordan? Husker ikke hva jeg hadde på meg, engang. Er det dette bloggenes tidsalder gjør med folk, gjør dem så selvsentrerte at selv noe så grunnleggende i livet forsvinner i bakgrunnen? Det er forsåvidt uinteressant om hun er tynn eller tykk, eller i hvert fall et annet tema, men at ens selvbilde/verdensbilde er definert av å skulle formidle tilværelsen til "alle" er skremmende. Våkner de om femti år og lurer på hvordan livet egentlig var, fordi de utelukkende betraktet verden gjennom en linse? Konstant filtrert, konstant stilisert? Jeg lurer på, det snakkes jo om her hvor bedriften slutter og privatpersonen begynner osv, og en ting er i andres øyne og rent profesjonelt - men hva gjør det med et menneske, sånn over tid? Og menneskene rundt dem? Hvordan snakker de om en ferie? "Husker du vi fikk de sinnsykt stilige bildene? Husker du det hotellet som fikk så mange likes?" Mulig dette var avsporing, men når det legges ut slike bilder i det som for de fleste er livsavgjørende øyeblikk, så vitner det kanskje om at det er en umulig øvelse å skille det ene fra det andre - etikk eller moral som gjelder din egen integritet på personlig plan, kropp, privatsfære osv, og etikken rundt å drive en profesjonell bedrift. Det går i ball. Ikke bare at det er vanskelig å skille person og bedrift, men på et dypere plan virkelig er umulig for dem å se skillet lenger. The Truman Show, minus oppvåkningen? Det minner meg om da FB først kom, eller for den saks skyld i KGs egen spede begynnelse, hvor omtrent samtlige dagbøker her var personlige så det holdt - hvor hele konseptet Internett var så nytt og så fremmedartet at ingen hadde noen reell forståelse av hvilken enorm rekkevidde det hadde - alt av meninger og tanker og følelser og bilder ble lagt ut i hytt og pine, før man etter hvert begynte å se at verden var endret for alltid, uten mulighet for å trykke på noen angreknapp. Det tok litt tid, men nå vet vi det, nå er det vel ingen unnskyldning lenger. Slik skal alle de familiemedlemmene leve videre, forretningsdrift eller ei, og det er tankevekkende så det holder. Dersom en skal drive en slik familiebedrift profesjonelt, burde man hatt en objektiv tredjeperson, ikke fra familien, som kunne være "kompass", for å sikre stueren praksis fra ende til annen. Det må være mitt forslag til å sikre etisk drift av blogger hvor personen er produktet; finn en objektiv person til å ha siste ord før du trykker "publiser"... Kanskje det burde bli krav om nettopp det, at dersom du skal leve av bloggen er du nødt til å ha en uavhengig "redaktør", utdannet til nettopp det formålet. Journalistisk utdanning ser ikke ut til å være tilstrekkelig, for å si det forsiktig. Endret 17. september 2016 av Bond
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 16. september 2016 #27714 Skrevet 16. september 2016 (endret) Den 16/09/2016 at 14.40, Miss O'Hara skrev: "Jeg bryr meg ikke om hva andre synes, så jeg legger ut et bilde til." Uhm, hæ? Selve definisjonen på selvmotsigelse... Selv gikk jeg opp 17 kilo og ned 24, og ble flat bare et par dager etter fødselen, men på det tidspunktet var verden helt snudd på hodet av å ha fått baby, fokus på amming, ha blitt en familie osv. Eneste grunnen til at jeg i dag vet hvor tynn jeg var, er pga bildene av ungen hvor jeg tilfeldigvis var med på fordi han lå i armene mine Bilder av meg selv, med eller uten klær, var ikke på agendaen i det hele tatt - og det er den biten som fascinerer meg sånn. På et tidspunkt i livet hvor alt vel dreier seg om alt annet enn deg selv, hvordan... ja, hvordan? Husker ikke hva jeg hadde på meg, engang. Er det dette bloggenes tidsalder gjør med folk, gjør dem så selvsentrerte at selv noe så grunnleggende i livet forsvinner i bakgrunnen? Det er forsåvidt uinteressant om hun er tynn eller tykk, eller i hvert fall et annet tema, men at ens selvbilde/verdensbilde er definert av å skulle formidle tilværelsen til "alle" er skremmende. Våkner de om femti år og lurer på hvordan livet egentlig var, fordi de utelukkende betraktet verden gjennom en linse? Konstant filtrert, konstant stilisert? Jeg lurer på, det snakkes jo om her hvor bedriften slutter og privatpersonen begynner osv, og en ting er i andres øyne og rent profesjonelt - men hva gjør det med et menneske, sånn over tid? Og menneskene rundt dem? Hvordan snakker de om en ferie? "Husker du vi fikk de sinnsykt stilige bildene? Husker du det hotellet som fikk så mange likes?" Mulig dette var avsporing, men når det legges ut slike bilder i det som for de fleste er livsavgjørende øyeblikk, så vitner det kanskje om at det er en umulig øvelse å skille det ene fra det andre - etikk eller moral som gjelder din egen integritet på personlig plan, kropp, privatsfære osv, og etikken rundt å drive en profesjonell bedrift. Det går i ball. Ikke bare at det er vanskelig å skille person og bedrift, men på et dypere plan virkelig er umulig for dem å se skillet lenger. The Truman Show, minus oppvåkningen? Det minner meg om da FB først kom, eller for den saks skyld i KGs egen spede begynnelse, hvor omtrent samtlige dagbøker her var personlige så det holdt - hvor hele konseptet Internett var så nytt og så fremmedartet at ingen hadde noen reell forståelse av hvilken enorm rekkevidde det hadde - alt av meninger og tanker og følelser og bilder ble lagt ut i hytt og pine, før man etter hvert begynte å se at verden var endret for alltid, uten mulighet for å trykke på noen angreknapp. Det tok litt tid, men nå vet vi det, nå er det vel ingen unnskyldning lenger. Slik skal alle de familiemedlemmene leve videre, forretningsdrift eller ei, og det er tankevekkende så det holder. Dersom en skal drive en slik familiebedrift profesjonelt, burde man hatt en objektiv tredjeperson, ikke fra familien, som kunne være "kompass", for å sikre stueren praksis fra ende til annen. Det må være mitt forslag til å sikre etisk drift av blogger hvor personen er produktet; finn en objektiv person til å ha siste ord før du trykker "publiser"... Kanskje det burde bli krav om nettopp det, at dersom du skal leve av bloggen er du nødt til å ha en uavhengig "redaktør", utdannet til nettopp det formålet. Journalistisk utdanning ser ikke ut til å være tilstrekkelig, for å si det forsiktig. JAAA!!! Noe av det beste jeg har lest på lenge! De burde hatt en form for overordnet tilsyn. Bloggplattformen burde jo hatt det, men de gir vel jamt faen. Endret 17. september 2016 av Bond
Gjest Zaza Skrevet 16. september 2016 #27715 Skrevet 16. september 2016 (endret) Tja, hva skal man si...? Dersom en endrer mening for så å legge ut bilde nummer så er det første jeg tenker: patetisk. Uansett motivasjon, bare ikke kom etterpå å si at du ikke visste hvilken mediestorm eller kritikk som måtte komme. Men igjen, hva er det som gjør hennes, og alle andres mage så interessante at vi må se dem til en hver tid? Og hvorfor gir det spalteplass i media som VG, aftenposten, tv 2 osv? Agurktid? Teksten ved siden av bildet skulle vært nok, ordets makt. Vis det ved å ikke vise det. Hvis hun oppriktig er så lei av å lese/bli fortalt hva som er en "nomal" etter fødsel kropp, og tilsynelatende ikke bryr seg lenger, hvorfor bekrefte det ved å posere for hele Norge. Se, jeg er god nok! Ja, jeg er enig, alle mager/kropper er gode nok som de er. Men på meg virker det litt selvmotsigende. Hun velger å bruke energien sin på å vise hele landet at sånn ser jeg ut etter et par dager, take it or leave it! Jeg tror at kvinner flest vet hvor selvkritiske og forfengelige vi kan være. Noen ganger er vi dessverre vår verste fiende. Endret 17. september 2016 av Zaza
pøbelsara Skrevet 16. september 2016 #27716 Skrevet 16. september 2016 (endret) Hun konstruerer et bilde av at det er så mange artikler der ute om hevder at an må være feit for å få lov til å vise seg frem, for så å legge ut nok et bilde av seg selv tynn som en strek. Beleilig nok på (litt ubehjelpelig) engelsk. Sikkert i tilfelle Good Morning America ringer igjen. Hadde jeg ikke visst hvor uhorvelig mye hun tjener på bloggingen sin, ville jeg tenkt at det var litt trist å vær så opptatt av hvorda man ser ut når man har helt fersk baby og tenkt at det var litt synd på henne som hadde slike litt skrudde prioriteringer i barseltiden. Endret 17. september 2016 av Bond 29
LilleSnupp Skrevet 16. september 2016 #27717 Skrevet 16. september 2016 Ikke i min villeste fantasi kan jeg forstå at bedriften ønsker at frontfiguren skal fremstå så ufattelig endimensjonal. De 3 pensumbøkene som ble lest sent og tidlig i studiet som hun ikke fullførte, ville aldri gjort det igjen uttalelsen, dagene og ukene som ble brukt til å lese noen forskningsresultater, uttalelser om at det er fritt opp til enhver hvordan man vil tolke forskning, deler at hun foretrekker å ri mannen, men ikke hvilket politisk parti man stemmer, 8. mars kronikken og for å ikke glemme alle uttalelsene rundt miljøengasjementet og det røde kjøttet. ---------------------- Ang bildet som er lagt ut på IG, så gir den bare meg en sett det før-følelse. Frua kjefter at kroppen hennes ikke blir akseptert og gjør seg utilgjengelig for media. Nå venter jeg bare på et stakkars meg-innlegg på bloggen.. 31
pøbelsara Skrevet 16. september 2016 #27718 Skrevet 16. september 2016 Et øyeblikk siden, LilleSnupp skrev: Ikke i min villeste fantasi kan jeg forstå at bedriften ønsker at frontfiguren skal fremstå så ufattelig endimensjonal. De 3 pensumbøkene som ble lest sent og tidlig i studiet som hun ikke fullførte, ville aldri gjort det igjen uttalelsen, dagene og ukene som ble brukt til å lese noen forskningsresultater, uttalelser om at det er fritt opp til enhver hvordan man vil tolke forskning, deler at hun foretrekker å ri mannen, men ikke hvilket politisk parti man stemmer, 8. mars kronikken og for å ikke glemme alle uttalelsene rundt miljøengasjementet og det røde kjøttet. ---------------------- Ang bildet som er lagt ut på IG, så gir den bare meg en sett det før-følelse. Frua kjefter at kroppen hennes ikke blir akseptert og gjør seg utilgjengelig for media. Nå venter jeg bare på et stakkars meg-innlegg på bloggen.. Kommer nok, bare vent. Men noe sier meg at pressen er litt mer kritisk enn før. De begynner vel å kjenne lusa på gangen de også. Å hun frivillig setter i gang en slik mediestorm når man er sårbar og tidlig i barsetiden, r virkelig helt ufattelig for meg. 13
Gjest Zaza Skrevet 16. september 2016 #27719 Skrevet 16. september 2016 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Kommer nok, bare vent. Men noe sier meg at pressen er litt mer kritisk enn før. De begynner vel å kjenne lusa på gangen de også. Å hun frivillig setter i gang en slik mediestorm når man er sårbar og tidlig i barsetiden, r virkelig helt ufattelig for meg. Enig, sist gang kunne man flyte på dette med at hun ikke så for seg oppstyret. Den er vel ikke aktuell lenger :-) Når man har sagt A, må man si B.
LilleSnupp Skrevet 16. september 2016 #27720 Skrevet 16. september 2016 (endret) Den 16/09/2016 at 15.23, pøbelsara skrev: Hun konstruerer et bilde av at det er så mange artikler der ute om hevder at an må være feit for å få lov til å vise seg frem, for så å legge ut nok et bilde av seg selv tynn som en strek. Beleilig nok på (litt ubehjelpelig) engelsk. Sikkert i tilfelle Good Morning America ringer igjen. Nemlig! Har også lurt på hvor alt dette "hatet" mot slanke/normalvektige befinner seg.. Endret 17. september 2016 av Bond 19
Fremhevede innlegg