Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 minutter siden, SunTzu skrev:

Nei jeg var ikke enig med deg og det virker som det gikk deg hus forbi hva jeg prøvde å formidle til deg. Du virket og virker å være altfor opptatt av hva din Caroline har å si at du ikke er åpen for andres meninger. 

Ja, som sagt, jeg forsto ikke hva du prøvde å si. Det første avsnittet ditt i svaret til meg er veldig forvirrende, tydeliggjør gjerne.

I det andre avsnittet sier du at jeg spekulerer, så jeg dokumenterte påstanden min.

Så ser det ut til at du tror jeg jeg ser veldig opp til Caroline, og er redd for at mitt inntrykk av henne skal få sprekker i fasaden? I så fall kan jeg si i klartekst at jeg følger denne tråden først og fremst for debatten om content marketing og forretningsdriften til CBE og LKE, samt at jeg syns mekanismene rundt blogg/leser/ markesføring er interessant. Det private livet til de to på Siljan har aldri verken interessert meg eller inspirert meg. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 12.5.2016 at 21.01, Atheena skrev:

Hva er det du finner inspirerende med bloggen? Jeg er veldig nysgjerrig på hva folk syns er inspirerende.

Jeg liker oppskrifter,tips til hus og trening. Regner jo med at 40 tusen lesere hun har liker det samme.

Er vel ingen som gidder å lese en blogg de synes er kjedelig? Eller er d det? 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Endaen skrev:

Klikket meg inn på bloggen og må si jeg syns dette 17. mai-bord stresset illustrerer på glimrende vis hvordan hun har blitt totalt rikmannsfrue-kjedelig. Først et innlegg om at hun har brukt hele dagen på 17.mai-bordet og snart endelig er ferdig (hallo!). Og så et helt innlegg til med ørten bilder av dette evinnelige bordet. Det er rett og slett så utrolig tomt og kjedelig og jeg tror segmentet som virkelig er interessert i å dekke bord er alt for lite, og så leser de nok mer rendyrkede interiørblogger. Selv ble jeg bare sittende litt og måpe, tenk alle mulighetene hun har, alt hun kunne ha gjort, og så prioriterer hun å bruke tiden sin på å dekke et bord. Jeg skjønner ikke en gang hvordan det er  mulig å bruke en hel arbeidsdag på det, men det er nå meg. At bloggen mister lesere og engasjement er i hvert fall ikke mystisk.

Tenkte litt det samme. Og så skal alt pakkes bort igjen, og så opp igjen på 17. mai. Og SÅ mange bilder av et bord, jeg stoppet med å telle da jeg kom til 20!

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, Lapper skrev:

Jeg liker oppskrifter,tips til hus og trening. Regner jo med at 40 tusen lesere hun har liker det samme.

Er vel ingen som gidder å lese en blogg de synes er kjedelig? Eller er d det? 

Jeg synes vel antall "likes" Francis viser til taler for seg!

• Liker 5
Gjest Skam4life
Skrevet
1 time siden, Francis skrev:

Vel, veldig mange flere enn i fjor synes visst ikke dette var noe å rope hurra for (pun intended), for de fikk 5700 likes på 17.mai-bordet sitt i 2015 og kun (vel, alt er relativt) 3000 likes i år. Interessen har altså sunket, før jula 2014 fikk de kjapt 7-10 000 likes på bilde av en kaffekopp. Kjedelig og forutsigbart i kombinasjon med en troverdighet som sank som en stein, er en mulig årsak. 

Poenget mitt hadde ingenting med om lesertallet hennes hadde sunket eller ikke. Det var noen som påstod at det var gørrkjedelig å lese om det, og at folk ikke var interessert. Det at hun har fått 3000 likes sier jo det motsatte. Selv om det kanskje er færre enn i fjor. 

Skrevet
1 time siden, Skam4life skrev:

Hver gang hun legger ut en oppskrift gjør hun nå dette? Hun sier hvor hun har hentet den fra og legge ved en link til den orginale oppskriften. Sier aldri at det er hennes egen oppskrift. Skjønner virkelig ikke hva problemet er.   

-klippet bort-

Krediteres det alltid på bloggen? Og på en god måte? Det er ikke mitt inntrykk, selv om det har blitt litt bedre i det siste. Før ble det rene krigen i kommentarfeltet hvis noen var så frekke å bemerke at oppskriften var lånt et sted. 

• Liker 3
Gjest gjestvest
Skrevet

Å anta at 40.000 som er innom en blogg har akkurat de samme intensjoner som en selv er nettopp det det er: Å anta. Det er godt mulig intensjonen er tidsfordriv, i likhet med mange andre nettsider. 

Skrevet
4 minutter siden, Overkikkadoren skrev:

Jeg synes vel antall "likes" Francis viser til taler for seg!

Det er nok slik at de aller fleste nå har fått med seg at ingenting av det som vises på bloggen har noe som helst med privatpersonene bak bloggen å gjøre.
Man kan like godt lese et magasin, Ellos-katalogen, eller Allers for så vidt.
Derav fallende leserskare og likes :)

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, Cornucopia skrev:

Det er nok slik at de aller fleste nå har fått med seg at ingenting av det som vises på bloggen har noe som helst med privatpersonene bak bloggen å gjøre.

Ss

4 minutter siden, Cornucopia skrev:

Spot on!

• Liker 4
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Cornucopia skrev:

Endret av Lapper
Skrevet
29 minutter siden, Skam4life skrev:

Poenget mitt hadde ingenting med om lesertallet hennes hadde sunket eller ikke. Det var noen som påstod at det var gørrkjedelig å lese om det, og at folk ikke var interessert. Det at hun har fått 3000 likes sier jo det motsatte. Selv om det kanskje er færre enn i fjor. 

Du snur jo hele problemstillingen på hodet. Tall fra blogglisten.no viser at CBE.no er i fritt fall.

• Liker 10
Skrevet

Nå er denne tråden like kjedelig og repeterende som omtalte blogg.. 

• Liker 11
Skrevet
10 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Nå er denne tråden like kjedelig og repeterende som omtalte blogg.. 

Grunnen til det er at hver gang noen prøver å diskutere bloggverden generelt og CBE.no spesielt så er det alltid noen enkle sjeler som henger seg opp i bagateller og sporer av. Enkelte ønsker en blogg som fremstår som et glanset magasin og sluker alt rått. De har ingen refleksjoner omkring innholdet som blir presentert på nevnte blogg, ei heller hva bedriften står for, hvilke gråsoner de opererer i osv. La oss slå det fast en gang for alle: CBE.no selger en illusjon, hverken mer eller mindre. 

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Overkikkadoren skrev:

Grunnen til det er at hver gang noen prøver å diskutere bloggverden generelt og CBE.no spesielt så er det alltid noen enkle sjeler som henger seg opp i bagateller og sporer av. Enkelte ønsker en blogg som fremstår som et glanset magasin og sluker alt rått. De har ingen refleksjoner omkring innholdet som blir presentert på nevnte blogg, ei heller hva bedriften står for, hvilke gråsoner de opererer i osv. La oss slå det fast en gang for alle: CBE.no selger en illusjon, hverken mer eller mindre. 

Ikke bare derfor, også fordi old news dras frem til det kjedsommelige.

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon som omhandler kropp, spekulasjoner, hets, avsporinger og brukerdebatt.

- Pavilion, mod

• Liker 1
Skrevet
Den 14.5.2016 at 3.48, Skam4life skrev:

Hun legger ut alt fra oppskrifter, til antrekk og trenings innlegg. Dette er ting jeg syns er inspirerende og noe jeg ser etter i en blogg. Selvfølgelig er det ikke noe alle er ute etter, men da er det heller ikke vits å lese bloggen eller å irritere seg over ting hun gjør. Imaget til CBE er jo å ha en såkalt "perfekt" livsstil, så det er noe hun selvfølgelig prøver å opprettholde. Ville vært rart om hun hadde begynt å skrive om nedturer nå, i og med at dette er noe hun aldri/sjeldent har gjort.

Hun har flere ganger drevet med syting på bloggen sin. Hun bruker aktivt sin egen blogg til å forsvare seg mot kritikk. Nedturer har hun altså skrevet om mange ganger. Du feiler.

• Liker 10
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

- Pavilion, mod

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...