Keaton Skrevet 6. mai 2016 #25241 Skrevet 6. mai 2016 36 minutter siden, MissLily skrev: Det er ikke lenge siden hun fikk kritikk for ikke å fronte mammaklær fra egen kolleksjon, så skulle jo tro det var supert at hun nå reklamerer for denne stellevesken. Nei, du tar feil, hun fikk opprinnelig kritikk for å skrive at hun ikke har erfaring med gravideklær, noe hun jo har hvis hun har designet gravideklær. Kolleksjonen derfra er neppe i salg nå. 24
Safiye Skrevet 7. mai 2016 #25242 Skrevet 7. mai 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og avsporinger samt svar til dette. - Pavilion, mod 3
MissLily Skrevet 7. mai 2016 #25243 Skrevet 7. mai 2016 Jeg synes det er flott at CBE i noen av de seneste innleggene på instagram har valgt å reklamere for barneklær uten å bruke sitt eget barn som modell. 7
mellimassi Skrevet 11. mai 2016 #25244 Skrevet 11. mai 2016 Den 5/7/2016 at 21.33, MissLily skrev: Jeg synes det er flott at CBE i noen av de seneste innleggene på instagram har valgt å reklamere for barneklær uten å bruke sitt eget barn som modell. Helt fantastisk at hun i en liten prosent av innleggene ikke brukte barnet sitt. 8
Gjest Bergensia Skrevet 11. mai 2016 #25245 Skrevet 11. mai 2016 Beklager, men jeg tenker kun på hva hun svarte The Skinny confidential når hun har disse gravidoppdareringene; at motivasjonen hennes er å vise at et svangerskap ikke ødelegger kroppen😑 http://www.theskinnyconfidential.com/2012/10/26/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/
Cavatina Skrevet 11. mai 2016 #25246 Skrevet 11. mai 2016 En kvinnekropp er bygget for svangerskap. For en trist innstilling det er å ha om at svangerskap ødelegger kroppen. Kroppen blir ikke ødelagt, det er bare uunngåelig at den endrer seg. Men si aldri noe så stygt som at en kvinnekropp ødelegges av å bære frem et nytt liv. 29
Inocybe Skrevet 11. mai 2016 #25247 Skrevet 11. mai 2016 I stedet for å feire den bragden det er å gå gravid og føde et barn. Så skal vi heller ha fokus på at kroppen skal forandres minst mulig i prosessen. Det er det som er viktig her i livet 32
WalkerTexas Skrevet 11. mai 2016 #25248 Skrevet 11. mai 2016 2 timer siden, Bergensia skrev: Beklager, men jeg tenker kun på hva hun svarte The Skinny confidential når hun har disse gravidoppdareringene; at motivasjonen hennes er å vise at et svangerskap ikke ødelegger kroppen😑 http://www.theskinnyconfidential.com/2012/10/26/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/ Det er fire år siden hun sa det, hun var 24/ 25 år og hadde ikke barn. I den alderen var jeg 100% overbevist om at jeg ville abortere et foster med påvist Downs Syndrom. Folk kan endre seg. Jeg skulle ønske denne tråden enten døde ut, eller sto på friske bein, uten de samme argumentene opp igjen og opp igjen. 28
Safiye Skrevet 11. mai 2016 #25249 Skrevet 11. mai 2016 Tråden er ryddet for diskusjon av kropp, og brukerdebatt samt svar. - Pavilion, mod 3
Gjest Skam4life Skrevet 12. mai 2016 #25250 Skrevet 12. mai 2016 Den 11.5.2016 at 14.01, Bergensia skrev: Beklager, men jeg tenker kun på hva hun svarte The Skinny confidential når hun har disse gravidoppdareringene; at motivasjonen hennes er å vise at et svangerskap ikke ødelegger kroppen😑 http://www.theskinnyconfidential.com/2012/10/26/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/ Snakk om å lete etter ting å pirke på..
Elhaym Skrevet 12. mai 2016 #25251 Skrevet 12. mai 2016 47 minutter siden, Skam4life skrev: Snakk om å lete etter ting å pirke på.. Enig, for det var ikke helt DET hun sa heller. Jeg syns egentlig det er positivt at man vil vise verden at man kan holde seg i form og at kroppen ikke blir ødelagt av et svangerskap så lenge man holder seg iform. som trebarnsmor selv ser jeg mange stusser over at kroppen deres ikke blir som før osv. Det blir den ikke, men den trenger ikke bli 'ødelagt' i den forstand at man blir svært tykk, osv. Å holde seg i form er bra. 6
Overkikkadoren Skrevet 12. mai 2016 #25252 Skrevet 12. mai 2016 Jeg har lest bloggen hennes i flere år og syntes lenge at hun var en fin inspirasjonskilde og det er ingen tvil om at damen har teft og er dyktig på merkevarebygging. Så kom avsløringene om juks og alt som fulgte med og jeg begynte å følge med på debatten her inne om de "feite og misunnelige kjerringene" på KG som bare spydde ut eder og galle. Jeg må si jeg har fulgt utviklingen i tråden med stor interesse, og med unntak av en del sjikane og avsporinger fra enkelte, så vil jeg gi honnør til flere av de faste debattantene her inne som virkelig har holdt et høyt nivå og kommet med konstruktiv kritikk av bedriften CBS.no, og ikke minst når det gjelder den overdrevne bruken av barnet i bedriften. Da bloggeren skrev et langt innlegg sent i fjor høst om hvorfor det var blitt så glissent i kommentarfeltet fikk hun mange og lange svar fra leserne sine. En god del av disse var svært velformulert og interessante og pekte på mange ulike grunner til at det var blitt slik. Jeg forventet at bloggeren viste takknemlighet ovenfor mennesker som hadde brukt av sin tid til å svare på spørsmålet hennes, men opplevde at hun ignorerte disse og i debatten som fulgte ble det klart for meg at begrepet "konstruktiv kritikk" i bedriftens øyne er folk som bare jatter med og ikke stiller spørsmålstegn ved bedriftens etikk og troverdighet. Kommentarfeltet har nå blitt dørgende kjedelig, og jeg vil rette en stor takk til de ressurssterke, velartikulerte og spennende damene på KG som har fått frem meget gode poeng i den over tusen sider lange tråden som nylig ble stengt. 24
Gjest Endaen Skrevet 12. mai 2016 #25253 Skrevet 12. mai 2016 Tenk at CBE har mistet over halvparten av sine faste lesere på litt over et år. Det er ganske utrolig, hadde hun vært børsnotert hadde krisa vært gedigen. Hun hadde vel gjerne 100 000 per dag i stohretstiden i 2014? Altså mistet 60 000 faste lesere per dag hvis man skal tro blogglisten.no. Det er jo egentlig en liten skandale i seg selv. Det må være kjipt å ha falt så kraftig så fort. Merkelig at hun ikke tok mer innover seg lesernes råd da hun visselig ba om tips selv.
Keaton Skrevet 12. mai 2016 #25254 Skrevet 12. mai 2016 Jeg skjønner godt at leserne flykter i hopetall, for bloggen er dørgende kjedelig og intetsigende. Forundrer meg at noen i det hele tatt kan kjenne seg igjen i den polerte fasaden, det hele fremstår veldig krampaktig og utdatert. Å lese teksten på suppeposer er mer utfordrende og spennende enn de, gjesp, så traurige innleggene som produseres på samlebånd. 21
Honningmor Skrevet 12. mai 2016 #25255 Skrevet 12. mai 2016 Jeg har lest bloggen i mange år, og det forundrer meg ikke en smule at antallet lesere har sunket såpass drastisk det siste året. Jeg tror faktisk ikke det finnes en mer kjedelig blogg.. Absolutt alt - hvert eneste innlegg - virker så fantastisk lite "ekte" i mangelen av et mer beskrivende ord. Det finnes ikke et snev av spontanitet, hvert eneste smil ser tilgjort ut og hver eneste bilde er en gjentakelse med de forferdelig triste poseringene (gjerne 5 like bilder), og det er ALDRI noe nytt for øyet. De føles virkelig som en evig lang ellos-katalog. 28
nyher Skrevet 12. mai 2016 #25256 Skrevet 12. mai 2016 Ser i kommentarfeltet på IG at det er stort sett utenlandske som skriver. Tror det norske folket har mistet interessen for henne. De har endelig gjennomskuet den "perfekte" hverdagen hennes. 14
Gjest Skam4life Skrevet 12. mai 2016 #25257 Skrevet 12. mai 2016 Man leser da ikke blogg for å lese om kjipe ting? Jeg leser blogger for underholdning og for inspirasjon. Selvfølgelig ser livet hennes perfekt ut når hun bare skriver om de positive tingene, noe jeg finner naturlig.
accountdeleted Skrevet 12. mai 2016 #25258 Skrevet 12. mai 2016 Et øyeblikk siden, Skam4life skrev: Man leser da ikke blogg for å lese om kjipe ting? Jeg leser blogger for underholdning og for inspirasjon. Selvfølgelig ser livet hennes perfekt ut når hun bare skriver om de positive tingene, noe jeg finner naturlig. Og jeg leser blogger som skriver om både ups and downs. Jo mer menneskelige, underfundige, reflekterte og "vanlige" de er, jo bedre. Men så leser jeg heller ikke glossy magasiner. "En eneste lang Ellos-katalog" (kommentar over) var spot on. 19
Keaton Skrevet 12. mai 2016 #25259 Skrevet 12. mai 2016 34 minutter siden, Skam4life skrev: Man leser da ikke blogg for å lese om kjipe ting? Jeg leser blogger for underholdning og for inspirasjon. Selvfølgelig ser livet hennes perfekt ut når hun bare skriver om de positive tingene, noe jeg finner naturlig. Noen leser nok blogger for å lese det de kan kjenne seg igjen i, dvs alle aspekter av livet, også de triste. Noen leser for inspirasjon, selvsagt, det er vel mange årsaker til at folk svipper innom en blogg. Jeg kimser ikke av 30-40 000 lesere, heller, for det er mange. Av disse er det sikkert mange trofaste lesere som oppriktig liker det de får, selv om det er det samme om og om igjen (fra mitt ståsted). Kanskje mer interessant hvorfor 60 000 lesere har forsvunnet, det burde jo fortelle bloggeierne noe, selv om det ikke virker sånn. En blogg der du enkelt kunne ha byttet ut hovedpersonen som fremvises med en utstillingsdukke, er kanskje ikke det folk i 2016 vil ha? Legg til at troverdigheten har sunket som en stein, folk opplever et kommentarfelt som sensureres og all kritikk, selv den konstruktive, blir fremstilt som angrep, hets og "nett-trolling". Kanskje endel av leserne som har forsvunnet fikk nok da de fikk skylden for både redigeringsfusket og kommentarfeltbløffingen? 18
Gjest Atheena Skrevet 12. mai 2016 #25260 Skrevet 12. mai 2016 36 minutter siden, Skam4life skrev: Man leser da ikke blogg for å lese om kjipe ting? Jeg leser blogger for underholdning og for inspirasjon. Selvfølgelig ser livet hennes perfekt ut når hun bare skriver om de positive tingene, noe jeg finner naturlig. Hva er det du finner inspirerende med bloggen? Jeg er veldig nysgjerrig på hva folk syns er inspirerende. For min del ser det ut til at hun lever livet sitt så og si igjennom internett, all inspirasjon hun finner er nesten utelukkende gjennom nettet. Det kunne jo vært litt inspirerende å lese hvordan designprosessen til Adaxveskene og Biancoskoene foregikk, men jeg lurer på om hun kanskje ikke var med på noen designprosess? Alt av klær til dagens outfit ser ut til å være kjøpt gjennom postordre og man kan jo lure på om hun bruker de gjennom en hel dag eller om de går like fort av igjen? Tror det er lite klær hun viser seg i som ikke har medfølgende affiatelenker eller annonselenker, er det meningen at jeg da skal la meg inspirere til å ønske å se ut som henne og kjøpe de samme klærne? Er hun venninnen min fordi hun skriver: "stor klem ❤️" i samme innlegg med sponset treningstøy og veske fra egen kolleksjon?
Fremhevede innlegg