Gjest gjestvest Skrevet 12. mai 2016 #25261 Skrevet 12. mai 2016 Den som ikke kan formidle inspirasjon også gjennom harde tider har en mangelfull formidlingsevne.
chilinøtt Skrevet 12. mai 2016 #25262 Skrevet 12. mai 2016 Er det bare jeg som får assosiasjoner til Mario Kart av å se ballongene som er festet til stolene i "17.mai-innlegget"? 23
Knocks Skrevet 13. mai 2016 #25263 Skrevet 13. mai 2016 Den 6.5.2016 at 4.47, Lafemmemauvaise skrev: Greit nok det, men det er jo betimelig å stille spørsmål hvordan dette forholder seg til miljøengasjementet bloggen talte så varmt om for et par måneder siden. Det er jo unektelig en oppfordring til bruk-og-kast-mentalitet, og det er heller ikke mange ukene siden bloggeren påpekte at man som må blogger må være seg sitt ansvar bevisst. Hvis hun gir den gamle til noen som trenger en slik veske og slipper å kjøpe egen, Whats the problem 2
Knocks Skrevet 13. mai 2016 #25264 Skrevet 13. mai 2016 23 timer siden, Atheena skrev: Hva er det du finner inspirerende med bloggen? Jeg er veldig nysgjerrig på hva folk syns er inspirerende. For min del ser det ut til at hun lever livet sitt så og si igjennom internett, all inspirasjon hun finner er nesten utelukkende gjennom nettet. Det kunne jo vært litt inspirerende å lese hvordan designprosessen til Adaxveskene og Biancoskoene foregikk, men jeg lurer på om hun kanskje ikke var med på noen designprosess? Alt av klær til dagens outfit ser ut til å være kjøpt gjennom postordre og man kan jo lure på om hun bruker de gjennom en hel dag eller om de går like fort av igjen? Tror det er lite klær hun viser seg i som ikke har medfølgende affiatelenker eller annonselenker, er det meningen at jeg da skal la meg inspirere til å ønske å se ut som henne og kjøpe de samme klærne? Er hun venninnen min fordi hun skriver: "stor klem ❤️" i samme innlegg med sponset treningstøy og veske fra egen kolleksjon? Har du sett alle de lekre oppskriftene hun lager? Blir veldig inspirert. Også utformingen er enkel og lett å følge 3
jabx Skrevet 13. mai 2016 #25265 Skrevet 13. mai 2016 5 minutter siden, Knocks skrev: Hvis hun gir den gamle til noen som trenger en slik veske og slipper å kjøpe egen, Whats the problem Hvis? 1
nyher Skrevet 13. mai 2016 #25266 Skrevet 13. mai 2016 Lurer på om hun som kommenterer hvert eneste innlegg på Facebok noen gang tenker tanken på om hun virker litt vel stalker/creepy Jeg vet at hun kjenner CBE, men det er litt i overkant likevel. 8
Knocks Skrevet 13. mai 2016 #25267 Skrevet 13. mai 2016 (endret) 25 minutter siden, jabx skrev: Hvis? Altså jeg er selvsagt enig i at man ikke trenger mer enn en veske men det kan man jo si om en rekke ting vi har. Og folk skjønner vel at hun trenger penger for å opprettholde livsstilen og at det får hun nettopp gjennom slik reklame. Selvsagt reklamerer hun for nye produkter ved ny graviditet. Det er jo også en kommersiell blogg i tillegg til livsstil og inspirasjonsblogg. Det skal endel til for å leve av en blogg som ikke har noen inntekter men kun skriver innlegg om trening og matoppskrifter. Endret 13. mai 2016 av Knocks 3
Gjest Zeitgeist Skrevet 13. mai 2016 #25268 Skrevet 13. mai 2016 1 time siden, Knocks skrev: Hvis hun gir den gamle til noen som trenger en slik veske og slipper å kjøpe egen, Whats the problem "Hvis" er ikke ensbetydende med at det har blitt gjort, og man står derfor kun igjen med en spekulasjon. Problemet derimot, består mht. de punktene jeg nevnte i innlegget mitt.
Knocks Skrevet 13. mai 2016 #25269 Skrevet 13. mai 2016 Den 12.5.2016 at 19.59, nyher skrev: Ser i kommentarfeltet på IG at det er stort sett utenlandske som skriver. Tror det norske folket har mistet interessen for henne. De har endelig gjennomskuet den "perfekte" hverdagen hennes. Hvis noen tror at hun lever et perfekt liv så er det på tide med en reality Check. Livet hennes består av å vise et "perfekt liv "som del av image. Jeg tenker det må være ganske utfordrende noen ganger. Forøvrig finnes ikke perfekt liv, selv om jeg også henviste til denne beskrivelsen. 3
Knocks Skrevet 13. mai 2016 #25270 Skrevet 13. mai 2016 (endret) 50 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Endret 13. mai 2016 av Knocks
Gjest Keikolina Skrevet 13. mai 2016 #25271 Skrevet 13. mai 2016 Den lampa over spisebordet passet absolutt ikke inn. Beklager.
Safiye Skrevet 13. mai 2016 #25272 Skrevet 13. mai 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner. - Pavilion, mod 2
Gjesten29 Skrevet 13. mai 2016 #25273 Skrevet 13. mai 2016 Får hun gutt eller jente? Jeg tipper gutt 1
jabx Skrevet 13. mai 2016 #25274 Skrevet 13. mai 2016 2 timer siden, Knocks skrev: Altså jeg er selvsagt enig i at man ikke trenger mer enn en veske men det kan man jo si om en rekke ting vi har. Og folk skjønner vel at hun trenger penger for å opprettholde livsstilen og at det får hun nettopp gjennom slik reklame. Selvsagt reklamerer hun for nye produkter ved ny graviditet. Det er jo også en kommersiell blogg i tillegg til livsstil og inspirasjonsblogg. Det skal endel til for å leve av en blogg som ikke har noen inntekter men kun skriver innlegg om trening og matoppskrifter. Jada, en overforbruksblogg. Men du begynte å snakke om "hvis hun gir det videre" eller noe slikt. 3
Gjest Skam4life Skrevet 14. mai 2016 #25275 Skrevet 14. mai 2016 Den 12.5.2016 at 19.01, Atheena skrev: Hva er det du finner inspirerende med bloggen? Jeg er veldig nysgjerrig på hva folk syns er inspirerende. Hun legger ut alt fra oppskrifter, til antrekk og trenings innlegg. Dette er ting jeg syns er inspirerende og noe jeg ser etter i en blogg. Selvfølgelig er det ikke noe alle er ute etter, men da er det heller ikke vits å lese bloggen eller å irritere seg over ting hun gjør. Imaget til CBE er jo å ha en såkalt "perfekt" livsstil, så det er noe hun selvfølgelig prøver å opprettholde. Ville vært rart om hun hadde begynt å skrive om nedturer nå, i og med at dette er noe hun aldri/sjeldent har gjort.
Knocks Skrevet 14. mai 2016 #25276 Skrevet 14. mai 2016 7 timer siden, jabx skrev: Jada, en overforbruksblogg. Men du begynte å snakke om "hvis hun gir det videre" eller noe slikt. Ja, det er jo en teoretisk mulighet for det. Utifra egen erfaring. Men tenkte at det var flere poenger å trekke frem her. 3
Milio Skrevet 14. mai 2016 #25277 Skrevet 14. mai 2016 18 timer siden, Knocks skrev: Har du sett alle de lekre oppskriftene hun lager? Blir veldig inspirert. Også utformingen er enkel og lett å følge Nå har flertallet av de siste oppskriftene på bloggen vært lånt. Så jeg vet ikke om hun kan få cred for å inspirere, når det er noen andres arbeid bak. Selv om hun på død og liv påstår hun har modifisert oppskriftene til sitt eget. 7
Gjest Bergensia Skrevet 14. mai 2016 #25278 Skrevet 14. mai 2016 18 minutter siden, Milio skrev: Nå har flertallet av de siste oppskriftene på bloggen vært lånt. Så jeg vet ikke om hun kan få cred for å inspirere, når det er noen andres arbeid bak. Selv om hun på død og liv påstår hun har modifisert oppskriftene til sitt eget. Hun var vel strengt tatt byttet ut sukker og mel med "kunstig" søtning og mandelmel; ikke særlig komplisert😉 Holdningen på Siljan er at de som opprinnelig står bak oppskrifter skal bare være glad for at det linkes til dem fra den O'store CBE.no (j.f LKE sine kommentarer når Lise von Krogh ønsket full kreditering for sin oppskrift, ikke bare link)
Pernille_1234 Skrevet 14. mai 2016 #25279 Skrevet 14. mai 2016 (endret) Den 14.5.2016 at 14.55, Bergensia skrev: Hun var vel strengt tatt byttet ut sukker og mel med "kunstig" søtning og mandelmel; ikke særlig komplisert😉 Holdningen på Siljan er at de som opprinnelig står bak oppskrifter skal bare være glad for at det linkes til dem fra den O'store CBE.no (j.f LKE sine kommentarer når Lise von Krogh ønsket full kreditering for sin oppskrift, ikke bare link) Det har han jo også helt rett i. Matoppskrifter er ikke beskyttet av opphavsrett, og en blogg er ikke et akademisk verk hvor det er krav til kildehenvisning. Å kreve full kreditering virker smålig for min del, en link til oppskriften burde holde i massevis. Den 14.5.2016 at 14.31, Milio skrev: Nå har flertallet av de siste oppskriftene på bloggen vært lånt. Så jeg vet ikke om hun kan få cred for å inspirere, når det er noen andres arbeid bak. Selv om hun på død og liv påstår hun har modifisert oppskriftene til sitt eget. Tok en titt på de siste oppskriftene som hun har linket til, og hun både bytter ut ingredienser og endrer på mål. Ryddet for svar til slettet innlegg. - Pavilion, mod Endret 15. mai 2016 av Pavilion La til 7
Milio Skrevet 14. mai 2016 #25280 Skrevet 14. mai 2016 22 minutter siden, Pernille_1234 skrev: Tok en titt på de siste oppskriftene som hun har linket til, og hun både bytter ut ingredienser og endrer på mål. At hun endrer mål og ingredienser gjør ikke at hun umiddelbart har retten til å ta cred for oppskriften. Det blir jo som jeg skal ta kaken til Anne Brith og doble alle ingredienser. Jeg har jo ikke funnet på noe nytt, jeg får bare en større kake. Hvis jeg sier "To ts sukrin og én dråpe stevia" istedet for "To dråper stevia og én ts sukrin" er heller ikke nok for å ta cred for ny oppskrift i mine øyne. Men de ser det sikkert annerledes. Jeg lurer på hva Audi hadde tenkt og jeg lagde en eksakt lik bil, bare hadde en annen logo eller skalerte størrelsen på bilen. Eller hvis jeg sydde en Dorthe Skappel genser i ulikt stoff og kalt den mitt eget design. 10
Fremhevede innlegg