Gjest Keikolina Skrevet 26. april 2016 #24981 Skrevet 26. april 2016 (endret) Endret 26. april 2016 av Keikolina
Gjest Bluebird1992 Skrevet 27. april 2016 #24982 Skrevet 27. april 2016 (endret) Det at cbe føler seg tvunget til å fremlegge kvittering illustrerer tydelig for meg hvor lite troverdighet bloggen har igjen. Slik som når en blir mistenkt for butikktyveri så må det fremvises kvittering for produktet. Oh, how the mighty have fallen.. Endret 27. april 2016 av TallulahBGood Autokorrekt
Inocybe Skrevet 27. april 2016 #24983 Skrevet 27. april 2016 CBE.no har gjort alt de kan for å svekke sin egen merkevares kredibilitet. Når de gang på gang ikke merker reklame, gang på gang ettermerker reklame (så ikke de kan bli tatt av FO) og når de fortsatt gjør sitt beste for å merke minst mulig synlig. Hvor er ærligheten og redeligheten her? Hvor er ønsket om å være redelige mot kundene sine (dvs oss lesere)? Hvor er ønsket om å følge norsk lov ikke fordi ellers får man kjeft, men fordi man tror på den norske samfunnsstrukturen og ønsker å oppføre seg best mulig? Nei CBE.no viser virkelig forakt for dem som sørger for inntjeningen deres sammen med en svært svark moral. CBE.no kunne ha blitt en enda større og bedre merkevare. De hadde et bra produkt på riktig tidspunkt. Men med utallige dårlige beslutninger har de kjørt produktet sitt langt ned i gjørma. Å legge seg i fosterstilling og sutre og etterpå skylle på leserne når man selv har dritet seg ut er ikke en taktikk som er spesielt profesjonell. Mange av bloggerne (ikke bare CBE.no her) har lenge spekulert i å kunne tjene gode penger på å lure leserne sine med dårlig og mangelfullt merket reklame. Nå har leserne skjønt det! Da kan ikke bloggene være forundret over at ingen lengre tror på dem når de skriver produktomtaler. Den graven bloggerne gravet helt selv, og snart vil jeg tro de må finne seg andre måter å få inn penger på enn å lure leserne sine med reklame. Og bra er det! Alt som skrives om produkter på slike blogger antar jeg nå er reklame. Godt mulig ikke alt er det, men når de så lenge aktivt har gått inn for å lure meg så blir det slik. Ris til egen ræv. 17
Lapper Skrevet 27. april 2016 #24984 Skrevet 27. april 2016 8 timer siden, Lapper skrev: Feil 8 timer siden, Inocybe skrev: Er det noe poeng i å spørre på bloggen da? Empirien viser at slike spørsmål sjelden blir godkjent. Det er mange ganger jeg har spurt om ting på bloggen,fordi noen her inne mener det ikke er vits. Siden det ikke blir publisert på bloggen. Jeg har alltid fått svar tilbake
Gjest Evans Skrevet 27. april 2016 #24985 Skrevet 27. april 2016 7 timer siden, Lana01 skrev: Kanskje noen andre som bør spise hatten sin. Kvittering er lagt ved i kommentarfeltet. 7 timer siden, MinnaMilanda skrev: Jeg har ikke fått med meg alle detaljer her, men kan ikke skjønne at en kvittering beviser at innlegget ikke er en annonse? Betaling får de vel i rene penger, og ikke et skarve produkt? Samme kan det være, poenget er bare helt generelt at kvitteringer som bloggere evt legger frem ikke beviser at det ikke skjuler seg betalt reklame i innlegg. Ingen må spise hatten sin, hverken CBE firmaet eller brukere på KG som stiller spørsmålstegn. Men kvittering sier ikke noe om det er inngått en avtale mellom partene eller om hun har fått betalt for å skrive om produktet. Om en blogger kjøper varen selv, til fullpris, skal det allikevel merkes som reklame/annonse om blotteren får betalt, eller andre fordeler, for å skrive om produktet. Vi er der vi startet, ikke noe lenger. Ikke noe har blitt klarere.
Lapper Skrevet 27. april 2016 #24986 Skrevet 27. april 2016 Fremover håper jeg hun kler seg naken med kun hvit bakgrunn😉 da blir det null diskusjon om hva som er reklame å ikke
Keaton Skrevet 27. april 2016 #24987 Skrevet 27. april 2016 14 minutter siden, Lapper skrev: Fremover håper jeg hun kler seg naken med kun hvit bakgrunn😉 da blir det null diskusjon om hva som er reklame å ikke Var verken mennesker eller klær i det innlegget som diskuteres. 8
Gjest Evans Skrevet 27. april 2016 #24988 Skrevet 27. april 2016 16 minutter siden, Lapper skrev: Fremover håper jeg hun kler seg naken med kun hvit bakgrunn😉 da blir det null diskusjon om hva som er reklame å ikke Det kunne kanskje fått opp lesertallene litt også. Rett og slett en spennende fornyelse av bloggen! Hvis du mener det er det som skal til, så sier det litt om hvor lav troverdighet dennne bloggen har...
SusieDerkins Skrevet 27. april 2016 #24989 Skrevet 27. april 2016 (endret) det er nok så enkelt som det noen sa lenger oppe: De har ikke lenger troverdighet når de viser frem nye produkter. Leseren vil automatisk anta at det er reklame. Det er ikke leserens skyld. Det er firmaets egen skyld at det har blitt sånn. Det er heller ikke vår skyld at CBE ikke har troverdighet, og hun vil ikke få det ved at folk kommer inn her og kjefter på oss eller kverulerer. Det er ikke sånn den mekanismen virker. Det som noen her kanskje kan ta litt av æren for, er at leserens øyne er litt mer åpne nå enn de var tidligere, og leseren er mindre naiv. Men det er fremdeles ingen andres skyld enn firmaet selv. Endret 27. april 2016 av Amafalathiel 10
Inocybe Skrevet 27. april 2016 #24990 Skrevet 27. april 2016 1 time siden, Lapper skrev: Da har vi VELDIG forskjellig erfaring om å kommentere om andre ting enn: "hvor har du kjøpt XX eller så vakker du er". Lengre tilbake i tråden ligger det mange screenshots av kommentarer som aldri har blitt publisert på bloggen. Og det er ikke fordi kommentarene var slemme eller hetsende. En interessant observasjon er at selv om de saklige kritiske kommentarene ikke blir publisert så har det fra tid til annen blitt publisert ganske slemme kommentarer likevel. Som så de andre kommentarorer på bloggen kan få kaste seg over og rive til filebiter. Tror det er en slags bonding CBE.no driver med sine mest ihuga fans. 5
SusieDerkins Skrevet 27. april 2016 #24991 Skrevet 27. april 2016 Et øyeblikk siden, Inocybe skrev: Da har vi VELDIG forskjellig erfaring om å kommentere om andre ting enn: "hvor har du kjøpt XX eller så vakker du er". Lengre tilbake i tråden ligger det mange screenshots av kommentarer som aldri har blitt publisert på bloggen. Og det er ikke fordi kommentarene var slemme eller hetsende. En interessant observasjon er at selv om de saklige kritiske kommentarene ikke blir publisert så har det fra tid til annen blitt publisert ganske slemme kommentarer likevel. Som så de andre kommentarorer på bloggen kan få kaste seg over og rive til filebiter. Tror det er en slags bonding CBE.no driver med sine mest ihuga fans. CBE har jo vært åpen om at hun ikke lenger vil publisere kommentarer hun ikke liker. Det ble sagt i et av sutreninleggene hennes rundt årsskiftet. Dette er jo et eksempel på at hun ikke har mistet ALL troverdighet. For vi har ingen grunn til å tvile på at hun snakker sant når hun sier at hun ikke publiserer alle kommentarer lenger. Dette støttes jo av vår erfaring fra den tiden hun påsto det motsatte, så her er hun jo ærlig. Det andre hun har sagt som jeg finner troverdig er det med at hun ikke kommer til å fortelle det til leserne hvis hun tar en plastisk operasjon, eller botox i fremtiden. 8
Aricia Skrevet 27. april 2016 #24992 Skrevet 27. april 2016 7 timer siden, pøbelsara skrev: Og den historien om mannens ridderturnering i kommentarfeltet som både pt, jordmor, ernæringsfysiolog og lege er bare så klein at jeg tror aldri jeg kan ta han på alvor etter det. Det var bare så sinnsykt idiotisk teit at jeg har ikke ord. Tenk å sette det lukrative livsverket hun hadde skapt på spill for å få rett i en debatt om bagateller. Det er virkelig helt utrolig. Og det har svekket kredibiliteten deres hos meg ganske alvorlig. Det hadde vært yttert latterlig hvis det ikke hadde vært så trist. Det bar sikkert gøy å sitte og fnise litt og sette leserne på plass når bloggen var ny, men å drive på sånn etter at det er blitt levebrød? Det er helt komplett uforståelig for meg at noen kan risikere et møysommelig oppbygget firma på dn måten de gjorde. I tillegg klarer de altså gjentatte ganger å glemme å merke. Eller påberope seg gråsoner for å la være. Derav mangelen på tillit fra meg til at de har begynt et nytt og bedre liv. Sånn er det bare. Dette er godt sett og formulert, og rett og slett tankevekkende. Man får virkelig inntrykk av at LKE (som i følge parets uttalelser i media etter avsløringene var eneansvarlig for kommentarfeltjukset uten CBEs vilje og viten) satte konas gründervirksomhet og deres felles inntekt i fare kun for å pleie sitt ego og vinne diskusjoner. Ikke særlig veloverveid eller profesjonelt av en som vil framstå som en ledende aktør innenfor bloggsegmentet i Norge. 10
Inocybe Skrevet 27. april 2016 #24993 Skrevet 27. april 2016 7 minutter siden, Amafalathiel skrev: CBE har jo vært åpen om at hun ikke lenger vil publisere kommentarer hun ikke liker. Det ble sagt i et av sutreninleggene hennes rundt årsskiftet. Dette er jo et eksempel på at hun ikke har mistet ALL troverdighet. For vi har ingen grunn til å tvile på at hun snakker sant når hun sier at hun ikke publiserer alle kommentarer lenger. Dette støttes jo av vår erfaring fra den tiden hun påsto det motsatte, så her er hun jo ærlig. Det andre hun har sagt som jeg finner troverdig er det med at hun ikke kommer til å fortelle det til leserne hvis hun tar en plastisk operasjon, eller botox i fremtiden. Takk for korreksjonen @Amafalathiel Det stemmer hun har sagt hun ikke vil godkjenne alt. Og det er jo et punkt hvor hun faktisk følger opp. Kommentaren min var mest myntet på @Lapper som ikke mener jeg har rett i at kommentarer ikke alltid blir godkjent hos CBE.no (kronglete setning. Håper du skjønner meningen). 1
Keaton Skrevet 27. april 2016 #24994 Skrevet 27. april 2016 CBE visste da _noe_om kommentarjukset. http://imgur.com/9ZQFeOkhttp://imgur.com/xk8hwDL 8
Lapper Skrevet 27. april 2016 #24995 Skrevet 27. april 2016 1 time siden, Francis skrev: Var verken mennesker eller klær i det innlegget som diskuteres. Å med dette mente jeg kun henne og hvit bakgrunn. Ingen andre detaljer på bildet.
Lapper Skrevet 27. april 2016 #24996 Skrevet 27. april 2016 18 minutter siden, Inocybe skrev: Takk for korreksjonen @Amafalathiel Det stemmer hun har sagt hun ikke vil godkjenne alt. Og det er jo et punkt hvor hun faktisk følger opp. Kommentaren min var mest myntet på @Lapper som ikke mener jeg har rett i at kommentarer ikke alltid blir godkjent hos CBE.no (kronglete setning. Håper du skjønner meningen). Jeg sa ikke at du ikke hadde rett,men de gangene jeg har spurt har jeg fått svar.
Lapper Skrevet 27. april 2016 #24997 Skrevet 27. april 2016 1 time siden, Evans skrev: Det kunne kanskje fått opp lesertallene litt også. Rett og slett en spennende fornyelse av bloggen! Hvis du mener det er det som skal til, så sier det litt om hvor lav troverdighet dennne bloggen har... Jeg leser bloggen hennes fordi jeg har lyst til det. Å jeg er dessverre en av de som ikke tenker over om det står annonse eller ikke. Men denne meningen må jeg som person få lov til å ha,selv om 99% av de andre her inne ikke synes det.
Keaton Skrevet 27. april 2016 #24998 Skrevet 27. april 2016 9 minutter siden, Lapper skrev: Å med dette mente jeg kun henne og hvit bakgrunn. Ingen andre detaljer på bildet. Som var en veldig lite relevant kommentar all den tid det verken diskuteres klær eller personen selv i et blogginnlegg/annonse. 😉 4
Lapper Skrevet 27. april 2016 #24999 Skrevet 27. april 2016 1 minutt siden, Francis skrev: Som var en veldig lite relevant kommentar all den tid det verken diskuteres klær eller personen selv i et blogginnlegg/annonse. 😉 Da beklager jeg at mitt innlegg ikke passet inn i deres diskusjon
Keaton Skrevet 27. april 2016 #25000 Skrevet 27. april 2016 (endret) Det er forøvrig ingen som mener at CBE.no ikke kan drive med reklame, det er jo jobben deres. Bloggen reklamerer for produkter, Treasures tjener pengene sine på dette. De skal bare merke det som reklame. Endret 27. april 2016 av Francis Rar formulering 12
Fremhevede innlegg